Gość jACA1 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 (edytowane) Witam mam problem z wyjęciem żarnika z lampy, może ktoś krok po kroku opisać jak to się robi??Szukałem na forum i czytałem posty lecz dokładnie nie mogłem znaleźć, jest tam wtyczka którą trzeba odpiąć bo inaczej żarnika do końca nie przekręce..tylko która? Prosze o pomoc. Może ktoś wie jakie najlepiej kupić żarniki??? Moje w lampie miały fioletowo biały kolor a światło na drodze było białe:) czy to 8000K??? Edytowane 7 Marca 2010 przez jACA1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Na żarniku jest taka cewka czarna kwadratowa - z niej wypnij kabel z prostokątna wtyczką. Potem obróć tą cewkę, potem żarówka. Trudniej się składa niż rozkłada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 chodzi o ta małą wtyczkę schowana głęboko w lampie pod żarnikiem?? a dlaczego się trudniej zakłada na co trzeba uważać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 A mówimy o żarniku D2S? Takim jak w P12? Pod lampa prostakątna przetwornica? Wsadź może fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 (edytowane) mowa jest o nissanie WP.11.144 a fotke wystawie później. Edytowane 7 Marca 2010 przez jACA1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Znajdz na allegro taka lampe i pokaz mi tyl taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 to tak wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 przekręcasz w prawo albo w lewo (nie pamiętam) i wyciągasz i to wszystko, żarówka ma sprężynowe wąsy trzeba je do siebie ścisnąć i zdjąć z zaczepów i żarnik już jest na wierzchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Panowie nieścisłości to wiele jest w tych waszych wypowiedziach ale do rzeczy P12 to ma D2R a nie D2S a mowa o P11,144 Na fotce widać tą srebrną wtyczkę- trzeba ją przekręcić o jakieś 30* w prawo i lekko pociągnąć jak sama nie wyjdzie Potem łapiesz za sprężynki, ściskasz i opuszczasz w dół Nowy żarnik musi być czysty i nie mieć odciśniętych paluchów na szkle.Jak będziesz wyjmował stary przypatrz się jak był ustawiony. W podstawce jest takie wycięcie i jak będziesz wkładał to musisz trafić nim w występ w gnieździe (lekko obracać żarnikiem,aby wskoczył na miejsce). Zarnik jak dobrze siedzi w gnieździe to nie da się nim obrócić. Potem zakładasz sprężynki i wtyczkę. We wtyczce są wycięcia, które mają trafić w plastikowe kołki na żarniku. Przekręcasz wtyczkę zakładasz osłonę przeciwpyłową i regulujesz wysokość świateł. Najlepiej wymieniać jeden i ustawić go według drugiego starego, a potem dopiero drugi zmienić. Regulacji dokonujesz kluczem 6 lub 8 (nie pamiętam numeru) na silniczku, przy włączonym zapłonie, a najlepiej pracującym silniku (właczony układ samoregulacji) Zarnik oryginalny to był Osram i ma barwę 4300. Zarniki wypalone świecą na fioletowawo, a potem na pomarańczowo lub różowo. Zarniki kup oryginalne Osram lub Philipsa (tu jest wiele podróbek) Te tanie chińskie to już wymieniłem 3 razy i po miesiącu do trzech przed samochodem zaczynał się robić stroboskop lub flesze, albo całkiem gasło na chwilę. Trzeba wydać te 140 na sztukę i mieć spokój. Kupuj w dużym sklepie z pisemną gwarancją, abyś potem nie miał problemów z wymianą w razie co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi teraz tylko zamówić żarnik tylko jaki?? jakies propozycje???może link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 http://moto.allegro.pl/listing/search.php?string=d2s&from_showcat=1&category=623 podaruj sobie hidy za 40 złocisz, właśnie takie przerabiam i zaczynają mrygać po 2 miesiącach, ostatnio miałem philipsy i przelatane 4 lata także mówi samo za siebie, także teraz chociaż świecą też będę zmieniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Masz rację: D2R jest w primerze, D2S mialem w Astrze. Dla niezorientowanych: R jest dla reflektorów bez soczewki, S - dla soczewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Masz rację: D2R jest w primerze, D2S mialem w Astrze. Dla niezorientowanych: R jest dla reflektorów bez soczewki, S - dla soczewki. Kolego zorientowany D2R to są w Primerze ale P12, a założyciel wątku ma P11.144 i tam są D2S!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jACA1 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 (edytowane) jurgenik masz rację mowa jest o WP11.144 czyli D2S tylko jaki założyc 4300K, 6000K może 8000K??? Edytowane 8 Marca 2010 przez jACA1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 zależy co chcesz uzyskać, jak normalne to jak najniżej chyba nawet w oryginale jest 4300 a jak jakiś wiejski tuning to jak najwyżej czyli 8000 i więcej wtedy będziesz świecił na niebiesko http://moto.allegro.pl/item934130275_hid_zarnik_xenon_ksenon_h1_palnik_koszalin_xenony.html zajrzyj sobie tutaj zobaczysz co i jak jest w nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 (edytowane) jurgenik masz rację mowa jest o WP11.144 czyli D2S tylko jaki założyc 4300K, 6000K może 8000K??? Niedawno zmieniałem palniki w Mondeo - miałem oryginalne 4300 OSRAM - jakoś mnie ta barwa nie przekonywała. Założyłem obecnie tanią chińszczyznę po 30 zł/szt w temp. 6000K - świecą dużo mocniej (ale napewno dlatego, że są nowe) a barwa mi idealnie pasuje. Nie jest niebieska (może minimalnie to widać na czyichś spalinach, a patrząc na reflektor jest idealnie biała - taka bardzo zimna biel. 4300 były też niby białe, ale zalatywały nieco żółtawym. Najlepszym porównaniem może być przestawienie temperatury barwowej monitora. Włącz aplikację z białym tłem, np. edytor tekstu i przestaw monitor między 6500K a 9300K (są to standardowe ustawienia w każym monitorze) wtedy widać dokładnie jak zmienia się odcień bieli. Przy kolorze Twojego auta ja bym wybrał 6000K. Na allegro już wudziałem palniki po 23zł czyli dużo taniej niż dobre żarówki halogenowe H1 czy H7, a co do ich jakości to myślę jak się trafi. Przy tych pieniądzach można zaryzykować. Poza tym większość tych oryginalnych Philipsów czy Osram to też przeważnie podróbki, tylko 5x droższe. Edytowane 8 Marca 2010 przez jurgenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 zalatywały żółtawym bo żarnik się kończył, one tak mają, ja też założyłem takie za 30 zeta ale już będe zmieniła, 2 miesiące i zaczyna jeden mrugać i jakaś ta biel zrobiła sie mniej biała, choć wstawiłem w drogowe też ksenony i tam jest ok, może u mnie jeszcze trzeba podczyścić soczewkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W drogowe Xenony w P11,144 to jedynie Mody chińskie można wstawić bo jest tam halogen H1 Jurgrnik ja już kupiłem 2 komplety tanich i jeden podróby Philipsa i powiedziałem dość. Gwarancję na to to dają tzw rozruchową max miesiąc i prawda jest taka że jak przed tym miesiącem padną to i tak nie wymienią. najdłużej to świeciły mi 3 miesiące te podróby Philipsa, a tak to po miesiącu padały. Kupowałem je w barwie 6000 i na początku były białe a potem już po tygodniu miały tą niebieską poświatę. Wiesz już mnie nie bawi ten hazard świetlny, że w końcu trafię na dobre. Bo to jak gra w jednorękiego bandytę. Nie da się zaoszczędzić czy wygrać. Trzeba kupić raz a konkretnie w dużym pewnym sklepie co to ma sklep pod szyldem a nie tylko net i daje pisemne roczne gwarancje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Kolego jurgenik: Sprawdz, ze post lub dwa wcześniej napisałem, że odnoszę się do P12. Zatem źle zrozumiałeś moją wypowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Podłączę się. Mam do wymiany żarnik w p11.144 (nie ta barwa plus mruga lekko) i chciałem kupić coś porządnego, co by pojeździć chwilę. Na alledrogo OSRAM D2S zaczynają się od ok 100PLN (bez gwarancji), za 140 są już z roczną gwarancją, np tu: http://moto.allegro.pl/xenon-d2s-osram-dostawa-sklep-wawa-fv-sklep-org-i1343466223.html Ktoś kupował już coś takiego? Dla mnie wygląda na oryginał, a taniej chyba nie da się załatwić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Tak BestLook to pewna firma Możesz zakupić u nich także żarniki General Electric ale ich jakość jest znacznie gorsza od OSRAM Weź rachunek imienny na nie bo paragon to po miesiącu będzie nieczytelny Ja zakupiłem u nich te GE. Wszystko jest dobrze po za żółtawą barwą światła (4300K). Zdecydowanie dołóż do Osrama. W żadnym wypadku nie kupuj chińskich po 30 zyla. Co do mrugania to dobrze abyś sprawdził czy przetwornica nie nawaliła. Najlepiej przełóż żarniki i zobacz czy też nie będzie tego samego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 (edytowane) Co by nowego tematu nie tworzyc to sie tu ze swoim pytaniem dołączę. Zauważyłem od pewnego czasu, że lewy palnik xenonowy mruga, przerywa, daje efekt stroboskopu. Czy może ktoś się orientuje, czy jest to objaw zbliżającego się końca palnika, czy może coś innego,np. przetwornicy? Edytowane 17 Grudnia 2010 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 voyo, ja właśnie mam tak samo, przy czym efekt jest zauważalny z bliska dopiero, szczególnie na ścianie, drzwiach garażu. Jeszcze nie wymieniałem palnika, głównie z braku kasy, ale jest sposób sprawdzenia - jak sugerował and_pec, wystarczy przełożyć żarniki. Może się zabiorę za to jakoś jutro, bo niestety w tyg. to wracam jak jest już ciemno i nie ma jak... Jakbyś ty sprawdził, to podziel się wnioskami i obserwacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 żarnik do wymiany, albo za słabe napiecie na aku podczas postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 (edytowane) voyo, ja właśnie mam tak samo, przy czym efekt jest zauważalny z bliska dopiero, szczególnie na ścianie, drzwiach garażu. Jeszcze nie wymieniałem palnika, głównie z braku kasy, ale jest sposób sprawdzenia - jak sugerował and_pec, wystarczy przełożyć żarniki. Może się zabiorę za to jakoś jutro, bo niestety w tyg. to wracam jak jest już ciemno i nie ma jak... Jakbyś ty sprawdził, to podziel się wnioskami i obserwacjami Dokladnie! Ja na odbiciu zderzakow innych aut wlasnie dostrzeglem ten feler. Nie ukrywam ze licze, iz pierwszy sie za to zabierzesz i zdasz relacje. Niestety nie mam garazu, a przy tej temperaturze zabawa na dworze nie nalezy do sympatycznych. A dlugo juz jezdzisz na aktualnie zamontowanych zarnikach? Bo ja mam to auto od pol roku zaledwie i jeszcze nie wymienialem.Zastanawiam sie na ile tak normalnie wystarczaja. Z tego co czytalem to efektem zuzytych zarnikow jest raczej zmiana barwy swiatla ale niektorzy tez cos wspominaja o mruganiu... żarnik do wymiany, albo za słabe napiecie na aku podczas postoju Tylko jak by chodzilo o napiecie to by oba mrugaly a nie tylko jeden. No nic. Mysle ze faktycznie juz chyba wieku starczego doczekal ten zarnik i wymaga wymiany (szkoda ze nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel wymienial). Tylko dziwne ze ma wciaz biala barwe swiatla. Inna sprawa ze te swiatla w Primerze ogolnie nie sa zbyt efektywne. Wczesniej mialem auto na normalnych lampach i przy dobrych zarowkach byl lepszy efekt. Znacznie wiecej sie po xenonach spodziewalem. Ale moze to wlasnie kwestia wymiany na nowe. Edytowane 17 Grudnia 2010 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.