Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.5 dci Wyskoczył błąd P0301


Gość rozmaryn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rozmaryn

Witam,

 

w zeszłym roku kupiłem almerę 1,5 dci z przebiegiem 130 tyś rok 2003. Niestety nie znałem się i nadal się nie znam za bardzo na samochodach. zadowolony z zakupu jeździłem sobie wszędzie zadowolony, aż po jakimś czasie zauważyłem ze zapalił sie Check. No to pojechałem do nissana żeby to sprawdzili, wyszło że niby zawiesza się wtrysk (pierwszy). Akurat kuzyn miał stłuczkę clio (2005, 50 tys przebieg) z tym samym silnikiem więc podmieniłem sobie wtryski wszystkie oprócz jednego bo się zapiekł. Dobre i te trzy. No to sobie mówiłem że już teraz się nie zapali Check, no ale niestety nadal się zapalał. Sprawdzałem jaki błąd i pokazało (P0301 ; COMBUSTION CYL N-1) no i mechanik nissana mówi że coś z wtryskiem. Pojechałem do wujka żeby mi go sprawdził bo ma maszynę do wtrysków i wyszło że jest dobry(nie pamiętam wszystkich ale mieściły się w normach bez problemu). No to wlałem płyn do czyszczenia wtrysków, nadal nic. Z ciekawości podjechałem do renault i powiedzieli mi o takim płynie co sie go leje do oleju silnik chodzi na nim 30 min i się zmienia olej, mówili że to pomoże. Poza tym dziwią się że leje olej 10W40, oni leją 5W40(chyba chodzi o syntetyk). Co o tym myślicie? Ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Ktoś zna rozwiązanie tego problemu? Ja już nie wiem co robić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rozmaryn

no niestety wiem co to znaczy, tylko problem w tym że ten błąd jest chwilowy, wiem kiedy występuje bo wskazuje mi to Check. Pytałem czy ktoś wie co zrobić żeby temu zapobiec, c może być powodem tego błędu. Wtryski sprawdzałem na maszynie i wszystkie są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak spalania to przede wszystkim 3 możliwości:

 

Brak paliwa (wtryski) - wyeliminowałeś!

Brak iskry (świeca, cewka) - podmień z innego cylindra i zobaczysz!

Brak kompresji (zawory lub pierścienie) - należy zmierzyć ciśnienie jak będzie mniejsze od pozostałych to próba olejowa, czy zawory czy pierścienie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to disel - nie doczytałem

 

No to pkt 2:

Podmienić świece z innego cylindra - ewentualnie wyjąć świece i zobaczyć czy w ogóle grzeje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, żeby to świeca żarowa mogła powodować taki problem. Tak naprawdę to z niedziałającą świecą też powinno brykać bez problemu - zwłaszcza na ciepłym motorku.

Świece potrzebne są jak dieselek zimny, choć te nowsze silniki też nie są tak wrażliwe na to. Nie wiem jak tam z kodami itd. więc mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie sądzę aby to była świeca ;)

Taki błąd w dodatku w dieslu to raczej problem z ciśnieniem, ale to najgorsza możliwość więc warto by sprawdzić resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rozmaryn

świecę tej zimy mi 4 pały i obecnie żadna mi nie grzeje (samochód odpala od kopa) i nie ma to nic wspólnego z błędem ponieważ błąd się włącza przeważnie jak mam obroty po 2000 lub 2500 i wyższe. Np jak jadę stale na 2200 obrotów i nagle włącza się na 2-5 sec Check (jestem pewien ze to ten błąd) i potem gaśnie. Kiedyś pokazywało że zacina się pierwszy wtrysk, co jest niemożliwością bo tam jest wtrysk co ma przejechane 50 K i ma bardzo dobre wyniki. Koleś z renault poradził mi czyszczenie silnika płynem do tego przeznaczonym ( wlewa się do oleju). Mówił że to jest prawdopodobnie jakiś nagar i on tam przeszkadza. Co do ciśnienia to wątpię bo chyba złe ciśnienie byłoby cały czas nie? a nie w niektórych nieregularnych przypadkach? myślałem że ktoś się spotkał z takim przypadkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...