Synkro Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Witam! Przy okazji zmiany kół na letnie przyglądnąłem się przednim klockom hamulcowym. Część ścieralna jest nacięta wgłąb jednak nie do końca. Pierwsze ptanie - czy to wskaźnik zużycia? Gdy "dojdę" do części (cieniutkiej) bez nacięcia to znak, że trzeba wymieniać jak rozumiem...? Ważniejsze jest jednak to, że przejechałem dopiero 36 tys km, nie jeżdzę ostro, dużo hamuję silnikiem, ogólnie rzecz biorąc hamulce nie są nadmiernie przeze mnie eksploatowane. Przypuszczam, że na tym co zostało zrobię jeszcze z 5-7 tysięcy km - czyli w sumie wytrzymają koło 41-43 tys km. Jak było w Waszych QQ? Klocki wytrzymały mniej/więcej (pewnie istotne jest to, że silnik 2.0 dci jest ciężki). Czy swoje klocki wymienialiście na oryginalne Nissana czy na FERODO? Może jakieś inne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszN Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Witam! Przy okazji zmiany kół na letnie przyglądnąłem się przednim klockom hamulcowym. Część ścieralna jest nacięta wgłąb jednak nie do końca. Pierwsze ptanie - czy to wskaźnik zużycia? Gdy "dojdę" do części (cieniutkiej) bez nacięcia to znak, że trzeba wymieniać jak rozumiem...? Ważniejsze jest jednak to, że przejechałem dopiero 36 tys km, nie jeżdzę ostro, dużo hamuję silnikiem, ogólnie rzecz biorąc hamulce nie są nadmiernie przeze mnie eksploatowane. Przypuszczam, że na tym co zostało zrobię jeszcze z 5-7 tysięcy km - czyli w sumie wytrzymają koło 41-43 tys km. Jak było w Waszych QQ? Klocki wytrzymały mniej/więcej (pewnie istotne jest to, że silnik 2.0 dci jest ciężki). Czy swoje klocki wymienialiście na oryginalne Nissana czy na FERODO? Może jakieś inne? Ja wymieniałem przy 32 tys km.Silnik 1.6 benzyna Nie pamaiętam jakiej firmy kupiłem, ale nie były to oryginalne Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Witam! Przy okazji zmiany kół na letnie przyglądnąłem się przednim klockom hamulcowym. Część ścieralna jest nacięta wgłąb jednak nie do końca. Pierwsze ptanie - czy to wskaźnik zużycia? Gdy "dojdę" do części (cieniutkiej) bez nacięcia to znak, że trzeba wymieniać jak rozumiem...? Ważniejsze jest jednak to, że przejechałem dopiero 36 tys km, nie jeżdzę ostro, dużo hamuję silnikiem, ogólnie rzecz biorąc hamulce nie są nadmiernie przeze mnie eksploatowane. Przypuszczam, że na tym co zostało zrobię jeszcze z 5-7 tysięcy km - czyli w sumie wytrzymają koło 41-43 tys km. Jak było w Waszych QQ? Klocki wytrzymały mniej/więcej (pewnie istotne jest to, że silnik 2.0 dci jest ciężki). Czy swoje klocki wymienialiście na oryginalne Nissana czy na FERODO? Może jakieś inne? Witaj.Chyba nie ma reguły na to poniewaz one srednio od wyjazdu z salonu 40tys.własnie wytrzymują-dla Nissana pewnie jakis producent europejski robi owe klocki hamulcowe.Polecam tobie czarną Kashiyame-bardzo dobre klocki i niedrogie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekA Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Wymieniałem przy 40 tys km ( w serwisie więc chyba oryginalne) i tak w kazdym aucie mniej więcej przy tym przebiegu Zuzycie zalezy dużo od stylu jazdy i tego w jakich warunkach sie jeździ trasa/miasto natężenie ruchu itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heckler Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Wymiana przód + tył przy 55tyś.Nie w salonie,na głowę jeszcze nie upadłem.Za przód i tył dałem po jakieś 120zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robko30 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Wymiana przód + tył przy 55tyś.Nie w salonie,na głowę jeszcze nie upadłem.Za przód i tył dałem po jakieś 120zł. 123.000 km teraz bedzie wymiana 3 raz. Niestety po raz drugi razem z tarczami ( pierwszy raz po 40.000 km ). wycenili mi w warsztacie ( nie autoryzowanym ) tarcze na ok. 200 PLN/1 tarcze ( razem 400 PLN ) + 185 PLN za komplet klocków + 90 PLN wymiana tarcz i klocków. Co myslicie? Drogo czy tanio? Wymiana w ASO poprzednio kosztowala mnie ponad 1,5 k PLN ( klocki + tarcze ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pixel Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Odświeżając temat... Jakoś słabo panowie idzie Wam jazda bo ja na pierwszym komplecie zrobiłem ok 54 tys km. Wymieniłem na klocki firmy ATE (firma produkująca klocki fabryczne do samochodów fabrycznie nowych) za ok 140 zł na alledrogo i mam nadzieje na przejechanie drugie tyle na nowych, choć uwaga słyszałem, że można na chińskie podróbki trafić (mam nadzieję, że moje są ok ;D). Tarcze mam jeszcze ok, ale następna wymiana będzie już z tarczami. Tył się trzyma całkiem nieźle (jeszcze bez wymiany i z zapasem). A koszt wymiany klocków 50 zł ;P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komalo Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Odświeżam temat - jaka jest aktualnie różnica cenowa w wymianie klocków w ASO i warsztacie niautoryzowanym? Zbliża mi się przegląd na 60 tys. i nie wiem czy lepiej wymienić klocki w ASO za jednym zamachem, czy też pojechać do innego serwisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Odświeżam temat - jaka jest aktualnie różnica cenowa w wymianie klocków w ASO i warsztacie niautoryzowanym? Zbliża mi się przegląd na 60 tys. i nie wiem czy lepiej wymienić klocki w ASO za jednym zamachem, czy też pojechać do innego serwisu? Lepiej moim zdaniem w ASO, sama usługa to koszt poniżej 100 zł (przy okazji przeglądu), w warsztacie pewnie powyżej 50 zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mokryg Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Odświeżam temat - jaka jest aktualnie różnica cenowa w wymianie klocków w ASO i warsztacie niautoryzowanym? Zbliża mi się przegląd na 60 tys. i nie wiem czy lepiej wymienić klocki w ASO za jednym zamachem, czy też pojechać do innego serwisu? Jesli dobrze pamietam to ostatnio przy przetaczaniu tarcz (troche sie zwichrowaly) za komplet klockow do tylu w ASO chcieli okolo 200. Na szczescie nie zdecydowalem sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hizel Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Po 35-tys. koszt 200zł z wymianą u znajomego w warsztacie. Przy przeglądzie zaoferowano mi wymianę: cena klocków 300zł + 250zł wymiana! "Nie nie to ja dziękuje zrobię we własnym zakresie." Na szczęście się nie zgodziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Zadajcie sobie pytanie dlaczego lubimy niemieckie samochody-bo tam nikt nie pomyśli aby stosować tańsze zamienniki, unikać przeglądu i wymiany części bo drogo. Sprzedawałem teraz swoją Almerkę N16 z 2005- w sierpniu zrobiłem rozrząd z wymiana pompy, wszelkich pasków i pompy wody oraz hamulce z wymianą klocków, tarcze oraz płyn. Kupujący ze zdziwieniem pytał dlaczego wymieniałem tarcze, przecież dobre były, a rozrząd czemu-silnik "stanął"?. Patrzył na mnie jak na kretyna jak powiedziałem, że wymieniam i robię wszystko zgodnie z książką-pomimo faktur mi nie wierzył, że wymieniłem bez powodu. Jeśli nie stać nas na przeglądy (QQ od 1000,- w górę)i wymiany "oryginałów"-to pytanie czy warto było brać QQ (to nie jest tani samochód w utrzymaniu)? Nie chciałbym kiedykolwiek trafić używanego samochodu od kogoś, kto "przepuszczał" coroczne przeglądy-bo po co i nic nie robił bo i tak auto sprzeda frajerowi za 4-5 lat. Ale to oczywiście tylko moje przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 meridion w sprawie rozrządu i innych poważnych częsci do samochodu zgodzę się z Toba. Jednak klocki i tarcze z powodzeniem możemy użyć zamienników co nie oznacza, że będą gorsze od oryginału. W poprzednim nissanie (w navarze) też wszystkie przeglądy i naprawy robiłem w serwisie. Jednak klocki i tarcze wymieniałem u znajomego w warsztacie. Były tańsze o połowe a działały tak samo. To że kupiliśmy sobie samochody za kilkadziesiąt tysięcy złotych nie oznacza, że teraz mamy wywalać pieniądze w błoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hizel Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Nie znam się na serwisie samochodów, ale ufam koledze który ma serwis i się tym zajmuje. Poprosiłem żeby założył mi dobre zamienniki. Nie pamiętam teraz jakiej marki założył mi klocki ale stwierdził że tej marki klocki montowane są fabrycznie w niemieckich autach. Myślę że nie będą gorsze niż te które miałem fabrycznie założone. Na razie wszystko działa bez zarzutu, nic nie piszczy, nic się nie sypie hamują równo, nie zauważyłem różnicy. Gdyby serwisy nissana nie były tak pazerne można było u nich zrobić ta wymianę tylko po co przepłacać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AK47 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Lepiej moim zdaniem w ASO, sama usługa to koszt poniżej 100 zł (przy okazji przeglądu), w warsztacie pewnie powyżej 50 zł. Przy okazji przeglądu ( 60k ) przód i tył-170 zł.( Nissan Zaborowski W-wa ).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Zadajcie sobie pytanie dlaczego lubimy niemieckie samochody-bo tam nikt nie pomyśli aby stosować tańsze zamienniki, unikać przeglądu i wymiany części bo drogo. Sprzedawałem teraz swoją Almerkę N16 z 2005- w sierpniu zrobiłem rozrząd z wymiana pompy, wszelkich pasków i pompy wody oraz hamulce z wymianą klocków, tarcze oraz płyn. Kupujący ze zdziwieniem pytał dlaczego wymieniałem tarcze, przecież dobre były, a rozrząd czemu-silnik "stanął"?. Patrzył na mnie jak na kretyna jak powiedziałem, że wymieniam i robię wszystko zgodnie z książką-pomimo faktur mi nie wierzył, że wymieniłem bez powodu. Jeśli nie stać nas na przeglądy (QQ od 1000,- w górę)i wymiany "oryginałów"-to pytanie czy warto było brać QQ (to nie jest tani samochód w utrzymaniu)? Nie chciałbym kiedykolwiek trafić używanego samochodu od kogoś, kto "przepuszczał" coroczne przeglądy-bo po co i nic nie robił bo i tak auto sprzeda frajerowi za 4-5 lat. Ale to oczywiście tylko moje przemyślenia. Zamiennik też może być orginałem ,tyle że nie ma logo producenta auta.TE SAME KLOCKI firmy TRW z logo i bez różnią się ceną o ok,40%.Niektóre zamienniki są wyższej jakości niz orginały ,np.drążki stabilizatorów mercedesa,alternatory fiata i.t.d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 No widzisz Meridion ty robiłeś wszystko jak mówi instrukcja oraz zasady eksploatacji zabezpieczenia technicznego pojazdu by nie stanął w polu, a pewnie handlarz czy inny laik i tak ci nie uwierzył. Ja też śmigam teraz z kartką że sprzedam swoją Vectrę ale olej i 4 filtry w tygodniu wymienię by nadszedł czas i nie ważne czy sprzedam przed wymianą czy zaraz po wymianie (a przecież mógłbym nie wymieniać bo może też mi nie uwierzą i powiedzą jakiś głupi bo sprzedaje ale jeszcze wkłada w niego. Ja wychodzę z założenia że jak się w samochód inwestuje (oczywiście zgodnie z kanonem technicznym) to potrafi się odwdzięczyć i nie zostawi w polu. Już przeszło 2 dyszki lat jeżdżę różnymi swoimi samochodami i się nie sparzyłem. I mam nadzieję że dalej tak będzie a szczególnie z QQ które niebawem będę odbierał. A co do oryginałów i zamienników to zanim coś kupię to dużo poczytam w necie i jakaś średnia z tego wyjdzie. Zresztą na częściach typowo eksploatacyjnych nie ma co zbytnio oszczędzać bo chytry dwa razy traci Pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qashqai-b Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (edytowane) Przód, wytrzymały 75 kkm. Silnik 1,6. Wymiana w NORAUTO, klocki Textar (czasem piszczą, gdzy są zimne), cena 230,00 zł z wymianą. Tył, dalej jeździ 88 kkm. Edytowane 6 Lutego 2011 przez qashqai-b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piorun Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (...) Zadajcie sobie pytanie dlaczego lubimy niemieckie samochody-bo tam nikt nie pomyśli aby stosować tańsze zamienniki, unikać przeglądu i wymiany części bo drogo.(...) Jeśli nie stać nas na przeglądy (QQ od 1000,- w górę)i wymiany "oryginałów"-to pytanie czy warto było brać QQ (to nie jest tani samochód w utrzymaniu)? (...) Pytanie co to znaczy tańszy zamiennik...? Od wielu lat w różnych samochodach stosuję zestawy klocki Ferrodo, tarcze Brembo i uważam, iż są duuużo lepsze od "oryginałów". W przypadku żony Peugeota za wymianę zestawu klocki + tarcze serwis zawołał ponad 1100pln ( wymiana po 22kkm !!! ), mnie wymiana kosztowała połowę tego za w/w zestaw. Uważam, iż auto hamuje teraz znacznie lepiej a do tego po przejechaniu kolejnych 20kkm ślady zużycia są niewielkie... Jeżeli podobny zestaw jest / będzie dostępny do QQ to na pewno nie zawaham się ani minuty na który wymienić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Pytanie co to znaczy tańszy zamiennik...? Od wielu lat w różnych samochodach stosuję zestawy klocki Ferrodo, tarcze Brembo i uważam, iż są duuużo lepsze od "oryginałów". W przypadku żony Peugeota za wymianę zestawu klocki + tarcze serwis zawołał ponad 1100pln ( wymiana po 22kkm !!! ), mnie wymiana kosztowała połowę tego za w/w zestaw. Uważam, iż auto hamuje teraz znacznie lepiej a do tego po przejechaniu kolejnych 20kkm ślady zużycia są niewielkie... Jeżeli podobny zestaw jest / będzie dostępny do QQ to na pewno nie zawaham się ani minuty na który wymienić... zgadzam sie z Tobą - dobry zestaw ATE, ferodo czy EBC - bedzie z pewnoscia lepszy i wydajniejszy niz oryginał - ale tego typu zamienniki moga byc nawet drozsze od oryginału ...no ale na bezpieczenstwie sie nie oszczedza;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 no ale na bezpieczenstwie sie nie oszczedza;) Święte słowa... tym bardziej że kiedyś gdzieś słyszałem takie stwierdzenie że w nówkach samochodach są fabryczne części "pierwszego montażu". Czyli może coś tak jakby wcale nie z najlepszej półki albo coś w tym stylu. No bo w końcu jak skończą wam się fabryczne oponki letnie Continental to czy pójdziecie do salonu po kolejne ?? bo ja chyba nie ... Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piorun Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 zgadzam sie z Tobą - dobry zestaw ATE, ferodo czy EBC - bedzie z pewnoscia lepszy i wydajniejszy niz oryginał - ale tego typu zamienniki moga byc nawet drozsze od oryginału ...no ale na bezpieczenstwie sie nie oszczedza;) Z dotychczasowego doświadczenia ( peugeot, suzuki, nissan ) mogę stwierdzić, iż cena za podstawowy komplet ferrodo/brembo stanowi +/- 50-60% ceny salonowej za oryginały... Jak to jest dokładnie w przypadku QQ jeszcze nie wiem, nalatane mam dopiero 8kkm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Nieważnie ile kkm macie przejechane. Sprawdzamy przez okienko pozostałą grubość klocków hamulca. Klocki hamulcowe mają grubość 11mm, (9mm do zużycia) 2mm-wymiana klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Czytając ostatni post , mniemam ze Qashqai nie posiada czujnika zużycia klocków hamulcowych lub czegos podobnego - jak kontrolka czy tez sygnał dzwiekowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Owszem, Qashqai ma kontrolkę / sygnalizację zużytych klocków: wczoraj podczas przeglądu mechanik zasygnalizował mi, że trzeba wymienić przód Przejechałem 40 tyś km i zostały dosłownie dwa milimetry. Wymieniłem same kocki bez tarcz, tył jeszcze trochę wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.