Gość michal17781 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Panowie, Na zilnym silniku (głównie z rana) pojawia mi sie piszczenie w okolicy pompy wspomagania/lub wody. Nie moge zlokalizowac gdzie jest problem. Wymieniałem juz pasek i nic nie pomogło. jak to zlokalizowac?? jak silnik sie rozgrzeje jest jest OK. czy łozyska w takich pompach są wymienialne czy trzeba wymieniac całe pompy. Nissan Primera WP11 z roku 2000 sil 1.8 benz (z klimą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 naciągnij paski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 naciągnij paski Naciąganie a nawet wymiana nic nie pomogło. Problem po wymianie troszke sie zmniejszył ale na krotki czas. Teraz jest ponownie jak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 też wymieniałem bo piszczało, wydawało się, ze naciągnięte OK, wyjazd za brame i piszczenie z rana czyli klucz 12 i naciągamy alternator i od tego czasu, brak piszczenia z rana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Naciąganie na upartego może tylko narobić szkód, paski też mają swoją tolerancje wytrzymałości i jak są za mocno naprężone to mogą strzelić. Najlepiej jest naciągać do momentu lekkiego ugięcia paska przez naciśnięciem go palcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) a czy ja napisałem NA UPARTEGO, NIE, tylko, że też to przerabiałem i wydawało mi się, że jest git ale nie było i podkręcenie o 2-3 obroty załatwiło temat, to proponuje a nie ciągnięcie paska na maxa. Edytowane 15 Kwietnia 2010 przez DINO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Nie pisałem tego w związku z Twoim postem, tylko na wszelki ku przestrodze bo już kilku się tak załatwiło. A ogólnie to masz rację bo sam to przerabiałem, paski po założeniu lubią się luzować i trzeba jeszcze raz naciągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Nie pisałem tego w związku z Twoim postem, tylko na wszelki ku przestrodze bo już kilku się tak załatwiło. A ogólnie to masz rację bo sam to przerabiałem, paski po założeniu lubią się luzować i trzeba jeszcze raz naciągać. naciągnięciem pasek jeszcze troszkę. choć nie miał luzu. Rano zobaczę czy coś to pomogło. naciągnięciem pasek jeszcze troszkę. choć nie miał luzu. Rano zobaczę czy coś to pomogło. Troszke sie poprawiło. Ale nie do konca. Lekki pisk jest jeszcze. Nie chce juz paska naciągać bo boje sie iż mogą łożyska polecieć. Musze szukac docelowego miejsca gdzie ten pisk (szum) powstaje. Macie jakieś sugestie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 kolego jeśli piszczenie mija po chwili od uruchomienia to raczej pasek, a jak chcesz szukać dalej to zdejmij najpierw jeden i uruchom, czy dalej piszczy, a potem drugi, ten na pompie wspomagania, jak uruchomisz z rana to przekręć na maxa koła i jak zapiszczy to podciągnij na wspomaganiu, reguluje się 2 paski nie jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 kolego jeśli piszczenie mija po chwili od uruchomienia to raczej pasek, a jak chcesz szukać dalej to zdejmij najpierw jeden i uruchom, czy dalej piszczy, a potem drugi, ten na pompie wspomagania, jak uruchomisz z rana to przekręć na maxa koła i jak zapiszczy to podciągnij na wspomaganiu, reguluje się 2 paski nie jeden Oki bawie sie dalej. Masz racje - regulacji dokonałem tylko na jednym pasku. Dzis dokonam regulacji na drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 (edytowane) Mój kuzyn pokazał mi kiedyś jak sprawdzić, gdzie się pisk "ulatnia" w samochodzie. Wystarczy podczas pracy silnika psiknąć WD40 albo inne tego typu smarowidło w sprayu na pasek lub na koło pasowe. Jak pisk ustanie na chwilke tzn., że to właśnie ten pasek lub komponent piszczy. W moim przypadku piszczał pasek od pompy wspomagania. Piszczał szczególnie po odpaleniu rano. Po przejechaniu paru km dzwięk ustawał. Oddałem samochód do warsztatu, żeby wymienili pasek i wymienili płyn we wspomaganiu (bo wcześniej pasek był luzowany i naciągany w każdą stronę). Kolesie popatrzyli i stwierdzili, że koło pasowe na pompie krzywo się kręci i orzekli, że pompa wspomagania ma najprawdopodobniej walnięte łożyska i trzeba by ją zregenerować. Może być u Ciebie tak jak pisali koledzy powyżej, że od zbytniego naciągnięcia paska zajechane zostały łożyska. Edytowane 22 Kwietnia 2010 przez pako Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Witam Odgrzeję temat. Czy możecie mi napisać, krok po kroku, jak naciągnąć pasek pompy wspomagania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robi1380 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 naciągnięciem pasek jeszcze troszkę. choć nie miał luzu. Rano zobaczę czy coś to pomogło. Troszke sie poprawiło. Ale nie do konca. Lekki pisk jest jeszcze. Nie chce juz paska naciągać bo boje sie iż mogą łożyska polecieć. Musze szukac docelowego miejsca gdzie ten pisk (szum) powstaje. Macie jakieś sugestie?? witaj kolego powiedz czy zlokalizowales problem tych pisków gdyz mam taki sam problem w swojej primerce i nie wiem czy te piski dochodzą z pompy wspomagania czy wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.