snikers77 Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 (edytowane) Zamontowalem w primerze p11 swiatla dzienne diodowe ,mam maly problem ze znalezieniem kabla przy stacyjce plusowego do podlaczenia kabelka ze swiatel dziennych.Chodzi o to zeby po odpaleniu samochodu zapalaly sie od razu swiatla dzienne a po wlaczeniu swiatel mijania gasly te pierwsze. Edytowane 26 Lutego 2010 przez snikers77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rkey Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 jakies fotki zapodaj, bo ciekawosc zzera jak to wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Nie wiem gdzie szukać tych kabelków ale na załączonym przez Ciebie schemacie nie widzę żadnego przekaźnika. To tak ma być? A swoją drogą to widziałem tego typu światła w audi 80 i zajefajnie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snikers77 Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Swiatelka juz dzialaja bez zadnego przekaznika,wlanczaja sie po przekreceniu kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 a jak z pozycjami tylnymi bo chyba też powinny się świecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snikers77 Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Z tego co sie doczytalem pozycyjne tylne nie musza sie swiecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 no i ja teraz się doczytałem na allegro że nawet wskazane jest aby światła pozycyjne NIE paliły się razem z dziennymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Neo09 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Swiatelka juz dzialaja bez zadnego przekaznika,wlanczaja sie po przekreceniu kluczyka Naprawdę nieźle to wygląda. Tylne lampy nie powinny się palić. Żeby lepiej było widać w słoneczny dzień światła stopu. Tak jest w każdym seryjnym aucie z dziennymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 fajna sprawa z tymi światłami ale jest mały problem z założeniem ich do P11 przed liftem jak się ma halogeny. Po obu stronach tablicy będzie za mały rozstaw , halogenów nie zasłonimy, obok halogenów troche niebardzo bo jest zaczep holowniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 DRTUT TUNING dobry na wichurę i pod dyskotekę. Co do świecenia jest konkretne rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) , które mówi że mogą się świecić tylne w pojazdach rejestrowanych po raz pierwszy do 31 12 2009Osobiście to dla mnie wiocha a nie oszczędności na paliwie. Chcecie zaoszczędzić to jeżdzijcie na emeryta, a nie z butem w podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 and_pec każdy ma swoje zdanie ale nie uważam aby zamontowanie takich świateł było wiochą bo czasy polonezów i maluchów oświetlonych jak choinka już minęły i ciężko jest teraz byle czym przyszpanować szpanto może by był wtedy jak by to miał być tylko dodatek do świateł mijania a jeżeli wystarczy że tylko będą się świecić te światła i będą spełniać swoje zadanie to nie jest to takie złe. Nie podciągajmy wszystkiego pod wioche bo i w mieście jest troche tunerów:) and_pec odpowiedz mi na takie pytanie czy montowanie w latarkach diód zamiast żarówek lub stosowanie świetlówek energooszczędnych zamiast żarówek uważasz że jest wiochą??? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 A ja to twierdze że tu nic nie można,czytałem kiedyś w gazecie motoryzacyjnej,że jak dobrze pamiętam od Czerwca 2008r.wszedł przepis że nie trzeba mieś zaświeconych świateł mijania,jeżeli ktoś ma zamontowane światła dzienne.Miałem kiedyś paski diodowe zamontowane w górnej części halogenów i paliły się one wraz ze światłami postojowymi,jadąc na takich światłach,co drugi kierowca migał mi światłami,że ja jadę bez świateł,a więc zlikwidowałem paski diodowe i jezdziłem na światłach mijania. Przeczytałem też w tej samej gazecie że można przerobić sobie halogeny na światła dzienne,a więc podłączyłem halogeny pod światła postojowe,kierowcy już nie migali,ale nasza szacowna Policja,mnie zatrzymała i stwierdziła że nie można jezdzić na halogenach, ( miał być mandat,a jak mu powiedziałem że mam te światła podpięte pod postojówki,to mi dowód chciał zabrać,NO ALE SKOŃCZYŁO SIĘ NA UPOMNIENIU I OBIETNICY ŻE PODEPNĘ TO TAK JAK BYŁO ORGINALNIE ) Na temat pasków diodowych,fajna sprawa zamontowanie takiego paska pod reflektorem na całej długości i podpięcia jako światła dzienne,no ale - jest jedno ale takie światła muszą mieć ( HOMOLOGACJĘ ) bo przeglądu nie przejdzie ( wiem bo kolo tak pojechał na przegląd i kazał mu to odłączyć,bo nie ma homologacji ). A jedno diodowe światło dzienne z homologacją to koszt około 100 zł. no to sorry za to że jest homologacja płace 3 razy więcej niż taki pasek bez homologacji.No a jeśli będzie jednak to światło za 100 zł.to trafie na nie douczonego Policjanta,który mi mandat wlepi i dowód zabierze. A i jeszcze jedno jak mu powiedziałem że czytałem że można przerobić halogeny na światła dzienne,to mi powiedział że nie od dziś pracuje w policji i on wie jak ma się jezdzić. Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej i włączane jednocześnie z tylnymi światłami pozycyjnymi. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światła mijania lub drogowe. Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm. --- cena --- Produkcja polska Od 50 zł Hella 200 zł Hella LED 750 zł Aut. włącznik świateł mijania 50 – 150 zł A więc z tego co znalazłem nie można,tak sobie świecić byle czy - przód i tył ma świecić,światła dzienne mają się gasić kiedy zapalamy światła mijania,a więc 200 za lepsze światła + 150 za aut.włącznik świateł i będzie ( GIT ) no to ja wolę jezdzić na tych światłach mijania i mieć spokój. No i jeszcze jedno zawsze można trafić na Pana Władzę który nie od dziś pracuję i wie lepiej niż wszyscy jak to ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 (edytowane) longer 81 jak przeczytasz to http://pl.wikipedia.org/wiki/Światła_do_jazdy_dziennej to twoje wiadomości na temat tego czy powinny się świecić tylne światła się troche odświeżą a stare gazety do pieca bo przepisy się zmieniają jak w kalejdoskopie, a homologacje czemuś służą , twoje auto też musiało przejść badania aby było dopuszczone do ruchu i za to też musiałeś zapłacić, nie ma co doradzać ani odradzać każdy ze swoimi pieniędzmi zrobi co zechce. Aczy paski diodowe mają odblaski??? Sama żarówka bez odblasku też nie będzie spełniać zadania. Przecież równie dobrze można kupić lampki choinkowe dla lepszej widoczności i niewiele kosztują Edytowane 1 Marca 2010 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 (edytowane) Longer Zanim zaczniesz jakąkolwiek dyskusję o światłach to poczytaj sobie i zastosuj się do rozporzadzenia które podałem wcześniej. Twoje niebieskie postojówki i mijania to zdecydowanie odbiegają od wytycznych. Co do umiejscowienia metrowego drutu na zderzaku to jest to dobre na zimowe święta jako dekoracja, a pomysłem montażu ich w miejsce halogenów, sam sobie zaprzeczasz, bo niżej piszesz że muszą być umiejscowione minimum 40 cm od obrysu, co jest prawdąGawa mówmy o dziennych a nie drutach z allegro. Sąsiad w poważnym wieku jeździ Asconą kombi gdzie ma dzienne z żarówką 5W, a do tego elektryczne szyby domykane z centrala, czujnik parkowania i kilka tam innych udogodnień. Ma to zrobione samodzielnie dla swojej wygody a nie szpanu. Montaż diodowych dziennych to dla mnie szpanerstwo, bo zdecydowanie taką sama funkcje spełni właśnie żarówka 5w. Jeśli brać pod uwagę pobór energii (mam na myśli te latarki i świetlówki kompaktowe)to w przypadku dziennych jest on taki sam dla żarówki jak i diod. Różnica jest jedynie tylko taka że na diodach bardziej zabłyśniesz przed kumplami. To tak samo jak z telefonami komórkowymi. Jedni mają dotykowce a drudzy Nokie 3310 i obydwoje dzwonią. Z tym że nikt nie nosi starych Nokii na smyczach po deptakach.Druga sprawa to to że większość tych lamp z allegro nie posiada homologacji (pomimo zapewnień sprzedawcy) ,a napisy to każdy chińczyk wyklepie takie jak mu zlecisz Edytowane 1 Marca 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 No to Sorry Panowie,ale zawiało trochę Komuną ! Ja jestem człowiekiem z innym podejściem do życia i przede wszystkim chciałbym wreszcie uwierzyć że żyjemy w państwie demokratycznym,a przede wszystkim tam gdzie wszyscy mają takie same prawa i teraz pisze - dlaczego taki kierowca tira ma przysłowiową choinkę na przedniej klapie i szybie i jest kolorowo i jest wszystko "OK",a taki kierowca osobówki nie morze sobie paska z diodami przykleić bo mu dowód zabiorą.Ja wiem że przepisy są przepisami,ale dla mnie są one ustalane przez idiotów którzy żądzą tym państwem jak chcą i mógłbym się jeszcze dużo wypowiadać na temat naszej polityki,ale nie o to chodzi w tym poście.A po drugie to trochę mnie boli jak ktoś siedzi w garażu i tworzy coś z pasją przy swoim samochodzie,coś z czego będzie zadowolony i będzie mu się podobało,a drugi mówi że to wiejski tuning. Jak było by mnie stać na samochód za 200 tysięcy to nie potrzebowałbym montowania diud czy świateł dziennych bo już by tam były,albo za dopłatą by się tam znalazły,ale nie stać mnie na to,więc mogę zrobić sobie to za niewielkie pieniądze,no ale są ludzie którzy powiedzą że to wiejski tuning.Jak im się to nie podoba to niech nie patrzą i kupią sobie 126p - polecam - prosta konstrukcja,żadnych bajerów !!! dla tych emerytów,zajebiasta fura !!! Ja i tak na przekór wszystkich,z przodu pod reflektorami zamontuje pasek diodowy i to ten z Allegro,a z tyłu mam leksusy i tam planuje zamienić żarówki na paski diodowe,na pewno efekt będzie godny uwagi. No a jeżeli ktoś uważa że to nie zgodne z przepisami to już jego problem,bo w moim dowodzie rejestracyjnym na pewno,pojawi się pieczątka dopuszczająca auto do ruch drogowego,czy tam będzie homologacja czy nie.Coraz więcej ludzi jezdzi na paskach diodowych z allegro,kupując je i montując nie uważają że to wiejski tuning,bo tworzą to z pasją w swoich garażach. No i jeszcze jedno - ( ja jestem z miasta ) - i nie krytykuje nikogo za swoje fantazje samochodowe,bo to on jezdzi takim samochodem,a nie ja i podstawa to, to że jemu się podoba. TIROWCY MOGĄ - NO TO,KIEROWCY OSOBÓWEK,TWÓRZCIE I CIESZCIE SIĘ Z TEGO CO MACIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Longer W to że podbiją ci dowód to nie wątpię, bo nikt tam nie robi żadnej dokumentacji stanu pojazdu podczas badania i u takiego Józia, na podupadłej stacji to nawet z pajęczyną na szybie stwierdzą stan idealny. Pasek oczywiście możesz sobie rzucić na zderzaku jak lubisz,ale nie może on być jako oświetlenie główne pojazdu. Kierowcy Tirów nie używają wyłącznie choinek do oświetlania pojazdu, a większość ciągników ma je montowane już fabrycznie na przodzie, tak samo jak obrysówki na naczepach.Co do lamp ala Lexus, to się nie dyskutuje już na forum,prawda jest taka że na uczciwej stacji będą kazali je zdjąć i przyjechać z oryginalnymi. Prawda jest taka że policja przymyka oczy na to, albo nie chce widzieć. Problemy lamp zaczynają się dopiero podczas kolizji. Za niebieskie światła to w Lublinie zabierają dowody, albo każą w najlepszym wypadku wymienić od razu żarówki na miejscu jeśli to postojówki. Barwa niebieska jest zarezerwowana dla pojazdów uprzywilejowanych i nie można jej stosować do oświetlania pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 No to dzięki kolego za informację po pod koniec maja jadę do Lublina,a dokładniej do miejscowości ( Motycz ) i będę wystrzegał się policji drogowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 (edytowane) w przypadku kolizji to pół biedy gorzej jest w przypadku wypadku i auto idzie do ekspertyzy... i co wtedy... montuj sobie co chcesz. Edytowane 3 Marca 2010 przez Gawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 And-Pec popatrz co to się powyrabiało, taka porządna marka była. Do tej pory to raczej stare BMW i golfy na łysych oponach z dziurawymi tłumikami jeździły tiuningowane w stylu odpustowych straganów a tu nagle i nyssany zaczynają dołączać do "jarmark style" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snikers77 Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Jak dobrze pamietam jeszcze pare lat temu niektore samochody jezdzily na swiatlach dziennych w ktorych byly zwykle zarówki,a teraz technika idzie do przodu wiec wymyslono swiatla diodowe gdzie zaczynaja byc powszechnie stosowane w nowych samochodach.Wiec nie jest to zadna wiocha zamontowanie sobie takich swiatelek, oby tylko spelnialy przepisy naszego prawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WaldekSP16 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 A pamiętacie jakie było kiedyś zamieszanie z trzecim światłem stopu? Mam wrażenie że teraz jest podobnie ze światłami dziennymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Koledzy jeszcze jedno pytanko związane ze światłami.Czy ktoś rozbierał już reflektor przedni od P11,chodzi o to czy szkło jest klejone do reszty reflektora ? czy trzyma się tylko na tych metalowych spinkach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 a co , pasek pod klosz chcesz zamontować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 a co , pasek pod klosz chcesz zamontować? Tak myślałem o tym,tylko jest jedno ale,nasze przepisy,które na pewno na to nie pozwalają.Ale myślałem tak żeby zrobić sobie do tego paska osobny przełącznik,jakby coś to wyłączę pasek bez problemów ze środka samochodu.Pasek jest z przezroczystego silikonu,a więc myślę że nie będzie przeszkadzał głównemu oświetleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Longer Oczywiście że lampa jest klejona inaczej byłaby cała zaparowana. Takiego moda audikowego to odstawił kolega w Maździe (fotka) i jakoś mu nie dokuczali. Pewnie uczą się angielskiego , bo jak dostali ten super hiper nowoczesny radar z Kanady co to wali już z kilometra i przesyła foty do radiowozu oddalonego o kilos od miejsca pomiaru (nawet chwalili się tym w ogólnopolskich wiadomościach) to pusto na drogach Do czasu jak go rozgryzą (a potrwa to dłuuuuuugo) mamy spokój. Kraśnicka przeklęta "cegiełka" ma zajeżdżony swój 3 litrowy motor i pójdzie na złom, a nowej na razie nie kupią. Co jak co to jedynie "sreberka " nas ścigają, ale za prędkość, a nie światła. Za mandaty to paliwo muszą do tego kupować bo pali to 25/100 i nie bardzo się im kalkuluje takie sobie jeżdżenie dla pouczania audikowy mod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.