Blixten Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 (edytowane) Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa. Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania. Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ? P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ??? Edytowane 1 Marca 2010 przez Blixten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 (edytowane) Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa. Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania. Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ? P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ??? Sprawdziłeś w Service Manual ?, może coś jest na temat ustawienia zbieżności. Przed chwilą sam prawdziłem, są dane dotyczące prawidłowego ustawienia zawieszenia oraz dane dotyczące kół. Myślę, że powinieneś wydrukować strony z Manuala, wziąć wydruk z serwisu i pójść do jakiegoś dobrego warsztatu specjalizującego się w zawieszeniu. jp Edytowane 2 Marca 2010 przez janusz-pawlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Kolejny taki przykład, wychodzi, że nowe Nissany tak mają. Tylko rozwiązanie bywa najwyraźniej różne. Mój się jakoś dotarł i po przejechaniu ok.1tys.km już nie ściąga. W innym wątku dla odmiany kolega ahdov pisał, że u niego skończyło się ingerencją serwisu i teraz jest OK. Nie mam pojęcia, czy samochód ma prawo tak się zachowywać a potem się ustala (jak u mnie) czy też konieczna jest interwencja serwisu, ale najwyraźniej oba przypadki występują w przyrodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 A jak daleka była ingerencja serwisu u kolegi ahdov'a ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LLC Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 U mnie na 2WD lekko ściąga, a na 4WD wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 A felgi kolego masz proste ? Nie przywaliłeś w krawężnik czy coś ? Może tam jest problem. Zwróć uwagę przy zmianie opon na letnie czy felgi nie trzeba prostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 heh..widze ze mamy kolejny przypadek.. no coz...jedni mawiaja ze po jakism czasie to ustepuje/ustapilo...ja osobiscie nie chcialem z tym czekac w nieskonczonosc i w zasadzie kilka dni po odbiorze autka namalowalem sie w serwisie. Co zrobil serwis...no coz..skonczylo sie na kpl wymianie przedniego zawieszenia...pomimo kilku regulacji przed wymiana nie udalo sie rozwiazac problemu ...Na chwile obecna sciaganie ustapilo...jest jeszcze jeden maly problemik ale jestm umowiony z serwisem na Piatek i mysle ze z tym tez sie uda. Z tego co wiem mozna ten problem rozwiazac na kilka sposobow...lacznie z wymiana amortyzatorow na te z diesel-a..to tez podobno pomaga (pytanie jak to skoro sa jedynie twardsze?...nie wydaje mi sie ze kat nachylania sie zmieni przez to i wplynie to na zachowanie autka ale podobno ten zabieg pomaga) Wedlug mnie jesli sciaganie nie ustepilo, geometria, kola, opony (tak wiem.. smiech ale u mnie to tez spr) sa OK to powinienes dalej meczyc serwis o usuniecie tej usterki. Pozdrawiam, Lukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 (edytowane) Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa. Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania. Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ? P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ??? Moje auto po odbiorze też ściągało własnie na prawo. Było to zjawisko nieznaczne to się nie przejmowałem tym. Tak się stało że miałem małą kolizję i do wymiany wahacz i zwrotnicę, po geometri na dobrym sprzęcie w innym niż serwis zakładzie jedzie jak po sznurku.Uważam że to niechlujne angielskie wykonanie ma winę. Teraz mogę porównać jakość jazdy, gdyby nie ta naprawa być może bym się przyzwyczaił i jezdził tak dalej. Na złą jakość wykonania auta niech przemawia fakt że pozostale koła nie biorące udziału w kolizji mają kąty na granicy tolerancji. Przy pomiarze diagnosta pytał czy 2WD czy 4WD. Także namawiam na pomiar do niezależnej stacji. Z tego co widzę to ustawiali Ci zbieżność na przedniej osi bo miałeś 0 40 a teraz prawidłowo 0 10. Pytanie czy wogole szło tak jezdzić bo to wielka różnica. Edytowane 3 Marca 2010 przez Piotr1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Moje auto po odbiorze też ściągało własnie na prawo. Było to zjawisko nieznaczne to się nie przejmowałem tym. Tak się stało że miałem małą kolizję i do wymiany wahacz i zwrotnicę, po geometri na dobrym sprzęcie w innym niż serwis zakładzie jedzie jak po sznurku.Uważam że to niechlujne angielskie wykonanie ma winę. Teraz mogę porównać jakość jazdy, gdyby nie ta naprawa być może bym się przyzwyczaił i jezdził tak dalej. Na złą jakość wykonania auta niech przemawia fakt że pozostale koła nie biorące udziału w kolizji mają kąty na granicy tolerancji. Przy pomiarze diagnosta pytał czy 2WD czy 4WD. Także namawiam na pomiar do niezależnej stacji. Z tego co widzę to ustawiali Ci zbieżność na przedniej osi bo miałeś 0 40 a teraz prawidłowo 0 10. Pytanie czy wogole szło tak jezdzić bo to wielka różnica. heh...jak w morde strzelil wszystko to samo co u mnie.. ...na moje wina lezy w "niechlujne angielskie wykonanie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MESJASZ Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa. Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania. Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ? P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ??? zamienić opony lub kola stronami lewa na prawa i odwrotnie jak bedzie jakaś róznica to wtedy najczesciej problem tkwi w oponach a nie w zbieznosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 zamienić opony lub kola stronami lewa na prawa i odwrotnie jak bedzie jakaś róznica to wtedy najczesciej problem tkwi w oponach a nie w zbieznosci Oczywiście zacząłem eliminować po kolei nabardziej prozaiczne przyczyny. Felgi proste, koła zamieniane, ściągało tak samo zarówno na letnich jak i zimowych. Masz rację Piotr1, że wina leży w niechlujnym ustawieniu fabrycznym, loteria, albo trafisz na dobry egzemplarz albo trochę się musisz napocić za angoli. U mnie poprawa jest znaczna, ale czuję jeszcze mały niedosyt i w wolnej chwili pojadę srawdzić na innej stacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Oczywiście zacząłem eliminować po kolei nabardziej prozaiczne przyczyny. Felgi proste, koła zamieniane, ściągało tak samo zarówno na letnich jak i zimowych. Masz rację Piotr1, że wina leży w niechlujnym ustawieniu fabrycznym, loteria, albo trafisz na dobry egzemplarz albo trochę się musisz napocić za angoli. U mnie poprawa jest znaczna, ale czuję jeszcze mały niedosyt i w wolnej chwili pojadę srawdzić na innej stacji. Pozdrawiam. Blixten, mozesz prosze napisac co poza zmiana kol (nie pomoglo) zrobiles ze problem w zasadzie ustapil?. Jak nie mnie to moze komus innemu sie przyda. Jedynie samo ustawienie zbieznosc na niezaleznej, nie nissanowskiej stacji?. pzdr, Lukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Blixten, mozesz prosze napisac co poza zmiana kol (nie pomoglo) zrobiles ze problem w zasadzie ustapil?. Jak nie mnie to moze komus innemu sie przyda. Jedynie samo ustawienie zbieznosc na niezaleznej, nie nissanowskiej stacji?. pzdr, Lukasz Eliminowałem po kolei właściwie wszystkie możliwości opisane z doświadczeń poprzedników w poście "Qashqai problem". Po wizycie w serwisie poprawili mi zbieżność, jest znaczna poprawa ale nie do końca, chcę to jeszcze potwierdzić na innej stacji niekoniecznie dealerskiej. Jeśli ktoś ma problem ze zbieżnośią to wypadałoby w pierwszej kolejności reklamować to w serwisie dealera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomKor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam, Miałem tak zaraz po zakupie wciąż ściągało mnie w prawo - najpierw zrobiono zbieżność, ale to niczego nie zmieniło i okazało się, że sugerowanym remedium przez Nissana jest wymiana przednich sprężyn (był partia z wadliwą prawą sprężyną). Po wymianie temat zniknął. Od tego czasu przejechałem 35.000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Wszystkie kasztany tak maja tylko w jednych prawie nic a w innych czuć i to znacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa. Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania. Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ? P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ??? To jest z Service Manual jak należy ustawić zawieszenie. Widać również, że dal róznycvh silników ma być różnie. Może z tymi danymi trzeba jechać do jakiegoś dobrego warsztatu ? jp uff, plik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.