Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] piszczenie- jak rozpoznac


Gość michal17781
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michal17781

Panowie,

 

Na zilnym silniku (głównie z rana) pojawia mi sie piszczenie w okolicy pompy wspomagania/lub wody. Nie moge zlokalizowac gdzie jest problem. Wymieniałem juz pasek i nic nie pomogło.

jak to zlokalizowac?? jak silnik sie rozgrzeje jest jest OK. czy łozyska w takich pompach są wymienialne czy trzeba wymieniac całe pompy.

Nissan Primera WP11 z roku 2000 sil 1.8 benz (z klimą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też wymieniałem bo piszczało, wydawało się, ze naciągnięte OK, wyjazd za brame i piszczenie z rana czyli klucz 12 i naciągamy alternator i od tego czasu, brak piszczenia z rana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciąganie na upartego może tylko narobić szkód, paski też mają swoją tolerancje wytrzymałości i jak są za mocno naprężone to mogą strzelić.

Najlepiej jest naciągać do momentu lekkiego ugięcia paska przez naciśnięciem go palcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ja napisałem NA UPARTEGO, NIE, tylko, że też to przerabiałem i wydawało mi się, że jest git ale nie było i podkręcenie o 2-3 obroty załatwiło temat, to proponuje a nie ciągnięcie paska na maxa.

Edytowane przez DINO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem tego w związku z Twoim postem, tylko na wszelki ku przestrodze bo już kilku się tak załatwiło.

A ogólnie to masz rację bo sam to przerabiałem, paski po założeniu lubią się luzować i trzeba jeszcze raz naciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781

Nie pisałem tego w związku z Twoim postem, tylko na wszelki ku przestrodze bo już kilku się tak załatwiło.

A ogólnie to masz rację bo sam to przerabiałem, paski po założeniu lubią się luzować i trzeba jeszcze raz naciągać.

 

naciągnięciem pasek jeszcze troszkę. choć nie miał luzu. Rano zobaczę czy coś to pomogło.

 

naciągnięciem pasek jeszcze troszkę. choć nie miał luzu. Rano zobaczę czy coś to pomogło.

 

Troszke sie poprawiło. Ale nie do konca. Lekki pisk jest jeszcze. Nie chce juz paska naciągać bo boje sie iż mogą łożyska polecieć. Musze szukac docelowego miejsca gdzie ten pisk (szum) powstaje. Macie jakieś sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jeśli piszczenie mija po chwili od uruchomienia to raczej pasek, a jak chcesz szukać dalej to zdejmij najpierw jeden i uruchom, czy dalej piszczy, a potem drugi, ten na pompie wspomagania, jak uruchomisz z rana to przekręć na maxa koła i jak zapiszczy to podciągnij na wspomaganiu, reguluje się 2 paski nie jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michal17781

kolego jeśli piszczenie mija po chwili od uruchomienia to raczej pasek, a jak chcesz szukać dalej to zdejmij najpierw jeden i uruchom, czy dalej piszczy, a potem drugi, ten na pompie wspomagania, jak uruchomisz z rana to przekręć na maxa koła i jak zapiszczy to podciągnij na wspomaganiu, reguluje się 2 paski nie jeden

 

Oki bawie sie dalej. Masz racje - regulacji dokonałem tylko na jednym pasku. Dzis dokonam regulacji na drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kuzyn pokazał mi kiedyś jak sprawdzić, gdzie się pisk "ulatnia" w samochodzie. Wystarczy podczas pracy silnika psiknąć WD40 albo inne tego typu smarowidło w sprayu na pasek lub na koło pasowe. Jak pisk ustanie na chwilke tzn., że to właśnie ten pasek lub komponent piszczy. W moim przypadku piszczał pasek od pompy wspomagania. Piszczał szczególnie po odpaleniu rano. Po przejechaniu paru km dzwięk ustawał. Oddałem samochód do warsztatu, żeby wymienili pasek i wymienili płyn we wspomaganiu (bo wcześniej pasek był luzowany i naciągany w każdą stronę). Kolesie popatrzyli i stwierdzili, że koło pasowe na pompie krzywo się kręci i orzekli, że pompa wspomagania ma najprawdopodobniej walnięte łożyska i trzeba by ją zregenerować. Może być u Ciebie tak jak pisali koledzy powyżej, że od zbytniego naciągnięcia paska zajechane zostały łożyska.

Edytowane przez pako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Odgrzeję temat.

Czy możecie mi napisać, krok po kroku, jak naciągnąć pasek pompy wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciągnięciem pasek jeszcze troszkę. choć nie miał luzu. Rano zobaczę czy coś to pomogło.

 

 

 

Troszke sie poprawiło. Ale nie do konca. Lekki pisk jest jeszcze. Nie chce juz paska naciągać bo boje sie iż mogą łożyska polecieć. Musze szukac docelowego miejsca gdzie ten pisk (szum) powstaje. Macie jakieś sugestie??

witaj kolego powiedz czy zlokalizowales problem tych pisków gdyz mam taki sam problem w swojej primerce i nie wiem czy te piski dochodzą z  pompy wspomagania czy wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...