Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Jazda w korkach/powoli a diesel


Gość zeebro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Małe pytanie - Primera to mój pierwszy diesel, stąd takie wątpliwości.

 

Sytuacja: stoimy w korku, przed nami pojazd rusza, jednakże jedzie max. 20 km/h, po chwili staje. Co w takiej sytuacji:

a) włączyć jedynkę, jechać na jedynce kilkanaście metrów, potem luz i zatrzymanie

B) włączyć jedynkę, po dobiciu do 2000 obr./min dwójkę, kilka metrów na "dławionej" dwójce (800-900 obrotów), potem luz i zatrzymanie

 

Skąd pytanie? Słyszałem, że diesla nie powinno trzymać się na obrotach poniżej 1500 obrotów, bo mocno to obciąża cały silnik. Z drugiej strony słyszałem też, że jedynka służy tylko i wyłącznie do ruszania i jazda na niej jest zdecydowanie nie wskazana, bo też obciąża auto.

 

Jeszcze jedno pytanie - czy jeżeli toczymy się "na luzie" z prędkością ok. 20km/h, czy można wbić jedynkę (bo prędkością jest najlepsza, ale jak pisałem wcześniej - służy praktycznie tylko do ruszania) czy raczej dwójkę i próbować gazem i sprzęgłem wyrównać obciążenie silnika?

 

Z góry dziękuję i sorry za pytania laika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moja jazda- benzyna

Odnośnie ruszania i jazdy w korku

- Jedynka jeżeli nie osiągamy ok 20 km/h luz i dojazd

- Jedynka jeżeli mamy ok 20 km/h wrzucam dwójkę i puszczam sprzęgło i gaz, samochód sam się toczy ,można przyhamować delikatnie hamulcem bez wciskania sprzęgła (na początku proponuję puszczać sprzęgło powoli żeby nie robić żabki).

Odnośnie toczenia się i wrzucenia biegu to robię tak jak przy drugiej odpowiedzi dwójka i puszczam sprzęgło, jak już puścisz sprzęgło można gaz w podłogę nie ma żadnych szarpań samochód płynnie przyspiesza.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omg jak by tak bylo to diesle by padaly jak muchy chodzi mi o text ponizej 1500 obr i obciazenie silnika... , prawda jest taka ze sa mity i legendy ja tam w to nie wierze jedze jak mi sie podoba

2 strona medalu to ze kazdy ma inna szkole jazdy , tez tak slyszalem ze 1 jest tylko do ruszania ale to totalne bzdury...

pozdrawiam i mysle ze powinienes miec to w D , bo moze byc tak ze bedziesz sie staral jak nie wiem co i i tak ci sie cos schrzani ,albo ktos ci wjedzie w tylek , wiec korzystaj ile mozesz jezdzij jak ci wygodnie i dopasuj auto do siebie a nie odwrotnie bo to z pewnoscia nie twoje ostatnie auto w zyciu - najwyzej sie naprawi to dotyczy wszystkiego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za paranoja. Jakbym miał tak jeździć swoim Traktorem to bym wolał pchać. Co za bzdura z tymi obrotami Przecież jałowe to masz 850+/-50 a 4000 to już są obroty krytyczne Jak silnik jest zimny, nie powinno się go kręcić powyżej 2000, bo jest to nie zdrowe dla turbiny a nie silnika. Jedyny fakt co do obrotów to jest to, że turbo startuje tak od 2000, ale jak pozbędziesz się EGR to już masz kopa przy 1500. Jak ci szarpie to dodajesz gazu albo wciskasz sprzęgło i tyle w tym temacie, a kręcić go powyżej 2k i zaraz hamować to nie ma swensu i na pewno bardziej zaszkodzi, niż toczenie się bez gazu. Diesel na równym, a nawet na bardzo minimalnym wzniesieniu, pojedzie wolno bez dodania gazu i nie będzie żadnych żabek. Warunek rozgrzany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu kolega jeszcze przy 20km/h chce wrzucic jedynke hmm u mnie by sie nie dalo poprostu by nie weszla chyba ze na chama , jesli u ciebie wchodzi to masz rozklekotana skrzynie chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...