Grimm Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Witajcie i proszę Was o małą poradę Ostatnio zauważyłem spadek napięcia w primce, objawy to przerywanie radia i dziwny odgłos włączonej dmuchawy- lekkie jakby buczenie (nie potrafię tego lepiej opisać), tak jakby moc słabła na 0,5sek. Wszystko to dzieje się gdy nie zwiększę obrotów odpowiednio do biegu, lub jak się powoli toczę na dwójce i obroty spadną do 1-1,5tys. Podejrzewam regulator napięcia w alternatorze, ale może się mylę. Akumulator jest nówka. Co trzeba zrobić ? Co wymienić lub wyczyścić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 sprawdź alternator, może szczotki się kończą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Trzy rzeczy mogą się kończyć: regulator, szczotki albo mostek diodowy. Sprawdź jakie masz napięcie przy różnych obrotach. Jeśli masz trochę pojęcie o tych sprawach, to wyjmij alternator i sprawdź szczotki, jeśli są ok to trzeba zmierzyć uzwojenia (procedura jest podana w Sam Naprawiam do P10) jeśli tam ok to prawdopodobnie regulator. Jeśli nie czujesz się w tym mocny, to lepiej oddać auto do speca od alternatorów i za ok 250zł zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 jakie powinno być napięcie akumulatora przy obciążonym silniku tzn. zwiększone obroty na jałowym i włączone odbiorniki prądu ? Jak mierzyłem to wykazało spadek napięcia od 1 do 1,5V Zauważyłem też że przy włączonej stacyjce jak gra radyjko i mrugnę długim to napięcie spada do 9V i radio się wyłącza, trwa to z 0,5sek. Orientujecie się na co postawić, co się dokładnie mogło lub się psuje. Chciałbym przed demontażem alternatora kupić część i od razu ją wymienić, chyba że bez dokładnych pomiarów stojana, szczotek itd. się nie obędzie dokładne stwierdzenie usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Zauważyłem też że przy włączonej stacyjce jak gra radyjko i mrugnę długim to napięcie spada do 9V i radio się wyłącza, trwa to z 0,5sek. bez uruchomionego silnika??? jak tak to obstawiałbym aku, jakby było zwarcie gdzieś to byś spalił instalację a jak aku jest lipne i nie trzyma to właśnie jest taki efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Akumulator jest nówka Varty, sprawdzony i "trzyma" napięcie. A efekt jest taki sam przy jeździe, jak go przydławię na dwójce to też na chwilkę radio przerywa i dmuchawa lekko jakby "zawyje" Obstawiam regulator napięcia, ale na elektryce samochodowej do końca się nie zam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.