Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Problem z ładowaniem


Gość Chili

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie mam następujący problem. Nie mam kompletnie ładowania akumulatora. Co ciekawe nie pali mi się kontrolka braku ładowania oraz sprawdziłem miernikiem alternator i napięcie podczas pracy na nim jest. Ale niestety nie dochodzi do akumulatora. Cały samochód działa tylko na mocy akumulatora i kiedy ten się rozładuje wszystko pada. Jutro trochę pogrzebie dokładniej może trafie na jakiś wypięty kabel czy coś w tym stylu. Na forum najczęściej udawało mi się odszukać potrzebne mi informacje ale wole się zapytać może ktoś z was miał coś podobnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozumiem z tego, to masz napięcie na aku tylko jakie?? i czy wychodzi takie samo z alternatora?? bo może kłopot jest w regulatorze i szczotkach, ale jak tu jest OK czyli ma swoje chyba coś koło 14V, na wyjściu z alternatora i na klemach to może masz kłopot z aku, walnięta jakaś cela i poprostu aku pada szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alternatorze jest coś koło 14 V. Akumulator ma rok :) i jestem pewien że jest sprawny. Jak odpalę silnik to na aku spada napięcie (samochód go nie ładuje) a jak odłączę aku to silnik gaśnie (przy sprawnym ładowaniu powinien działać). Myślę że problem leży gdzieś na połączeniu akumulatora i alternatora. W niedziele będę mógł pogrzebać w nim dokładniej. Postaram się prześledzić całą drogę kabli do akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma rok :) i jestem pewien że jest sprawny.

 

wcale nie jest to takie pewne, jak masz jakieś inne aku, to zamień, z ciekawości i zobaczysz, a przynajmniej wyeliminujesz aku jak będzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam hmm rozumiem ze na alternatorze masz ok 14v a na klemach akumulatora 12v czyli napiecie samego akumulatora bez ładowania z tego wynika ze problem jest z połączeniem czyli do sprawdzenia kable jezeli kable sa sprawne to wyjmij rozrusznik odpal auto na pych i zobacz wtedy czy masz napiecie bo rzrusznik moze byc padniety i robi zwarcie tym samym zabiera ci prad alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam hmm rozumiem ze na alternatorze masz ok 14v a na klemach akumulatora 12v czyli napiecie samego akumulatora bez ładowania z tego wynika ze problem jest z połączeniem czyli do sprawdzenia kable jezeli kable sa sprawne to wyjmij rozrusznik odpal auto na pych i zobacz wtedy czy masz napiecie bo rzrusznik moze byc padniety i robi zwarcie tym samym zabiera ci prad alternatora.

 

w sumie rozrusznik jest połączony (+aku) (-masa) jakby zwierał to chyba by się coś nie tak działo, a jak aku walnięte to może sobie ładować ile chce a zaraz i tak bedzie nie za OK

 

dla przykładu proponuję zewrzeć (+aku) z (-aku) co wtedy się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Kompletnie skorodowały mi kable na pierwszej od alternatora kostce łączącej. Jak za nie mocniej złapałem to wypadły i posypał się z nich tylko patynowy proszek. Pozbyłem się kostki kable skróciłem do momentu ładnej miedzi i zlutowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...