Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie.Jak podnieść terrano tył oraz przód


Gość LOLEK I
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak,tak panowie....mnie też się swego czasu od Hugh'a dostało...za wielofrez właśnie; łeb trochę boli...ale od tamtej pory pamiętam :punk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość z nas pewnie nie jest specjalistami z branży ale jakaś tam terminologia chyba powinna obowiązywać, jak ktoś zagląda na forum żeby się dowiedzieć jak coś naprawić to i może powinien gdzieś zajrzeć i dowiedzieć się jak to coś się dokładnie nazywa ?

prawda jest taka, że jak jedziesz do warsztatu i gość ma problemy z fachowym nazewnictwem to od razu widać że nie ma wykształcenia w tym kierunku, bo w szkołach uczą na ogół co jak się nazywa

kiedyś żeby otworzyć warsztat trzeba było zrobić dyplom w zawodzie i to były dobre czasy

 

inna sprawa to przyjęte nazwy oficjalne a inna popularnie stosowane no PN określa wyraźnie że jest silnik skokowy, natomiast praktycznie wszyscy mówią o skokowych tłumacząc nazwę z angielskiego.

 

młodzież nie dba zupełnie o język, ja ze względu na zwód pewnej poprawności bym oczekiwał, to są małe niuanse ale jak ważne dla dobrego zrozumienia bo trochę różni się fotel elektryczny od fotela ze sterowaniem elektrycznym ?? oczywiście czasem można coś w domyśle zostawić jeśli wiadomo że mówimy o pojazdach a nie o służbie karnej.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś mało kumaty przeczyta:

Z przodu nie ma sprężyn. Sprężyny masz tylko z tyłu.

może dojść do wniosku że w terrano z przodu brak elementów resorujących.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewątpliwe

ja nie znam zawieszenia resorowanego bez jakiejś sprężyny, ale jako element pojazdu drążek skrętny, sprężyna śrubowa (zwojowa, helikoidalna), resor, poduszka powietrzna to co innego mimo że w/g teorii konstrukcji wszystko to elementy sprężyste tyle że rożnego rodzaju. nie ma co wnikać z przodu nie ma sprężyn :P jako elementu pojazdu, przecież nie będziemy pisali pełnych nazw :) no bez przesady tak mniej więcej tylko ...

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek skrętny, resor piórowy, sprężyna spiralna to wszystko są sprężyny różniące się budową i wykorzystujące różne właściwości fizyczne. Już nie chce mi się nato zwracać uwagi i poprawiać ale skoro Hiugh jeszcze ma zapał to i ja coś od siebie dorzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie się pisze ale może niech mod wyłączy ta dyskusję z wątku i zrobi inny o terminologii, jak co się nazywa ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co wyłączać. Po to jest takie forum aby osoby o skromnym doświadczeniu właśnie go nabierały. A jak się nabiera doświadczenie? jak się coś spier....li w aucie albo dostanie po głowie :)

Nikt się nie rodzi fachowcem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wracamy do tematu

50 mm to dość dużo, wydaję mi się, że konieczna będzie wymiana amortyzatorów na dłuższe.

amortyzatory mogą być te same, bo nie zmieniasz zakresu ruchu tylko przesuwasz się w inny punkt pracy amora, no chyba że przerabiasz odboje na mniejsze lub dajesz dystans pod sworzeń kulowy, ale wtedy wystarczy dospawać drugie ucho do amora.

 

Ale oponom można zaradzić, porządna regulacja geometri i będzie ok.

przy takim podniesieniu nie można, górny wahacz jest za krótki aby dało się to ustawić, ustawienia wyjdą na max limit jeśli w ogolę się zmieszczą w tolerancji i to z dużymi podkładkami, w sensie mówimy o ustawieniu jak trzeba bez 20mm podkładki na ramie, oczywiście jest to problem dla tych co jeżdżą po czarnym,

natomiast podkładki na ramie w/g producenta to max 8mm, jak ich się naładuje więcej to pojawia się bump steer jeszcze większy niż normalnie, nie wiem jak to się nazywa po naszemu być może odbicie kierownicy, ze względu na rózne długości wahaczy i drążka kierowniczego przy ruchu góra dól zmienia się skręcenie koła - filmik dobrze pokazuje o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

moj tez tak siedzial ale wkrecilem po dwie gumy w sprezyny na strone i poszedl do góry jednak takie rozwiązanie to prowizorka mam pewien patent na podniesienie go bez zaduzych kosztow ale to na dniach jak zrobie to pokaze wszystkim ;D

 

a wiec taki to miałem patent :

 

1. zrobiłem z rury gniazda na sprężyny

2.skręciłem sprężyny żeby włożyć i wyciągnąć ;D

3. odkręciłem amortyzatory i drążek panharda żeby opuścić most

4.włożyłem te gniazda i na nie sprężyny

5.gumy usztywniające które włożyłem wcześniej usunąłem

 

czas 4h

 

i gotowe

 

koszt 35 zeta

wielki dług u kumpla daniela i szefa wink.gif

przyjemność dla oka po zrobieniu bezcenna

 

ps na ostatniej fotce terrano daniela nie podniesione

...czy ktoś oprócz autora stosował to w praktyce i może podzielić się spostrzeżeniami, czy trzeba przedłużać łączniki stabilizatora, amory lub coś jeszcze, chcę podnieść tą metodą tył o jakieś 4-5 cm, blacha 3mm chyba za cienka będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wkładałem podkładki deuterowskie '2

 

konsultowałem przedłużenie łączników stabi i amorków z mechaniorami z warsztatu 4x4...

 

rzeki że przy 2 calach to przerost formy nad treścią

 

nic nie przedłużałem...

 

jeździ... nic złego się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja w swoim T1 zastosowałem prawie patent Yoda ale go troszkę zmodyfikowałem. pojechałem do tokarza i dotoczył tuleje pod sprężyny pasują idealnie a zawiechy nie ruszałem.przód podkręciłem na drążkach i było ok.teraz w T2 przód podkręcony a tyłu nie ruszałem bo i tak stoi wysoko.zmierzyłem średnicę zwoju w T1 i T2 i T2 mają grubszy zwój drutu sprężyny i może dlatego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za reakcję, po browarze dla kolegów na mój rachunek  :beer:    :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość paweł8803

Witam Serdecznie...mam takie pytanie jak wyrównać terrano 2 przód bo jedna strona jest dobrze a druga siedzi aż koło ociera o błotnik???czy może są amorki do wymiana???pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amor amortyzuje nie trzyma wysokości...

 

poczytaj o podkręcaniu drążków, dużo tu tego było.... bardzo dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam również zamiar jeszcze trochę podnieść terrano teraz wygląda tak i tyłem często chaczę założyłem już z tyłu gumy pod sprężynę 5cm i chętnie jeszcze od góry 5 cm bym dołożył z tym że drążki są już tak skręcone (foty poniżej) pytanie czy jak dołożę jeszcze 5 cm będzie ok czy już z tymi ustawieniami przesadzę?

post-83457-0-66103400-1442922559_thumb.jpg

post-83457-0-02783900-1442922575_thumb.jpg

post-83457-0-66463300-1442922583_thumb.jpg

post-83457-0-39980500-1442922602_thumb.jpg

post-83457-0-69969700-1442922621_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki można na wieloklinie przestawić przy wachaczu, ale jak podnieszesz za dużo to koniecznie beda dystanse do górnego sworznia bo geometrii nie ustawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostek, jak Duratrack-i Ci się spisują w terenie? Słysząłem że słabą osnowę mają i podatne boki na rozdarcia ale za to nieźle w terenie robią niemal jak AT-ek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale gumy daje się pod kielich sprężyny a nie na most.jak chcesz jeszcze podnieść to musisz kupić jakieś wzmocnione sprężyny bo standardowe są miękkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostek, jak Duratrack-i Ci się spisują w terenie? Słysząłem że słabą osnowę mają i podatne boki na rozdarcia ale za to nieźle w terenie robią niemal jak AT-ek.

no powiem Ci że bardzo dobrze aż się ze znajomymi dziwimy co one potrafią, aczkolwiek nie widziały prawdziwego terenu, jeżdżę raczej rekreacyjnie bez większych szaleństw ale tam gdzie AT a nawet MT nie dają rady ja często bez problemu, czy są słabe nie wiem u mnie nie ma terenu z kamieniami trochę korzeni w lesie ogólnie bardzo zadowolony jestem może trochę żałuję że wiekszę nie założyłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dz za rady jutro konsultuje to z moim magikiem i wdrażamy plan działania, aczkolwiek będę tu zaglądał może ktoś coś ciekawego doradzi


A jak z żywotnością? Szybko się ścierają? Sporo już na nich przejeździłeś?

odpowiem tak jeżdżę na nich rok nawet nie wiem ile km (może 4 tyś) i jestem zadowolony średnio 70% to asfalt (po mieście), i wypuszczałem się w dalsze trasy(jak na ten samochód ok 200-400km) szczerze to nie mierzyłem wysokości bieżnika ale nie zauważyłem żadnego znacznego zużycia, jak już mówiłem jestem b. zadowolony, kupiłem auto na oponach szosowych szerszych po zmianie spalanie delikatnie wzrosło (nieznacznie) ale w trasie pali na nich ok 15 l gazu w terenie 22-24l nie mam doświadczenia w tego typu samochodach to moja pierwsza terenówka ale stosunek ceny do jakości tych opon wyglądu możliwości oceniam na 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżę temat. Od niedawna posiadam Terrano 2 longa po lifcie. Przód siedzi nisko, a poziomica położona na progu wskazuje, że do poziomu 0 trzeba podnieść przód i to sporo.   Niby dużo mówione było o podnoszeniu przodu, ale mało konkretów. Będzie ktoś na tyle uprzejmy i opisze krok po kroku jak się za to zabrać, co będzie potrzebne, jak wyregulować równo stronę L z P. Niestety nie posiadam kanału, pozostanie podnośnik i rama na podkłady. Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste. Musisz znać dokładnie zasady działania przedniego zawieszenia i wszystkich sposobów regulacji. Jak się tego nauczysz to w tym wątku masz wszystkie potrzebne informację żeby to zrobić. 

Zacznij od serwisówki i zobacz jak dokładnie jest to zbudowane śrubka po śrubce...

to taka moja metoda która zawsze działa :D 

jak zaczniesz zadawać konkretne pytania, na pewno ci pomożemy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...