Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Witam Zapaliła mi się kontrolka abs na wybojach,potem zgasła i tak jeszcze z 2 razy.Teraz już pali się non stop. Chcę zrobić diagnostykę Abs -mam gniazdo OBD1.Wg instrukcji należy połączyć pin nr 4 z masą. Mam pytanie -który to jest pin nr 4 (gniazdo prostokątne). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 może TU znajdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 (edytowane) Tu masz obrazek Edytowane 18 Kwietnia 2010 przez tmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Dzięki za zainteresowanie tematem Nie mogę jednak zrobic diagnostyki wg schematu na forum, co moze byc? Czy robie coś nie tak? Pin czwarty łącze z masą (dotykam do drzwi) i włączam stacyjkę ,a tu nic Naprawdę nikt z Was nie przerabiał diagnostyki ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Błąd od ABS jest specyficzny, ponieważ kasowany jest po każdym ponownym uruchomieniu silnika. Mi np. zapalała siękontrolka od ABSu na wybojach. U mnie przyczyną były luzy w zawieszeniu, które powodowały najprawdopodobniej odrywanie się koła. Mój kuzyn próbował to zdiagnozować interfejsem, ale okazało się, że jego oprogramowanie nie mogło się podłączyć z ABSem. Z tego co mi się wydaje, to komputer ABSu jest zupełnie osobnym urządzeniem i może tak być, że nie można tego zdiagnozować przez gniazdo OBD. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę mnie poprawić. Możliwe, że któryś z czujników ABS jest uszkodzony. Można sprawdzić rezystancję czujników. Nie pamiętam dokładnie ale powinna ona wynosić 1.7 albo 1.3 kilooma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 1,6 kOhm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jogi25 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Miałem to samo w mojej primerce niestety po zmierzeniu miernikiem czujników okazało sie ze padł prawy przedni koszt to 400zl na allegro. Chyba najtańszy jaki znalazłem oczywiście nowy BOSCHa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarycezary Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Przerabiałem problem ABS-u, komputery w 2 warsztatach niedały rady się połączyć z abs, pokazywały tylko diagnostykę silnika, pojechałem do Bosch service, to samo, brak możliwości zczytania błędu ABS - odpowiedni program, kabel i nic z tego niewyszło. Pojechałem do ASO i tam za 200zł i po godzinie czekania dowiedziałem się że padł czujnik tylnego lewego koła, dostałem wydruki. Po wymianie czujnika na używkę lampka zgasła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radkiewicz Krzysztof Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udało mi się zrobić diagnostykę i wyszło -bład 12 i 25-czyli odpowiednio: początek sekwencji , czujnik prędkości -koło przednie lewe. Co teraz mam zrobić, wyjąć czujnik ,zobaczyć -może jest zabrudzony-czy to raczej nierealne? Czy udać się do elektryka -niech on spojrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udało mi się zrobić diagnostykę i wyszło -bład 12 i 25-czyli odpowiednio: początek sekwencji , czujnik prędkości -koło przednie lewe. Co teraz mam zrobić, wyjąć czujnik ,zobaczyć -może jest zabrudzony-czy to raczej nierealne? Czy udać się do elektryka -niech on spojrzy. raczej brak szans na wyjęcie czujnika i ponowne włożenie, spróbuj przeczyścić może coś da, sprawdź połączenie na wtyczce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Po przeginaj sam przewód w różne strony jak kontrolka zgaśnie znaczy padnięty przewód czujnika ABS. Oporność czujnika powinna być coś około 1,58 oma . Czujnika raczej starego nie wyjmiesz chyba że go rozwiercisz , przeważnie pada przewód czujnika (utlenia się ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 nice-wawa dobrze gada, ja też zwrócił bym uwagę na kostkę i przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udało mi się zrobić diagnostykę i wyszło -bład 12 i 25-czyli odpowiednio: początek sekwencji , czujnik prędkości -koło przednie lewe. Co teraz mam zrobić, wyjąć czujnik ,zobaczyć -może jest zabrudzony-czy to raczej nierealne? Czy udać się do elektryka -niech on spojrzy. W jaki sposób tego dokonałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ebook Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Większość problemów z zapalemiem kontrolki ABS to przerwanie kabla od czujnika. Przednie lewy i prawy sprawdzam przez rozpięcie kostek w komorze silnika przy nadkolach i jak wyjdzie około 1,7oma to ok jak 0 to do lutowania, tylne złącza są chyba pod siedziskiem tylnej kanapy lub z dołu przy wahaczach - mierzy się identycznie. Poza tym diagnostyka: kabelek w 4 pin drugi koniec na masę (ogranicznik drzwi) na zapłonie wyłączonym, przekręcam kluczyk i zaczyna migać ABS - 12 to początek sekwencji(1 - jedno długie i 2 - dwa krótkie mrugnięcia) następnie wyskakują błędy określające uszkodzenia układu i tak na okrągło. Serwis określa ustalanie błędów ABS w ten sposób tyle że przed rozpoczęciem ma być odpalony silnik i trzymany pow.2tys obr przez chyba 1min bez dotykania pedału hamulca a metoda druga przez NISSAN-CONSULT. Można resetować błędy kablem podobnie po ich sprawdzeniu trzykrotnie dając masę w ciągu 12sek po min 2sek od 4 pinu ale już nie pamiętam dokładnie jak w trakcie tego przekręcać zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolek Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 podepnę się pod temat. Mam P.11.144 z 1999 r. i mam problem z ABS bo często przy lekkim hamowaniu włącza się. Kontrolka nie świeci. Chciałbym zmierzyć prędkości kół. Czy da się to jakoś ustalić? Nie mam interfejsu ani programu i zupełnie nie wiem jak to działą w nissanie (mam troche doświadczenia w diagnostyce ale auta innej marki). chciałem kupić taki kabelek http://viaken.pl/pl/interfejs-renault-nissan-dacia-1996-2004-usb-we-wtyku-obd2.html i poszukać jakiegoś fejsu. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Kolego obstawiam któryś czujnik abs lub pierścień na przegubie , a ten kabel może pomóc przy diagnostyce silnika a nie abs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolek Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 a myslisz kolego, że warto kupić ten kabelek? Może się przydać w razie "w" i raczej wolałbym mieć jakiś tester (jeśłi cena nie powali na kolana ). Co do testów ABS fajnie byłoby zczytać prędkości obrotowe kół bo może wskaże które koło "niedomaga". Bez testów pozostaje rozkręcanie a to troche roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Witam. Podepnę się tu, bo nie bardzo wiem gdzie. Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co to znaczy? System Part Number DTC Detailed information TimeABS 47660-5M300 FR LH Sensor [open] 0ABS 47660-5M300 ABS Actulator relay [abnormal] 30 numer to pewnie ecu abs, przedni lewy czujnik, drugie to nie wiem pompa czy przekaźnik ABS? Co znaczą teksty funkcyjne: open i abnormal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 FR to front right przedni prawy. Open to pewnie przerwanie obwodu, sterownik nie wykrywa żadnego oporu cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosmy Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 (edytowane) Witam miałem i mam problem z ABS komputer Hella Gutmann pokazał dwa błędy przepiszę z wydruku: Kody usterek 50/(Org. kod usterki 32) Działanie czujnika prędkości obrotowej koła prawego tylnego nieprawidłowe > zwarcie w obwodzie Kody usterek 37/(Org. kod usterki 25) Działanie czujnika prędkości obrotowej koła lewego przedniego nieprawidłowe Wymieniłem oba czujniki kontrolka zgasł po odpaleniu i przejechaniu paru metrów kontrolka wróciła Powrót na komputer i wykazuje takie same błedy Jak postawie samochód krzywo jeden bok jest niżej (taki parking) i rano wsiadam to kontrolka się nie świeci ruszę parę metrów kontrola ABS wraca czego szukać?? Edytowane 16 Lutego 2018 przez Kosmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.