Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] drgania na piątym biegu


Gość patrol19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość patrol19

Zastanawia mnie co jest przyczyną drgań w Serenie 16, nie jest to krzyża,poniewarz wał był w regeneracji. Dopiero, kiedy włanczam 5 bieg mam wrażenie, że jadę jak po grudzie, jakby powierznia jakiegoś elementu była nie gładka ale porowata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się to tylko na piątym biegu, czy przy jakiejś prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość patrol19

Najwieksze drgania są przy pretkości pomiedzy 80-100,obroty około 2500.Na niższych biegach są wyczuwalne przy 2500 obrotów,lecz są znacznie delikatniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz felgi i opony? Takie jakie są preferowane. Koła są wyważone.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość patrol19

Jakie masz felgi i opony? Takie jakie są preferowane. Koła są wyważone.

 

felgi mam aluminiowe 15,opony 195-60 koła wywarzyłem lecz nic niepomoglo najdziwniejsze jest to że jadąc na 4 biegu czuc minimalne wibracje,lecz wlanczając 5 bieg wibracje są od razu znacznie wieksze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

aa masz pewnosc ze wal po wymianie krzyzakow byl WYWAZONY ? ;) i nie pisz TAK jak nie masz pewnosci ze JEST wywazony... bo to najprawdopodbniej nadal on wywoluje delikatne wibracje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi mam aluminiowe 15,opony 195-60 koła wywarzyłem lecz nic niepomoglo najdziwniejsze jest to że jadąc na 4 biegu czuc minimalne wibracje,lecz wlanczając 5 bieg wibracje są od razu znacznie wieksze

Troszkę nie te felgi i opony do nich. Felgi preferowane były 14' a jak już masz 15' to może być zbyt duża różnica w średnicy koła przy tych oponach. Lepsze by były 195/65. Jest gdzieś na forum kalkulator opon. Być może ta różnica ma wpływ na drgania.

Jeśli nie ona dalej byłbym za tym że wina leży po stronie kół. Czasami wyważanie nic nie da. Koło wydaje się być wyważone jednak założone na samochodzie już nie. Niektóre wulkanizacje i warsztaty posiadają tzw. doważarki kół. Wyważane są koła na samochodzie. Nie jest to drogie a warto. Jest tylko jeden ból. Przy następnym zdjęciu/założeniu, wymianą itp. koła trzeba to robić ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Lepsze by były 195/65. Jest gdzieś na forum kalkulator opon. Być może ta różnica ma wpływ na drgania.(...)

 

O felgach i oponach zapomnij.

Sam jeżdżę (latem) na 14'' z oponami 195/70 i nic nie drga. Nie będziesz przecież zmieniał felg i opon, żeby przekonać się, że nic to nie dało.

Sam piszesz, że drgania zwiększają się przy zmianie na piąty bieg, więc koła nie mają z tym nic wspólnego, a jeśli już to w znikomym stopniu. Obstawiam podobnie jak czopochrup, że to coś w układzie przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On jeździ na 15" a nie 14".

Ty masz felgi i opony preferowane do Sereny.

Największe drgania ma nie przy zmianie na 5 bieg, tylko przy prędkości w przedziale 80-100 a w tym przedziale musi wrzucić 5. Tak wynika z jego postu.

Wiadomo, że koszt zmiany felg i opon jest duży, więc najpierw zasugerowałem doważenie kół na samochodzie. Może masz np. drugi komplet felg z oponami to je załóż i zobacz.

Ja dalej jestem za tym, że to koła biggrin.gif , jeśli oczywiście układ kierowniczy jest ok, bo o tym nie pisaliśmy, ale to można sprawdzić bez problemu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

On jeździ na 15" a nie 14".

Ty masz felgi i opony preferowane do Sereny.

Największe drgania ma nie przy zmianie na 5 bieg, tylko przy prędkości w przedziale 80-100 a w tym przedziale musi wrzucić 5. Tak wynika z jego postu.

Wiadomo, że koszt zmiany felg i opon jest duży, więc najpierw zasugerowałem doważenie kół na samochodzie. Może masz np. drugi komplet felg z oponami to je załóż i zobacz.

Ja dalej jestem za tym, że to koła biggrin.gif , jeśli oczywiście układ kierowniczy jest ok, bo o tym nie pisaliśmy, ale to można sprawdzić bez problemu.

ehhh jezli on nie zmienial kol czyli ma te same co w zeszlym roku a drgania sa po zrobieniu krzyzakow to kola maja malo wspolnego...

 

najwieksze drgania powinny byc przy przyspieszaniu na 3 i 5 biegu... drgania te wystepuja niezalenize czy dodajesz gazu czy jezdziesz na luzie... z doswiadczenia wiem ze to jest WAŁ i dokladine przy 80-100 byly najwieksze, powyzej jakby ustawały... masz do wyważenia wał lub zle nabili ci krzyzak(i)... stawiam jednak na wyważenie wału O_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy czy zmieniał koła.

Przy wyrobionych krzyżakach także czuć przy miejszych prędkościach, szczególnie przy zmianach biegów. To mamy dwie koncepcje. biggrin.gif

Czekamy na zakończenie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zastanawia mnie co jest przyczyną drgań w Serenie 16, nie jest to krzyża,poniewarz wał był w regeneracji. Dopiero, kiedy włanczam 5 bieg mam wrażenie, że jadę jak po grudzie, jakby powierznia jakiegoś elementu była nie gładka ale porowata.

 

Witam,

dokładnie to samo przerabiałem przez ostatnie dwa tygodnie => zaczęło się od drgań nadwozia na biegu 4/5 by po tygodniu intensywnej jazdy trzęsło już na wszystkich biegach powyżej 2500 obrotów :(

W serwisie jednoznacznie stwierdzono - przegub wału - plus sam wał do wyważenia - po wizycie jak ręką odjął :) Niestety portfel lżejszy o 580 zł :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał patrol19 jego wał był w regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

Jak napisał patrol19 jego wał był w regeneracji.

no i oc z tego ze byl jak spartaczyli... moj tez kiedys byl w regeneracji niby wywazyli ale drgania nadal byly! poprstu zle wywazyli i tyle O_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz i zareklamuj to wywazenie walu poniewaz spie.....li robote najprawdopodobniej krzyzak jest zle ustawiony i cala przyczyna w ten sposob moga wywazac do bolu i dalej bedzie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

...najwieksze drgania powinny byc przy przyspieszaniu na 3 i 5 biegu... drgania te wystepuja niezalenize czy dodajesz gazu czy jezdziesz na luzie... z doswiadczenia wiem ze to jest WAŁ i dokladine przy 80-100 byly najwieksze, powyzej jakby ustawały... masz do wyważenia wał lub zle nabili ci krzyzak(i)... stawiam jednak na wyważenie wału O_o

Witam wszystkich!, z którymi się jeszcze nie przywitałem :)

Jednak znalazłem odpowiedni wątek :( , ale to chyba dobrze. Problem mam podobny jak w temacie. Słyszałem te hałasy testując auto, ale w deszczu na zimówkach i po mieście nie rozpędzięłem się do magicznych 80 km/h. Wracając do domu, w trasie ok 80 km/h była już masakra - po prostu masaż pleców za darno - wibracje w całym samochodzie. Wewnętrze lusterko wsteczne tak skakało, że nie widziałem kto za mną jedzie. Przyśpieszając do 90 km/h jest już znośnie, ale również lekko drży. Potem ok 120 km/h już znowu nieciekawie i w góre już raczej tak zostaje. Wrzucenie na luz praktycznie nic nie zmienia.

Co należy wziąc pod uwagę - żeby mnie mechaniki w konia nie robili:

- krzyżak (on gdzieś mianowicie pomiędzy skrzynią a wałem siedzie ? ...wiem, że śmieszne :D )

- wał do wyważenia ?

- coś innego ?

Acha, może dodam, Serenka 1.6 z 1999 r. Wiele wskazuje że ma autentyczne 152 tys. km - zakładając, że wał nie był robiony, to mógł się ...powyginać ??? :unsure: . Krzyżaki się chyba zuzywaja ? Wiec może tylko to ?

I czy lepiej auta nie używać, bo się coś całkiem rozleci, czy nie powinno ?

Z góry dzięki za podpowiedzi! Jak naprawię, to napiszę co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na krzyżakach możesz sprawdzić sam. Wejdź pod samochód i mocno poruszaj wałem we wszystkie strony góra-dół, lewo-prawo, obróć lewo-prawo itp. Jeśli będą luzy - krzyżaki będą się ruszać, będą stukać to są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Sprawdzę po pracy. Zadzwoniłem do Szik Tyczyn, a tam podali mi tel do gościa z serwisu, który ma Serenke. I ten serwisant mnie mówi, żebym się nie bawił, tylko kupił cały wał (nowy na gwarancji - wyważony) i on będzie z przerobionymi krzyżakami, czyli takimi, które potem łatwo wymienić. On już tak u siebie zrobił. Ja laik jestem i sam dłubał przy tym nie będę. Ma on rację, że nie warto tego przerabiać ? O ile pojąłem czytane wątki, to jest to do zrobienia, bo niektórzy sami zmieniali krzyżaki, jednak wiąże się z pewnymni problemami. Koszty mnie nie przerażają, bo się z tym liczyłem: nowy to np. http://www.allegromat.pl/aukcja81801 . A potem już ew. wymiana krzyżaków prosta sprawa, bo "wymienne krzyżaki zabezpieczane segerami". Zgłupiałem :(.

 

[edit]

Poleżałem pod spodem i poruszałem. Na krzyżaku przed mostem w jednym kierunku luzy widać gołym okiem jak się rusza, tak co najmniej o 1 mm się przesuwa. Przy skrzyni nie zauważyłem/wyczułem. Cały wał można trochę obrócić w jedną i drugą - mam nadzieję, zę nie miało być zupełnie sztywno wokół osi.

 

[edit2]

Zakupiłem cały nowy wał (600 zł), zapłacone, czekam na wysyłke - zobaczymy czy wyjdzie coś więcej.

Edytowane przez Markoni Rzeszów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam przerabiałem wał. Robił mi to gość w zakładzie. Wstawił nowe bodajże od forda transita. Koszt był niewielki bo po 50 zł za dobry krzyżak jak dobrze pamiętam i 50 zł. za robotę. Tylko z 4 lata temu.

Zobaczymy jak będzie jak załozysz i oby było tylko to. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Sam przerabiałem wał. Robił mi to gość w zakładzie. Wstawił nowe bodajże od forda transita. Koszt był niewielki bo po 50 zł za dobry krzyżak jak dobrze pamiętam i 50 zł. za robotę.
No fakt, mechanik który mi wał wymieniał potwierdził, że by sobie z tym poradził - idzie to zrobić :rolleyes2: . NA pocieszenie wymyśliłem sobie, że miał bym taniej, ale może nie było by pewności czy udało by się trafi tak centralnie i może należałoby potem wyważyć ? Pewnie i z wyważeniem byłoby taniej, ale cóż - mam jedną zupełnie nieskorodowaną część pod autem :D .

 

Zobaczymy jak będzie jak załozysz i oby było tylko to.
Śmiga aż miło :D . W zakresie do 120 km/h nic nie wibruje :) - więcej jeszcze nie sprawdziłem.

Dzięki serdeczne za pomoc !! Chyba mam w końcu auto an wakacje !! :rolleyes:

 

Śmiga aż miło :D . W zakresie do 120 km/h nic nie wibruje :) - więcej jeszcze nie sprawdziłem.
Wibrować faktycznie nic nie wibruje, ale w miare jak więcej jeżdżę autem, to oczywiście zaczynam słyszeć różne dźwięki. Z pewnością coś jeszcze jest: jak puszczę na luz, to najbardziej przy ok. 80 km/h słychać taki lekki przydźwięk. Jest wprost proporcjonalny od prędkości jazdy. Jak silnik ciągnie, albo hamuje - to tego nie słychać. Z drugiej strony, jak lekko naciskam na sprzęgło, to czuję pod butem lekkie dragania.

 

Zobaczymy jak będzie jak załozysz i oby było tylko to.
Kolego, co miałeś na myśli ? Wytłukło mi coś w skrzyni jeśli ktoś dłużej jeździł z rozwalonym mostem ? Czy może należy wyważyć most na samochodzie (jeśli się nie mylę, to gdzieś tu taką opinię wyczytałem) ?

 

[edit: 2011-08-10]

Piszę sam do siebie, ale co tam :). Coś lekko słychać z tyłu, raczej w moście niż łożyska w kołach. Wleję do mostu ceramizera - zobaczymy co z tego będzie.

Edytowane przez Markoni Rzeszów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...