PitKlos Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Witam, Od paru dni zmagam sie z następującym problemem jak w temacie. Najpierw parę słow wprowadzenia Almera N16 2004r 1.5DCI. Auto niedawno kupione i sprawuje się bardzo dobrze, oprócz małej przypadłości: - drżenie kabiny i kierownicy przy gwałtownym przyspieszaniu czyli przy obciążonym silniku - głownie 3-4 bieg, od około 2500obr w zwyż i mocno wciśniętym pedale gazu - na 1-2 biegu nie zauwazyłem drgań - na piątym biegu czasami lekko czuć delikatne drżenie przy około 100-120km/h, ale bardzo słabe, cięzko wyczuć. - na biegu jałowym silnik pracuje równo, cicho, obroty nie falują, nic nie drży - podczas przyspiesznia jak wrzucę na luz albo chociaż zdejmę nogę z gazu, od razu drgania ustają. - koła zmienione na letnie (na zimowych było to samo) na tych samych felgach stalowych, wyważone. - mechanik stwierdził ze jest to prawa poduszka silnika, która wymienił na oryginalną (485zł) - drgania sa ciut mniejsze, ale nadal są zauważalne. - brak pomysłów co to może być, mechanik musi się zastanowić. Nie do konca ufam mechanikowi (zamiennik poduszki byl za 319zł, ale twierdzi ze tylko oryginalne poduszki sa, moja strata za nie sprawdzenie przed kupnem) ze sobie poradzi, wiec wole sie was spytac, na pewno ktos mial taki sam problem Przeczytałem sporo tematów i 95% jest o biciu kierownicy przy 100-120km/h i niewyważoncyh kołach. A u mnie jest drżenie kabiny-kierownicy kiedy silnik pracuje na wysokich obrotach/obciążony. Będę wdzięczny za pomoc w tym temacie Ewnetulanie jeśli ktoś chce, to mam do sprzedania prawą poduszkę silnika, bo jak widać to nie było to Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Może w zawieszeniu wydechu coś poszło... To też może powodować takie wibracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Ze sie podlacze: Mam taki sam problem,ale na odwrót: Wibruje karoca i wnetrze jak chodzi na wolnych (nie wiem czy nie za wysokich - jakies 800). Zaobserwowalem ze z prawej poduszki wydobywa sie jakas zielonkawa ciecz/olej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Ze sie podlacze: Mam taki sam problem,ale na odwrót: Wibruje karoca i wnetrze jak chodzi na wolnych (nie wiem czy nie za wysokich - jakies 800). Zaobserwowalem ze z prawej poduszki wydobywa sie jakas zielonkawa ciecz/olej... witam stawiam na półos tzn przegub wewnetrzny lub łozysko podporowe półosi pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Elmark ale on drzy jak stoi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troosi Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Ze sie podlacze: Mam taki sam problem,ale na odwrót: Wibruje karoca i wnetrze jak chodzi na wolnych (nie wiem czy nie za wysokich - jakies 800). Zaobserwowalem ze z prawej poduszki wydobywa sie jakas zielonkawa ciecz/olej... hmmm, 800obr/min w tym silniku to trochę mało. książkowo powinno być 850. jeżeli poduszka cieknie, to prawdopodobnie ona jest przyczyną drgań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 troosi te 800 to tak na oko podalem,mozliwe ze jest ciut wiecej. Wymienie poduszke i zobaczymy czy sie poprawi.A jak nie to bedziemy sie wtedy martwic... Wymienilem wlasnie poduszke. Silnik podniósl sie o okolo 2cm i drgania ustaly. Drzy jak tradycyjny diesel. Co do poduchy to nie kupowalem oryginalnej nissana tylko zamiennik do Megane II. Pasuje tylko trzeba jej troche podciac podstawe zeby pasowala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PitKlos Opublikowano 18 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Po regeneracji półosi drgania ustały. Według firmy regenerującej półoś była lekko skrzywiona. Sam widziałem jak jedno łożysko zaczynało puszczać rdzę i wyżłobiło lekkie wgłebięnie w wewnętrznej stronie półosi. Koszt regeneracji 480zł. Diagnoza, wymiana, dolanie oleju do skrzyni biegów - 100zł. Może się komuś przydadzą te informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.