lemmy69 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 tak,tak panowie....mnie też się swego czasu od Hugh'a dostało...za wielofrez właśnie; łeb trochę boli...ale od tamtej pory pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) większość z nas pewnie nie jest specjalistami z branży ale jakaś tam terminologia chyba powinna obowiązywać, jak ktoś zagląda na forum żeby się dowiedzieć jak coś naprawić to i może powinien gdzieś zajrzeć i dowiedzieć się jak to coś się dokładnie nazywa ? prawda jest taka, że jak jedziesz do warsztatu i gość ma problemy z fachowym nazewnictwem to od razu widać że nie ma wykształcenia w tym kierunku, bo w szkołach uczą na ogół co jak się nazywa kiedyś żeby otworzyć warsztat trzeba było zrobić dyplom w zawodzie i to były dobre czasy inna sprawa to przyjęte nazwy oficjalne a inna popularnie stosowane no PN określa wyraźnie że jest silnik skokowy, natomiast praktycznie wszyscy mówią o skokowych tłumacząc nazwę z angielskiego. młodzież nie dba zupełnie o język, ja ze względu na zwód pewnej poprawności bym oczekiwał, to są małe niuanse ale jak ważne dla dobrego zrozumienia bo trochę różni się fotel elektryczny od fotela ze sterowaniem elektrycznym ?? oczywiście czasem można coś w domyśle zostawić jeśli wiadomo że mówimy o pojazdach a nie o służbie karnej. Edytowane 25 Listopada 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Jak ktoś mało kumaty przeczyta: Z przodu nie ma sprężyn. Sprężyny masz tylko z tyłu. może dojść do wniosku że w terrano z przodu brak elementów resorujących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) niewątpliwe ja nie znam zawieszenia resorowanego bez jakiejś sprężyny, ale jako element pojazdu drążek skrętny, sprężyna śrubowa (zwojowa, helikoidalna), resor, poduszka powietrzna to co innego mimo że w/g teorii konstrukcji wszystko to elementy sprężyste tyle że rożnego rodzaju. nie ma co wnikać z przodu nie ma sprężyn jako elementu pojazdu, przecież nie będziemy pisali pełnych nazw no bez przesady tak mniej więcej tylko ... Edytowane 25 Listopada 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Drążek skrętny, resor piórowy, sprężyna spiralna to wszystko są sprężyny różniące się budową i wykorzystujące różne właściwości fizyczne. Już nie chce mi się nato zwracać uwagi i poprawiać ale skoro Hiugh jeszcze ma zapał to i ja coś od siebie dorzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 fajnie się pisze ale może niech mod wyłączy ta dyskusję z wątku i zrobi inny o terminologii, jak co się nazywa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 jestem za!! Hugh podoba mi sie ten pomysł. bo zaśmiecamy bardzo ważny post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Panowie po co wyłączać. Po to jest takie forum aby osoby o skromnym doświadczeniu właśnie go nabierały. A jak się nabiera doświadczenie? jak się coś spier....li w aucie albo dostanie po głowie Nikt się nie rodzi fachowcem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 to wracamy do tematu 50 mm to dość dużo, wydaję mi się, że konieczna będzie wymiana amortyzatorów na dłuższe. amortyzatory mogą być te same, bo nie zmieniasz zakresu ruchu tylko przesuwasz się w inny punkt pracy amora, no chyba że przerabiasz odboje na mniejsze lub dajesz dystans pod sworzeń kulowy, ale wtedy wystarczy dospawać drugie ucho do amora. Ale oponom można zaradzić, porządna regulacja geometri i będzie ok. przy takim podniesieniu nie można, górny wahacz jest za krótki aby dało się to ustawić, ustawienia wyjdą na max limit jeśli w ogolę się zmieszczą w tolerancji i to z dużymi podkładkami, w sensie mówimy o ustawieniu jak trzeba bez 20mm podkładki na ramie, oczywiście jest to problem dla tych co jeżdżą po czarnym, natomiast podkładki na ramie w/g producenta to max 8mm, jak ich się naładuje więcej to pojawia się bump steer jeszcze większy niż normalnie, nie wiem jak to się nazywa po naszemu być może odbicie kierownicy, ze względu na rózne długości wahaczy i drążka kierowniczego przy ruchu góra dól zmienia się skręcenie koła - filmik dobrze pokazuje o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 moj tez tak siedzial ale wkrecilem po dwie gumy w sprezyny na strone i poszedl do góry jednak takie rozwiązanie to prowizorka mam pewien patent na podniesienie go bez zaduzych kosztow ale to na dniach jak zrobie to pokaze wszystkim ;D a wiec taki to miałem patent : 1. zrobiłem z rury gniazda na sprężyny 2.skręciłem sprężyny żeby włożyć i wyciągnąć ;D 3. odkręciłem amortyzatory i drążek panharda żeby opuścić most 4.włożyłem te gniazda i na nie sprężyny 5.gumy usztywniające które włożyłem wcześniej usunąłem czas 4h i gotowe koszt 35 zeta wielki dług u kumpla daniela i szefa przyjemność dla oka po zrobieniu bezcenna ps na ostatniej fotce terrano daniela nie podniesione ...czy ktoś oprócz autora stosował to w praktyce i może podzielić się spostrzeżeniami, czy trzeba przedłużać łączniki stabilizatora, amory lub coś jeszcze, chcę podnieść tą metodą tył o jakieś 4-5 cm, blacha 3mm chyba za cienka będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 ja wkładałem podkładki deuterowskie '2 konsultowałem przedłużenie łączników stabi i amorków z mechaniorami z warsztatu 4x4... rzeki że przy 2 calach to przerost formy nad treścią nic nie przedłużałem... jeździ... nic złego się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żupol Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 witam ja w swoim T1 zastosowałem prawie patent Yoda ale go troszkę zmodyfikowałem. pojechałem do tokarza i dotoczył tuleje pod sprężyny pasują idealnie a zawiechy nie ruszałem.przód podkręciłem na drążkach i było ok.teraz w T2 przód podkręcony a tyłu nie ruszałem bo i tak stoi wysoko.zmierzyłem średnicę zwoju w T1 i T2 i T2 mają grubszy zwój drutu sprężyny i może dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 ok, dzięki za reakcję, po browarze dla kolegów na mój rachunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł8803 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Witam Serdecznie...mam takie pytanie jak wyrównać terrano 2 przód bo jedna strona jest dobrze a druga siedzi aż koło ociera o błotnik???czy może są amorki do wymiana???pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 amor amortyzuje nie trzyma wysokości... poczytaj o podkręcaniu drążków, dużo tu tego było.... bardzo dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek_kk Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Mam również zamiar jeszcze trochę podnieść terrano teraz wygląda tak i tyłem często chaczę założyłem już z tyłu gumy pod sprężynę 5cm i chętnie jeszcze od góry 5 cm bym dołożył z tym że drążki są już tak skręcone (foty poniżej) pytanie czy jak dołożę jeszcze 5 cm będzie ok czy już z tymi ustawieniami przesadzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Drążki można na wieloklinie przestawić przy wachaczu, ale jak podnieszesz za dużo to koniecznie beda dystanse do górnego sworznia bo geometrii nie ustawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafi Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Ja przestawiałem na wieloklinie 4 zęby, pod sworzeń podkładki od kolegi Huhg z forum i jest gitara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Kostek, jak Duratrack-i Ci się spisują w terenie? Słysząłem że słabą osnowę mają i podatne boki na rozdarcia ale za to nieźle w terenie robią niemal jak AT-ek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Kolego ale gumy daje się pod kielich sprężyny a nie na most.jak chcesz jeszcze podnieść to musisz kupić jakieś wzmocnione sprężyny bo standardowe są miękkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek_kk Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Kostek, jak Duratrack-i Ci się spisują w terenie? Słysząłem że słabą osnowę mają i podatne boki na rozdarcia ale za to nieźle w terenie robią niemal jak AT-ek. no powiem Ci że bardzo dobrze aż się ze znajomymi dziwimy co one potrafią, aczkolwiek nie widziały prawdziwego terenu, jeżdżę raczej rekreacyjnie bez większych szaleństw ale tam gdzie AT a nawet MT nie dają rady ja często bez problemu, czy są słabe nie wiem u mnie nie ma terenu z kamieniami trochę korzeni w lesie ogólnie bardzo zadowolony jestem może trochę żałuję że wiekszę nie założyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 A jak z żywotnością? Szybko się ścierają? Sporo już na nich przejeździłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostek_kk Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 dz za rady jutro konsultuje to z moim magikiem i wdrażamy plan działania, aczkolwiek będę tu zaglądał może ktoś coś ciekawego doradzi A jak z żywotnością? Szybko się ścierają? Sporo już na nich przejeździłeś? odpowiem tak jeżdżę na nich rok nawet nie wiem ile km (może 4 tyś) i jestem zadowolony średnio 70% to asfalt (po mieście), i wypuszczałem się w dalsze trasy(jak na ten samochód ok 200-400km) szczerze to nie mierzyłem wysokości bieżnika ale nie zauważyłem żadnego znacznego zużycia, jak już mówiłem jestem b. zadowolony, kupiłem auto na oponach szosowych szerszych po zmianie spalanie delikatnie wzrosło (nieznacznie) ale w trasie pali na nich ok 15 l gazu w terenie 22-24l nie mam doświadczenia w tego typu samochodach to moja pierwsza terenówka ale stosunek ceny do jakości tych opon wyglądu możliwości oceniam na 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morisPL Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Odświeżę temat. Od niedawna posiadam Terrano 2 longa po lifcie. Przód siedzi nisko, a poziomica położona na progu wskazuje, że do poziomu 0 trzeba podnieść przód i to sporo. Niby dużo mówione było o podnoszeniu przodu, ale mało konkretów. Będzie ktoś na tyle uprzejmy i opisze krok po kroku jak się za to zabrać, co będzie potrzebne, jak wyregulować równo stronę L z P. Niestety nie posiadam kanału, pozostanie podnośnik i rama na podkłady. Z góry dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 To nie jest takie proste. Musisz znać dokładnie zasady działania przedniego zawieszenia i wszystkich sposobów regulacji. Jak się tego nauczysz to w tym wątku masz wszystkie potrzebne informację żeby to zrobić. Zacznij od serwisówki i zobacz jak dokładnie jest to zbudowane śrubka po śrubce... to taka moja metoda która zawsze działa jak zaczniesz zadawać konkretne pytania, na pewno ci pomożemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.