Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] SR20DE dziwny dźwięk od silnika


lukasz11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Auto to primera P11 96' rok, silnik SR20DE, automatyczna skrzynia, instalacja gazowa, na liczniku 269 tys. km, jeździ cały czas na mobil1 5w50

 

Podczas jazdy na 2 i 3 przy 4300 - 5000 obrotów dobiega z silnika od strony pasażera dziwny odgłos, jakby coś szybko stukało, takie tyrkotanie a do tego ciężko już idą te obroty dalej (kiedyś się bardzo ładnie wkręcał). Nie wiem jaki odgłos ma zużyty rozrząd bo nigdy nie miałem auta z rozrządem na łańcuchu ale odgłos ten dochodzi raczej ze strony rozrządu. Niestety występuje to tylko w trakcie jazdy z czym przy zapięciu 1 biegu i wkręceniu na te obroty tego nie słychać. Na biegu jałowym przy tych obrotach też nic. Na gazie czy benzynie to samo. Czy uważacie że to jakiś element rozrządu? Ktoś z was miał już podobne doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_mak

miałem podobne odgłosy... rozebrałem silnik i wszystko wskazuje mi na panewki korbowodowe... starta kompozycja po 220 tys. reszta oprócz pierścieni wskazuje na stan wręcz idealny. Choć panewki wydają dość specyficzne stuki. Gaz też robi swoje... więc może zawory???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest wytłumaczyć jaki to jest odgłos, jak dla mnie dochodził z prawej strony, pasażer też słyszał z prawej. Raczej nie było to takie typowe stukanie, przerażająco głośne też nie, coś mi się zdawało że aluminium. Zapomniałem dodać że to nie było stale przy takich obrotach, raz zaczynało przy 4300 raz pomiędzy, raz dopiero od 5000. Więcej nie kręciłem, no chyba że na biegu jałowym albo na 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jest wytłumaczyć jaki to jest odgłos, jak dla mnie dochodził z prawej strony, pasażer też słyszał z prawej. Raczej nie było to takie typowe stukanie, przerażająco głośne też nie, coś mi się zdawało że aluminium. Zapomniałem dodać że to nie było stale przy takich obrotach, raz zaczynało przy 4300 raz pomiędzy, raz dopiero od 5000. Więcej nie kręciłem, no chyba że na biegu jałowym albo na 1.

A moze sie jakas sruba poluzowala i terkocze? Ja np zgubielm cale dolne mocowanie aleterantora i tez juz rozrzad rozbieralem w poszukiwaniu dziury w calym :) I dopiero przypadkie dojzalem ze to brak tej sruby jest problemem terkotania. Paneke uslyszysz na wysokim biegu pod duzym obciazeniem - czyli np wbijasz 4 bieg - 1000 - 1200 obrotow - dajesz buta i jak wali jakby mlotkiem pukal gddzies to panew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki filmik znalazłem

to było coś zbliżonego do tego, słyszeć mogę to tylko w czasie jazdy, mam nadzieję że to będzie tylko jakieś mocowanie i obejdzie się bez rozbierania silnika :) z tymi biegami to jest u mnie inaczej bo mam 4 biegową automatyczną skrzynię a zablokować mogę tylko 1 i 2. Jutro jadę w trase więc sprawdzę lepiej jak to się ma i czy jest to uciążliwe. Poszukam też tych mocowań :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki filmik znalazłem

to było coś zbliżonego do tego, słyszeć mogę to tylko w czasie jazdy, mam nadzieję że to będzie tylko jakieś mocowanie i obejdzie się bez rozbierania silnika :) z tymi biegami to jest u mnie inaczej bo mam 4 biegową automatyczną skrzynię a zablokować mogę tylko 1 i 2. Jutro jadę w trase więc sprawdzę lepiej jak to się ma i czy jest to uciążliwe. Poszukam też tych mocowań :)

Tez kiedys mialem stracha, bo powyzej pewnych obrotow zaczynalo mi dzwonic pod maska z prawej strony. Olazalo sie, ze to nakretka od jakiegos przekaznika na scianie grodziowej zaraz pod oslona mechanizmu wycieraczek. Takze polecam sprawdzic wszystkie srubki i oslony zanim rozberzesz motor. Luzne oslony wydechu i kolektora tez ladnie dzwonia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się w weekend w trasie i jednak strach jest go wyżej kręcić jeżeli to jest rozrząd. Przy okazji natknąłem się na zdjęcia które zrobiłem telefonem gdy była zmieniana uszczelka pokrywy, spojrzałem też do hayensa i czegoś mi na zdjęciu brakowało - górnej prowadnicy łańcucha. Czy brak tej części ma jakiś wpływ na pracę rozrządu, myślicie że już był kiedyś robiony ten rozrząd?

 

dsc00558n.th.jpgdsc00560c.th.jpg

Edytowane przez lukasz11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się w weekend w trasie i jednak strach jest go wyżej kręcić jeżeli to jest rozrząd. Przy okazji natknąłem się na zdjęcia które zrobiłem telefonem gdy była zmieniana uszczelka pokrywy, spojrzałem też do hayensa i czegoś mi na zdjęciu brakowało - górnej prowadnicy łańcucha. Czy brak tej części ma jakiś wpływ na pracę rozrządu, myślicie że już był kiedyś robiony ten rozrząd?

 

dsc00558n.th.jpgdsc00560c.th.jpg

 

Tej górnej prowadnicy nie ma i u mnie - i nic nie trzeszczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był kupiony od poprzedniego właściciela jakieś 90 tys. km temu to też chodził cichutko, teraz już rzęzi, jak się przystawi tam ucho do silnika, ciekawe czy już kiedyś był ruszany ten rozrząd jak nie ma tej górnej prowadnicy :)

 

Da się sprawdzić przy tylko odkręconej pokrywie zaworów stan napinacza i prowadnic? Jak jest z wymianą tych części, da się to zrobić bez rozbierania pokrywy łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był kupiony od poprzedniego właściciela jakieś 90 tys. km temu to też chodził cichutko, teraz już rzęzi, jak się przystawi tam ucho do silnika, ciekawe czy już kiedyś był ruszany ten rozrząd jak nie ma tej górnej prowadnicy :)

 

Da się sprawdzić przy tylko odkręconej pokrywie zaworów stan napinacza i prowadnic? Jak jest z wymianą tych części, da się to zrobić bez rozbierania pokrywy łańcucha?

 

Jesli chodzi o stan napinacza to nie wiem jak to sprawdzic bez rozbierania, a nawet po rozebraniu to nie wiem jak sprawidzic :)

 

Jesli chodzi o wymiane to bez rozbierania sie nie obejdzie, trzeba rozebrac silnik z boku i wtedy dopiero mozna grzebac. Inaczej sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba będzie jeszcze trochę poczekać z tym rozbieraniem, narazie autko jeździ po mieście więc tragedii nie ma. Dziś może trochę przyśpieszę sobie zapłon, może dzięki temu autko się odmuli, chociaż i tak zdaje mi się że to wina tej automatycznej skrzyni i tego gazu starej generacji. Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Nie chce zakładać nowego tematu, wiec zapytam tutaj:

 

Czy w WP11 1998r. 96kW 131KM jest jeden lancuch rozrzadu czy dwa ?

 

Na dniach będę wymieniał uszczelniacze zaworow i chcialbym wczesniej wiedziec co i jak. Robilem juz wczesniej silniki VW, Fiata, Opla w tym rzedowe R6 jak rowniez i diesle, ale z silnikami Nissana nie mialem do tej pory doczynienia, dlatego proszę o cenne wskazowki przy wymianie uszczelniaczy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

dsc00558n.th.jpgdsc00560c.th.jpg

 

Odświeżę trochę temat, bo nurtuje mnie ta zagadka o górną prowadnicę.

 

Jeżeli będę zmieniał rozrząd to muszę wstawić górną prowadnicę, której u mnie nie ma? Czy w ogóle brak tej prowadnicy wpływa jakoś na pracę rozrządu?

 

Może ktoś wie co tu jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...