Gość Rafal77 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Problem tak jak w temacie. Przy pełnym gazie maksymalne obroty to 2500, strasznie kopci białym dymem, mała moc silnika maksymalna prędkość to około 60 kilometrów na godzinę. Samochód odpala bez problemu chodzi równo tak jak zawszę ,a nie jedzie. Wymienione zostało: - filtry: paliwa, powietrza, - sprawdzona pompa paliwowa - nowe wtryski. Wszystkie te naprawy nie dały żadnego efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 a plynu chlodzacego nie ubywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 A sprawdzałeś pompę wtryskową pod kątem ciśnienia paliwa? Ja tak miałem, jak padł mi zaworek przelewowy w pompie, nie dawała takiego ciśnienia jak trzeba. Ale nie kopcił nic. U ciebie może coś z turbosprężarką, bo objawy które opisałeś pasują bardziej pod brak powietrza jak paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafal77 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 a plynu chlodzacego nie ubywa ? nie wszystko jest ok A sprawdzałeś pompę wtryskową pod kątem ciśnienia paliwa? Ja tak miałem, jak padł mi zaworek przelewowy w pompie, nie dawała takiego ciśnienia jak trzeba. Ale nie kopcił nic. U ciebie może coś z turbosprężarką, bo objawy które opisałeś pasują bardziej pod brak powietrza jak paliwa. wtawiłem drugą pompę tamtą dałem do sprawdzenia i mechanik powiedzieał że jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Witam, Jeżeli trzeba sprawdzić czy turbina tłoczy (lub w ogóle działa) to można to sprawdzić bardzo prosto ściągając wężyk z zaworu regulującego ciśnienie maksymalne turbiny. Tam powinno być ciśnienie do maksymalnie (prawdopodobnie) 0,1MPa. Zmierzyć można czymkolwiek byle tylko zakres miał zapas i połączenie było szczelne. Jeżeli turbina jest nieszczelna i przepuszcza olej to też w ten sposób da się to wykryć. Możesz jeszcze sprawdzić czy cewka wtryskiwacza sterującego ma przejście, jeżeli nie to niestety wymiana. Wtryskiwacz sterujący odpowiada za min przyśpieszenie wyprzedzenia zapłony (czyli kąta wtrysku). Tą cewkę bardzo prosto się sprawdza, wtyczka jest prawie na samym wierzchu a zawsze to jakaś informacja więcej. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafal77 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam, Jeżeli trzeba sprawdzić czy turbina tłoczy (lub w ogóle działa) to można to sprawdzić bardzo prosto ściągając wężyk z zaworu regulującego ciśnienie maksymalne turbiny. Tam powinno być ciśnienie do maksymalnie (prawdopodobnie) 0,1MPa. Zmierzyć można czymkolwiek byle tylko zakres miał zapas i połączenie było szczelne. Jeżeli turbina jest nieszczelna i przepuszcza olej to też w ten sposób da się to wykryć. Możesz jeszcze sprawdzić czy cewka wtryskiwacza sterującego ma przejście, jeżeli nie to niestety wymiana. Wtryskiwacz sterujący odpowiada za min przyśpieszenie wyprzedzenia zapłony (czyli kąta wtrysku). Tą cewkę bardzo prosto się sprawdza, wtyczka jest prawie na samym wierzchu a zawsze to jakaś informacja więcej. Pozdrawiam Piotr wtryski są nowe ustawione przez pompiarza a turbiny nie sprawdzałem zrobie to ok dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scorpionpl Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 (edytowane) Kolego odłącz klemy z akumulatora na 15 min , mialem podobne problemy i pomogło . Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez scorpionpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kunek Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam, Jeżeli trzeba sprawdzić czy turbina tłoczy (lub w ogóle działa) to można to sprawdzić bardzo prosto ściągając wężyk z zaworu regulującego ciśnienie maksymalne turbiny. Tam powinno być ciśnienie do maksymalnie (prawdopodobnie) 0,1MPa. Zmierzyć można czymkolwiek byle tylko zakres miał zapas i połączenie było szczelne. Jeżeli turbina jest nieszczelna i przepuszcza olej to też w ten sposób da się to wykryć. Możesz jeszcze sprawdzić czy cewka wtryskiwacza sterującego ma przejście, jeżeli nie to niestety wymiana. Wtryskiwacz sterujący odpowiada za min przyśpieszenie wyprzedzenia zapłony (czyli kąta wtrysku). Tą cewkę bardzo prosto się sprawdza, wtyczka jest prawie na samym wierzchu a zawsze to jakaś informacja więcej. Pozdrawiam Piotr Witam jestem tu świeży i mam te same problemy z autem. Jak zlokalizować tą cewkę wtryskiwacza sterującego i jak można ją sprawdzić (Przy pomocy miernika?) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 scorpionpl, tak to można zrobić jak się ma jednostkę sterującą wtryskiem. W 2.7TD z elektroniki w silniku to są przekaźniki od świec żarowych i 2 zaworki w pompie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość scorpionpl Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Najlepiej sprawdzić czy to usterka elektryczna czy mechaniczna : rozpędz auto do maksa (czyli do 60 ) wcisnij sprzegło i wyłącz silnik kluczykiem , jak zgaśnie zapal go ponownie kluczykiem puść sprzegło i gaz do dechy jak sie bujnie szybciej przes minute lub dwie i spowrotem straci moc to jest usterka elektryczna i mój sposób ci może pomoże . Ja tak miałem i odłączenie klemy , pomogło . Spróbować można Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez scorpionpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam jestem tu świeży i mam te same problemy z autem. Jak zlokalizować tą cewkę wtryskiwacza sterującego i jak można ją sprawdzić (Przy pomocy miernika?) Pozdrawiam Witam, Od razu do rzeczy. Cewki tego wtryskiwacza (tak zwanego obiegowo sterującego a fachowo wtryskiwacza z czujnikiem położenia albo wzniosu iglicy) nie ma możliwości zobaczenia bez rozebrania wtryskiwacza na części ale możemy ją komfortowo sprawdzić czy jest sprawna w mniej niż 2 minuty. Musimy odnaleźć tylko złącze i je rozpiąć. Załączam zdjęcie z lokalizacją tego złącza u mnie ale niestety robiłem je w innym celu więc jest mało widoczne (widać tylko jego krawędź), ale zaznaczyłem strzałką gdzie go szukać, czyli pod tymi złączami taka mała wtyczka. Całe gniazdo, jeszcze nie rozłączone przesuwamy w lewo (w stronę akumulatora), wtedy wysunie nam się ze swojego uchwytu/gniazda i możemy już swobodnie nim manewrować. Przed próbą rozłączenia połączenia trzeba zdjąć zabezpieczenie z drutu z obudowy gniazda - uwaga na mały zatrzask na obudowie, żeby się nie złamał. Wszystko jest naprawdę dziecinnie proste. Sprawdzamy najzwyklejszym miernikiem czy cewka ma przejście, jeżeli ma to wszystko jest w porządku. Niestety nie wiem jaka powinna być rezystancja uzwojenia, nigdzie nie mogę się tego dowiedzieć. Chciałem podebrać ten wtryskiwacz od Opla Omegi 2.5TD lub BMW 325TDS (podobna obudowa, wg mojego mechanika prawdopodobnie korpus z cewką można by wykorzystać) ale mam obawy właśnie z powodu nieznajomości rezystancji tej cewki. Jeżeli nie mamy miernika możemy wykorzystać dowolną żarówkę (lub diodę LED) z baterią z której robimy prosty wskaźnik połączenia. Jeżeli by się okazało, że przejścia nie ma, należy dla pewności i wyeliminowania braku połączenia we wtyczce wbić się szpilkami do żył jak najbliżej wtryskiwacza i tam ponowić pomiary. Generalnie wszystko jest bardzo proste i wymaga miernika i trochę chęci. Trochę przydługi opis wyszedł prostej sprawy ale mam tendencję do pisania powieści . Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kunek Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erp. Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Problem tak jak w temacie. Przy pełnym gazie maksymalne obroty to 2500, strasznie kopci białym dymem, mała moc silnika maksymalna prędkość to około 60 kilometrów na godzinę. Samochód odpala bez problemu chodzi równo tak jak zawszę ,a nie jedzie. Wymienione zostało: - filtry: paliwa, powietrza, - sprawdzona pompa paliwowa - nowe wtryski. Wszystkie te naprawy nie dały żadnego efektu. Tak z ciekawości po czym te objawy wystąpiły ( zbyt ostra jazda? ) biały dym - radze sprawdzić poziom płynu chłodzącego i oleju w silniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, Jeżeli układ paliwowy jest sprawdzony, wszystko jest drożne to (oby nie) może być problem z uszczelką pod głowicą. Przy uruchomionym silniku można zajrzeć pod korek wlewu płynu do chłodnicy (tak dla przypomnienia - korek zawsze odkręcamy przez szmatę, nic nas wtedy nie opryska i nie oparzy), jeżeli płyn mocno gazuje to jest problem z uszczelką. Pod korek wlewu oleju też warto zajrzeć i jeżeli jest tam biała maź to też może być problem z uszczelką, tylko, że jak jeździmy na krótkich dystansach i silnik jest niedogrzany to też wystąpi podobny efekt. Mam jeszcze inny pomysł, objaw może również wskazywać na nieszczelność turbosprężarki po stronie turbiny, czyli tej gdzie spaliny napędzają wirnik, może być tam lekki przeciek oleju. Pozdrawiam Piotr Edytowane 24 Kwietnia 2010 przez piotr323f 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witam, Sprawdzamy najzwyklejszym miernikiem czy cewka ma przejście, jeżeli ma to wszystko jest w porządku. Niestety nie wiem jaka powinna być rezystancja uzwojenia, nigdzie nie mogę się tego dowiedzieć. Pozdrawiam Piotr Piot pytasz i masz opornosć cewki w 2,7 TDI z roku 2001 wynosi 97,4 Om sprawdiłem na żywym organiźmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Piot pytasz i masz opornosć cewki w 2,7 TDI z roku 2001 wynosi 97,4 Om sprawdiłem na żywym organiźmie Witam, Dzięki "drewniany" to jest to czego szukałem. Doceniam, za chęci, że chciało ci się grzebać przy silniku. Już to notuję i zapisuję . Mechanik jak nic nie przywiezie od Terrano orginalnego wtryskiwacza sterującego z giełdy (na której był w sobotę) to będę próbował z zamiennikiem od Opla Omegi 2.5TD lub BMW 325TDS. Jak to nie wyjdzie to zamawiam niestety w sklepie. W międzyczasie wyskoczyła mi jeszcze pompa cieczy ale to przy tych problemach drobnostka. Teraz wiem, że oprócz konstrukcji obudowy musi mi się zgadzać również rezystancja uzwojenia cewki, oczywiście przyjmiemy jakąś tolerancję. W końcu Terrano to nie rakieta w kosmos nie leci - moje ulubione powiedzonko . Wiesz, więcej takich ludzi a życie może musi być prostsze. Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Piotr spoko pomagać sobie no i innym mależy, bo życie i tak nas nie rozpieszcza!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Piotr spoko pomagać sobie no i innym mależy, bo życie i tak nas nie rozpieszcza!!! Witam ponownie, Właśnie dzisiaj otrzymałem informację, że wg książki serwisowej to rezystancja tej cewki we wtryskiwaczu sterującym powinna wynosić 105 ohm, tak więc wszystko jest w normie. Znalazłem adres kolesia z allegro ktory regeneruje te wtryskiwacze i wymienia cewki. Za usługę bierze 150zł, płatne przy odbiorze. Wysyłka naszego do niego jest dodatkowo płatna, ale w sumie to i tak warto. Dzisiaj wysłałem mu zdjęcia bo o nie poprosił i może jutro coś się wyjaśni. Jak nie wyjdzie z nim to idę do sklepu i 650zł zostawiam. Adres z allegro jest tutaj --> http://www.allegro.p...bmw_i_inne.html a adres prywatny tutaj --> Dariusz Woliński darek2640@wp.pl. Może komuś się przyda. PS A co do chinki z podpisu to ja też mam chinkę czyli QB-78, mam jeszcze Berette Elite 2 ale ona już jest robiona przez Umarex'a. Z chinki strzelam do 3l puszki po farbie na odległość 80m. Oczywiście z lunetą Gamo 3-9x40 z podświetlanym krzyżem Mil-Dot i siatką balistyczną. Stosuję śrut słowacki kształtem bardzo podobny do osławionej czeskiej Exacty, ale 4 krotnie od niej tańszy, czyli z lekko wypukłą czaszą. Tak dla zabawy oczywiście . Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kunek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) A więc tak wszystko sprawdziłem i wszystko jest ok, wymrugałem mu błędy i cały czas wychodzi kod 55 czyli "NO FAULT" tylko dalej ten sam problem że nie wkręca się na obroty tak jak powinien, żeby wskazówka weszła na czerwone pole zajmuje mu to dosłownie ok. 8 sec. Pod czas jazdy straszny muł setkę osiąga prawie w minute. Nie wiem co może być jeszcze przyczyną. Myślę że gdyby turbina była walnięta to chyba tak czy siak wkręcał by się szybciej na obroty. Aha i jeszcze wali białym dymem. Pompa była sprawdzana i jest gitara. Auto to Terrano II '97 Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez Kunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) A więc tak wszystko sprawdziłem i wszystko jest ok, wymrugałem mu błędy i cały czas wychodzi kod 55 czyli "NO FAULT" tylko dalej ten sam problem że nie wkręca się na obroty tak jak powinien, żeby wskazówka weszła na czerwone pole zajmuje mu to dosłownie ok. 8 sec. Pod czas jazdy straszny muł setkę osiąga prawie w minute. Nie wiem co może być jeszcze przyczyną. Myślę że gdyby turbina była walnięta to chyba tak czy siak wkręcał by się szybciej na obroty. Aha i jeszcze wali białym dymem. Pompa była sprawdzana i jest gitara. Auto to Terrano II '97 Kolego "Kunek" jeśli wali białym dymem i nie baradzo wchodzi naobroty to może wymień filtr paliwa i to jest potymistyczna wersja, a jeśli już wymieniałeś i nic to nie dało to jest większy problem.Czy przypadkiem go nie przegrzałeś ??? bo jak tak to dostały pierścienie które zbierają olej i wtedy też mogą być takie objawy jak opisujesz. Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kunek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 silnik jest po remoncie, bo panewka padła i był cały rozbierany i poskładany tak jak powinien, ale nawet ten remont nic nie dał bo dalej chodzi jak chodził przed rozebraniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 silnik jest po remoncie, bo panewka padła i był cały rozbierany i poskładany tak jak powinien, ale nawet ten remont nic nie dał bo dalej chodzi jak chodził przed rozebraniem. Ok Kolego silnik był renontowany pod kątem pamewki i nic się w nim nie zmieniło no to mnie wcale nie dziwi. Na twoim miejscu sprawdził bym cały układ paliwowy od zbiornika poprzez filtr do pompy, jak będzie wsio ok a objawy nadal takie same to następnym krokiem sprawdzenie ciśnienia sprężania na garach. Czy przypadkiem nie wymieniałaeś korka wlewu paliwa???? Jeśli tak to go wyjmij i zobacz co się będzie działo bo może robi się podciśnienie w zbiorniku i niedostaje tyle paliwa ile potrzebuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Witam Może faktycznie brak paliwa i nieszczelności po stronie zasilania pompy. Spróbuj tego: Ja proponuję zrobić jeszcze tak. Podłącz tylko wężyk doprowadzający paliwo ze zbiornika (po prawej stronie filtra, ale sprawdź) a odłącz ten zasilający pompę. Przygotuj naczynie i pompuj pompką u góry filtra, aż z tego króćca popłynie olej napędowy bez powietrza. W ten sposób odpowietrzysz całkowicie filtr paliwa. Do strzykawki pobierz olej napędowy i wlej go do odłączonego wężyka który zasila pompę, tak aby było widoczne lustro cieczy u góry w wężyku. Jeszcze raz spróbuj odpowietrzyć filtr paliwa i podłącz szybko wężyk. Paliwo po odpowietrzaniu jak czyste to z powrotem do zbiornika. Powinno być ok. Jeżeli to nie pomoże to pominiesz filtr paliwa kawałkiem rurki miedzianej lub igielitowej. Ważne abyś sobie wszystko dobrze dopasował i przygotował wcześniej wszystko. Odłącz sobie wężyk który doprowadza olej napędowy do pompy bo z niego nie powinno się cofać paliwo i na nim dopasowuj wężyki. Ważne abyś się nie zamotał później. Jak już przygotujesz wężyk to go podłącz do odłączonego wężyka, jak masz w strzykawce trochę paliwa to możesz dolać. Później rozłącz wężyk doprowadzający paliwo ze zbiornika, tutaj paliwo będzie się cofać, więc szybko połącz wszystko razem. Poskręcaj opaski i odpal silnik. Nie przejmuj się brakiem filtrowania przez tą chwilę. Ja też tak kombinowałem i przejechałem tak ze 12km i nic się nie stało. Jeżeli to nie pomoże to próba zasilania grawitacyjnego ze zbiornika innego. Raczej trzeba mieć do pomocy drugą osobę. Silnik zasilamy ze zbiornika z nad silnika. Przy dużym (nie potrafię określić jakim) naddatku pompy wstępnej myślę, że pojemnik musi mieć około 2l i musi być przeźroczysty, żeby widzieć kiedy skończy się paliwo. Połącz wszystko razem i wtedy próbuj. Jak to nie zadziała, to jest problem. Jak interesuje cię usunięcie nieszczelności z filtra paliwa to daj znać. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Piotr dobrze radzisz i prawisz można jeszcze zrobić jeden teścik aby wyeliminować układ paliwowy. Czyli podwiesić na masce bańieczke z paliwem (około 5 litrów np. od płynu od spryskiwaczy) coby opadowo paliwko popłyneło to poniekąd wyeliminuje zapowietrzaniu się pompy.Odpalić silnik i niech popracuje trochę na wolnych obrotach a potem stopnoiowo dodawać obrotów (bardzo powoli). Podobno pompa jest ok to nie powinno być problemów z wkręcaniem się na obroty. Jak nadal będzie problem to pisz mam jeszcze jedno takie małe rozwiązanie. Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Witam, Właśnie też tak sugerowałem. Wydaje mi się, że to musi być drobny problem. Demontaż pompy i sprawdzenie to są koszty, poza tym odpowiedni fachowiec jest potrzebny. Zasilenie silnika z osobnego zbiornika zawieszonego nad silnikiem dużo podpowie. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.