jutuu Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Witam Podczas rozbierania osłon kolumny kierowniczej natknąłem sie na dwa plastikowe pudełka przyczepione do kolumny kierowniczej. Do czego służą, jak to część elektroniki ? Autko to Almera N16 Z silnikiem QG18DE z 2001 roku ViN sjnfban16u0171603. Może ktos spotkał sie z czyms takim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Te dwa fioletowe? nie wygląda to ja element fabryczny bo w fabryce raczej trytek nie używają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muchamati2 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 bezpieczniki wysokonapieciowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 A po co to cudeńko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jutuu Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 bezpieczniki wysokonapieciowe. To co jest zaczepione wokół kolumny kierownicy to bezpieczniki wysokonapięciowe? hmm chyba piszesz o bezpiecznikch po lewej stronie zdjęcia. To o co pytam to wyglada jak myszka komputerowa, ma małe wtyczki i kabelki gdzies biegną. czy to moze coś związane z poduszkami, abs, obrotem kierownicy????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomtom1 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 To co jest zaczepione wokół kolumny kierownicy to bezpieczniki wysokonapięciowe? hmm chyba piszesz o bezpiecznikch po lewej stronie zdjęcia. To o co pytam to wyglada jak myszka komputerowa, ma małe wtyczki i kabelki gdzies biegną. czy to moze coś związane z poduszkami, abs, obrotem kierownicy????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek197612 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 to moze byc sterownik alarmu. tudzież centralny zamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Na pewno nic oryginalnego - może tak jak mówi kolega czujnik ruchu kierownicą do alarmu. A czy te spawy w okół to oryginalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jutuu Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 dwa pudełka? jednakowe? naprzeciw siebie przypadek czy jakis cel? Czujnik ruchu kierownicą do alarmu? Rozwiń temat jeśli możesz. Do czego detektor ruchu kierownicą przy alarmie? A może to czujnik obrotu kierownicy do ESP? czy jest cos takiego w almerze 2001 auto w Polsce kupione więc wątpię w to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 (edytowane) Od razu zastrzegam że to są moje domysły! Czujnik położenia kierownicy do ESP wyglądają zupełnie inaczej - to zazwyczaj element mechanicznie połączony z kolumną coś na zasadzie potencjometru (przez środek przechodzi kolumna). Jedno jest pewne te elementy nie są fabryczne! Czujnik położenia kierownicy do alarmu to miałem na myśli sytuację że jak ktoś się włamie do auta powiedzmy że ruszy i będzie skręcał to się alarm załączy. Taki dodatkowy niekonwencjonalny bajer. Edytowane 16 Marca 2010 przez PrAli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jutuu Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 ESP to prowokacja oczywiście. Tez widziałem na allegro inne rozwiązania. Te plastikowe opaski mówia ze jest to część nieoryginalna. Auto było firmowe przez 2 lata potem u prywatnej osoby a u mnie od 2 lat. Ja niczego nie instalowałem. W książce serwisowej jest wpisane że zainstalowano po zakupie autoalarm. może to coś z tym związane ale po co dwa bliźniacze pudełka naprzciw siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Przyszła mi jeszcze jedna myśl - nie masz czasem dorabianego sterowania radia z kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jutuu Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 nie mam sterowania radia przy kierownicy. Auto było kupione w komisie i mogło cos takiego być i zdjęli np? Wiem że poprzedni właściciel mial alu i ładne opony a komis podwędził i założył zwykłe felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 (edytowane) Sorry że tak chaotycznie ale przypomniałem sobie że są jeszcze takie moduły do automatycznego załączania kierunkowskazów podczas skrętów kierownicą Fajny bajer nie może to to! Często jest to razem z doświetlaniem odpowiedniej strony na zakrętach Edytowane 16 Marca 2010 przez PrAli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jutuu Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Może to jakiś trop hhaha sory ze dręczę pytaniami. w tym momenci musze uciekać. Wróce do tematu i napisze co to jest jak rozgryzę . może faktycznie cos z kierunkowskazami. Ale miałby być to jakis unikat tylko u mnie? hahaha Dzięki za odpowiedzi. Uciekam Ale rozgryze to bo mnie intryguje to coś Cześć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muchamati2 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Nie zajażyłem o co chodzi miałem na mysli te dwa niebieskie pudełka. A jeśli chodzi o to cos koło kolumny to wydaje mi sie ze to jest jakis element czujnika cofania, albo czegos innego do czego potrzebny jest brzęczyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 To jest na 90% od kierunków moim zdaniem. To wyjaśniałoby położenie i identyczność pudełek Niestety nie udało mi się znaleźć żadnego przykładu u wujka G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 A moje zdanie jest takie ze to czujniki ruchu. Tzn sensory z alarmu(jak zwal tak zwal), ale niewiem czemu tak zamontowane. Ja mam takie same u siebie. Masz alarm clifforda?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Bardzo ciekawy temat. Moim zdaniem: 1)najprawdopodobniej nieseryjne 2)nic z kierunkami - wsio powinno być w plastiku przy przełącznikach 3)nie brzęczyk - on jest montowany przy światle cofania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Hmmm..może i macie rację z tym alarmem, tylko nie bardzo rozumiem po co coś takiego przy alarmie? Nie chwytam tego póki co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Hmmm..może i macie rację z tym alarmem, tylko nie bardzo rozumiem po co coś takiego przy alarmie? Nie chwytam tego póki co To sa czujniki uderzeniowe mysle, ale nie mam pojecia dlaczego na kolumnie kierowniczej. Jak dobrze pamietam, jest tam miejsce do regulacji czulosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek_1983 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Skoro jeździł tym przedstawiciel handlowy to może jest to związane z gps-em? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość salk.darek Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Witam Mama dokładnie takie samo cudo, tylko że luzem leży w luku koło pedału dazu, widzę jedno może drugie jest gdzieś koło kolumny kierownicy jak u Ciebie zawieszone. Też sie zastanawiałem od czego to może być, ale dałem sobie spokój. Teraz znowu mnie zaintrygowałeś i poszperam w schematach elektrycznych Almery może coś znajdę. P.S: na jednym z twoich zdjęć widać jakby małą diodę w pudełeczku po lewej stronie, może byś mógł włączyć alarm i zobaczyć czy ta diodka "ożyje", ja zobaczę u siebie i dam znać, może to rozwiąże nasze wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jutuu Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 (edytowane) Witam Autoalarm jaki mam to ST-800, taki wpis jest w książce gwarancyjnej i był zamontowany przy zakupie auta. Możliwe że to element autoalarmu. Szukałem w manaulu Almery ale nic podobnego seryjnego nie znalazłem. Doswietlania przy skręcie tez nie posiadam, ani sterowania radia przy kierowncy. Myslę ze szybkie rozwiązanie by było gdybym wyjął te wtyczki w myszkach i zobaczył co się stało hahaha ale jak jeździ i nie szwankuje to wolę nie eksperymentowac. Ciekawe dlaczego sa dwie puszki( myszki). Czujniki uderzeniowe raczej nie. Patrzyłem na allegro i dla różnych marek aut zawsze miały one raczej wygląd "przemysłowy' , nie ozdobny. Te pudełka są wręcz ładne hahahaha estetyczne, tworzywo sztuczne dobrej jakości. Patrząc na kabelki: szary dochodzi do jednej puszki a kolorowe łączą się między sobą. Już wiadomo jaka instalacja. Do czego służą puełka konkretnie doczytam w instrukcji autoalarmu Na zdjęciu schematu są widoczne owalne pudełka OPIS "P- 1 P- 2 : Złącze do podłączenia czujników ; wstrząsowego, zbicia szyby,ultradźwiękowego, położeniowego, radarowego" Tak jest w opisie. Znaczy to ze mam je wszystkie czy raczej któreś z nich? A tu są skany instrukcji montażu. Może ktoś wie czy jest to wartościowy alarm. Autoalarm.bmp Edytowane 18 Marca 2010 przez jutuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekny_Misio Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Lewa puszka to czujnik zbicia szyby ten szary przewodzik odchodzący od niej to mikrofonik można go sprawdzić pukając lekko metalowym elementem np kluczykami w szybę powinien wyzwolić alarm, prawa puszka to czujnik uderzeniowy sprawdzamy poprzez kopnięcie w koło, uderzenie ręką w samochód, uwaga na błotniki. Alarm ok, najważniejszy jest odpowiedni montaż. Najbardziej podobał mi się wpis o bezpiecznikach wysokonapięciowych:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.