Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

patrol 3.0 di


Gość lolo24-26
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem tu nowy i mam nadzieje ze mi ktoś coś doradzi mam kupiłem patrola 3.0 di z 2001 roku miał padnięte turbo założyłem po regeneracji i okazało sie ze do 3 tys obrotów idzie dobrze ale jak przekracza powyzej zaczyna się jakby dławic mam wrazenie jakby sie zalewał może znajdzie się jakis wujek dobra rada:) i coś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do Bosch Diesel Centrum i zrób diagnostykę silnika. Sprawdź czy w ogóle opłaca się ładować kasę w ten samochód. Padnięcie turba może oznaczać duuuuży przebieg i kolejne, coraz droższe problemy. Motory z lat 2000 - 2003 są kiepskiej jakości. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na pierwszy rzut oka wyglada na problem z przepływomierzem powietrza lub pompa paliwowa

zgadzam sie z przedmówca ze trzeba zrobic diagnostyke

mam tylko nadzieje ze to nie usterka silnika w tych 3.0 wypalały sie dziury w tłokach lub pekały tłoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do Bosch Diesel Centrum i zrób diagnostykę silnika. Sprawdź czy w ogóle opłaca się ładować kasę w ten samochód. Padnięcie turba może oznaczać duuuuży przebieg i kolejne, coraz droższe problemy. Motory z lat 2000 - 2003 są kiepskiej jakości. Pozdrawiam.

 

Wszystkie są kiepskiej jakości jak się z nimi źle obchodzić.

Te z problemami to już dawno powymieniane są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powymieniane w ramach akcji serwisowej były tylko te z wadami fabrycznymi uznanymi przez Nissana (chodziło o złe chłodzenie denka tłoka). Akcja nie obejmowała wszystkich egzemplarzy. Problem słabej jakości materiałów pozostał i dlatego w 2004r dokonano kolejnych zmian (zwiększono m.in. pojemność miski olejowej, zastosowano lepsze materiały oraz na nowo zmapowano wtrysk). Znajomy kupił w 2003r. nówkę z salonu. Ciągał nim przyczepy. Po 135 tys.km. sprzedał, bo sypało się wszystko oprócz mostów. Motory są podatne na awarie przy mało starannym traktowaniu. Trzeba unikać egzemplarzy używanych w terenie i jako ciągniki. Handlarze, ze względu na niską cenę, chętnie kupują w Niemczech Patrole z lat 2000-2003 po dużych przebiegach lub z padniętymi silnikami i po prowizorycznej reanimacji wprowadzają na rynek. Dalszy żywot jest jednak krótki. Wystarczy poczytać na Allegro oferty typu "Patrol, przebieg 150 tys., wymienione turbo, sprzęgło, skrzynia biegów i silnik". W powypadkowych z kolei "pękają szyby na mrozie". Jak napisał jeden z kolegów na tym forum "chcemy tanio, jeździmy badziewiem". Dlatego radzę koledze sprawdzić auto. Dalsze naprawy mogą przekroczyć wartość samochodu i może lepiej sprzedać ze stratą, dołożyć i kupić sprzęt dobry a nie tani.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest to problem który się przydarza, i kupując swojego potwora to przede wszystkim sprawdzałem właśnie tą awarię, ponieważ koszta są straszne. Generalnie turbina w tych samochodach powinna się dopiero na dobre zapalać przy 2,8 - 3 .000 RPM. Może nie jest tak źle i dasz radę.

Kupując sprawdzajmy nr VIN i przebieg, kupiłem swojego ze sprawdzonym we wszystkich możliwych punktach/stacjach.

 

Mam nadzieję że dasz radę i nie będzie to nic poważnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać na Allegro oferty typu "Patrol, przebieg 150 tys., wymienione turbo, sprzęgło, skrzynia biegów i silnik".

 

Ale to akurat wynika z tego, że handlarz kupił w ruskim komisie.

Auto było używane przez starszego pana na dojazd do kochanki dwa domy dalej.

Ruski cofnął licznik o 150 tyś żeby lepiej sprzedać.

 

Nasz handlarz zadowolony z udanego zakupu, podjechał do łepka cofającego liczniki (po polskiej stronie jest ich kilkuset).

Żeby było ładniej to cofnął licznik o 150 tyś.

 

Auto trafiło na allegro jako prawie nowe, z przebiegiem 150 tyś.

Używane przez kobietę do zakupów. Ma nawet oryginalną książkę ... wypisaną tym samym długopisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem tu nowy i mam nadzieje ze mi ktoś coś doradzi mam kupiłem patrola 3.0 di z 2001 roku miał padnięte turbo założyłem po regeneracji i okazało sie ze do 3 tys obrotów idzie dobrze ale jak przekracza powyzej zaczyna się jakby dławic mam wrazenie jakby sie zalewał może znajdzie się jakis wujek dobra rada:) i coś podpowie

 

Może inaczej, dławi sie, ale czy dalej kręci, czy jak zaczarowany staje na 3000 i dalej ani rusz ? Diagnostyka jak najbardziej wskazana, bo tylko tam wyjdzie co, gdzie, jak. Może być przepływka, może byc pompa. Padnięta przepływka nie koniecznie "nie działa wcale", może oszukiwać i podawać błedne dane. Odpinanie jej jest jakąs metodą sprawdzenia, ale nie dającą bardzo wiarygodnych rezultatów. Ja raczej skłaniał bym sie w kierunku diagnostyki pompy. Poszukaj kogos z takim motorkiem i pożycz przepływkę, przejedz sie i zobaczysz czy sie "naprawiło" Jak nie to "grzebiesz" :rolleyes: w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem juz pare rzeczy i przy nastepnym dłubaniu mam zamiar sprawdzic mu cisnienie i poluzowac wydech moze jest przypchany!!kosztów nie przekrocze wiec sie pobawie troche razem z turbiną narazie wyszedł mnie na ZŁ 7.600 wiec nawet jako dawca się zwroci :)dzieki za komentarze ale spodziewałem się bardziej fachowych podpowiedzi:)jak widomo nigdy nie wiadomo kto siedzi po drógiej stronie :) dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem juz pare rzeczy i przy nastepnym dłubaniu mam zamiar sprawdzic mu cisnienie i poluzowac wydech moze jest przypchany!!kosztów nie przekrocze wiec sie pobawie troche razem z turbiną narazie wyszedł mnie na ZŁ 7.600 wiec nawet jako dawca się zwroci :)dzieki za komentarze ale spodziewałem się bardziej fachowych podpowiedzi:)jak widomo nigdy nie wiadomo kto siedzi po drógiej stronie :) dziękuje i pozdrawiam

Potrafisz rozbawić ... nie powiem :rolleyes:

Jaka cena taki stan techniczny

Widać że jesteś znawcą tematu ... jak wpadłeś na pomysł przytkanego tłumika ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...