Gość mario6002 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Witam. Przeczytałem już wszystkie tematy odnośnie tego i podobnych problemów i postanowiłem założyć nowy. Samochód kręci ale nie zapala. Nie ma paliwa na wtryskach. Czytałem już o czujniku położenia wału ale wydaje mi się, że to nie musi być to. Przy włączonym zapłonie nie świecą się kontrolki Check i grzania świec. Poproszę o podpowiedź, który przekażnik za to odpowiada ewentualnie inne wskazówki. Pozdrawiam Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 o ile dobrze pamiętam na pompie jest zawór podaj tam 12V z aku i wtedy spróbuj zapalić, i sprawdź czy na tym przewodzie jest napięci epo przekręceniu kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario6002 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 (edytowane) o ile dobrze pamiętam na pompie jest zawór podaj tam 12V z aku i wtedy spróbuj zapalić, i sprawdź czy na tym przewodzie jest napięci epo przekręceniu kluczyka OK. Jutro sprawdzę. Jak znaleźć ten nie świecący Check i grzanie świec? M. Witam ponownie. Auto pali bezpiecznik od Check, który znajduje się w skrzynce przy akumulatorze. W tym samym czasie załącza się przekażnik od grzania świec. Odłączyłem wszystko co możliwe - świece żarowe, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, i inne. Odłączałem po kolei wszystkie możliwe wtyczki i za każdym razem to samo. Jaka może być tego przyczyna? Co nie działa jeżeli nie świeci się Check przy właczeniu zapłonu? Albo inaczej - co jest podłączone do tego bezpiecznika, bo to robi problem? M. Witam. Jeszcze raz: 1. Bezpiecznik w komorze silnika o nazwie ENGINE CONT ciągle się pali. 2. Nie pojawia sie lampka Check na zegarach. 3. Nie grzeją świece. 4. Nie podaje paliwa na wtryski. Pogrzebałem trochę w instalacji i na kostce oznaczonej na schemacie jako F103 po rozłączeniu przewodu nr 2 nie ma zwarcia. Dalej ten przewód idzie do bezpiecznika oznaczonego nr 11 10A. Co to jest za bezpiecznik? Gdzie idzie ten kabel? Może ktoś ma rozpiskę bezpieczników według numeracji z tego schematu? Pozdrawiam M. schemat.pdf Edytowane 25 Marca 2010 przez mario6002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 No to się narobiło.Sam za bardzo nie wiem jak to ugryźć Za sygnał startowy odpowiada czujnik 1Położenia wału 2 Temperatury silnika 3 położenia suwaka w pompie Sygnały zbiera komp i przesyła je do nastawnika Jeśli pali bezpiecznik od kontroli silnika to musi być zwarcie na którymś z tych czujników,myślę że temperatury, albo masz jakieś zwarcie już w samym kompie. Podgrzewanie świec też jest zależne od temperatury silnika i komp ustala czas grzania. sprawdziłbym ten czujnik. Wartości oporów masz w manualu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario6002 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 (edytowane) Kiedy sprawdzałem czujniki przy silniku to: 1. odłączyłem czujnik położenia wału - zwarcie w bezpieczniku. 2. odłączyłem świece żarowe - listwę i czujnik temperatury ten w silniku koło świec żarowych - zwarcie w bezpieczniku. Odłączałem tak wszystkie kostki po kolei przy silniku i cały czas zwarcie. Doszedłem właśnie do tej kostki idącej od kompa. Według schematu to ona idzie na ten bezpiecznik i dalej chyba na stacyjkę ale nie jestem pewny? Nie wiem co to za bezpiecznik, bo nie mam numeracji tak jak w schemacie. and_pec Z tego schematu wynika, że sygnał i prąd z ECM idzie na przekaźnik E91, który po wpięciu bezpiecznika 15A nr 36 przy akumulatorze się załącza. W tym też czasie pali się ten bezpiecznik. Jutro znowu będę grzebał i poproszę o opinie na temat moich planów. 1. poprowadzić nowy przewód od bezpiecznika nr 36 do przekaźnika E91 - wykluczy to zwarcie po drodze. 2. odnaleźć gdzie idzie przewód nr 2 z ECM przez kostkę F103/M52. Dać nowy kabel - wykluczy to zwarcie we wiązce pod kokpitem. I jeszcze w żadnym przypadku nie ma prądu na wtyczce od grzania świec (tej obok wtyczki od TDC) Edytowane 28 Marca 2010 przez mario6002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Zajrzyj najpierw do wtyki głównej od pompy Może tam coś zwiera. W końcu ten czujnik suwaka(sleve control position) współpracuje bezpośrednio z ramieniem nastawnika i sygnał z niego idzie właśnie przez tą wielką wtykę, a tak to jak piszesz przewody podmieniać. Kurka nawet kodów błędów nie odczytasz, jak ci tak wali bezpiecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario6002 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Sprawdzę tą wtykę od pompy od strony instalacji. Wcześniej jak odpinałem wszystko po kolei to też bezpiecznik wywalało. Jak to nic nie da to wstawie do elektryka. Też pewnie będzie szukał po kolei ale chociaż będzie wiedział gdzie łapy wsadzic. Pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Raczej elektronika pojazdowego Elektryk to Ci moze naprawić alternator lub rozrusznik i lampy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario6002 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Nie wiem czy on elektryk czy elektronik ale robi takie rzeczy. Zresztą wszystkie moje dotychczasowe problemy "elektryczne" z samochodami rozwiązywał w "5 minut". Sprawdzę podmianę tych kabli i dam znać. Dzisiaj została postawiona diagnoza. Spalony komputer. A więc poszukuję Bosch 0 281 010 316 Pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Wow a jednak Używka okoo 100 zeta tak że nie tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario6002 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) Chętnie "tą" używkę bym kupił. Jak masz jakiś namiar to poproszę, bo obdzwoniłem już pół allegro i akurat tego nie mają. Wariaci też chcą po 300 zł. Witam po dłuższej przerwie. Mam ten komputer za 100 zeta. Udało się kupić. Tak wogóle to bardzo mało jest części do tego silnika. Proszę o podpowiedź - co trzeba "przeszczepić" ze starego sterownika do nowego żeby działał po podłączeniu. M. Witam ponownie. Komputer zamontowany, pokazuje wszystkie kontrolki, grzeje świece. NIE zapala, nie podaje paliwa. Sprawdziłem błędy w sposób opisany na forum i innych i wychodzą 2 błędy: 1. 14 długich i 4 krótkie. 2. 14 długich i 1 krótki. Błędy 144 i 141 ale takich nie ma. Ponadto pali bezpieczniki w kabinie - tych co brakuje na zdjęciu chyba: 1. Blower Motor - silnik dmuchawy ogrzewania??? (ale działa bez bezpiecznika) 2. Wiper - wycieraczki??? (też działają bez bezpiecznika) Poprosze o wskazówki. Chętnie "tą" używkę bym kupił. Jak masz jakiś namiar to poproszę, bo obdzwoniłem już pół allegro i akurat tego nie mają. Wariaci też chcą po 300 zł. Witam po dłuższej przerwie. Mam ten komputer za 100 zeta. Udało się kupić. Tak wogóle to bardzo mało jest części do tego silnika. Proszę o podpowiedź - co trzeba "przeszczepić" ze starego sterownika do nowego żeby działał po podłączeniu. M. Witam ponownie. Komputer zamontowany, pokazuje wszystkie kontrolki, grzeje świece. NIE zapala, nie podaje paliwa. Sprawdziłem błędy w sposób opisany na forum i innych i wychodzą 2 błędy: 1. 14 długich i 4 krótkie. 2. 14 długich i 1 krótki. Błędy 144 i 141 ale takich nie ma. Ponadto pali bezpieczniki w kabinie - tych co brakuje na zdjęciu chyba: 1. Blower Motor - silnik dmuchawy ogrzewania??? (ale działa bez bezpiecznika) 2. Wiper - wycieraczki??? (też działają bez bezpiecznika) Poprosze o wskazówki. Siedzę, przeglądam pliki z diagnostyką i mam 2 pytania: 1. do ECU po naprawie podłączyłem wtyczki i położyłem go na wycieraczce pasażera - CZY powinien być przykręcony na swoje miejsce? czy masę dostaje z nadwozia czy kablami? 2. Bezpieczniki - porównałem jeszcze raz bezpieczniki i pali mi bezpieczniki od Airbaga i ABS-u. Odwrotnie trzymałem klapkę. Czy to może być powodem braku paliwa za pompą? Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez mario6002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majdanek Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 [P11] 2.0 Td, 1996r. nie zapala na zimno. Witam! Mam podobny (chyba) problem. Świeci mi się lampka grzania świec, ale mimo to ich nie grzeje. Doszedłem do tego,że nie dochodzi mi napięcie do przekaźnika świec (konkretnie do bieguna "-"). Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie mogę znaleźć drugi koniec(początek) kabelka, lub może wie co jest uszkodzone. Niestety na schematach nie mogę tego znaleźć, albo coś mi umknęło. W tym momencie jeżdżę bez przekaźnika, z tym, że rano długo muszę trzymać na rozruszniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario6002 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 [P11] 2.0 Td, 1996r. nie zapala na zimno. Witam! Mam podobny (chyba) problem. Świeci mi się lampka grzania świec, ale mimo to ich nie grzeje. Doszedłem do tego,że nie dochodzi mi napięcie do przekaźnika świec (konkretnie do bieguna "-"). Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie mogę znaleźć drugi koniec(początek) kabelka, lub może wie co jest uszkodzone. Niestety na schematach nie mogę tego znaleźć, albo coś mi umknęło. W tym momencie jeżdżę bez przekaźnika, z tym, że rano długo muszę trzymać na rozruszniku. Link do service manual - poszukaj. http://www.clubnissan.co.uk/P11-144/ Nie mam już siły na ten samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majdanek Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Link do service manual - poszukaj. http://www.clubnissan.co.uk/P11-144/ Nie mam już siły na ten samochód. Właśnie to już prześledziłem dość wnikliwie i nic z tego. Siedziałem cały dzień z miernikiem przy aucie i nie doszedłem gdzie znika napięcie. Siły mnie też już opuściły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario6002 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Witam ponownie. Walka z uruchomieniem samochodu trwa. Dzisiaj był Pan z Launch-em i nie udało mu sie zczytać błędów. Początek był obiecujący, bo Launch sprawdzał kolejno czujniki, słychać było że cos sie dzieje. Po pewnym czasie wywalił błąd komunikacji z ECU i diagnostyka nie poszła dalej. Próbował jeszcze likla razy ale nie udało się. Może ktos posiada rozpiskę pinów do Ecu Bosch 0 281 010 316? Muszę sprawdzić jakie napięcia wchodzą i wychodza z ECU, bo może on miesza. Ecu opisane w manualu w silniku CD20T ma inne piny i nie moge na tej podstawie sprawdzić. Pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.