Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki w silniku


Gość Skalny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem, otóż kupiłem dosyć niedawno Pathfindera z 2005 roku wersja z USA 4.0 automat . Przebieg 32 000 mil no i kilka dni temu zauważyłem coś dziwnego w silniku mianowicie coś zaczyna stukać w silniku w zakresie około 2200 obrotów. Poniżej tego pułapu jest kompletna cisza , powyżej trudno powiedzieć. Silnik nie bierze oleju , nie szarpie, chodzi na wolnych obrotach tak że można postawić na nim szklankę z wodą i nic się nie wyleje.

Olej wymieniony jakiś 1000 km temu , stuki zauważyłem przed jego wymianą. Nie jestem wielkim specjalistą ale coś mi się wydaje że to albo popychacze albo zawory albo niestety panewki lub panewka wału.

Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów miał może takie "coś" ?

No i co w zasadzie polecacie dobry warsztat żeby reanimować silnik czy też jego wymianę na inny ?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Stuki idą od silnika? Popatrz, ja miałem podobne stuki, myślałem o silniku, a okazały się katalizatory zapchane. Do tego warto zobaczyć jeszcze czy coś nie z napinaczem łańcucha. Na jakim oleju jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki idą od silnika? Popatrz, ja miałem podobne stuki, myślałem o silniku, a okazały się katalizatory zapchane. Do tego warto zobaczyć jeszcze czy coś nie z napinaczem łańcucha. Na jakim oleju jeździ?

 

Aktualnie jeździ na Mobil 1 co ciekawe dzisiaj chciałem żeby kolega usłyszał te stuki no i wsiadam odpalam jak zwykle obroty na 2200 a tu nic kompletna cisza. Samochód dogrzany czyli olej i wszystko inne też. Jedyna róznica to taka że dzisiaj do pracy pozwoliłem sobie pojechać nieco szybciej i parę razy jak to mówią dałem ognia. Nie wiem już co to, słyszałem coś o czujniku spalania stukowego, teraz katalizatory....

Sprawdzę, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Stuki to też może być przy pasku wielorowkowym napinacz... Ciężko wyczuć. Jakby coś się działo z silnikiem powinien wyskoczyć check, ale pewnie nie zawsze. Dlatego szkoda mi tego auta na codzień po mieście. Latam nim częściej w trasy, to się przegania. Bo przebieg przy tym roczniku masz bardzo mały, i wynika że albo często stał albo krótki trasy. A jak mobil 1 to jaki 5w50? Bo reszta to mobil bez 1.

A i dobrze przeglądać jest też forum maximy, bo my mamy VQ40DE a oni VQ35DE. Różnica w pojemności, ta sama budowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i poszukałem , poczytałem i znalazłem , to się podzielę jakby ktoś miał taki problem.

Mianowicie przyczyna jest dosyć banalna na całe szczęście no i nie jest to silnik ani panewki ani katalizatory , pasek czy napinacz.Otóż problem jest fabryczny i dotyczy tych samochodów z 2005 roku. Opisany jest w biuletynie poniżej dokładna treść po angielsku. Nie jestem fachowcem ale przetłumaczyłem to sobie przepustnica dolotu powietrza która to przy obrotach 2200 stuka.

Widziałem też jak to się naprawia. Naprawa polega na sklejeniu oprawki przepustnicy i to tyle.

A pomyśleć że już szukałem silnika......

 

NTB05015

• This bulletin has been amended as of 10/31/05. The Parts Information section has been revised. No other content has been changed. Discard all previous versions of this bulletin. IF YOU CONFIRM: There is a rattle noise coming from the Variable Induction Air Control System (VIAS) Power Valve Actuator / Intake Manifold Collector at engine speeds around 2,200 RPM. AND The rattle noise can be controlled (stopped and started) by using CONSULT-II to turn the VIAS S/V "ON" and "OFF". NOTE: You must use CONSULT-II "Active Test" for VIAS system to confirm the rattle noise. Refer to the Service Procedure (page 3) for the CONSULT-II procedure. ACTION: Repair the Intake Manifold Collector. Refer to the Service Procedure (page 4). Confirm the incident is resolved by using CONSULT-II "Active Test" for VIAS system. See this bulletin for further detail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Wierz mi, trzeba być asem aby popsuć lub popsuł się taki silnik :) ... Podpowiem tylko, że jak ruszysz coś z przepustnicą i będą wysokie obroty to jak to się nie unormuje do poprzedniego stanu przez około 50 mil to musisz jechać na adaptację przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...