Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbieżność


Blixten
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa.

Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania.

Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ?

 

 

 

P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ???

post-26279-1267477557,0686_thumb.jpg

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa.

Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania.

Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ?

 

 

 

P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ???

 

Sprawdziłeś w Service Manual ?, może coś jest na temat ustawienia zbieżności.

 

Przed chwilą sam prawdziłem, są dane dotyczące prawidłowego ustawienia zawieszenia

oraz dane dotyczące kół.

Myślę, że powinieneś wydrukować strony z Manuala, wziąć wydruk z serwisu i pójść

do jakiegoś dobrego warsztatu specjalizującego się w zawieszeniu.

 

 

jp

Edytowane przez janusz-pawlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny taki przykład, wychodzi, że nowe Nissany tak mają. Tylko rozwiązanie bywa najwyraźniej różne. Mój się jakoś dotarł i po przejechaniu ok.1tys.km już nie ściąga. W innym wątku dla odmiany kolega ahdov pisał, że u niego skończyło się ingerencją serwisu i teraz jest OK. Nie mam pojęcia, czy samochód ma prawo tak się zachowywać a potem się ustala (jak u mnie) czy też konieczna jest interwencja serwisu, ale najwyraźniej oba przypadki występują w przyrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A felgi kolego masz proste ? Nie przywaliłeś w krawężnik czy coś ?

 

Może tam jest problem. Zwróć uwagę przy zmianie opon na letnie czy felgi nie trzeba prostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh..widze ze mamy kolejny przypadek..:)

no coz...jedni mawiaja ze po jakism czasie to ustepuje/ustapilo...ja osobiscie nie chcialem z tym czekac w nieskonczonosc i w zasadzie kilka dni po odbiorze autka namalowalem sie w serwisie. Co zrobil serwis...no coz..skonczylo sie na kpl wymianie przedniego zawieszenia...pomimo kilku regulacji przed wymiana nie udalo sie rozwiazac problemu ...Na chwile obecna sciaganie ustapilo...jest jeszcze jeden maly problemik ale jestm umowiony z serwisem na Piatek i mysle ze z tym tez sie uda. Z tego co wiem mozna ten problem rozwiazac na kilka sposobow...lacznie z wymiana amortyzatorow na te z diesel-a..to tez podobno pomaga (pytanie jak to skoro sa jedynie twardsze?...nie wydaje mi sie ze kat nachylania sie zmieni przez to i wplynie to na zachowanie autka ale podobno ten zabieg pomaga)

Wedlug mnie jesli sciaganie nie ustepilo, geometria, kola, opony (tak wiem..:) smiech ale u mnie to tez spr) sa OK to powinienes dalej meczyc serwis o usuniecie tej usterki.

 

Pozdrawiam,

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa.

Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania.

Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ?

 

 

 

P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ???

 

Moje auto po odbiorze też ściągało własnie na prawo. Było to zjawisko nieznaczne to się nie przejmowałem tym. Tak się stało że miałem małą kolizję i do wymiany wahacz i zwrotnicę, po geometri na dobrym sprzęcie w innym niż serwis zakładzie jedzie jak po sznurku.Uważam że to niechlujne angielskie wykonanie ma winę. Teraz mogę porównać jakość jazdy, gdyby nie ta naprawa być może bym się przyzwyczaił i jezdził tak dalej. Na złą jakość wykonania auta niech przemawia fakt że pozostale koła nie biorące udziału w kolizji mają kąty na granicy tolerancji. Przy pomiarze diagnosta pytał czy 2WD czy 4WD. Także namawiam na pomiar do niezależnej stacji.

 

 

 

Z tego co widzę to ustawiali Ci zbieżność na przedniej osi bo miałeś 0 40 a teraz prawidłowo 0 10. Pytanie czy wogole szło tak jezdzić bo to wielka różnica.

Edytowane przez Piotr1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto po odbiorze też ściągało własnie na prawo. Było to zjawisko nieznaczne to się nie przejmowałem tym. Tak się stało że miałem małą kolizję i do wymiany wahacz i zwrotnicę, po geometri na dobrym sprzęcie w innym niż serwis zakładzie jedzie jak po sznurku.Uważam że to niechlujne angielskie wykonanie ma winę. Teraz mogę porównać jakość jazdy, gdyby nie ta naprawa być może bym się przyzwyczaił i jezdził tak dalej. Na złą jakość wykonania auta niech przemawia fakt że pozostale koła nie biorące udziału w kolizji mają kąty na granicy tolerancji. Przy pomiarze diagnosta pytał czy 2WD czy 4WD. Także namawiam na pomiar do niezależnej stacji.

 

 

 

Z tego co widzę to ustawiali Ci zbieżność na przedniej osi bo miałeś 0 40 a teraz prawidłowo 0 10. Pytanie czy wogole szło tak jezdzić bo to wielka różnica.

heh...jak w morde strzelil wszystko to samo co u mnie..:)

...na moje wina lezy w "niechlujne angielskie wykonanie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MESJASZ

Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa.

Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania.

Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ?

 

 

 

P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ???

 

zamienić opony lub kola stronami lewa na prawa i odwrotnie jak bedzie jakaś róznica to wtedy najczesciej problem tkwi w oponach a nie w zbieznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamienić opony lub kola stronami lewa na prawa i odwrotnie jak bedzie jakaś róznica to wtedy najczesciej problem tkwi w oponach a nie w zbieznosci

 

Oczywiście zacząłem eliminować po kolei nabardziej prozaiczne przyczyny.

Felgi proste, koła zamieniane, ściągało tak samo zarówno na letnich jak i zimowych.

 

Masz rację Piotr1, że wina leży w niechlujnym ustawieniu fabrycznym, loteria, albo trafisz na dobry egzemplarz albo trochę się musisz napocić za angoli.

U mnie poprawa jest znaczna, ale czuję jeszcze mały niedosyt i w wolnej chwili pojadę srawdzić na innej stacji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zacząłem eliminować po kolei nabardziej prozaiczne przyczyny.

Felgi proste, koła zamieniane, ściągało tak samo zarówno na letnich jak i zimowych.

 

Masz rację Piotr1, że wina leży w niechlujnym ustawieniu fabrycznym, loteria, albo trafisz na dobry egzemplarz albo trochę się musisz napocić za angoli.

U mnie poprawa jest znaczna, ale czuję jeszcze mały niedosyt i w wolnej chwili pojadę srawdzić na innej stacji.

Pozdrawiam.

Blixten,

mozesz prosze napisac co poza zmiana kol (nie pomoglo) zrobiles ze problem w zasadzie ustapil?. Jak nie mnie to moze komus innemu sie przyda. Jedynie samo ustawienie zbieznosc na niezaleznej, nie nissanowskiej stacji?.

 

pzdr,

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blixten,

mozesz prosze napisac co poza zmiana kol (nie pomoglo) zrobiles ze problem w zasadzie ustapil?. Jak nie mnie to moze komus innemu sie przyda. Jedynie samo ustawienie zbieznosc na niezaleznej, nie nissanowskiej stacji?.

 

pzdr,

Lukasz

Eliminowałem po kolei właściwie wszystkie możliwości opisane z doświadczeń poprzedników w poście "Qashqai problem". Po wizycie w serwisie poprawili mi zbieżność, jest znaczna poprawa ale nie do końca, chcę to jeszcze potwierdzić na innej stacji niekoniecznie dealerskiej. Jeśli ktoś ma problem ze zbieżnośią to wypadałoby w pierwszej kolejności reklamować to w serwisie dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Miałem tak zaraz po zakupie wciąż ściągało mnie w prawo - najpierw zrobiono zbieżność, ale to niczego nie zmieniło i okazało się, że sugerowanym remedium przez Nissana jest wymiana przednich sprężyn (był partia z wadliwą prawą sprężyną). Po wymianie temat zniknął. Od tego czasu przejechałem 35.000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Od samego początku mój QQ ściąga trochę w prawo, różnica ciśnień w ogumieniu, nachylenie jezdni, itd odpadają - czuć wyraźną tendencję do ściągania - puszczona kierownica natychmiast przekręca się o kilka stopni i samochód nie trzyma pasa.

Dzisiaj w serwisie wykonali pomiary i poprawili trochę zbieżność – jest drobna poprawa, ale wciąż ma tendencje do ściągania.

Poniżej znajdują się pomiary - czy ktoś ma lub miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Czy wartości pomiarów są prawidłowe ?

 

 

 

P.S.: Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pomiar został wykonany dla „4WD” a ja mam napęd tylko na przód ???

 

To jest z Service Manual jak należy ustawić zawieszenie.

Widać również, że dal róznycvh silników ma być różnie.

Może z tymi danymi trzeba jechać do jakiegoś dobrego warsztatu ?

 

jp

 

uff, plik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...