Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] czy mamy na sali lekarza specjalizacji blacharsko lakierniczej ? ;/


Gość FoQs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

i znow mam przygode ze swoim nissanem... wczesniej pisalem o zawieszeniu, wczorajszy dzien i dzisiejszy zakonczyl to praktycznie...

 

no i spojrzalem na podloge i zobaczylem cos strasznego, cala jest pognita, zardzewiala i znajduje sie troche dziur, w dodatku podluznica mi sie wgiela troche...

jak to mozna wszystko naprawic, co mozecie polecic ? jakie bedzie najlepsze rozwiazanie ? (sprzedaz samochodu odpada bo nie stac mnie na kolejny a za takie pieniadze lepszego nie kupie praktycznie... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam wprawdzie specem od blachy nie jestem, ale mam na podorędziu kolegę to zapytałem;

pierwsze dość proste pytanie z jego strony: ta podłużnica to skrzywiona ze starości (skorodowania) czy uderzona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam wprawdzie specem od blachy nie jestem, ale mam na podorędziu kolegę to zapytałem;

pierwsze dość proste pytanie z jego strony: ta podłużnica to skrzywiona ze starości (skorodowania) czy uderzona ?

 

powiem tak podluznica jest juz zniszczona ze starosci, jest prosta tzn wgniotła sie troche pod lewarkiem, fakt progi mam jeszcze w miare ale te blachy miedzy progami a podluznicami i te podluznice sa kiepskie, rdza, zgnilizna i dziury ;/ fakt nie wszedzie... ale jest i jak nic nie bede robil bedzie znacznie wiecej..... ;|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak podluznica jest juz zniszczona ze starosci, jest prosta tzn wgniotła sie troche pod lewarkiem, fakt progi mam jeszcze w miare ale te blachy miedzy progami a podluznicami i te podluznice sa kiepskie, rdza, zgnilizna i dziury ;/ fakt nie wszedzie... ale jest i jak nic nie bede robil bedzie znacznie wiecej..... ;|

 

sugestia kumpla jest taka, że po pierwsze chyba nie do końca dobrze nazwałeś to coś, co jest podgięte; wg niego to nie jest podłużnica tylko wzmocnienie karoserii, które być może da się wyciąć i wspawać coś nowego; generalnie uważa, że to są trochę takie akademickie rozważania, jeśli się tego nie widzi; z opisu wynika, że jest to na tyle poważnie zużyte, że bez fachowej oceny w warsztacie blacharskim się nie obejdzie; niestety druga uwaga jest taka, jaką sam wykluczyłeś w pierwszym poście: jeździć do upadłego lub sprzedać auto od razu; pewnie nie takich porad się spodziewałeś, ale może nic nie będzie cię kosztowało podjechać do jakiegoś warsztatu w celu oceny tej sytuacji "na żywo".

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomsonx1983

Wszystko da się zrobić, a co do tych podłużnic to w primerkach są one bardzo miękkie, wcisną się bez problemu przy próbie podniesieniu boku autka do góry, sam tak miałem w p10, gość przy zmianie kółek na zimówki podparł samochód w samym środku podłużnicy i ciach siedzi w środku, a ostatnio robiłem autko dla taty (p11.144) to widać że było wózkiem widłowym przewożone no i tam to całkiem już się wcisnęły, przednie fotele aż patrzyły do siebie, rozpieracze hydrauliczne załatwiły sprawę i jest ok :). A co do podłogi to jak masz pojęcie o spawaniu, najlepiej migomat, może być też acetylen, dla mnie bez różnicy, ale polecam miga, to bez problemu można taką podłogę naprawić niedużym kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mam gdzie spawac (chyba migomatem nawet) i ma kto mi spawac praktycznie ale moze powiesz mi co tam wspawac, skad wziac dobre elementy te blachy, z czego zrobic drugie podluznice by te umocnic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mam gdzie spawac (chyba migomatem nawet) i ma kto mi spawac praktycznie ale moze powiesz mi co tam wspawac, skad wziac dobre elementy te blachy, z czego zrobic drugie podluznice by te umocnic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomsonx1983

Podłużnice z blachy stalowej 1,5 mm lub 2mm dogiąć, w taki jakby ceownik tyle że z rantami odgiętymi na zewnątrz, i powierconymi co 2-3 cm, stare wyciąć, i wspawać te punktowo, przez otwory, podłogę najlepiej też zrobić nową, może być z płaskiej blachy, 1 mm lub 1.5 mm, ja bym całą zrobił tyle że to trochę zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomsonx1983

Nie, ostatnio wspawywałem całą podłogę bagażnika w p11.144 razem z jedną podłużnicą i tylnym pasem, tyle że odwiercałem to z angola, i leciałem po zgrzewach, ale co do grubości to cała podłoga jest z blachy 1 mm, a podłużnice z 1,5 mm ale jak chcesz to daj na te podłużnice 2, nie zaszkodzi na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bedzie trzeba cos takiego robic ;) musze pogadac z bratem (o ile zechce mi pomoc) a gdzie te materialy moge dostac ? jaki sklep bedzie odpowiedni ?? jaki rodzaj tej blachy ma byc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomsonx1983

Najlepiej to w jakimś zakładzie gdzie robią coś z blachy i stali, mają i blachę i giętarkę, więc podasz im wymiary do ci zrobią gotowe podłużnice, a i arkusz blachy ci odsprzedadzą, blacha stalowa czarna, lub w jakiejś hurtowni stali i samemu doginać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomsonx1983

Ja takie rzeczy biorę od kumpla co ma kowalstwo artystyczne, ale jutro będę miał swoją p10 na kanale to wymierzę i zapytam ile on by wziął kasy za takie elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...