Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 16 16V Pomocy wymiana rozrządu


Gość sergio99
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Jestem nowy takze proszę wszystkich o wyrozumiałość. Dzisaj zabrałem się do demontażu łańcuszka (dwóch). Mój problem polega na tym że nie wiem jak to wszytko poustawiać tzn założyłem ponownie drugi komplet (tak samo jak zdjąłem poprzedni) lecz wydaje mi się że coś jest nie tak gdyż po wielokrotnym obrocie wału nie pokrywały mi się znaki. Proszę o pomoc może jakiś schemat krok po kroku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak trochę sobie namieszałeś, zasada jest taka jak 1 jest GP i ma zawory zamknięte, wtedy na 4 masz wahniecie na zaworach, poustawiaj tak i wtedy szukaj znaków, a w ogóle ustawiłeś znaki przed zdjęciem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że raczej tak tylko nie wiem dlaczego nie mogłem pozgrywać znaków z tymi kolorowymi ogniwami na dolnym łańcuszku(obracałem wałem korbowym chyba z pół godziny przed zdjęciem rozrządu). Pewnie ktoś wcześniej ustawiał jakąś inną metodą. Czyli jak rozumiem muszę ustawić górny punkt (GMP) cylindra nr 1 i zaczynając od wału korbowego zakładam łańcuchy zgodnie ze znakami ogniw do kół??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaki gdzie i jak:Niestety nissan ma tak że jak ustawisz na znaki i zaczniesz obracać wałem zo znaki się nie zgrają tak szybko czyli możesz kręcić i pół dnia.

post-21451-1270975175,1587_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie poradziłem sobie rozrząd ustawiony wszystko cyka elegancko. Jeszcze raz dzięki pozdrawiam

Mam pytanie, wyciągałeś silnik żeby wymienić rozrząd ??

I jaki masz przebieg? Ja mam 240 tyś. i zastanawiam się czy wymieniać czy nie????

Edytowane przez wojt_mk..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacje przeprowadziłem bez demontażu silnika pod tak zwaną chmurką :-). Powiem jednak że się namordowałem co nie miara lecz było warto. Odkręcania od cholery ale jest to do zrobienia. Przebieg 102tys mil lecz u mnie był problem gdyż nie wiadomo z jakiej przyczyny zawiesił się dolny napinacz oraz pękła płoza napinająca. Jeśli znasz sie na mechanice to nic trudnego. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki koszt w Polsce to nie wiem dokładnie ale coś koło 1 tyś mówię o orginałach. Przeglądałem Allegro i zamienniki japońskie kupisz już od 350-450zł ale co warte te zamienniki to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w UK nie kupiłbyś za 200 funtów całej primery z dobrym rozrządem i niskim przebiegiem na swapa ? wyszło by taniej i cała buda na części ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę. za 50 euro calusieńkie auto na części. To nawet z lawetą do PL wychodzi taniej niż zrobienie rozrządu w PL przez fachowca.

Cała buda na części dodatkowo. Zawsze mnie zastanawiało, jak można być tak inteligentnym i wymienić w PL rozrząd w nissanie za 2500 zł, kiedy sam silnik jest warty 800 zł + przekładka z 700-800 zł.

U Ciebie silniczek z małym przebiegiem, jak sam to potrafiłeś zrobić to koszt spoko wyszedł no i ciut mniej babrania niż z przekładką całego silnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...