Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p12] 2.2dci wyciek... czyżby turbina?


Gość bootchkins

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bootchkins

Witam.

Kupilem niedawno primere p12 2.2 dci z konca 2003 roku (wersja poliftingowa).

Podczas kupna bylem troche zaniepokojony wyciekiem z takiego grubego weza z przodu silnika (nie znam sie na samochodach, prawko mam od niedawna), ale koles, od ktorego kupowalem zapewniał, ze to nic powaznego i wystarczy zmienic zacisk na tym wezu, bo jest uszkodzony i tylko to jest powodem wycieku.

Bylem wczoraj u mechanika. Ten powiedział, ze niestety turbina wyurzuca olej.

Rozmawiałem z kilkoma osobami i kazdy mi mowil, ze gdyby to bylqa turbina, to samochod by kopcil lub tracil moc.

Tymczasem u mnie silnik chodzi elegancko, moc ma prawidłowa(wgniata w fotel) i nic mi nie kopci.

Jedyne objawy to ten wyciek (jest on faktycznie spod tego zacisku) i troche za duzo mi pali (11 litrow w miescie)

Czy ktos wie co to moze byc?

Załączam zdjęcia silnika. Widać tam z bliska miejsce wycieku.

Blagam o pomoc!!!

post-31364-1267103747,9905_thumb.jpg

post-31364-1267103783,85_thumb.jpg

post-31364-1267103813,7463_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rejstracji widze "53" druga polowa 2003 to polifta nie masz bo byly od konca 2004.

A jak zdejmiesz waz od filtra to w tej metalowej (srebnej) rurze tez jest olej, bo moze z odmy zaciagac.

i czy ubywa ci oleju na bagnecie?

A palic ci bedzie te 11 litrow bo pewnie juz intercooler zawalony tym olejem.

mozesz jeszcze zobaczyc czy na wejsciu do kolektora jest olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe rozszczelnienie turbiny rozpoznasz jak będzie ktoś za tobą jechał i wtedy jak dasz w palnik przy uszkodzonej turbinie pojawi się niebieski dym. Czarny, szary dym odpada. Na postoju ciężko nadmuchać turbawkę. To chyba problem z jakiś separatorem czy jak tam to się fachowo nazywa. Pewnie masz też zachlastany filtr powietrza. Zaciski owszem nie powinny puszczać i to trzeba zrobić, intercooler pewnie jak kolega wyżej pisze też jest zanieczyszczony. Ale kolejność napraw to przede wszystkim usunięcie tych wycieków w odmie a później czyszczenie i uszczelnianie dolotu. Auto może nie traci mocy bo olej uszczelnia trochę te węże i dlatego nim rzyga na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bootchkins

Ok. Wielkie dzięki za porady. Napewno wszystko posprawdzam i przeczyszczę.

Proszę tylko jeszcze o jedno wyjaśnienie.

Turbina się rozszczelnila, ale co to oznacza, da się ją uratować?

Albo w jakis sposób uszczelnić?

Czy to oznacza konieczność wymiany turbiny?

Mam nadzieję, ze nie bo to strasznie duży koszt!!!!!!!!

 

Aha i jak pozbyc sie oleju z intercoolera?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wielkie dzięki za porady. Napewno wszystko posprawdzam i przeczyszczę.

Proszę tylko jeszcze o jedno wyjaśnienie.

Turbina się rozszczelnila, ale co to oznacza, da się ją uratować?

Albo w jakis sposób uszczelnić?

Czy to oznacza konieczność wymiany turbiny?

Mam nadzieję, ze nie bo to strasznie duży koszt!!!!!!!!

 

Aha i jak pozbyc sie oleju z intercoolera?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

 

ja bym zaczął od porządnego wyczyszczenia układu dolotowego: rur i intercoolera, intercooler płuczesz np benzyną ekstrakcyjną, ja wlewałem benzynę, zaślepiałem wejście i wyjście i potrząsając płukałem, wylewałem i tak do czasu aż się wypłucze. Jeżeli po tych zabiegach znowu będzie olej w dolocie to będzie wskazywało na zużytą turbosprężarkę. koszt regeneracji ok 1300zl, nowa 2-3tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj poszukałem trochę i za chlapanie olejem odpowiedzialny jest separator oleju. Oczywiście lekkie zabrudzenie wewnątrz rury jest dopuszczalne ale takie rzygi to już nie. Jedni taki separator myją/czyszczą a drudzy wymieniają. Wszystko zależy od konstrukcji. Jaka tutaj jest konstrukcja to nie wiem bo nie posiadam takiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...