Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] [How-To] Obrotomierz do CD20


CyberDe@th

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

Walczyłem z tym tematem dobrych kilka dni. Niestety początki były trudne i nie wiedziałem co jest nie tak, bo po zakupie zegarów z obrotomierzem wskaźnik ten nie chciał działać. Po lekturze forum miałem tylko co raz większy mętlik w głowie. Przelutowałem co się dało w obrotomierzu, a i tak nie działał.

Kilka osób obiecało fotki, lecz się ich nie doczekaliśmy. Dlatego napiszę dokładnie co zrobić, aby mieć działający obrotomierz w Dieslu.

 

Na wstępie napiszę, że mój samochód to:

Nissan Primera W10 2.0D LX z 1993 roku

Silnik: CD20 z EGR (ponoć silniki z EGR mają w standardzie czujnik obrotów - u mnie w każdym bądź razie jest)

Pompa: Zexel sterowana linką, a nie elektronicznie

Zegary oryginalne: (nie)stety NISSAN'a z analogowym zegarkiem (1993r - oznaczenie: 783B)

Zegary zakupione: musiały być też NISSAN'a ale już z obrotomierzem (1994r - oznaczenie: 783B)

 

Na chwilę obecną to tyle, bo chcę porobić fotki i dokończyć robotę zanim się ściemni. W każdym bądź razie wiem gdzie najprawdopodobniej tkwi problem przy podłączaniu obrotomierza i dlaczego nie chce zadziałać nawet jeśli jest dobrze wpięty.

 

Zgodnie z obietnicą - instrukcja już jest. Link znajdziecie w następnym moim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Walczyłem z tym tematem dobrych kilka dni. Niestety początki były trudne i nie wiedziałem co jest nie tak, bo po zakupie zegarów z obrotomierzem wskaźnik ten nie chciał działać. Po lekturze forum miałem tylko co raz większy mętlik w głowie. Przelutowałem co się dało w obrotomierzu, a i tak nie działał.

Kilka osób obiecało fotki, lecz się ich nie doczekaliśmy. Dlatego napiszę dokładnie co zrobić, aby mieć działający obrotomierz w Dieslu.

 

Na wstępie napiszę, że mój samochód to:

Nissan Primera W10 2.0D LX z 1993 roku

Silnik: CD20 z EGR (ponoć silniki z EGR mają w standardzie czujnik obrotów - u mnie w każdym bądź razie jest)

Pompa: Zexel sterowana linką, a nie elektronicznie

Zegary oryginalne: (nie)stety NISSAN'a z analogowym zegarkiem (1993r - oznaczenie: 783B)

Zegary zakupione: musiały być też NISSAN'a ale już z obrotomierzem (1994r - oznaczenie: 783B)

 

Na chwilę obecną to tyle, bo chcę porobić fotki i dokończyć robotę zanim się ściemni. W każdym bądź razie wiem gdzie najprawdopodobniej tkwi problem przy podłączaniu obrotomierza i dlaczego nie chce zadziałać nawet jeśli jest dobrze wpięty.

 

Obiecuję, że najpóźniej w poniedziałek opiszę całą procedurę.

 

to życze powodzenia , ja na szczęście u mnie w R19 1.9D wystarczyło tylko podłączyć wszystkie kostki :D Jedyne wymagania to to że jak stare bez obrotka były sagem to i nowe musza byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu będę pisać o oryginalnym obrotomierzu. Niestety u mnie w wersji LX instalacja elektryczna pod zegarami nie jest przystosowana do obrotomierza. Brakuje przynajmniej jednego sygnału, ale możliwe, że wcale nie ma. W każdym bądź razie pociągnę kabel od czujnika i myślę, że będzie OK :)

 

Obrotek już wstawiony na stałe i działa prawidłowo. Jestem w trakcie opracowywania instrukcji, więc niedługo wszyscy zainteresowani będą mogli skorzystać.

 

Tak jak obiecałem: instrukcja z fotkami dostępna jest tutaj: Nissan Primera P10 - Obrotomierz CD20. Wysłałem też kopię do klubu, także mam nadzieję, że wkrótce się ukaże na stronie.

 

Pozdrawiam,

CyberDe@th.

 

Instrukcja montażu obrotomierza w CD20 jest już w dziale "Zrób to sam" na stronie klubowej pod adresem: Montaż obrotomierza - Nissan Primera P10 z silnikiem CD20 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...