piotr323f Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Witam Dotyczy Nissana Terrano 2 2.7 TDI, 2000 rok. Z powodu sporych, zbierających się zanieczyszczeń w postaci emulsji olejowo-wodnej, chciałbym zaślepić rurkę gumową przedstawioną na zdjęciu poniżej: Rurka ta łączy zawór, do którego z kolei podłączona jest rurka (poprzez uchwyt mocujący) od chyba przewodu odpowietrzającego skrzynię korbową lub od zaworu EGR (proszę poprawić) i który posiada jakby odprowadzenie oleju u dołu a wylot z tego zaworu łączy się z główną rurą doprowadzającą powietrze do turbosprężarki. Skoro element ten znajduje się za przepływomierzem to musi być zapewniona bezwzględna szczelność (lewe fałszywe powietrze) a wydaje mi się, że coś jest z nim nie tak i chciałbym obydwa króćce zaślepić, tj wlot do głównego kanału doprowadzającego powietrze do turbosprężarki oraz wylot z tego zaworu, ewentualnie ten wylot mogę pozostawić nie zaślepiony. Wydaje mi się, że nic złego nie powinno się stać, ale dla pewności proszę o ewentualne uwagi i wskazówki w temacie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 ... Tego się nie zaślepia, ale jak chcesz zatkać twoja sprawa - jak zobaczysz olej w turbinie to szybko powrócisz do oryginału. EGR jest w zupełnie innym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam Dzisiaj zdjąłem intercooler i wewnątrz niego był olej. Na razie chcę sprawdzić czy ten olej pochodzi z tego właśnie zaworu czy od samej turbosprężarki. To jest zawór (wg mnie) odpowiedzialny wyłącznie za usunięcie nadciśnienia z komory korbowej, nie jest to zawór EGR (jak zastanawiałem się wyżej) bo on steruje spalinami na wolnych obrotach kierując je również do rury ssącej. Miałem zagadkę dokąd biegnie ta rurka z podstawy (uchwytu) filtra i po zdjęciu intercoolera okazało się, że jest ona podłączona do tylnej górnej części pokrywy zaworów, służy do zbierania nadmiaru gazów z komory korbowej i wprowadzania ich do rury ssącej. U mnie problem z nią jest taki, że jest wciągany nią minimalnie olej, na rurce którą chciałem zaślepić jest on widoczny wewnątrz. Widocznie z tym zaworem mam jakiś problem. Z zaworu na dole jest odprowadzenie oleju do miski olejowej i to chyba nie działa. Zaślepiłem na razie wejście do rury ssącej, wyjście z tego filtra jest otwarte i nic się na razie nie dzieje. Troszkę tylko lekko dymi, prawie niezauważalnie. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy przez ten wylot nie będzie wyrzucany olej. Mam nadzieję, że ten olej w rurze ssącej ma wpływ na to, że jak mi się silnik rozgrzeje to nieraz trochę zadymi i poszarpie. 2010-03-07 Witam ponownie Po kolejnym testowym przejeździe z tej otwartej rurki do odpowietrzenia komory korbowej wylatuje jakby delikatna mgła olejowa, widać ślady na zewnętrznej powierzchni rury ssącej silnika. Ale nie ma to kompletnie negatywnego wpływu na pracę silnika. Tego się nie zaślepia, ale jak chcesz zatkać twoja sprawa - jak zobaczysz olej w turbinie to szybko powrócisz do oryginału (wojtus) - skąd może brać się wtedy ten olej w turbosprężarce? Przecież ona jest smarowana normalnie z silnika a właściwie od razu z obudowy filtra oleju, może to jest jakiś trop? Po przeróbce wygląda to tak: 2010-03-22 Mam pytanie czy zbiera się komuś olej w rurce którą ja zaślepiłem a która łączy puszkę odpowietrznika skrzyni korbowej z rurą dolotową do turbiny. U mnie na wlocie (po ściągnięciu rury na progu) do turbiny jest olej. Odprowadzenie oleju z puszki do miski olejowej jest drożne. Na jakiej zasadzie działają i jak sprawdzić te zawory wewnątrz puszki. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.