Gość kraqsek Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam. Oglądałem dziś już trzecie terrano 2,7 tdi i w trzecim wentylator kręci się chłodząc płyn chłodniczy. Samochody były nie rozgrzane. Czy to normalne w tych silnikach?? Nie mają elektromagnesu lub innego urządzenia które by załączało wentylator jak silnik jest rozgrzany? Albo miałem pecha i trzy miały coś spieprzone albo tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 jak wyłączy klimatyzację to przestanie się pewnie kręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztofs Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam. Oglądałem dziś już trzecie terrano 2,7 tdi i w trzecim wentylator kręci się chłodząc płyn chłodniczy. Samochody były nie rozgrzane. Czy to normalne w tych silnikach?? Nie mają elektromagnesu lub innego urządzenia które by załączało wentylator jak silnik jest rozgrzany? Albo miałem pecha i trzy miały coś spieprzone albo tak ma być To normalne. One mają sprzęgła wiskotyczne. Wiatrak kręci się nawet na zimnym silniku, ale możesz go zatrzymać palcem. (nie rób tego ) wiskoza może być uszkodzona) W miarę wzrostu temperatury wiskoza blokuje wiatrak coraz mocniej, przenosząc na niego więcej mocy. Na forum już było sporo tematów o wiskozie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam, Tak dla ciekawości, to zaraz po rozruchu zimnego silnika wentylator mocno się kręci, słychać go i przy otwartej masce nad silnikiem wyraźnie czuć. Chwilę później jego obroty spadają i w miarę rozgrzewania się silnika rosną proporcjonalnie do przyrostu temperatury. Tak przynajmniej powinno być. Do sterowania obrotami nie potrzeba żadnych czujników, przekaźników, kabli i sprzęgieł. Ne ma co się psuć i dobrze. Minusem chyba największym jest to, że wychładza dodatkowo rozgrzewający się silnik. Kontrola działania sprzęgła wiskotycznego wentylatora chłodnicy, polega na poruszeniu łopat wentylatora ręką przy zatrzymanym silniku (ważne!), powinno się to odbyć przy wyczuwalnym oporze. Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu auta. Ja się pośpieszyłem i teraz mam trochę roboty i wydatków . Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam, Tak dla ciekawości, to zaraz po rozruchu zimnego silnika wentylator mocno się kręci, słychać go i przy otwartej masce nad silnikiem wyraźnie czuć. Chwilę później jego obroty spadają i w miarę rozgrzewania się silnika rosną proporcjonalnie do przyrostu temperatury. Tak przynajmniej powinno być. Do sterowania obrotami nie potrzeba żadnych czujników, przekaźników, kabli i sprzęgieł. Ne ma co się psuć i dobrze. Minusem chyba największym jest to, że wychładza dodatkowo rozgrzewający się silnik. Kontrola działania sprzęgła wiskotycznego wentylatora chłodnicy, polega na poruszeniu łopat wentylatora ręką przy zatrzymanym silniku (ważne!), powinno się to odbyć przy wyczuwalnym oporze. Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu auta. Ja się pośpieszyłem i teraz mam trochę roboty i wydatków . Piotr O jakich wydatkach piszesz? Ja własnie jestem na kupnie terrano 2.7 TDi z 97r Kupiłeś jakąś minę? Co Ci sie popsuło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, Niestety ale kupiłem prawie minę, można to tak nazwać. Trochę się napaliłem i tak wyszło. Wziąłem na błysk, jak ryba . Trochę jest moich tematów na forum, to się zorientujesz. Jak po moje szczegóły to daj znać, jutro coś napiszę. Poza tym są genialne poradniki na tym forum jak kupować tą bestię i co sprawdzać, żeby później było taniej i przyjemniej . Wydaje mi się, że poruszasz się w takich latach, że można kupić maszynę z elektroniczną pompą albo zwykłą manualną, stanowczo lepiej kupić manualną, bez elektronicznego pedału gazu. Musisz doprecyzować tą informację, na pewno jest wszystko na forum chyba, że ktoś z ekspertów zajrzy i się wypowie i nastanie jasność. Pozdrawiam Piotr Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez piotr323f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 no i oczywiscie rama - rama to priorytet ! ja wlasnie czekam na miejsce u spawacza, caly tyl od wahacza mam do wymiany, wyszlo po 2 latach, przy zakupie nie bylo sladu korozji a rama twarda ze nie przebijesz, jednak bloto i kamienie sie dolozyly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Witam, No tak, rama może być poważnym nieszczęściem. Podobno pod wykładziną bagażnika można szukać niespodzianek. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 no u mnie nie tyle pod wykladzina ile pod tylna kanapa, ale ta juz zakleilem znalazla sie jeszcze niedawno dziura pod butem kierowcy - ale tutaj juz moja wina, wojskowe trepy itp przebija nawet swierza blache Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Ma ktoś może wymiary wiatraka od visco ? Do navary kosztuje 850zł ,do innych Nysek 42zł .... http://egaraz.com/offer,list1,114755,24262,o.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info . W Navarce jest 45cm średnicy i 13,5 cm między śrubami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Ma ktoś może wymiary wiatraka od visco ? Do navary kosztuje 850zł ,do innych Nysek 42zł .... http://egaraz.com/offer,list1,114755,24262,o.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info . W Navarce jest 45cm średnicy i 13,5 cm między śrubami Ten z linku jest do Navary Pickup do 08, Navara to wersja wyposażenia Pickup-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Ale moja Navka to D40 2,5DCI , a pickup z linku to D22 ???. Czy to zamiennik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Ale moja Navka to D40 2,5DCI , a pickup z linku to D22 ???. Czy to zamiennik?? Jest duże prawdopodobieństwo że tak, D22 za kilka dni mogę zmierzyć średnicę śmigła. D22 wisko jest zamienne z Y60/Y61 w benzynie 4.2, to też jakiś trop. Edytowane 6 Listopada 2014 przez wojtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Może jutro coś się dowiem .W Polcar -ze ma gość zamówić i pomierzyć . Jak przypasuje , to ma zadzwonić ... Victoria - koszt 46zł.... Jutro jadę po zderzak - 160zł.... Edytowane 7 Listopada 2014 przez Marq4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.