Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Primera P11 2.0Td


Gość Grammatik_2004
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grammatik_2004

Witam panowie wiem ze późno ale potrzebuje pomocy z waszej strony.

Wyskoczył mi błąd 21 czyli wtrysk sterujący i błąd 94 awaria zaworu sterującego..Mianowice po Naradach na forum stwierdziliśmy ze pewnie będzie trzeba kupić wtrysk sterujący i tak właśnie poszukałem i jutro mam jechać odebrać hehe i tu sęk zaczytałem jeszcze raz błędy i tylko wywala mi błąd 94 zero odzewu o 21.Odłączałem czujni wyginałem wtyczkę hehe nic cisza..Dodam ze autko dymi ja ruszam z pod świateł widzę jak auta się zatrzymują i czekają aż ujadę 500 metrów bo chmura dymu nie miłosierna i dziwna praca silnika głośniejsza i metaliczna..No i zauważyłem masakryczne spalanie..\

Moje pytanie co z tym czujnikiem kupować bo naprawdę nie wiem co zrobić i czy błąd 94 jest w jakim stopniu uzależnimy od 21 czy to całkiem dwie inne sprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to się narazie wstrzymaj z kupnem wtrysku . zacznij od zmierzenia rezystancji elektrozaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku bo tu może leżeć przyczyna skoro ci wywala 94 lub też gdzieś po drodze przewód jest przerwany ktory idzie do tego zaworu.zobacz jeszcze co się będzie działo jak odepniesz kostke od wtryskiwacza sterującego czy coś się zmieni i jaki kod będzie po odpięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grammatik_2004

Kolego po odłączeniu wtrysku pali się błąd 34 jak podłącze znika czyli na to wychodzi ze wtrysk spisuje się dobrze..Zastanawia mnie od czego ta metaliczna praca silnika i kłęby dymu widoczne o zmierzchu auto.Jak wchodzi tak powyżej 1300 czuje jak wibrowanie silnika wpada w jakis dziwny rezonans..Trudno to opisać ale na 100% to nie jest praca normalna td hehe słychać to a z tym wtryskiem to się zastanawiam bo muszę dac znać czy go biorę czy nie wiec nie wiem sam..A kable od pompy sprawdzałem niby całe i wszystkie podłączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy pompie masz jeszcze jedna kostke na 3 kabelki jeden jest od zaworu odcinającego paliwo a dwa pozostałe idą do zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku i na tych dwóch trzeba sprawdzić rezystancję jak nie będzie rezystancji tzn że zawór lub kabelki do wymiany. jeżeli masz metaliczny dźwięk tzn że występuje spalanie stukowe i zawór nie steruje wyprzedzęniem wtrysku. rano jak bym się wyrobił to bym zmierzył rezystancję u siebie i bym ci powiedział jaka powinna być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grammatik_2004

Kurde kolego nie mam miernika.A w przypadku wymiany zaworu konkretnie o co mam się pytać..gdzie i jak mam się o to pytać..A ta rezystancje sprawdzić na chodzącym silniku czy na wyłaczonym

 

Poszukałem te czujni hehe masakra na pompie sa 2 czujniki o nazwie Sensor assy revolution i Valve regulating za sztukę w Japo moto zadają sobie 1250zł bądź nowa pompę za 8000tysi hehe..Teraz juz nie wiem czy sam czujnik da sie naprawić czy lepiej będzie kupić uwywke pompę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grammatik Pytałeś się mnie już o to31 marca. Nie chce cie urazić ale mam wrażenie,że tego sam nie naprawisz, bo nie masz podstawowej elementarnej wiedzy. Trzeba Ci wskazać jak dziecku bo jak masz informację o 3-ech kabelkach to zaraz będziesz się pytał o kolorsmile.gif

Jeśli jest spalanie detonacyjne to podstawą jest sprawdzenie świec. Do tego nie potrzeba miernika. Mozna sprawdzić na iskrzenie, żarówkę, żarzenie a może i coś jeszcze. Trochę własnej inwencji włóż w naprawę a nie szukaj tylko gotowej recepty. Chcesz kupować wtrysk, a nawet nie masz pewności czy twój jest uszkodzony

 

Valve-zawór ( w pompie)

sensor -czujnik (na wtryskiwaczu)

na drugi raz użyj tłumacza http://translate.google.pl/#

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Grammatik_2004

Kolego każdy nie urodził się mechanikiem.Świece są dobre bo sprawdzałem..gdyby nie wczorajsze sprawdzenie kodu to najprawdopodobniej kopał bym już samochód bo bym miał kieszeń pusta po 500 ale za to 2 wtryski sterujące.Każdy pisze co można zrobić oczywiście dziękuje za pomoc ale co sprawdzę czy czujnik jest sprawny okaże się ze nie!!! i znów mam ręce w kieszeni wątpię w to ze czujnik da się naprawić..Występują oryginale i cena taka jak wyżej 1250..Szukałem w naszej szukałem manualna do cd20 i tez nie mogę znaleźć albo link nie aktualny...wiec to tak nie jest ze sie o wszytko pytam każdy ma auto i każdy ma prawo nie wiedzieć.Mieszkam w Poznaniu obdzwoniłem servisy diesla to dziękuje wole sobie rower kupić samo wyczyszczenie nastawnika z 800 = kalibracja na stole to ja dziękuje 1500 mi nie starczy..a mam troszkę pojęcia na temat samochodów bi prawie wszystko sam robię :P

 

A co do wtrysku wywalał mi bład 21 przez 2 tygodnie wlałem innego paliwka nawet sie nie zoorientowałem ze bład 21 sie nie pali..Dopiero wczoraj..a CO MAJA SWIECE ZAROWE DO GŁOSNEJ PRACY SILIKA TO NIE JEST SWIECA ISKOROWA ZE CAŁY CZAS DAJE CZADU W PRZYPADKU USZKODZONEJ SWIECY ZAROWEJ SILNIK BY INACZEJ ZAPALAŁ I BY NA KOCZATKU KLEKOTAŁ BARDZO NIE RÓWNO W vw t5 siadły mi swiece wiec wiem jaki był objaw po 1MIN przechodziło i chodził jak ta lala..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie detonacyjne występuje jak nie masz grzania w komorze wstępnej (zimna świeca)w lecie tego tak nie odczuwasz bo komora nagrzewa się szybciej od tarcia, ale spalanie paliwa nie jest kontrolowane. Drugie to lanie wtrysków, ale wtedy zostawiasz za sobą czarną zasłonę podczas przygazówki. No jeszcze można czepić się zaworów, ale luzy kasowane są hydraulicznie.

Opisy diagnostyczne sa w manualu w pliku ec_cd20

 

Dla zaworu w pompie to

3 pin a masa-12V

2 pin a pin 202 ECU- przewodzenie

pomiędzy pinami 2 i 3 ma być 15 Ohma w temp 25*C (rezystancja zaworu)

 

dla czujnika na wtrysku

Przewodzenie pomiędzy

1 a 345 ECU

2 a 333 ECU

 

Kup luz pożycz gdzieś miernik i sprawdź rezystancję a przewodnośc to możesz żarówką i bateryjką lub dzwonkiem lub fazerem

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Co do błędu 21 to miałem taką historię, że wymieniałem czujnik położenia wału na oplowski i tzreba było sztukować wtyczkę i wyskoczył mi ten błąd oraz szarpanie silnikiem powyżej 2000 obrotów, zamieniłem przewody a błąd(po wykasowaniu) i szarpanie(falowanie obrotów)znikneły a nyska chodzi jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość totek1973

Witam mam problem z moim autem nissan primera 2.0td rok 2000 otóż nie zawsze ale po odpuszczeniu gazu auto mi gaśnie dzieje się tez tak jak stojąc na postoju dodam gazu i auto zejdzie z obrotów zgasnie .Od pewnego czasu pali mi się check na desce rozdzielczej ale nie miało to wpływu na sposób oracy silnika przynajmiej ja nie odczuwałem różnicy .czy możecie mi cos doradzić co w tej sprawie zrobić zastanawiałem się nad wymianą wtrysku sterującego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim autem nissan primera 2.0td rok 2000 otóż nie zawsze ale po odpuszczeniu gazu auto mi gaśnie dzieje się tez tak jak stojąc na postoju dodam gazu i auto zejdzie z obrotów zgasnie .Od pewnego czasu pali mi się check na desce rozdzielczej ale nie miało to wpływu na sposób oracy silnika przynajmiej ja nie odczuwałem różnicy .czy możecie mi cos doradzić co w tej sprawie zrobić zastanawiałem się nad wymianą wtrysku sterującego

 

po co zgadywać, kiedy można odczytać kod błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Witam mam problem z moim autem nissan primera 2.0td rok 2000 otóż nie zawsze ale po odpuszczeniu gazu auto mi gaśnie dzieje się tez tak jak stojąc na postoju dodam gazu i auto zejdzie z obrotów zgasnie .Od pewnego czasu pali mi się check na desce rozdzielczej ale nie miało to wpływu na sposób oracy silnika przynajmiej ja nie odczuwałem różnicy .czy możecie mi cos doradzić co w tej sprawie zrobić zastanawiałem się nad wymianą wtrysku sterującego

 

 

a po co sie zastanawiac??

Ja Ci już powiem że wymiga CI kod

 

18, 22 lub 25 Electric Governor

elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

 

Więcej jak pewne. sprawdź i podziel się informacją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...