and_pec Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Pytam tych co to przerabiali. Jak i czym ciąć śruby przednie wahacza aby nie demontować całego zespołu na zwrotnicy, oraz nic nie uszkodzić. Brzeszczot tu nie wchodzi w grę bo śruba jest wytrzymałościowa i trzeba by ciąć z tydzień, zużywając paczkę brzeszczotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 a po co ciąć nie lepiej odkręcić? te sruby są dobrej jakości i tylko trzeba przyłożyć odpowiednią siłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Tak jak napisał Gawa dobre klucze nasadowe , przedłużka koło metra i pójdzie. W najgorszym przypadku klucz uszkodzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 (edytowane) Pytam tych co to przerabiali. Jak i czym ciąć śruby przednie wahacza aby nie demontować całego zespołu na zwrotnicy, oraz nic nie uszkodzić. Brzeszczot tu nie wchodzi w grę bo śruba jest wytrzymałościowa i trzeba by ciąć z tydzień, zużywając paczkę brzeszczotów Ja za tydzień wymieniam wahacze, i mam nadzieje ze jakoś pójdzie. Przymierzałem się do tej śruby - niestety klucz oczkowy nie zmieści się pomiędzy przegub a końcówkę śruby - więc pozostaje zwykły otwarty klucz płaski (u mnie 22). Mam zamiar siłować się z tą śrubą jak auto będzie jeszcze stało na kołach - wtedy nic nie naciska na tą śrubę więc zakładam że będzie łatwiej (na podniesiony aucie koło ciągnie w dół i piasta spiera się na tej nakrętce). Edytowane 9 Kwietnia 2010 przez snowak1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Panowie mój przypadek jest taki że i rura metrowa nie pomaga. Nakrętkę to ja odkręciłem bez problemu, a od tego kręcenia śrubą to najpewniej zerwałem tuleję i teraz bez obcięcia się nie obędzie. Żadne WD, cole z mentosami i inne smarowidła i penetratory nic nie dają. Tak się zakleszczyło w tulei, że nie idzie wybić. Chcę sobie oszczędzić ściągania zespołu wysięgnika, bo po wczorajszej mojej walce z łożyskami zwrotnicy po drugiej stronie (dolne rozsypane), mam niemiłe wspomnienia. Przy nacinaniu wewnętrznej tulei pozostałej na sworzniu, mało nie uszkodziłem tarczy hamulcowej gumówką, a ściągacza nie można było założyć bo dochodzi ona do końca sworznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) Panowie mój przypadek jest taki że i rura metrowa nie pomaga. Nakrętkę to ja odkręciłem bez problemu, a od tego kręcenia śrubą to najpewniej zerwałem tuleję i teraz bez obcięcia się nie obędzie. Żadne WD, cole z mentosami i inne smarowidła i penetratory nic nie dają. Tak się zakleszczyło w tulei, że nie idzie wybić. Chcę sobie oszczędzić ściągania zespołu wysięgnika, bo po wczorajszej mojej walce z łożyskami zwrotnicy po drugiej stronie (dolne rozsypane), mam niemiłe wspomnienia. Przy nacinaniu wewnętrznej tulei pozostałej na sworzniu, mało nie uszkodziłem tarczy hamulcowej gumówką, a ściągacza nie można było założyć bo dochodzi ona do końca sworznia Ok - czyli masz taki stan, ze masz zdjętą nakrętkę i nie możesz wyjąć śruby, bo się zapiekła w tulei wahacza. Raczej bez wyjęcia całości się nie obejdzie jeśli chcesz to ciąć. A wyjęcie całej kolumny to chyba nie jest problem - pół godziny roboty. A na wyjętym wszystkim to bez problemu sobie ta śrubę młotkiem wybijesz. Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez Piotrek_S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 and pec żeby robota szła to trzeba zainwestować np w coś takiego http://www.toya.pl/photos/205ae0d3ca45d01eac22a396bed8a66b.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Próbowałem ściągaczem ni hu hu. No nic znowu pęknie czteropak i się zrobi w imadle. Sruby mam bo zostały mi po zakupie całego zespołu z wahaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Próbowałem ściągaczem ni hu hu. No nic znowu pęknie czteropak i się zrobi w imadle. Sruby mam bo zostały mi po zakupie całego zespołu z wahaczem Poległem - nie moge wybić śruby sworznia wahacza ze zwrotnicy - może ktoś ma jakieś pomysły? Wykręciłem śruby mocowania wahacza od wewnątrz auta, wykręciłem ile się dało nakrętkę sworznia - nie można jej zdjąć bo nie pozwala osłona przegubu. No i sworzeń nie chce wyjść ze zwrotnicy. Tłukłem młotkiem w wahacz tuż przy sworzniu - ale nie idzie. Co zrobić żeby to wybić? Kurcze, wydaje mi się że bicie młotkiem powinno wystarczyć, ale co zrobić żeby nie uszkodzić wahacza, i żeby n.p. wahacz nie wyszedł a sworzeń nie został w zwrotnicy? ściągacza nie założę bo nie ma tam miejsca - czy muszę zdjąć przegub - aż nie chce mi się w to wierzyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Poległem - nie moge wybić śruby sworznia wahacza ze zwrotnicy - może ktoś ma jakieś pomysły? Wykręciłem śruby mocowania wahacza od wewnątrz auta, wykręciłem ile się dało nakrętkę sworznia - nie można jej zdjąć bo nie pozwala osłona przegubu. No i sworzeń nie chce wyjść ze zwrotnicy. Tłukłem młotkiem w wahacz tuż przy sworzniu - ale nie idzie. Co zrobić żeby to wybić? Kurcze, wydaje mi się że bicie młotkiem powinno wystarczyć, ale co zrobić żeby nie uszkodzić wahacza, i żeby n.p. wahacz nie wyszedł a sworzeń nie został w zwrotnicy? ściągacza nie założę bo nie ma tam miejsca - czy muszę zdjąć przegub - aż nie chce mi się w to wierzyć... Przegubu nie musisz zdejmować - wystarczy ze wyjmiesz go z piasty. Jak masz klucz 36 to odkrecasz sobie nakretke - przegub wysowasz z piasty i tam masz ladny dostep do sworznia wahacza dolnego. Ewentualnie sprobuj zalozyc rukre jakas dluzsza zeby wahacz dolny ciagnac w dol, i niech jedna osoba dziala sila na rurke a ty pukaj mlotkiem - nie ma bata musi wyskoczyc. Wahacza raczej napewno nie wygniesz wiec na rurke mozna smialo nawet stanac. Mlotek konkret i pukasz z boku w sworzen - wlasciwie to w wahacz ale tak jakbys chcial pyknac z boku w sworzen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekm Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 dokładnie tak - bez wyciągnięcia przegubu nie da rady tego zrobić - po wyciągnięciu przegubu zakładasz ściągacz i po robocie praktycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 dokładnie tak - bez wyciągnięcia przegubu nie da rady tego zrobić - po wyciągnięciu przegubu zakładasz ściągacz i po robocie praktycznie Da radę bez wyciągania przegubu ,nawet wymieniałem sworzeń wahacza na aucie i nie demontowałem półosi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Potwierdzam ze da radę bez ceregieli z odkręcaniem śrub czołgowych (nakrętka płosi) do której trzeba też mieć rurę metrową i mocne pokrętło Sworzeń wahacza wyciśniesz ściągaczem z zwrotnicy, ewentualnie mocnym widelcem (gumy szlak trafi po tym). Możesz postukać młotkiem z boku przez drugi młotek ale nie napierać "Kubusiem" zza ucha. Nie żałować WD czy innego CX Ja używałem tego typu ściągacza (fotka) PS to jest temat o cięciu śrub a nie sworzniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.