Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegląd i serwis klimy poza ASO


Dar1962
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A nie wiesz w jaki sposób dojdą do tego że był przegląd?Przecież to wykonuje maszyna poza samochodem.Wysysa ,kontroluje i uzupełnia czynnik,to wszystko.Ja robiłem to w czasie gwarancji i nawet nie mruknęli że było coś robione,a do nas samych należy zadbać o zestaw ze sprężarką,bo to dość drogo kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważają że w czasie gwarancji czynnik nie ma prawa odparować.Zrobiłem dzisiaj przegląd klimy w prywatnym warsztacie z wymianą czynnika.Po roku od ostatniej obsługi z klimy ubyło 330g czynnika ,na 475g normy.

Test szczelności...w 100% szczelna,próznia nie wykazała nieszczelności.Odgrzybianie instalacji i końcowy koszt...119zł :D

Może ta instalacja u mnie działa tak dobrze bo praktycznie co roku lub 1.5 robię przegląd? :whistle: :whistle: :whistle:

Więc twierdzenie serwisu że przez czas gwarancji nie ma prawa się nic dziać jest bzdurą.

Czyli jak rozumiem w ciagu roku wywaliło Ci prawie cały czynnik,a instalacja jest O.K.???Tak się składa że ja też robiłem pełen serwis klimy w K12(w tym roku przestała chłodzić) i mój wynik był jeszcze gorszy,mianowicie na 450g było tylko 60g i na 20g oleju było 10g...ale ja serwis klimy robilem po raz pierwszy w tym aucie z 2005r.(nie liczę ozonowania/odgrzybiania i wymian filtra,a klima do tego roku działała bez zarzutu..Klima znowu działa jak ta lala,koszt -pełny pakiet serwisowy+filtr =270zł.Moje zdanie jest dość staroświeckie,nikt w lodówce nie wymienia/dobija czynnika co rok,a działa.Za to zgadzam się że ma prawo ubywać(gumowe uszczelnienia) i taki prewencyjny przegląd napewno nie zaszkodzi,ale z autopsji twierdzę(mimo marketingowych akcji) że nie jest konieczny. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedle tego, co mi kiedyś powiedziano w specjalistycznym serwisie klimatyzacji, z prawidłowo działającej instalacji ma prawo rocznie ubyć (choć oczywiście nie musi)do 30% czynnika chłodniczego. Jeśli ubytek jest większy należy traktować to jako usterkę. W przypadku gdy auto jest na gwarancji byłoby to podstawą do żądania usunięcia jej w ramach tejże.

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,wiecie...ekhmmm .Ja tylko przekazałem to co maszyna pokazała :D

W teście utrzymała przez 5 minut(bo tyle trwa test)próżnię bez jakich kolwiek zachwiań,z wynikiem 0.

W teście ciśnieniowym również wszystko wyszło jak należy,a zatem pytanie słusznie się nasuwa-gdzie się podziało to cholerstwo nabijane rok temu!?

Z moich przemyśleń wyplynął jeden wniosek i chyba się zgodzicie ze mną,maszyna testuje klimę w stanie spoczynku.my natomiast mamy ją odpaloną praktycznie cały czas(bezmała)Stąd wniosek że czynnik sobie sp****a poprzez uszczelnieniaw elementach ruchomych.Być może że u mnie tą sytuację pogorszył fakt ,że w ub.roku serwisant z poprzedniego warsztatu nabił coś ok 620!g,czyli wraz ze wzrostem objętości wzrasta ciśnienie,i wywala uszczelnienie...no ale pażyjom uwidim jak będzie się slabość czuło to będzie znak na regenerację sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszłym roku będziesz musiał powtórzyć obsługę i na podstawie jej wyników zorientujesz się, czy sytuacja się powtórzy, tj czy ubędzie ponadnormatywna ilość czynnika. Jeśli tak będzie, czeka cię naprawa układu klimatyzacji. Taki zabieg warto powierzyć specjalistycznemu warsztatowi. Nie będą działali na ślepo jak to często robi aso i nie zedrą z ciebie skóry. Sprężarka nie musi być głównym winowajcą. Wystarczy minimalna nieszczelność któregoś z przewodów.Tymczasem - nie czekając do nowego sezonu można pobawić się w kontrolę. Czy teraz podczas ostatniej obsługi domieszali ci do czynnika (prócz oleju do smarowania sprężarki) odczynnik UV? Powinni to zrobić. Jeśli tak, to lampą uv (w ciemnym garażu) szybko da się odnaleźć nieszczelność. Można by wtedy reklamować solidność ostatniej obsługi i dać im auto do poprawki

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie....nie!

Tak więc nie sprawdzi się.

Ale następny rok już niedaleko :D

Nawet nie wiedziałem a niedaleko mnie jest warsztat regeneracji sprężarek.Jakby co to może do nich uderzę :D

Aaaale to jest pieśń przyszłości,może trochę na wyrost :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli robiłeś pełną obsługę (taką za pomocą kombajnu) to mógłbyś do nich podjechać i nieco się z nimi pokłócić o ten UV. Jeśli zapomnieli, to można spróbować reklamować. Tylko,że wtedy musieliby wypompować czynnik chłodzący, żeby domieszać uv. Choć jeśli by się zgodzili zrobić to nieodpłatnie (albo za jakaś symboliczną dopłatą) warto to zrobić. Od razu wyjdą nieszczelności. Oglądałem jak to robią. Mechanik świeci lampą i pięknie widać, skąd się ulatnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie jutro jadę z reklamacją.Jak pisałem robiłem pełen pakiet serwisowy:

  • kontrola temperatury chłodzenia przed przeglądem
  • wizualna kontrola przewodów
  • sprawdzenie zużycia paska klinowego
  • podciśnieniowe sprawdzenie szczelności klimatyzacji
  • wprowadzenie czynnika UV umożliwiającego lokalizację nieszczelności
  • wymiana oleju w układzie klimatyzacji
  • wymiana czynnika chłodzącego R-134a,
  • dopełnienie czynnikiem w przypadku stwierdzenia ubytku (bezpłatne pierwsze 300g)
  • kontrola lub wymiana filtra przeciwpyłowego (koszt filtra nie jest zawarty w cenie pakietu)
  • odgrzybianie metodą ozonowania
  • końcowy pomiar ciśnień
  • kontrola temperatury chłodzenia po przeglądzie
  • No i dzisiaj po mojej wizualnej kontroli przewodów ,znalazłem wyciek/zapocenie na przewodzie wchodzącym do chłodnicy klimatyzatora,po włączeniu klimy wyraźnie w tym piejscu pojawia się pęcherzyk powietrza.A wydruk maszyny po 20 minutach sprawdzania ciśnienia,przy włączonum układzie klimy(w sumie operacja trwała 1,5 godziny)pokazał ubytek 0.00.Od razu zdziwiłem się że nie stwierdzono ubytków ,a czynnik wyparował,teraz znalazłem przyczynę.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie robiłeś ten pakiet serwisowy - w ASO czy w niezależnym warsztacie? Jaki jest koszt takiego przeglądu? Pytam, bo chciałby w przyszłości uderzyć w to samo miejsce :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ABC mały przegląd 79zł+nabicie 100g/każde nastepne 100g-10zł .Pakiet 199zł w tym 300g czynnika

http://www.autoabc.pl/pl/promocje.html

 

Przewód klimy(odcinek od sprężarki do chłodnicy,ten sam mikra/note- Pb) do naszych zabawek potrafi człowiekiem wstrząsnąć!!!Cena nowego 1200zł!!! -czarny humor z ASO ,zamienników niet.Zostaje ratowanie się allegro-ok.100zł/używka.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, masakra :(. Rozumiem sprawa dotyczy Micry? W sumie parę latek wytrzymał, ale cena jak na mimo wszystko "rurkę" grubo przesadzona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, masakra :(. Rozumiem sprawa dotyczy Micry? W sumie parę latek wytrzymał, ale cena jak na mimo wszystko "rurkę" grubo przesadzona...

Tak,dotyczy micry,ale ten sam jest w note.Wytrzymał 7 lat,ale moim zdaniem to wada fabryczna(puszcza w miejscu otworku mającego za zadanie odprowadzić olej w procesie zakuwania.Są firmy które regenerują węże klimy,ale jakoś w Szczecinie nie mogę znależć..Dzwoniłem do serwisu w Schwed,chcą 192euro,to jednak nadal drogo.ryzykuję i kupuję używkę za 60+przesyłka z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ABC mały przegląd 79zł+nabicie 100g/każde nastepne 100g-10zł .Pakiet 199zł w tym 300g czynnika

http://www.autoabc.pl/pl/promocje.html

 

Przewód klimy(odcinek od sprężarki do chłodnicy,ten sam mikra/note- Pb) do naszych zabawek potrafi człowiekiem wstrząsnąć!!!Cena nowego 1200zł!!! -czarny humor z ASO ,zamienników niet.Zostaje ratowanie się allegro-ok.100zł/używka.

Takie cóś :D naprawialiśmy wten sposób że ,czynnik został wypompowany w warsztacie,otwory zaślepione żeby syfu nie naszło,węża pod pachę do serwisu hydrauliki siłowej i na miejscu za parę złoty okuwali na starych końcówkach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ponieważ w rodzinie mam NOTE i i30cw to podaję link do forum i30 z ciekawą dyskusją o odgrzybianiu klimy.

http://i30forum.pl/viewtopic.php?f=23&t=1844

Może ktoś wymieniał samodzielnie filtr kabinowy w NOTE i gdzie on jest? W instrukcji napisano aby udać się do ASO:) Co ciekawe w instrukcji hyundai i30 dokładnie opisano jak wymienić go samemu.

 

Uważają że w czasie gwarancji czynnik nie ma prawa odparować.Zrobiłem dzisiaj przegląd klimy w prywatnym warsztacie z wymianą czynnika.Po roku od ostatniej obsługi z klimy ubyło 330g czynnika ,na 475g normy.

Test szczelności...w 100% szczelna,próznia nie wykazała nieszczelności.Odgrzybianie instalacji i końcowy koszt...119zł :D

Może ta instalacja u mnie działa tak dobrze bo praktycznie co roku lub 1.5 robię przegląd? :whistle: :whistle: :whistle:

Więc twierdzenie serwisu że przez czas gwarancji nie ma prawa się nic dziać jest bzdurą.

 

dużo ubyło - w moim i30cw ubyło przez 3 lata ok.135 z 500g (czyli ok. 27%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj wyszukiwarki a znajdziesz dokładny opis samodzielnej wymiany filtra, nie ma sensu opisywać jej po raz kolejny - filtr ukryty jest na lewo od łydek pasażera przedniego fotela, pod konsolą centralną. Wyjąć go się da bez większych problemów. Aby go samodzielnie założyć nie uszkadzając wkładu, najlepiej zdemontować wcześniej wnętrze schowka (5 wkrętów + oprawka grzybka chłodzenia schowka - to ostatnie tylko w bogatszych wersjach wyposażenia) Cała operacja trwa kilkanaście minut i nie jest skomplikowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepsko szukałeś. Na naszym forum jest link na temat wymiany filtra .http://forum.nissank...52/page__st__20. Można pobrać nawet instrukcję pdf, dzięki naszemu koledze Tobiemu który ją umieścił. Ja za pierwszym razem odkręcałem te pięć wkrętów. Przy drugiej wymianie zrobiłem to bez demontażu schowka. Trzeba tylko troszkę ścisnąć filtr i wprowadzić do kanału, a następnie wsunąć tak, żeby się zatrzasnął. Życzę powodzenia :)

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Bardzo dziękuję - słabo szukałem. Mea culpa, mea maxima culpa.

 

 

witam

notek ma 5 lat czy już czas na wymiane osuszacza  klimatyzacji czy ktoś to przerabiał

czy jak klimatyzacja działa sprawnie to nie ma co tego zaczepiać

Edytowane przez adamo130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg,jednych jak nie było ingerencji w układ klimy(tzn,otwarcia,rozszczelnienia)to nie ma po co tego ruszać.Wg innych powinno się to robić przy każdej wymianie czynnika!Dałem wykrzyknik,bo dla jednych jest to ok 100zł a dla innych nawet ponad 1000!

Pięć lat?może to i jest czas na wymianę,chyba będziesz musiał sam podjąć decyzję.

Tu masz namiar:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=nissan%20note%20osuszcz%20klimatyzacji&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CEIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fsklep.intercars.com.pl%2Fdynamic%2Funi%2Fczesci_do_twojego_auta.php%3Fwit%3DSKLEP%26typ%3D19174%26wsk%3DO%26gen%3D851%26gru%3D1701090000%26msg%3DNISSAN%2520NOTE%2520

 

Jeśli się nie mylę do 1.4 i 1.6 są takie same.Na stronie IPARTS znalazłem takowy za 60 zł.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość mike12345

Witam, jestem po przegladzie klimy, pierwszy raz od 3 lat, odzyskano 500g czynnika czyli nic nie ubylo przez tyle lat i wykonano ozonowanie wnetrza, koszt 100zl. Filtr wymieniam we wlasnym zakresie co 2 lata i odgrzybiam parownik pianka k2 co roku.

 

Wysyłane z mojego GT-P1000 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez mike12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...