preston81 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) dzis bylem w ASO w Poznaniu bardzo miła obsługa , mam do wymiany drążki kierownicze i mikro napinacz paska poniewaz wpada w duze drgania i wypada go wymienic. Prosilbym o pomoc przy kupnie części zamiennych nie wiem jakie są potrzebne , chce kupic je na wlasną rękę i zapłacić za samą robociznę wiec jesli mozecie doradzcie gdzie co i za ile ja znalazlem takie coś: http://allegro.pl/item956872198_nissan_primera_p12_napinacz_paska_wieloklinowego.html http://allegro.pl/item958439817_drazek_kierowniczy_kager_nissan_primera_p12.html mogą być? Edytowane 24 Marca 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 drążki kierownicze, czy końcówki drążków?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 (edytowane) to mnie zagioles w aso powiedzieli ze cena za sztuke to 180 zł chodzi o ten element ktory zaczepiony jest prawie ze do "koła" i konczy sie przy gumie, kurde nie wiem jak ci to opisac a ja sie ze tak powiem wogole na tym nie znam a tym foto chodzi mi o 1 czesc od gory ta z gumowym elementem http://allegro.pl/item945583221_nissan_primera_p12_drazek_kierowniczy.html tu lepiej widac http://allegro.pl/item945648889_drazek_kierowniczy_nissan_p12.html Edytowane 22 Marca 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 końcówka drążka, ja używam firmy 555 i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 to jest końcówka drążka kierowniczego http://moto.allegro.pl/item949780173_koncowka_drazka_primera_p10_p11_p12_orginal_555.html a tak drążek kierowniczy http://moto.allegro.pl/item958439817_drazek_kierowniczy_kager_nissan_primera_p12.html Polecam ci częsci dobrych firm jak TRW , Lemforder , 555 Polecam ci jakiś sprawdzony zakład to wymiana wyjdzie dużo taniej niż w ASO . Po wymianie drążków lub końcówki zrób obowiązkowo zbieżność . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 (edytowane) fajnie dziekuje jutro dostane kosztorys powiem co potrzeba i jakie ceny i poszukamy alternatywy - tanszej alternatywy:) witam , dostalem wycene naprawy w ASO wyglada nastepująco Końcówka drążka oryg 359 zamiennik 150 +220 geometria +80zł Napinacz paska oryg 600 zamiennik 300 wymiana 200zł tu kolega wyzej znalazl koncowki za 40 zł firmy 555 tak wiec ASO odpada , moj mechanik mi wymienie to za 70 zł za 2 strony ,ale jeszcze pytanie ile moze geometria kosztowac? i ten mikro napinacz paska - nie mylic z napinaczem od rozrzadu btw zwrocili mi uwage na ciezko chodzące wspomaganie, plynu mam w sam raz , co moze byc powodem ciezszego chodzenia kierownicy?? koles z Aso powiedzial mi ze przekladnia ale jej koszt to hmmm : Przekładnia kierownicza oryg 5670 wymiana 240zł +220 geomeria hahah zenada tak napewno sobie to u nich zrobie... btw zauwazylem z rana ze po uruchomieniu silnika wspomaganie chodzi cool jak dojade do pracy jakies 12 km to juz jest gorzej ale nie tragicznie czy to normalne? zeby lepiej kreciło dodaje gazu i idze good , ale skoro z rana na zimnym silniku jest ok to pomyslalem ze ten plyn moze byc jakis lewy i jak jest zimny jest ok jak jest cieplejszy to jest gorzej co myslicie?? o wspomaganiu wyczytalem : 1 sprawdzic pasek ew napiąć od pompy wspomagania 2 plyn moze byc z pupy 3 jak i przekladnia do regeneracji tj uszczelnienie (ciekawe jaki koszt) 4 ale slyszalem ze do luksusu sie przywyka i to zludzenie jednak ja zludzen nie mam ze czasem lepiej chodzi a czasem gorzej ... Edytowane 24 Marca 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RooS Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 (edytowane) fajnie dziekuje jutro dostane kosztorys powiem co potrzeba i jakie ceny i poszukamy alternatywy - tanszej alternatywy:) ... tu kolega wyzej znalazl koncowki za 40 zł firmy 555 tak wiec ASO odpada , moj mechanik mi wymienie to za 70 zł za 2 strony ,ale jeszcze pytanie ile moze geometria kosztowac? i ten mikro napinacz paska - nie mylic z napinaczem od rozrzadu Tak jak ktoś wyżej napisał 555 za 40 zł dobra rzecz. Można też tańsze ładować, wielkiej filozofii w końcówkach nie ma, oby tylko gumki nie były sparciałe i w miarę wytrzymałe. Pozostałe elementy raczej nie powinny się zepsuć jeżeli nie dostanie się do nich woda lub piach. Co do napinacza paska wieloklinowego to do 1.9 dci około 150 zł. http://www.allegro.pl/item956872198_nissan_primera_p12_napinacz_paska_wieloklinowego.html btw zwrocili mi uwage na ciezko chodzące wspomaganie, plynu mam w sam raz , co moze byc powodem ciezszego chodzenia kierownicy?? koles z Aso powiedzial mi ze przekladnia ale jej koszt to hmmm : Przekładnia kierownicza oryg 5670 wymiana 240zł +220 geomeria hahah zenada tak napewno sobie to u nich zrobie... btw zauwazylem z rana ze po uruchomieniu silnika wspomaganie chodzi cool jak dojade do pracy jakies 12 km to juz jest gorzej ale nie tragicznie czy to normalne? zeby lepiej kreciło dodaje gazu i idze good , ale skoro z rana na zimnym silniku jest ok to pomyslalem ze ten plyn moze byc jakis lewy i jak jest zimny jest ok jak jest cieplejszy to jest gorzej co myslicie?? o wspomaganiu wyczytalem : 1 sprawdzic pasek ew napiąć od pompy wspomagania 2 plyn moze byc z pupy 3 jak i przekladnia do regeneracji tj uszczelnienie (ciekawe jaki koszt) 4 ale slyszalem ze do luksusu sie przywyka i to zludzenie jednak ja zludzen nie mam ze czasem lepiej chodzi a czasem gorzej ... Najłatwiej jest powiedzieć, że przekładnia ale tak naprawdę to ostateczność. Odpuść aso i ich oryginały. U mnie wspomaganie rano chodzi minimalnie gorzej, dopóki olej nie doprowadzi się do warunków optymalnych. Ogólnie nie powinno być też zależności "jakości" wspomagania od obrotów. Kręcenie kierą samo powinno podnosić obroty gdy zachodzi taka potrzeba, tak jak przy kręceniu na postoju. Re tego co wyczytałeś: Ad1. Sprawdź pasek, czy nie jest sparciały. Skoro masz napinacz wieloklinu do wymiany to, ma to wplyw na wspomaganie. Wspomaganie pracuje też na tym pasku. Ad2. Tu raczej nie ma co sprawdzać, tylko ewentualnie wymienić. Ad3. Jak ci nie cieknie przekladnia to nie ma co uszczelniac. Wymiana lub regeneracja jest ostatecznoscią, jeżeli coś się wyrobiło w twojej (luzy, stuki). Regenerowaną można kupić gotową do założenia z drążkami/osłonami za około 700-800 zł i wymienić u swojego mechaniora. Lub drutować tą co masz u garażowych "profesjonalnych" regeneratorów z allegro, którzy "chromują" ubytki i szlifują rdzę na listwach. P.S Ad4. Luksusem tak naprawdę jest możliwość zapobiegania poważniejszym awariom przy +15st. na dworze i świecącym słoneczku, zamiast pytania forum o pomoc przy -20 i 50 cm śniegu za oknem. Zadbasz o furę to cię nie zawiedzie wtedy gdy będzie najbardziej potrzebna. Edytowane 24 Marca 2010 przez RooS 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 ok dziekuje z fajna odpowiedz, pomogles mi i uswiadomiles , moze wiesz jaki plyn do wspomagania ?? wymienie to odrazu , co do wspomagania uzywanego na postoju - rano wszystko ladnie dobrze a jak wspomnialem po dojezdzie do pracy 12 km ciezko wiem ze trzeba zwrocic uwage na podloze przy takich porownaniach , w obu przypadkach jest podobne - kostka brukowa. btw nie mam luzow i stukow , ale zauwazylem ze jak wolniutko jade to czasem takie leciutenkie szarpniecia czuje ale nie wiem juz sam czy sobie to wmowilem po wyczytaniu tych wszystich opowiesci o wspomaganiach, no nic czekam do wyplaty i biore sie za drążki i ten mikronapinacz i zobaczymy co moj mechanik powie o wspomaganiu mam nadzieje ze bedzie dobrze bo skoro mowisz ze pasek od wspomagania jest na tym samym napinaczu a moj napinacz ewidentnie wpada w spore wibracje powodujac - jakis tam rezonans na to jest wytlumaczenie ze moze byc powodem tego zachowania ale czemu np rano kierownica smiga a po rozgrzaniu fury juz nie bardzo mowie tu o przekrecaniu kierownica na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RooS Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 ok dziekuje z fajna odpowiedz, pomogles mi i uswiadomiles , moze wiesz jaki plyn do wspomagania ?? btw nie mam luzow i stukow , ale zauwazylem ze jak wolniutko jade to czasem takie leciutenkie szarpniecia czuje ale nie wiem juz sam czy sobie to wmowilem po wyczytaniu tych wszystich opowiesci o wspomaganiach, no nic czekam do wyplaty i biore sie za drążki i ten mikronapinacz i zobaczymy co moj mechanik powie o wspomaganiu mam nadzieje ze bedzie dobrze bo skoro mowisz ze pasek od wspomagania jest na tym samym napinaczu a moj napinacz ewidentnie wpada w spore wibracje powodujac - jakis tam rezonans na to jest wytlumaczenie ze moze byc powodem tego zachowania ale czemu np rano kierownica smiga a po rozgrzaniu fury juz nie bardzo mowie tu o przekrecaniu kierownica na postoju Płyn ATF 220 Mobila, dostępny wszędzie praktycznie. Co do tych drążków to ja bym jeszcze sprawdził diagnozę aso u swojego mechaniora. Jeżeli osłony drążków są całe i te gumki na końcówkach nie są sparciałe/popękane to ja bym tego nie ruszał. Chyba że są wyczuwalne luzy. Co do tego napinacza to nie pisałeś jaki masz silnik. Żeby wszystko było pewne to musisz coś więcej o aucie napisać. Tak jak napisałeś może przez ten napinacz po nagrzaniu zaczynają się jakieś małe różnice w naciągu paska i pompa nie pracuje równo. Zmień najpierw płyn dla świętego spokoju, napinacz jak drga i wtedy ewentualnie bierz się za wymiany kolejnych części... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 (edytowane) silnik 1,9 DCi wiec napinacz namierzyles na allegro dobry , luzy sa wyczuwalne, co do napinacza drga jak galareta nawet jest to slyszalne stojąc na zewnatrz, btw ile tego plynu kupic ile trzeba wlac i jak sie spuszcza stary plyn ??? wymienie drązki ustawie geometrie no it ten napinacz dla swietego spokoju btw tych plynow jest duzo jakis konkretny? Edytowane 24 Marca 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RooS Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 silnik 1,9 DCi wiec napinacz namierzyles na allegro dobry , luzy sa wyczuwalne, co do napinacza drga jak galareta nawet jest to slyszalne stojąc na zewnatrz, btw ile tego plynu kupic ile trzeba wlac i jak sie spuszcza stary plyn ??? wymienie drązki ustawie geometrie no it ten napinacz dla swietego spokoju btw tych plynow jest duzo jakis konkretny? Co do ilości nie wiem, wyszukiwarka powinna dać odpowiedź. Dużo nie jest... http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=atf+220 ATF 220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 (edytowane) dzieki a jeszcze 1 pytanko wystarczy jak ustawię zbierznosc kol przednich po wymianie drązkow czy musze robic cala geometrie ?? Edytowane 24 Marca 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RooS Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 wystarczy jak ustawię zbierznosc kol przednich po wymianie drązkow czy musze robic cala geometrie ?? W P12 z tego co wiem zbieżność da się tylko regulować w kołach przednich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 racja , znalazlem za 99 zl mi to zrobia z pocalowaniem w reke , w aso chca 250 zl !! to tak dla porownania! btw wspomaganie znow to samo po nocy wsiadlem rano do auta wspomaganie chodzi jak nowe leciutko smiga natomiast po 20 min jazdy chodzi bardzo ciezko krecąc w miejscu :/ plynu nie ubywa o co chodzi hmmm , niestety na wymiane mikronapinacza i drazkow musze czekac do wyplaty... Witam po krotkim czasie, konsultowalem sie z 2 mechanikami na 99% mam pompe wspomagania do wymiany , i teraz zonk bo chcialbym kupic nowa pompe wie ktos moze gdzie taka dostane? tylko nie piszcie ze w aso bo nawet o tym nie chce myslec . ew napiszcie jaki tj koszt na allegro sa tylko uzywki ceny od 200-350 zl, ale z uzywka moze byc tak samo btw sa pompy od roznych silnikow, czy one pasuja do kazdej p12 tj cz diesel i bena maja te same pompy moze ktos zna jej wydajnosc i inne specyfikacje?? najprosciej by bylo po kodzie produktu z nissana :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciej__ Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Hej, co do pompy to pasuje rowniez od Renault, bo chyba masz 1.9dci. Z reszta ta pompa jest ich produkcji. Zakup nowej to pewnie bedzie w granicach 2-3 tys, wiec lepiej sobie darowac... Sprobuj poszuakc jakiegos zakladu, ktory regeneruje takie pompy. Powinni dawac na to gwarancje, wiec ryzyko mniejsze. Ja bym mimo wszystko szukal na allegro, ale najlepiej gdzies blisko, zeby nie bylo problemu z ewentualnym zwrotem. Pzdr, Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 kurde mechanior mi mowil ze zamiennik powinien kosztowac max 600 zl nowka.... to tylko pompa wspomagania nie turbina:D ze cena 2-3k ok pompe kupilem uzywke za 150 zł z laguny 2 z przebiegeiem 75k km dziala super , ale uwaga patrzcie na kolo na ktorym siedzi pasek tj ilosc rowkow , w kazdym razie ten element mozna przelozyc ze starej pompy all dziala pieknie robocizna 60 zł + plyn do wspomagania pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.