Gość Bartolini-666 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam.Posiadam od jakiegoś czasu Terrano 2 R20 tdi .Od jakiegoś czasu mam spadek mocy przy obrotach powyrzej 2000 obrotów.Nie mogę wyprzedzać i ciężko osiągnąć prędkość 120km/h.Spalanie około 12-13l , czyli też chyba za dużo.Oprócz tego pedał gazu przy początkowej manipulacji potrafi się zawiesići nie reaguje.W momeńcie zawieszenia zapala się kontrolka "sprawdź silnik" czy jakoś tak.Nie wiem co zrobić.Może ktoś miał podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam.Posiadam od jakiegoś czasu Terrano 2 R20 tdi .Od jakiegoś czasu mam spadek mocy przy obrotach powyrzej 2000 obrotów.Nie mogę wyprzedzać i ciężko osiągnąć prędkość 120km/h.Spalanie około 12-13l , czyli też chyba za dużo.Oprócz tego pedał gazu przy początkowej manipulacji potrafi się zawiesići nie reaguje.W momeńcie zawieszenia zapala się kontrolka "sprawdź silnik" czy jakoś tak.Nie wiem co zrobić.Może ktoś miał podobny problem? Kolego nie chciał bym być złym prorokiem ale te objawy są takie jak w padającej pompie. Proponuje poszukać na forum podobnego tematu coś kiedyś widziałem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartolini-666 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Ale czy brak reakcji pedału gazu może być powodowany uszkodzoną pompą?Pedał gazu po ostrym puknięciu go nogą, wraca do normy a kontrolka gaśnie. Przeczyszczone EGR, komputer nie wykazuje błędów.Dzisiaj była ładna pogoda ,auto jechało DUŻO lepiej ale nie jak przed usterką.Zauważyłem że przy wyższej temperaturze i suchym powietrzu auto dużo,dużo lepiej jedzie.Może WASTEGATE VALVE albo kontroler do WASTEGATE VALVE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel13131313 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 mialem podobny problem w innym aucie brakowalo mocy kiedy silnik zbyt mocno sie nagrzal kiedy dochodzil do mormalnej temperatury mozna bylo normalnie jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartolini-666 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 W moim wypadku jak silnik dochodzi do normalnej temperatury jest trochę lepiej, niż na starcie.Jednak później jest cały czas tak samo.Może jakiś czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murcind71 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 W moim wypadku jak silnik dochodzi do normalnej temperatury jest trochę lepiej, niż na starcie.Jednak później jest cały czas tak samo.Może jakiś czujnik? Witam mam podobnie z tym ze moj to automat i przy delikatnym przyspieszaniu wchodzi przy 2500 obrotow na czworke a przy gwaltownym obroty staja na 2500-3000 zapala sie kontrolka .Skojarzylem to z paliwem byle jakim .W filtrze paliwa byl brud , dymil na niebiesko wymienilem filtr nalalem 50 litrow dobrego paliwa i dodalem polepszacz jest niby lepiej ale czasami objawy sie powtarzaja - nie wiem czy to pompa a moze wtryskiwacze ?Czy cos juz z tym robiles ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Witam, Ja miałem podobnie, tzn. zauważyłem, że jak było cieplej to lepiej wchodził na obroty, a najgorzej jest jak było zimno i padał deszcz. Miałem jeszcze problem z dymieniem ale to rozwiązałem przez regenerację turbosprężarki (dwukrotna naprawa) i poprzez wymianę wszystkich końcówek wtryskiwaczy. Czujnik od przepływomierza wyciągnąłem, wyczyściłem i umyłem w benzynie. Nigdy w czasie trwania tych niedomagań nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem silnika, sprawdzane w temp do -17°C oraz nigdy nie włączyła mi się kontrolka "Check engine". Pozostała mi jeszcze wymiana wtryskiwacza sterującego, ale tutaj na razie mam kłopot bo nie jestem do końca pewny jaki potrzebuję. Warto sobie sprawdzić ten wtryskiwacz (pierwszy cylinder, złącze po lewej obok pompy wspomagania pod złączem do pompy wtryskowej od spodu, taka mała wtyczka na dwa przewody - po kablu od wtryskiwacza łatwo dojść) choćby z tego powodu, że jest do niego super dostęp, jak jest przerwa w uzwojeniu to jest problem, jak nie to się cieszymy - bo to droga wymiana. Podobno pomaga chwilowo do czasu wymiany, lekkie przyśpieszenie zapłonu - ale to tylko zasłyszana informacja. Końcówki wtryskiwaczy Bosch kosztują 160zł, firmy Denso 75zł, są jeszcze jakieś zamienniki niemieckie po 60zł. Do tego dochodzi podkładka termiczna pod wtryskiwacz i regulacja ciśnienia otwarcia. Całkowity koszt robocizny mnie kosztował 110zł plus oczywiście części. Może to będzie dla kogoś jakiś trop. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murcind71 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Dzięki z tym , że mój to Terrano 3.0 - inny motor .Planuję podjechac do warsztatu , ciekawe co powiedzą . Witam, Ja miałem podobnie, tzn. zauważyłem, że jak było cieplej to lepiej wchodził na obroty, a najgorzej jest jak było zimno i padał deszcz. Miałem jeszcze problem z dymieniem ale to rozwiązałem przez regenerację turbosprężarki (dwukrotna naprawa) i poprzez wymianę wszystkich końcówek wtryskiwaczy. Czujnik od przepływomierza wyciągnąłem, wyczyściłem i umyłem w benzynie. Nigdy w czasie trwania tych niedomagań nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem silnika, sprawdzane w temp do -17°C oraz nigdy nie włączyła mi się kontrolka "Check engine". Pozostała mi jeszcze wymiana wtryskiwacza sterującego, ale tutaj na razie mam kłopot bo nie jestem do końca pewny jaki potrzebuję. Warto sobie sprawdzić ten wtryskiwacz (pierwszy cylinder, złącze po lewej obok pompy wspomagania pod złączem do pompy wtryskowej od spodu, taka mała wtyczka na dwa przewody - po kablu od wtryskiwacza łatwo dojść) choćby z tego powodu, że jest do niego super dostęp, jak jest przerwa w uzwojeniu to jest problem, jak nie to się cieszymy - bo to droga wymiana. Podobno pomaga chwilowo do czasu wymiany, lekkie przyśpieszenie zapłonu - ale to tylko zasłyszana informacja. Końcówki wtryskiwaczy Bosch kosztują 160zł, firmy Denso 75zł, są jeszcze jakieś zamienniki niemieckie po 60zł. Do tego dochodzi podkładka termiczna pod wtryskiwacz i regulacja ciśnienia otwarcia. Całkowity koszt robocizny mnie kosztował 110zł plus oczywiście części. Może to będzie dla kogoś jakiś trop. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartolini-666 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Doszedłem do tego że musi też być uszkodzony ten potencjometr,rozkręciłem "pedał gazu".Jednak potencjometr jest zgrzewany.Cały pedał to koszt ponad 2800 zł w serwisie.Może ktoś wie gdzie kupić sam potencjometr i krańcówkę Witam znalazłem lepszego mechanika.Wymieniony potencjometr i ustawiona turbina.Auto chodzi dużo, dużo lepiej.Zobaczymy jak ze spalaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Doszedłem do tego że musi też być uszkodzony ten potencjometr,rozkręciłem "pedał gazu".Jednak potencjometr jest zgrzewany.Cały pedał to koszt ponad 2800 zł w serwisie.Może ktoś wie gdzie kupić sam potencjometr i krańcówkę Witam znalazłem lepszego mechanika.Wymieniony potencjometr i ustawiona turbina.Auto chodzi dużo, dużo lepiej.Zobaczymy jak ze spalaniem. Witam, Fajnie, że auto Ci już chodzi. Pomimo tego, że mamy różne silniki w swoich maszynach możesz potwierdzić to, że można naprawić potencjometr pedału gazu (ja niestety też posiadam to rozwiązanie, oczywiście inny typ ale budowa będzie bardzo zbliżona) czyli, że nie trzeba kupować używki albo nowego i gdzie ewentualnie kogoś takiego namierzyłeś. Drugie pytanie to napisałeś, że mechanik ustawił Ci turbosprężarkę, możesz napisać co w niej grzebał. Z zewnątrz może tylko regulować ciśnienie otwarcia zaworu obejściowego, czy może mają jeszcze jakieś swoje tajemnice? Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartolini-666 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Dobry mechanik (elektryk )_naprawi ten potencjometr.Pod warunkiem że się da naprawić.Mojego się nie dało,więc był wymieniony - niestety.A z turbiną niestety nie bardzo się pytałem co on tam zrobił.Ale teraz działa właśnie ten podciśnieniowy włącznik, który zmniejsza ciśnienie w turbinie.Wcześniej nie reagował nawet na duże obroty.Przy podłączeniu zwykłej pompki powietrza reagował.Mechanik to "egaz" Kłodawa - Lubuskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Dobry mechanik (elektryk )_naprawi ten potencjometr.Pod warunkiem że się da naprawić.Mojego się nie dało,więc był wymieniony - niestety.A z turbiną niestety nie bardzo się pytałem co on tam zrobił.Ale teraz działa właśnie ten podciśnieniowy włącznik, który zmniejsza ciśnienie w turbinie.Wcześniej nie reagował nawet na duże obroty.Przy podłączeniu zwykłej pompki powietrza reagował.Mechanik to "egaz" Kłodawa - Lubuskie. Witam, Więc wygląda na to, że turbosprężarka odzyskała wydajność, bez regeneracji. Mógł się zawiesić ten zawór regulujący ciśnienie. Po prostu się nie domykał i część spalin nie docierała do turbiny. Wydaje mi się, że nie ma innej możliwości naprawy wydajności turbosprężarki. U mnie przy regeneracji musiało został wymienione koło kompresji, bo miało zużyte krawędzie wirnika, bardzo istotna jest czystość powietrza doprowadzanego do silnika. A co do tego potencjometru to są specjaliści co potrafią wytopić żywicę którą nieraz zalewane są różne podzespoły elektryczne osprzętu, wymienić co trzeba i zalać z powrotem. Dotyczy to szczególnie przepustnic sterowanych elektrycznie w VW. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacpel Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Witaj Bartollini. Uporałeś się ponoć z potencjometrem gazu,powiedz gdzie go dostałeś i za ile, mam ten sam probem co ty i potrzebuję porady. Pozdrawiam wacpel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartolini-666 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Witam.Szukaj na allegoro,cały pedał gazu lub tylko potencjometr.Później trzeba go ustawić w odpowiedniej pozycji,metodą prób i błędów.Potencjometrów nowych nie kupisz tylko z pedałem gazu,a to astronomiczna suma.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.