Gość djrolex Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Witam mam problem z moją primerką i nie wiem jak go rozwiązać, otóż podczas jazdy słychać tak jak by coś biło, po położeniu nogi na podłogę czuć bicie i wibracje oraz na tylnej kanapie czuć wibracje, wymieniłem półoś, obudwa wahacze górne, założyłem nowe opony i dalej jest to samo:(wie ktoś co to może być?może łożysko a może tylne hamulce coś szwankują?bardzo proszę o porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hiszpan 207 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 jeżeli częstotliwość bicia rośnie wraz z prędkością to pewnie tarcze hamulcowe do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrolex Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) Z tyłu mam bębny i są one do wymiany bo na całości są już wrąbki i praktycznie nie ma z tyłu hamulców, tzn bardzo słabiutko hamują, linka od ręcznego też jest do wymiany, ostatnio w nocy stał na ręcznym i rano szarpnął tak jak by ręczny nie odbił, mrozu nie było więc nie wiem czemu tak ręczny trzymał, jest jeszcze jedno ma strasznego muła tzn ciężko mu się rozbujać, też to może być spowodowane tymi hamulcami?? A jeśli chodzi o tarcze z przodu to też są w dobrym stanie, klocki wymieniałem jakieś 20 tyś km temu więc też są dobre. Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez djrolex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daras46 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Mam podobne objawy. Pojechalem na kanal i okazalo sie ze wydech jest zrobiony na "sztywno" i poprostu uderza rura w podloge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrolex Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 U mnie też jak wjade szybciej w dziure to słuchać uderzenia tak jak by blacha o blache ale tutaj jest cały czas i jak przyspieszam to szybciej bije a jak zwalniam to wolniej bije wiec to raczej nie to, bo tlumik to rownomiernie by chyba bil?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daras46 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 U mnie przy dodawaniu gazu bije dosc mocno.. wieksze drgania silnika sa i przenosi je na wydech.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Z tyłu mam bębny i są one do wymiany bo na całości są już wrąbki i praktycznie nie ma z tyłu hamulców, tzn bardzo słabiutko hamują, linka od ręcznego też jest do wymiany, ostatnio w nocy stał na ręcznym i rano szarpnął tak jak by ręczny nie odbił, mrozu nie było więc nie wiem czemu tak ręczny trzymał, jest jeszcze jedno ma strasznego muła tzn ciężko mu się rozbujać, też to może być spowodowane tymi hamulcami?? A jeśli chodzi o tarcze z przodu to też są w dobrym stanie, klocki wymieniałem jakieś 20 tyś km temu więc też są dobre. sprawdź po jeździe czy koła są gorące, jak ma muła i masz kłopoty np. z ręcznym to może szczęki nie wracają i w sumie jedziesz cały czas na hamulcu, do tego jak masz coś z bębnami (jajko) to możesz tez mieć objaw bicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrolex Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Ok dzisiaj sprawdze czy sa gorace i pojade do mechanika zeby mi zdjal bebny i zobaczyl co jest zgrane, a co do tego wydechu to czy na gazie czy na luzie bicia mam takie samo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Ok dzisiaj sprawdze czy sa gorace i pojade do mechanika zeby mi zdjal bebny i zobaczyl co jest zgrane, a co do tego wydechu to czy na gazie czy na luzie bicia mam takie samo! wydech to możesz łatwo sprawdzić, złam za końcówkę i poruszaj jak będzie gdzieś tarabanić to trzeba go poprzekręcać ale jak nic nie było z nim robione to raczej jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrolex Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Byłem u mechanika, bębny są zimne czyli hamulce nie trzymają, przejechał się ze mną i stwierdził że to łożysko piasty koła lewego, czytałem na forum, że samego łożyska nie można wymienić, jedynie z całą piastą i to raz że jest drogie a dwa że trzeba to w serwisie zrobić, poszedłem do sklepu i sprawdził w katalogu, że występuje samo łożysko w cenie 130 zł, to w końcu można wymienić samo łożysko czy nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 w P11.144 można czyli w twojej też pewnie manual ->FA str13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Jeżeli jest walenie - zacznij zawsze od kół. Sprawdź wyważenie. Duże nie wyważenie tyłu może byc odczuwalne na podłodze i pedałach. Jeżeli masz alusy oryginalne moga być też felerne. (tak jest u mnie - z 4 żaden nie jest całkiem prosty). Sprawdź czy opony (tył) nie pracują góra-dół (czy nie maja wybrzuszenia na pow. bieżnika - miałem tak w rolce - czułem to na całym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Byłem u mechanika, bębny są zimne czyli hamulce nie trzymają, przejechał się ze mną i stwierdził że to łożysko piasty koła lewego, czytałem na forum, że samego łożyska nie można wymienić, jedynie z całą piastą i to raz że jest drogie a dwa że trzeba to w serwisie zrobić, poszedłem do sklepu i sprawdził w katalogu, że występuje samo łożysko w cenie 130 zł, to w końcu można wymienić samo łożysko czy nie?? Tył czy przód? Jeśli przód to łożysko bez piasty - na allegro w okolicach 110 zł NSK - mam takie i jest ok. Ewentualnie w IC po rabatach 250 SKF. Wymiana jest banalna, ale potrzeba prasy żeby łożysko wycisnąć i wprasować nowe. Jeśli tył to łożysko wymienia się razem z piastą - koszt na allegro ok 250 zł firmy chinskiej lub jakies dobre w okolicach 500. Wymiana jest prosta i można ją wykonać samemu w 15 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrolex Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Jest to w kole lewym z przodu, więc występuje bez piasty bo już się pytałem. Witam ponownie byłem u mechanika i jest diagnoza: Łożysko piasty koła lewego przód. W związku z tym mam kilka pytanek: 1. Czy mogę bezpiecznie jeździć dopóki nie wymienię tego łożyska?(czy jest to bardzo pilna naprawa?) 2. Czy te łożysko może powodować drgania calego samochodu i kierownicy? 3. Jakie są zagrożenia jeśli nie wymienię tego łożyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Jest to w kole lewym z przodu, więc występuje bez piasty bo już się pytałem. Witam ponownie byłem u mechanika i jest diagnoza: Łożysko piasty koła lewego przód. W związku z tym mam kilka pytanek: 1. Czy mogę bezpiecznie jeździć dopóki nie wymienię tego łożyska?(czy jest to bardzo pilna naprawa?) 2. Czy te łożysko może powodować drgania calego samochodu i kierownicy? 3. Jakie są zagrożenia jeśli nie wymienię tego łożyska? ad1. raczej tak ale ja bym nie zwlekał ad2. jak jest wywalone to pewnie tak ad3. hmm zależy w jakim jest stanie i dlaczego jest wywalone, może np. bieżnia pęknięta, na pewno teraz raczej wolniej niż szybciej i jak najszybciej zmienić, zazwyczaj jak coś się dzieje z łozyskiem w kołach to na początek zaczyna wyć a nie odrazu telepać autem i ciekawe jak to było u ciebie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrolex Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 No i problem rozwiązany, przyczyną było łożysko w lewym przednim kole, kupiłem najtańsze za 120 zł jakieś japońskie, wymiana 50 zł, teraz jest wszystko ok, ciekawe na jak długo;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.