Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie.Jak podnieść terrano tył oraz przód


Gość LOLEK I
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobisz to bez kanału. Jeśli chcesz tylko na drążkach przód podkręcić potrzebujesz klucza płaskiego19mm i nasadowego 19mm.

Mniej więcej w połowie długości samochodu będziesz widział belkę a w niej drążki skrętne które idą do przednich wahaczy.

Nad tą belką jest nakrętka kontrująca którą luzujesz,a w tej belce jest śruba którą dokręcasz i tym sposobem podnosisz przód.

Drążki są oczywiście dwa i robisz to samo z drugiej strony. Najlepiej podkręć sobie o jakieś 2obroty i zmierz wysokość od piasty do błotnika,później ewentualna korekta.

No koniec trzeba dokręcić te kontry na górze belki.

To tak w skrócie opisałem,ale myślę że sobie poradzisz.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętać trzeba że po takiej operacji będzie ci zdzierać opony.  

Trzeba będzie zrobić geometrie, ustawić kont pochylenia sworznia zwrotnicy i kont wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. w tym przypadku reguluje sie to podkładkami regulacyjnymi miedzy górnym wahaczem a ramą.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z forum sprzedawał/ produkował takie podkładki pod górny wachacz. Jakiś namiar, cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dobrze jest zrobić geometrię,co nie oznacza tylko zbieżność. Będziesz miał ciężko pewnie znaleźć taki warsztat,bo nikomu nie chce się tego robić.

Ale na początek zrób wszystko co jest do zrobienia w zawieszeniu,sprawdź luzy wymień co trzeba,podkręć drążki i wtedy na geometrię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, morisPL napisał:

Pytanie jak przestawić na wieloklinie?

Demontujesz całe drążki skrętne razem z jarzmami za które drążki są przykręcone do wahaczy i próbuj je zbić młotkiem. Zazwyczaj jarzma stawiają opór i trzeba pokombinować żeby je zbić. Przed rozpoczęciem zbijania zaznacz sobie położenie jarzma względem drążka jakąś rysą lub kreską żebyś miał punkt odniesienia. Przestawiasz o 2 lub 3 zęby i wbijasz je na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za dotychczasowe wskazówki, poszło gładko. 

Pytanie gdzie w dobrej kasie mogę nabyć te "słynne" podkładki do wyrównania zbieżności, czy lepiej zlecić to już warsztatowi od zbieżności 3d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z forum pisał kiedyś, że dorobił sporo tych podkładek i może odsprzedać ale nie pamiętam kto to był. Jak ja chciałem sobie zrobić geometrię w swoim aucie to znalazłem tylko jeden warsztat, który miał swoje podkładki, w pozostałych kazali szukać tego na własną rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

pytanie przeniosłem do innego tematu, sorry za of

Edytowane przez mlody020
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poczytałem ba nawet zrobiłem ale jedna rzecz pominięta - drążek " Panharda " po lifcie 2 nie mogłem go przykręcić, brakowało ok 15-20cm  by wszedł normalnie na swoje miejsce. Gdy naciągnąłem zawieszenie i wsadziłem drążek widać że zawias jest inaczej względem ramy i przedniego zawieszenia.
patent mam na ucięcie drążka w połowie i zrobienia bajpasa, złączki z rurki czy jak zwał tak zwał. Drążek i rurkę nawiercę, wbiję dwa kliny i pospawam. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

20190709_185714.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...