Gość grzeff Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Ale ja nie mieszkam we Włodawie tylko w Szczecinie i pali mi tak jakk napisałem jeżdząc po mieście Szczcein! We Włodawie to ja dopiero tankowałem a jechałem ze Szczecina przez Wrocław i dopiero Włodawa. 4.8 l/100 to pakazał w dwie osoby w aucie a nie w max załadowanym, jak mam full to pali 5.3 - 5.5 l/100 na tej trasie bez żadnych kombinacji o najniższe spalanie, 110 - 120 tak staram się trzymać, do tej predkosci to auto jest oszczędnę powyżej tej prędkości zaczyna brać wyraźnie wiecej. Teraz jade tam dopiero w maju, więc postaram cyknąć jakąś fotkę ze średnią z kompa, licznikiem dziennym i stanem wskazówki paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Sprawdzałem spalanie na trasie.I wyszło mi trasa 100km na Nowy Dwór Gd i dwie godz przerwy i trasa 100km na Warszawe i skret na Lidzbark Warm. Miałem 200km równe na liczniku i weszło 13,5 l co daje 6,7l na 100km i wynik chyba taki wmiare. Srednia predkosc to w granicach 100-110 km/h a odcinek 20 km to nawet 150-160 żeby go przepalic.Nie mogłem sie wiecej rozpędzić żeby sprawdzić ile pójdzie bo ruch już był i trzeba było zwolnić. Wiadomo że spalanie wtedy wzrosnie przy takiej predkosci ale trzeba go przepalic na obrotach nie patrząc na spalanie.Ale mysle że w granicach 6 l by spalił przy stałej predkosci czasmi kogos wyprzedzic !!! A wczesniej jak wyjeżdżałem to zalewałem zbiornik do pełna .I to były krótkie trasy .Miałem 390km i weszło 33 litry ropy. I daje to w granicach 8,3 na 100km,nie bede patrzał 0,2 w tą czy tą .Co wczesniej sprawdzałem i takie jest stałe spalanie. I myśle ze nie jest najgorzej z moim dieselkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtas1980 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Nie możliwe moim zdaniem. Jechałeś cały ten dystans po autostradzie? Jakie masz koła założone? Koła mam 185/65R15 Michelin energy Przejechałem całe niemcy w stronę świecko- munchen dokładnie 720 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Moim zdaniem Prima wygląda słabo na 185 oponach, jakby miała koła od fiesty albo tico Z pewnością zadziała to dobrze na spalanie, pewnie do 0,5L spokojnie mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 ja mam zima 185/65r15, a lato 195/60r15 czyli fabryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CigClaigkayap Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Hello Bisto wery nice site taniec orientalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Hello Bisto wery nice site taniec orientalny Wez nie zasmiecaj forum! To jest forum o samochodach a nie tancu! A wracajac do tematu. Na dynamike CD20T ja nie narzekam, daje rade bez problemu. Podoba mi sie w tym silniku ze jedzie nawet jak nie ma 2 tys. obr. Ogolnie ten silnik jest elastyczny. Ostatnio na trasie, predkosc wiekszosc 120-130km/h czasami go przegonilem do 170km/h, dalej nie mialem gdzie to spalanie wyszlo niecale 8l. W miescie to niestety porazka, ale mieszcze sie w 9l. Na poczatku strasznie mi kopcil przy przyspieszaniu (wtryski laly), a teraz wogule przestal, ostatnio patrzylem. Jak kiedys na luzie przygazowalem do 5tys obr. to cale podloze robilo sie czarne, a teraz nic. Moze to od tego ze zaczalem inaczej jezdzic, na kazdym biegu ciagne go do 3-3.5tys obr. Wydaje mi sie ze chyba byly wtryski zapieczone skoro samo ustapilo. A i jeszcze zauwazylem ze na zimowych oponach spala 1l. wiecej. A i jeszcze zapomnialem dodac, ze kiedys bez zadnego problemu osiagnalem primera 190km/h, i to na zepsutym przeplywomierzu. Dlatego nie zgadzam sie z kolega and'pec ze ten silnik ledwo da rade 160. Czasami na autostradzie go przegazuje do 180 i idzie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Zgadzam się z moim przedmówcą. w lutym tego roku byłem na Bawarii. Auto zapakowane cztery osoby + bagażnik po dach. Bez problemu szedł 180 i poszedłby więcej lecz nie cisnąłem a jeszcze było pod nogą. Jazda pomiędzy 130 - 180 cały czas. Spalanie wyszło 7,8 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 180 to chyba niemozliwe dla CD20T, chyba że z IC. Moja p 11 poleciała ok 175, wiecej juz nie bylo z czego, ale bynajmniej wiem ile moge i ze przy tej predkosci nie domykaja sie szyby z elekrtyki W niedziele wybralem sie do bydgoszczy, trasa do Bydgoszczy ok (sredni ruch, dobre warunki) po miescie zrobilem kilka kilometrow (ok20) i powrot z Bydgoszczy (duzo sniegu, kiepskie warunki) jechalem glownie 40-60km/h czasami do 90 moglem sie rozbujac. Silnik pracowal podczas powrotu na 2 krpm (zauwazylem, ze ponizej slabo alternator laduje akumulator na dluzsza trase). podsumowujac: 174km w trybie mieszanym = ~12l ON --> 6,8l/100 km Jadąc autostradą i utrzymując prędkość 130km/h samochód pali 10l/100km. Czy to normalne? Aby utrzymać Tą prędkość potrzebuję ok 3,5k obrotów Dlatego uwazam, ze ten wynik jest nadzwyczajny. Moim zdaniem na autostradzie mozna uzyskac 5l/100km. Osobiscie jezdze na 2,5tys obrotow, uwazam, ze dostatecznie szybko i ekonomicznie. Przy 3tys obrotów jadę z prędkościa ok 120-125 km/h A jak użytkujecie CD20T w trasie, przy jakich obrotach zmieniacie biegi? (ja do 2,5tys i wrzucam do gory, ponizej ok 1,7 redukcja i wyprzedzam A jak wasz styl jazdy wyglada w miescie? (Staram sie jezdzic tak, miedzy 1,5 a 1,8 tys:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 180 według licznika, jak najbardziej możliwe i tyle pociągłem swojego traktora. Tylko według GPS wychodzi jakieś 170. Na autostradzie wrocek kraków przy ok 130-140 brał mi ok 7,5l. Czyli dużo. Najbardziej widzę primera lubi jazdę ok 90kmph. Jeżdżę z obrotami podobnie jak ty, raczej przepisowo, zużycie mam jak widać w statystykach poniżej. Ostatnio krk-lub wyszło mi 5,9. Widzę że te silniki są strasznie czułe na technikę jazdy, od razu widać w spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 (edytowane) 180 według licznika, jak najbardziej możliwe i tyle pociągłem swojego traktora. Tylko według GPS wychodzi jakieś 170. GPS ma zawsze rację. O ile trochę oszukuje przy szybkich zmianach (np. bardzo duża niedokładność przy mierzeniu przyspieszenia 0-100 z powodu jedno- do dwusekundowego opóźnienia i dokładności do kilku metrów) o tyle przy stałych prędkościach jest bardzo dokładny. Natomiast liczniki praktycznie zawsze mają przekłamanie, im szybciej się jedzie tym większe. Do tego może dojść lekki uślizg kół na nawierzchni np. zapylonej albo po deszczu, niezauważalny dla kierowcy podczas jazdy prosto. Do tego jeszcze niefabryczny rozmiar ogumienia - i różnica na liczniku może dojść nawet do 10%. U mnie m.in. z powodu niefabrycznych kół jest 7%. Edytowane 13 Marca 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 GPS ma zawsze rację. Nie tak dokońca. Zależy też od rodzaju i dokładności używanej mapy, i czy masz włączone dociąganie pozycji do drogi. Tak przynajmniej działa Garmin. Jak jest niedokładna mapa, z przesunięciem obok aktualnej pozycji, lub masz niedokładny sygnał z satelity - las, odbicia od wyższych budynków. GPS też szwankuje. Podobnie z tunelami. Jest tak zrobione że jeżeli na mapie jest zaznaczony tunel, w nim oczywiście nawigacja traci zasięg, w całej długości, Nawigacja zakłada że przez cały jedziesz z prędkością jaką miałeś na wlocie do tunelu. Później ją koryguje. Aczkolwiek kilka razy sprawdzałem na przydrożnych radarach pokazujących prędkość pojazdu, przeważnie prędkość zgadzała się z GPS a nie zawyżoną licznikową, i przyjmuję tę prędkość za miarodajną. A opony mam w rozmiarze jak producent przykazał. 185/65/15 i 195/60/15 Drugą znaną kwestią jest ponoć przepis który mówi że licznik powinien zawyżać o bodajże 10%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Drugą znaną kwestią jest ponoć przepis który mówi że licznik powinien zawyżać o bodajże 10%. No właśnie zawsze mnie zastanawiało czemu te liczniki oszukują - czy naprawdę nie można zrobić tak dokładnego żeby nie zawyżał? Taki przepis by wyjaśniał ten problem, chociaż to tak "nie fair" wobec kierowcy. Czy homologowane urządzenie może specjalnie podawać nieprawdziwą wartość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 off topic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 off topic no nie do końca, spalanie zależy od prędkości, więc kluczową sprawą jest ustalenie rzeczywistej prędkości :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Czy homologowane urządzenie może specjalnie podawać nieprawdziwą wartość? A kto powiedział że licznik posiada homologację? Prędkościomierz nie wymaga legalizacji, homologacji ani okresowych przeglądów. Przepis chyba mówi że licznik nie może pokazywać prędkości mniejszej niż żeczywista. Jak już wcześniej zauważyliście na pomiar ma znaczenie zużycie bieżnika czy ciśnienie w oponach. Licznik daje pomiar orientacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Ja może powróce do tematu. Jak już kiedyś and_pec mi powiedział że moja Primka mało pali,to ja powtórze. Normalne spalanie to ok 6 L/100 na co potwierdzenie mam w dzienniku na innej stronie A autostradowo jak jechałem przez niemcy do nl i predkość stała 120 km/h to spalanie wyniosło ok 5,5 litra bo miałem full bak 60 L na granicy zatankowany( bo taniej,wiadomo) i zrobiłem na tym baku 1150 km ale jak mówię tylko autostrada i stała prędkość.Jak odpaliłem auto w domu,tak zgasiłem dopiero w holandii. Starczyło mi na dojazd do nl i na powrót bo w holandii nie jeździłem swoim samochodem Wynik chyba całkiem dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Wynik wyśmienity. Już ci mówiłem że masz jakąś inną, nietypową primkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Wynik wyśmienity. Już ci mówiłem że masz jakąś inną, nietypową primkę Przeszła przez moje ręce i wszystko dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buniaedek Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Witam. Miałem sie odezwać po tetach spalania więc pisze. Mianowicie spalanie po twoich radach spadło i unormowało sie na poziomie 6,67 l/100 km przy normalnej jeździe ok.100 km/h i trzema osobami na pokładzie tak więc jestem zadowolony. Opony mam tak jak gdzieś wcześniej pisałem 205/60/15 i pewnie jak zmienic na 185/65/15 toby z pół litra jeszcze urwał jeżdżac na emeryta ok 90km/h i samemu bez zbędnego obciązenia pasażerami .Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki z rady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Spoko Od tego jesteśmy żeby pomagac sobie nawzajem i nie dawać zarobić zbytno warsztatom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jawor32 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Z soboty na niedziele przetesuję moją.. 1400 km mnie czeka po Niemieckich autostradach,, po ul Wrocławia to masakra, jak dojadę na miejsce napisze co i jak i jakie spalanie wyszło. jak narazie nastawiam się na 3 tankowania Z soboty na niedziele przetesuję moją.. 1400 km mnie czeka po Niemieckich autostradach,, po ul Wrocławia to masakra, jak dojadę na miejsce napisze co i jak i jakie spalanie wyszło. jak narazie nastawiam się na 3 tankowania No więc tak,, spisała się na medal, 6l na 100 km załadowani we trzech plus cały kombiaczek załadowany walizami. jak wracałem z Koln deptałem bo sam jechałem,, na całym baku 500 km,,, wracałem spokojnie,, 150, 180 km/h rekord 200/h i nie było z górki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.