Gość cl600 Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 Witam, Prosze Was o rade. Kupilem N-14(z Niemiec ale ma 64kW) 1.4 16v z 94r,auto ma na liczniku 126 tys ,posiada ks. servisową w ktorej widac ze ostatni przeglad byl robiony przy 109 tys (niestety w ks.servisowej poza datą,przebiegiem,pieczątka servisu nie ma nic wiecej...) .Auto super chodzi,nic nie stuka,nie puka,biegi wchodza plynnie,silniczek nie ma śladow wycieku oleju. Oczywiscie chcialbym teraz zrobic duzy przeglad i powymieniac wszystkie niezbedne rzeczy i tutaj do Was pytanie... Co powymieniac ? Olej w silniku,filtr oleju,filtr powietrza,filtr paliwa ? A np olej w skrzyni biegow tez wymienic ? Auto ma wsp kierownicy -tez wymienic jakis olej ? Niestety nie wiem jakim olejem auto bylo zalewane,bardzo chcialbym zalac syntetyka ale chyba sie nie odwaze i zaleje pol-syntetka ? Co radzicie ? Dzieki i pozdrawiam. Ps. Zna ktos jakies dobre,sprawdzone warsztaty w okolicach Bielska ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Felix Opublikowano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 W koncu ktos z bielska.Ja na twoim miejsu wymienilbym wszystko i mialbym problem z glowy.Jak kupilem swojego to tez wszystko wymienilem na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalll Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 oleju w skrzyni nie ma potrzeby i plynu wpomagania tez nie. wazne zeby byl odpowiedni poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cl600 Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 A gdzie ten poziom sie sprawdza ? A co ile powinno sie wymieniac olej w skrzyni i plyn wspomagania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalll Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 oleju w skrzyni nie ma potrzeby i plynu wpomagania tez nie.... ... A co ile powinno sie wymieniac olej w skrzyni i plyn wspomagania ? ???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 Ja jednak wymieniłbym wszystko zaczynając od: 1) Olej silnikowy na jakiś półsyntetyk 10W-40 lub syntetyk lecz zaczynający się od 10W-XX 2) Olej przekładniowy 80W-90 lub 75W-90 wg. zaleceń półsystetyk lub syntetyk (Nissan wymienia co 60kkm) 3) Płyn hamulcowy DOT4 4) Płyn chłodzący Dynagel 2000 lub inny do chłodnic alu 5) Świece zapłonowe 6) Filtry powietrza, paliwa, oleju oraz ppyłkowy jeśli występuje Ponadto zwróciłbym uwagę na stan tarcz i klocków hamulcowych na osi przdniej. To samo tyczy się bębnów i szczęk hamulcowych. Sprawdzilbym oporność przewodów wysokiego napięcia ale jak auto chodzi to pewnie są OK Płyn Dextron do układu wspomagania kierownicy raczej wymieniać nie trzeba. Wymiana zalecana jest wtedy gdy robi się coś ze wspomaganą przekładnią kierowniczą lub z hydraulicznym ukł. wspomagania. Poleciłbym Ci dobry warsztat ale musiałbyś się w okolice Chrzanowa pofatygować. Zrobią Ci tanio i dobrze. Ja ostatnio wymieniałem tam sobie olej w swoim Passacie TDI z całkowitym opróżnieniem układu olejowego co do "kropli" Pozdrawiam HHA . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cl600 Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 Wielkie dzieki za odpowiedz,chyba faktycznie powymieniam to wszystko,mysle ze warto miec zadbane autko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 plynu hamulcowego nie musisz wymieniac jesli ma odpowiednia temp wrzenia , ile powinno byc nie pamietam.... :roll: tylko sie nia daj namowic jakims tjuningowcom na DOT 5 bo w nastoletnim ukladzie moze on tylko naszkodzic :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalll Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 no wlasnie. posprawdzaj te plyny zanim je wymienisz. jezeli sa dobre to po co wydawac pieniadze. nie mowie oczywiscie o oleju, ktory trzeba wymienic, nigdy nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2005 No ja 2 lata temu pozwoliłem sobie jeszcze w starym aucie na nie wymienianie płynu hamulcowego przez okres 4 - 5 lat i podczas wakacji na parę chwil straciłem pedał hamulca pod stopą. Za parę złotków wolę już czegoś podobnego nie przeżywać. Zawsze wymieniam na DOT4 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Minus Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 szukaj warsztatów gdzie leją olej z beczek 200L wtedy jest taniej a czasami nawet wymiana jest gratis ja w gdańsku zapłaciłem za półsyntetyk 20 zł/l (texaco)weszło 3litry. po co więc kupować opakowania 4l platiki za 100zł i więcej. filtr oleju i powietrza (japońskie) w sumie 39 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 nie no niektore posty to "dobre rady" po ktorych w wiadomosciach sa niusy o wypadkach w ktorych przyczyna byl kiepski stan techniczny samochodu albo opinie ze japonce jezdza i w pewnym momencie sie rozpadaja . najpierw zabierz auto na przeglad - niech je poszarpia wytrzepia i sprawdza co jest w jakim stanie. pozniej do mechanika dokladniej sprawdzic i wymieniac rzeczy ktore wymienil Ci pieknie HHA. dobry olej z filtrem oleju co 10 tyskm to najwazniejsze i tego pilnuj. dobry olej to taki ktory sobie sam kupisz.kiedys pojechalem wymienic olej na taki z beczki - pokazalem co chce (opakowanie) i na koniec otrzymalem odpowiedz ze mam taki jak mialem.to byl moj ostatni raz, fauwerta tez bede omijal bo nie umia (do umieja im troche brak) ale czasu nie mialem wiec skorzytalem. reszte z 4l pojemnika zlewaj bedzie na pozniej (pytalem o to na stronie ac mozna tak choc nie zawsze).wymieniaj co trzeba powoli by tak od razu sunny nie puscil Cie z torbami pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cl600 Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 Narazie rejestruje autko....tłumacz mnie skasował na 140 zeta !!! Skandal...4 miesiace temu brał 70 zeta...bylem na badaniu w stacji diagnostycznej-diagnosta powiedzial ze dawno takiego auta nie widzial-wszystko w naprawde dobrym stanie itp amorki po 75%....mysle ze to dzieki regularnemu servisowi nissana przez poprzedniego wlasciciela..aha i wyjaśnila sie tajemnica z mocą silnika i dziwnym wyp. podgrzewanymi fotelami itp...otoz w briefie jest napisane ze auto zostalo jako nowe ściagniete z Danii....Najwidoczniej niemiec nie chcial auta z lokalnego salonu.....aha bylem dzis w aso nissana w Bielsku -tak z czystej ciekawości zapytalem ile za przeglad+wymiana oleju,plynow,filtrow itp... otoz okazalo sie ze jest to koszt 500 zł a zalewaja polsyntetykiem Mobil 1,filtry jakies oryginalne nissanowskie itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gasch Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 witam, tez sprowadzilem sunny 1.6 z 95r z niemiec. bez ksiazki serw. ale tez stan igla poza olejem na misce olejowej. obejrzalem dookola i jest tylko z uszczelki miski (moze z 1cm wyzej) nie widze za dobrze co sie dzieje za tymi kolami po stronie rozrzadu ale chyba tam nic nie ma. Co myslicie czy wymienic tylko uszczelke pod miska (i tak musze zmienic olej) czy szukac dalej. A tak przy okazji - gdzie w Poznaniu zalozyc do tego auta gaz (wole dac wiecej i miec spokoj i niskie spalanie)? dzikei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość schulla Opublikowano 9 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2005 Wydaje mi się(mogę się mylić),że nie ma uszczelek pod miskę olejową.Uszczelnia się to specjalnym preparatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xzandafer Opublikowano 9 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2005 Przy zakupie auta wymienilbym wszystkie plyny (lacznie z wymiana oleju w skrzyni i plynu chlodniczego) oraz filtry (paliwa, powietrza, oleju). Dodatkowo zrobilbym przeglad w jakiejs stacji typu Norauto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dzida Opublikowano 9 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2005 Przy zakupie auta wymienilbym wszystkie plyny (lacznie z wymiana oleju w skrzyni i plynu chlodniczego) oraz filtry (paliwa, powietrza, oleju). Dodatkowo zrobilbym przeglad w jakiejs stacji typu Norauto. Dokładnie. Wymień olej w skrzyni (notabene wymiana co 40.000 km) na taki który spełnia normę GL-4 (może być np. Castrol 80W90). Nie zalewaj go żadnym specyfikem GL - 5. Tak przynajmniej napisali u mnie w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 kurcze. czytam ze jezdzicie na plynie hamulcowym DOT 4 (tjuningowcy na DOT 5) tymczasem w ksiazce serwisowej i w innnych zrodlach podaja ze nalezy jezdzic na DOT 3 co moze spowodowac niedostosowanie sie do zalecen producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 kurcze. czytam ze jezdzicie na plynie hamulcowym DOT 4 (tjuningowcy na DOT 5) tymczasem w ksiazce serwisowej i w innnych zrodlach podaja ze nalezy jezdzic na DOT 3 co moze spowodowac niedostosowanie sie do zalecen producenta? to ze albo serwis sie pomylił albo właścicele chcą na siłe udowodnić niewiadomo komu że ich fury są super i nawet na DOT 100pojadą(żart) tak samo jak z olejem normalnie rozwala mnie jak czytam tekst w stylu ,,chciałbym go zalac syntetykiem...'' sorki producent zaleca półsyntetyk 10W-40 i nie lejcie nigdy syntetycznego w tych silnikach jest łańcuszek a on nielubi syntetyka a o mineralnym nawet nie wspomne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 9 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2006 o mineralnym nawet nie wspomne czemu? przeciez do starszych silnikow to wlasnie taki zalecaja chyba? a wracajac do plynow ham. to radzisz lac ten dot3 co producent radzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roshi Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 ja wymienieniam caly plyn wiec to chyba nie ma znaczenia. ale skoro jezdzicie z powodzeniem na dot4 to czemu mam lac dot3 ktory ma duzo nizszy punkt wrzenia. bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 chyba jest tak ze dolewac to taki sam a wymieniac na nowy inny mozna byle nie przesadzic. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.