szumacherek Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 (edytowane) Powoli nadchodzi, ale jednak nadchodzi wiosna :-) i w związku z tym mam pytanie. Czy przewozicie rowery swoim X’ami. Jak tak to jakich bagażników, uchwytów używacie? Edytowane 9 Marca 2010 przez szumacherek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Coś słaby odzew... Rower się przyda w terenie jak x-ek się zakopie i co by do najbliższej wsi po rolnika z ursusem podjechać A tak poważnie to też myślałem nad bagażnikiem na rowery i myślę, że taki na dach jest bardzo niepraktyczny z uwagi na wysokość auta. Interesujące są na hak. Jednak znając trochę mechanikę (teoretyczną- nie samochodową) mam pewne wątpliwości jak taka masa w jednym punkcie podparcia zachowa się na polskich drogach. Jednak plusem jest to, że jak x-a już nie będzie (bo np. go bagno pochłonie) to taki bagażnik można do każdej osobówki z hakiem wykorzystać. Można odchylać (te droższe) i to też dobra opcja. A zapomniałem że warunkiem jest posiadanie haka:) Niech ktoś się wypowie, kto faktycznie wozi rowery x-em, bo ja tylko dywaguje:) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harakiri Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Coś słaby odzew... Rower się przyda w terenie jak x-ek się zakopie i co by do najbliższej wsi po rolnika z ursusem podjechać A tak poważnie to też myślałem nad bagażnikiem na rowery i myślę, że taki na dach jest bardzo niepraktyczny z uwagi na wysokość auta. Interesujące są na hak. Jednak znając trochę mechanikę (teoretyczną- nie samochodową) mam pewne wątpliwości jak taka masa w jednym punkcie podparcia zachowa się na polskich drogach. Jednak plusem jest to, że jak x-a już nie będzie (bo np. go bagno pochłonie) to taki bagażnik można do każdej osobówki z hakiem wykorzystać. Można odchylać (te droższe) i to też dobra opcja. A zapomniałem że warunkiem jest posiadanie haka:) Niech ktoś się wypowie, kto faktycznie wozi rowery x-em, bo ja tylko dywaguje:) pozdr W troche prawdziwszych terenówkach rowery można wozic na bagażniku przyczepianym do piątego koła. Tyle, że X-T koło w bagażniku . Jest jeszcze jeden sposób poza hakiem. Miałem w Picasso bagażnik rowerowy doczepiany do tylnej klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PltnikVratko Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Witam, Tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/25628-x-trail-moliwoci-przewozowe/page__p__601116__fromsearch__1entry601116 , jeden z użytkowników wstawił zdjęcie swojego Xa z trzema rowerami W bagażniku. Może takie rozwiązanie na urlop wakacyjny jest niepraktyczne ponieważ dochodzi na pewno sporo bagażu, ale może to zdać egzamin na krótkie wypady poza miasto. V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Orześ Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Ja używam tradycyjne bagażniki dachowe, ale z mechanizmem mocującym na poziomie dachu a nie w okolicy korby - thule proride 591. Sprawdzają się znakomicie. Gdy są już na dachu, założenie/zdjęcie rowerów nie nastręcza problemów. Obecnie rowery są stosunkowo lekkie, kiedyś miałem daewoo tico i założenie pamiętającego poprzednią epokę rometowskiego roweru ze stalową ramą było bardziej uciążliwe. Więcej czasu trzeba poświęcić na zamontowanie samego bagażnika. Ja mam relingi ze światłami, zatem belek dachowych nie widzę stojąc obok samochodu. Potrzebny stołek albo, jak w moim przypadku: Z przodu mocuję bagażnik ze środka przez otwarty szyberdach (punkt mocowania mniej więcej nad zagłówkami). Z tyłu używam stopnia na koło (takie dodatkowe akcesorium). Działa jak stołek, ale że jest składany, można wozić go ze sobą i być niezależnym od otoczenia. Drobna uwaga: metoda mało przyjemna podczas deszczu. Ja na szczęście bagażnik montowałem/demontowałem jedynie w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirek2511 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Ja zakupiłem i zamontowałem hak u delera koszt 1400zł (koniecznie z możliwością demontażu haka ,gdyż jesli macie czujniki cofania to będą cały czas wyły) Koszt montażu w prywatnym warsztacie 1100 wiec nie duża rużnica (nie mozna było dostac taniego zamiennika)a serwisant mówi że jeśli będzie poważna usterka to czepiają się wtedy, że jest to ingerencja w konstrukcję oraz elktryke pojazdu i z tym juz jest cięzko wygrac i utrata gwarancji.Zapis w książce gwarancyjnej to jedno a prawo to drugie. Bagaznik mam na hak na 3 rowery thule (prosty montaż i demontaż a ponadto odhylenie bagaznika z rowerami umozliwia dostęp do bagaznika w samochodzie).Na dach dałem 2 rowery dziecięce na bagaznik tradycyjny z montażem osiowym) jesli ma się progi zero problemu.Wyjazd nad nasze morze Ja 650km prędkośc 110 maksymalnie na autostradzie 140km/h w ramach wyprzedzania chwilowego) zero probelmu 2+3=5rowerów+5 osób i pełny bagaznik i o dziwo spalanie 8.4 litra na 100.Wazne na siodełka nałożyć worki foliowe żeby się nie pobrudziły.Bagaznik na hak najlepsze rozwiązanie ,przy dociągnięciu haka wycyrklowac ,aby bagaznik zbyt mocno nie dociągnąć ,gdyż wtedy będzie haczyła klapa przy otwieraniu.Na krótkie wypady w teren z 2-3 rowerami montaż na haku nie potrzeba 2 osoby aby przytrzymał rower na dachu (jeśli jest dla dorosłego czlowieka)Warto kupić droższej firmy thule gdyż wykonczenie i montaz jest bardziej dopracowane.Belki na dach z rowakmi umozliwaiją szybki montaż i demontaż bagażników na narty czy na rowery tylko wsuwasz i dokręcasz pokrętłem.Jesli chodzi o nacisk na hak to ostatnio wizłem przyczepkęm z bazaltem waga około 1-1.2tony koła tak siadły w przczepce że jechałem 20-30km/h natomiast w X-trialu nie robiło to zbytniej dużej różnicy przy ruszaniu ,czuło się trochę nacisk przy hamowaniu.Także taki bagażnik z 3 rowerami to pestka.Rejestrację na bagażnik wydrukować i dać na zgrzewarkę z folią (koszt 3zł) żaden gliniarz się nie czepi (pytałem się podczas rutynowej kontroli) ,a jakby by nawiedzony sie czepił mozna sie odwołać do kolegium ze zdjeciem i jeśli coś jest dopuszczone w polsce do sprzedazy to nalezy wydac 3 tablice a nie tylko 2 (wszystkie tak przyczepki jeżdżą)kilka lat temu się czepiali,teraz już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muerte Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Zdecydowanie częściej spotykanym rozwiązaniem jest montaż bagażnika na hak. Wsadzanie rowerów na dach jest dość niewygodne zwłaszcza dla mniejszych osób. Chyba, że nie masz haka to wtedy męczysz się z drabinką, montujesz progi, stopień na koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcio_100 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Ja zakupiłem i zamontowałem hak u delera koszt 1400zł (koniecznie z możliwością demontażu haka ,gdyż jesli macie czujniki cofania to będą cały czas wyły) Koszt montażu w prywatnym warsztacie 1100 wiec nie duża rużnica (nie mozna było dostac taniego zamiennika)a serwisant mówi że jeśli będzie poważna usterka to czepiają się wtedy, że jest to ingerencja w konstrukcję oraz elktryke pojazdu i z tym juz jest cięzko wygrac i utrata gwarancji.Zapis w książce gwarancyjnej to jedno a prawo to drugie. Bagaznik mam na hak na 3 rowery thule (prosty montaż i demontaż a ponadto odhylenie bagaznika z rowerami umozliwia dostęp do bagaznika w samochodzie).Na dach dałem 2 rowery dziecięce na bagaznik tradycyjny z montażem osiowym) jesli ma się progi zero problemu.Wyjazd nad nasze morze Ja 650km prędkośc 110 maksymalnie na autostradzie 140km/h w ramach wyprzedzania chwilowego) zero probelmu 2+3=5rowerów+5 osób i pełny bagaznik i o dziwo spalanie 8.4 litra na 100.Wazne na siodełka nałożyć worki foliowe żeby się nie pobrudziły.Bagaznik na hak najlepsze rozwiązanie ,przy dociągnięciu haka wycyrklowac ,aby bagaznik zbyt mocno nie dociągnąć ,gdyż wtedy będzie haczyła klapa przy otwieraniu.Na krótkie wypady w teren z 2-3 rowerami montaż na haku nie potrzeba 2 osoby aby przytrzymał rower na dachu (jeśli jest dla dorosłego czlowieka)Warto kupić droższej firmy thule gdyż wykonczenie i montaz jest bardziej dopracowane.Belki na dach z rowakmi umozliwaiją szybki montaż i demontaż bagażników na narty czy na rowery tylko wsuwasz i dokręcasz pokrętłem.Jesli chodzi o nacisk na hak to ostatnio wizłem przyczepkęm z bazaltem waga około 1-1.2tony koła tak siadły w przczepce że jechałem 20-30km/h natomiast w X-trialu nie robiło to zbytniej dużej różnicy przy ruszaniu ,czuło się trochę nacisk przy hamowaniu.Także taki bagażnik z 3 rowerami to pestka.Rejestrację na bagażnik wydrukować i dać na zgrzewarkę z folią (koszt 3zł) żaden gliniarz się nie czepi (pytałem się podczas rutynowej kontroli) ,a jakby by nawiedzony sie czepił mozna sie odwołać do kolegium ze zdjeciem i jeśli coś jest dopuszczone w polsce do sprzedazy to nalezy wydac 3 tablice a nie tylko 2 (wszystkie tak przyczepki jeżdżą)kilka lat temu się czepiali,teraz już nie. Przejrzałem ofertę Thule i na hak w przystępnych cenach mają 3 propozycje: 1. Bagażnik Thule Xpress 970 cena ok. 233PLN jest lekki, a dzięki kompaktowej budowie po złożeniu zajmuje niewiele miejsca. Thule Xpress 970 to jedyny na rynku „nożycowy” bagażnik rowerowy spełniający standardy ISO i normy miejskich testów zderzeniowych City Crash. Bezpieczeństwo użytkowania bagażnika podczas jazdy po zmroku dodatkowo podnoszą elementy odblaskowe umieszczone na wspornikach ram. Konstrukcja wygodnego zatrzasku zamykającego jest bezpieczna i chroni przed jakże częstym w podobnych rozwiązaniach przypadkowym przycięciem palców. Zamykanie jest równocześnie bardzo jednoznaczne, towarzyszy mu bowiem wyraźne „kliknięcie”. Otwory w ramionach mechanizmu zamykającego pozwalają na opcjonalne zabezpieczenie bagażnika kłódką. Ramy rowerów mocowane są w uchwytach pokrytych miękką gumą i zapinane elastycznymi paskami, a rowery spinane dodatkowo solidną taśmą umocowaną na stałe na ramionach bagażnika. Bagażnik Thule Xpress 970 pasuje do wszystkich standardowych haków holowniczych montowanych w samochodach. Dodatkowe otwory na ramionach uchwytu pozwalają na regulację siły nacisku na kulę haka. 2. Thule HangOn 3B 974 - cena ok. 370PLN Bagażnik na hak do przewozu 3 rowerów. Łatwy w użyciu bagażnik z gumowymi uchwytami zapobiegającymi uszkodzeniom ramy. Chronione patentem, zatrzaskowe mocowanie pasuje do większości haków 3. Thule HangOn 3B 972 - cena ok. 444PLN Odchylany bagażnik rowerowy na hak do przewozu 3 rowerów. Nowatorskie rozwiązania gwarantują zaciskowy, bez dodatkowej regulacji system montażu na haku oraz łatwe odchylanie bagażnika w razie potrzeby, co ułatwia dostęp do bagażnika samochodu. W komplecie taśmy do mocowania rowerów i elementy odblaskowe podnoszące bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo można zabezpieczyć bagażnik przed kradzieżą zamkiem Thule 957. Rowery zawieszane na ramie. Gumy trzymające ramę mają regulowaną długość, odpowiednie nawet dla rowerów z grubymi ramami. Odchylany bagażnik rowerowy na hak do przewozu 3 rowerów. Nowatorskie rozwiązania gwarantują zaciskowy, bez dodatkowej regulacji system montażu na haku oraz łatwe odchylanie bagażnika w razie potrzeby, co ułatwia dostęp do bagażnika samochodu. W komplecie taśmy do mocowania rowerów i elementy odblaskowe podnoszące bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo można zabezpieczyć bagażnik przed kradzieżą zamkiem Thule 957. Rowery zawieszane na ramie. Gumy trzymające ramę mają regulowaną długość, odpowiednie nawet dla rowerów z grubymi ramami. Propozycja nr 2 i 3 wydaje się być lepsza od 1 z uwagi na możliwość odchylania. I teraz pytanie: 1. Czy ktoś używa konkretnego modelu wymienionego powyżej i jak się spisuje? 2. Czy ktoś może polecić tańszy, ale pewny pod względem wytrzymałościowym bagażnik innego producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyboy Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 poprzeczki używam thule ale uchwyty kupiłem MONT BLANC z załadowaniem roweru turystycznego i tak bedziesz potrzbowłą pomocy przez szyberdach chyba że weźmiesz model który dokreca sie nisko chyba THULE taki ma ogólnie nie jest łatwo, ale da sie przeżyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Witam Ja używam i polecam model Thule EuroClassic Pro 903,jak dla mnie rewelacja ,kupiłem lekko używany na allegro za pól ceny. Założenie bagażnika i rowerów zajmuje mi 10 minut,co prawda otwarcie tylnej klapy jest problematyczne,ale wygoda na dłuższej trasie zdecydowanie większa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szumacherek Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Witam Ja używam i polecam model Thule EuroClassic Pro 903,jak dla mnie rewelacja ,kupiłem lekko używany na allegro za pól ceny. Założenie bagażnika i rowerów zajmuje mi 10 minut,co prawda otwarcie tylnej klapy jest problematyczne,ale wygoda na dłuższej trasie zdecydowanie większa a tablice rejestracyjną przekręcasz zawsze czy masz jeszcze jedną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 a tablice rejestracyjną przekręcasz zawsze czy masz jeszcze jedną? No właśnie tu jest problem w razie kontroli,ja swoją zdejmuję z samochodu i zakładam na bagażnik,niestety polskie przepisy tego zabraniają,ale kto by się tym przejmował Ewentualnie można sobie dociąć kawałek plastiku i napisać flamastrem lub nakleić numery rejestracyjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcio_100 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 No właśnie tu jest problem w razie kontroli,ja swoją zdejmuję z samochodu i zakładam na bagażnik,niestety polskie przepisy tego zabraniają,ale kto by się tym przejmował Ewentualnie można sobie dociąć kawałek plastiku i napisać flamastrem lub nakleić numery rejestracyjne... Po zakupie bagażnika wzorem kolegi z forum zamierzam wydrukować numery, zalaminować i powiesić na bagażniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 No właśnie tu jest problem w razie kontroli,ja swoją zdejmuję z samochodu i zakładam na bagażnik,niestety polskie przepisy tego zabraniają,ale kto by się tym przejmował Ewentualnie można sobie dociąć kawałek plastiku i napisać flamastrem lub nakleić numery rejestracyjne... Właśnie głupie polskie przepisy nie przewidują wydania trzeciej tablicy do auta, a zdejmowanie raz założonej tablicy jest zabronione. Drugi patent jest tolerowany przez policję, bo co mają innego zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Agnieszka_x-trail Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Powoli nadchodzi, ale jednak nadchodzi wiosna :-) i w związku z tym mam pytanie. Czy przewozicie rowery swoim X’ami. Jak tak to jakich bagażników, uchwytów używacie? Witaj, w zeszłym roku kupiłam Thule Xpress 970 - sprawdza się bez zastrzeżeń również na dłuższych trasach Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekg Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 hej, jeżeli to jeszcze kogoś interesuje to thule ma bagażniki rowerowe na tylną klapę - sam taki używam z X-em. jest to o tyle fajne, że są one uniwersalne i po zmianie ustawień można także załozyć go do kombi (ja próbowałem z mondeo i focusem). jedyna wada jaką zauważyłem to możliwość porysowania lakieru na klapie, szczególnie dolnej krawędzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Samuraj Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 kilka dni temu kupiłem bagażnik bazowy z 4 zamkami hiszpańskiej firmy CRUZ CR 922-414 - stalowe belki z udzwigiem 100 kg, a nie jakieś słabieńkie alu z 50 kg. Bardzo lekko wygląda na samochodzie gdyż czarny kolor pasuje do fabrycznych relingów. kilka dni temu kupiłem bagażnik bazowy z 4 zamkami hiszpańskiej firmy CRUZ CR 922-414 - stalowe belki z udzwigiem 100 kg, a nie jakieś słabieńkie alu z 50 kg. Bardzo lekko wygląda na samochodzie gdyż czarny kolor pasuje do fabrycznych relingów. Cena: 320 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LaikManiek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witaj Wszystkie powyższe propozycje są pewnie dobre ale dość kosztowne. Ja posiadam X-a z relingami w których są światła - wersja sport, i do tych relingów dokupiłem poprzeczne belki 120zł, do których montuję trzy zwykłe uchwyty na rowery 3x60zł, to wszystko może utrzymać 120kg, na trzy rowery to aż nadto. Zimą natomiast w miejsce uchwytów na rowery nocuję zapięcie do nart też na trzy pary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Jak rozwiązujecie temat przewozu rowerów na X-trailu T-31, a co polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kredens Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 Standardowo na dachu - jeśli byłby hak to pewnie wygodniej na haku. Najwygodniej chyba THULE PRO RIDE z pokrętłem w podstawie, którym zaciskasz ramę. Ja mam THULE FREE RIDE. Też działa, ale nie jest wygodne ustawianie roweru i zaciskanie wysoko położonej śrubki. Oczywiście trzeba mieć siłę, żeby rower postawić na dachu. Opcja raczej tylko dla wysokich osób albo trzeba wozić schodek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 Najlepszym sposobem na przewożenie rowerów jest uchylny bagażnik montowany na hak,pozwalajacy bez zdejmowana rowerów otwierać tylnią klapę. Teraz też nie ma problemu z tablicą rejestracyjną ,która za 50 zl można wykupić do bagażnika rowerowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2018 potwierdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 A można prosić o zdjęcia zamontowanych poprzeczek dla bagażnika dachowego? Czy to się licuje z relingami? W zimie zamierzam wozić narty, więc wolałbym nie montować haka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 nie licuje się, poprzeczki są wyżej. To zwykły bagażnik na czterech łapach. poszukaj jest gdzieś na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.