Gość andre Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 witam wyciagal ktos nagrzewnice w p11?? co sie moglo stac padla nagrzewnica czy co innego?? od razu informuje ze dodalem uszczelniacz do chlodnic ale pomoglo tylko na chwile heh masakra dajcie znac czy ktos mial podobny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Ale o chodzi, o klimatyzacje czy zwykłą dmuchawę i jakie auto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 moze nie przełącza Ci nawiew wewnętrzny i zewnętrzny, jak będzie cały czas na wewnętrznym to będzie parować, jak nei to to może dokłądniej napisz o coo chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andre Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Paruje nawet przy wylaczonej dmuchawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 a dywaniki mokre?? bo może nagrzewnica puszcza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Wygląda na nagrzewnicę. Sprawdź koniecznie poziom płynu w chłodnicy!!! Sprawdź też dywaniki - u mnie było bagno pod gumą po stronie pasażera. Przerabiałem temat w październiuku, więc służę wszelką radą. Po lekturze forum ten problem wygląda na standardowy w P11 - jak półośki i mechanizm wycieraczek. Teraz nie mam czasu, odezwę się później, ale tak na szybko - jeżeli cieknie, a auto musi jeździć, to zepnij przy pomocy króćców i opasek na ostro węże w komorze silnika odłączając obieg nagrzewnicy. Idzie lato więc nie zmarzniesz a dopuki nie uporasz się z problemem możesz jeździć bezpiecznie dla silnika i układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andre Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 dzieki wielkie Jurgenik tak wlasnie zrobilem tj spiolem weze w komorze i czekam na chetnego mechanika ktory sie tym zajmie heh. te nasze primery to straszne psuje;) jak bedziesz mial czas to napisz ile cie to kosztowalo jestem ciekaw ile papierkow zezre moja prima;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 dzieki wielkie Jurgenik tak wlasnie zrobilem tj spiolem weze w komorze i czekam na chetnego mechanika ktory sie tym zajmie heh. te nasze primery to straszne psuje;) jak bedziesz mial czas to napisz ile cie to kosztowalo jestem ciekaw ile papierkow zezre moja prima;) Koszt w sumie niewielki, bo tyle co nagrzewnica z Allegro (chyba 95 zł z przesyłką), 3 dni roboty i nabicie klimy . Musiałem to sam zrobić, bo żaden mechanik się tego nie podjął, lub chcieli astronomicznych kwot typu 800 zł. Robota paskudna, ale przy dużej cierpliwości da się wszystko rozłożyć, złożyć i nawet wszystko dobrze działa. Jak będziesz to sam robił, to najpierw przygotuj dużo miejsca na wymontowywane elementy i kilka pojemników, żeby pogrupować śrubki i drobiazgi aby potem nie pomylić. Następna sprawa, to aparat i robić fotki, bo przy składaniu już nie będziesz pamiętał jak co dokładnie było - zwłaszcza podłączenia cięgien do sterowania nawiewami. No i sprawa priorytetowa - pojechać do magika od klimy i odciągnąć gaz - szkoda go wypuszczać w powietrze bo jest drogi. Potem zapłacisz tylko za robotę przy nabijaniu. Ja się łudziłem, że uda mi się dostać do nagrzewnicy bez rozłączania przewodów od klimy - niestety jest to niemożliwe. W desperacji o godzinie 23 po 10 godzinach walki wywaliłem gaz w powietrze. W manualu jest instrukcja demontażu deski, ale jest tam kilka nieścisłości, a największa dotyczy samego wyjęcia zespołu nagrzewnicy - zapomnieli tam napisać, że aby to zrobić należy jeszcze odkręcić całą tą potężną rurę poprzeczną, na której m.in. wisi kierownica. Niemożliwością jest wyjęcie zespołu nagrzewnicy bez jej odkręcenia. Uwaga - nagrzewnica którą kupiłem na Allegro miała wygięte fajki w drugą stronę - prawdopodobnie była z angola - sprzedawca uparcie twierdził, że na 100% będzie pasować. Nie da się jej założyć odwracając o 180 stopni, bo mechanizm otwierania nie jest symetryczny. Samych fajek też nie odwrócisz. Na szczęście moja stara nagrzewnica pękła na zgrzewie a nie na fajkach, więc poprostu przełożyłem je do nowej uszczelniając dodatkowo czerwonym silikonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andre Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 dzieki za wyczerpujace info.to bedzie masakra zeby to wymienic heh czyba jednak poszukam jakiegos magika ktory mi to zrobi za niewygorowana oplata a jak nie no to trzeba bedzie zmajaczyc troche czasu i pare bluzgow nad tym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Potwierdzam, dostanie się do nagrzewnicy to kosmos...wszystko trzeba w pi...wywalić, całą deskę. U mnie wpadł jakiś plasticzek do klapek od regulacji nawiewu, na szczęście udało mi się rozebrać od spodu (wykorzystałem kamerkę internetową, i cały zestaw drutów, wężyków i sprężone powietrze :-) ). Zajrzyj jeszcze czy czasem w bagażniku tam gdzie lampy tylne, nie wozisz jakiś szmat lub gratów. Tam są też odpowietrzniki i powinny być drożne. Jak płyn nie ucieka to ja bym z nagrzewnicą nie kombinował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andre Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Cholera musze sprawdzic to czy zeczywiscie tam jest woda a jesli nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 i jak się sprawa zakończyła? ja mam nieco inny problem - po napełnieniu klimy woda (nie płyn chłodzący) wyciekła spod nagrzewnicy na wycieraczkę i klima się skończyła. Podejrzewam nieszczelność układu klimy w okolicy nagrzewnicy. Ręce mi opadły jak przeczytałem o konieczności demontażu belki konsoli do wymiany nagrzewnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 i jak się sprawa zakończyła? ja mam nieco inny problem - po napełnieniu klimy woda (nie płyn chłodzący) wyciekła spod nagrzewnicy na wycieraczkę i klima się skończyła. Podejrzewam nieszczelność układu klimy w okolicy nagrzewnicy. Ręce mi opadły jak przeczytałem o konieczności demontażu belki konsoli do wymiany nagrzewnicy... Może woda leje się z pojemnika parownika bo odpływ jest zapchany .Odpływ jest od strony komory silnika i często to bywa przypadkiem wody na dywaniku u pasażera . A nawet jak padł parownik to można go wymontować bez rozbierania konsoli, . Sprawdź czy filtr przeciwpyłkowy jest suchy i nie jest przypadkiem zasyfiony substancją oleistą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Filtr salonowy wczoraj wymieniałem, był mocno zasyfiony ale suchy. Poza tym czynnika w układzie klimy nie mam co najmniej od roku.. Jaka jest kolejność działań przy wymontowywaniu nagrzewnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 A skąd masz pewność że nagrzewnica puszcza . Zrób na jakiś okres na krótko pomijając nagrzewnice i zobaczysz czy jest różnica. Ja nagrzewnicy nie wymieniałem tylko parownik ,nagrzewnica jest zamontowana za konsolą środkową . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 czyli to?: http://allegro.pl/item1102273116_parownik_klimatyzacji_primera_p11_2_0_16v_2_0_td.html Jedni na t mówią parownik, inni nagrzewnica - ale o tym właśnie mówiłem. A dlaczego wymieniałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 (edytowane) Dokładnie to jest parownik . Ja wymieniałem bo uciekał przez niego czynnik , była bardzo mała nieszczelność. (po trzech dniach od nabicia przestawała klima działać )http://forum.nissanklub.pl/index.php?app=forums&module=post§ion=post&do=reply_post&f=9&t=65404&qpid=738731 Troszkę jest zabawy przy wymianie ale bez większych kłopotów . Żeby wymontować parownik trzeba odkręcić go i wyjąć razem z plastikową obudową w której się znajduje .Z tego co pamiętam tylko schowek wykręciłem a konsoli środkowej nie rozbierałem . Tylko nie kupuj od anglika bo są z odwrotnej strony przewody . Edytowane 1 Lipca 2010 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Ta z linka jest chyba z anglika, prawda? Jurgenik pisał, że te fajki da się przełożyć. Na chwilę obecną nie widzę na allegro żadnego europejskiego parownika.. A jak zlokalizowałeś nieszczelność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 (edytowane) Tu koleś pisze że ma parownik od europejczyka i jeszcze jest zamontowany w obudowie . http://www.allegro.pl/item1096399916_parownik_klimatyzacji_nissan_primera_2000_p11_sed.html Ja już miałem dosyć kolesi od klimy bo trzy razy autko im odstawiałem i po kilku dniach znowu klima nie działała. Szukając wycieku wymontowałem filtr przeciwpyłowy i był dołem zasyfiony w substancji oleistej . Podjechałem do warsztatu i pod ultrafioletem wyszło że to czynnik , po wymianie parownika nabili mi na swój koszt . Z tego linka to jest od anglika. tu masz tanio od europejczyka ale zewnętrznie wygląda mało zachęcająco http://www.allegro.pl/item1082336159_nissan_primera_p11_nagrzewnica_klimatyzacji.html tu następna od europejczyka http://www.allegro.pl/item1102268159_nagrzewnica_klimatyzacji_nissan_primera_p11.html Edytowane 1 Lipca 2010 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Ultrafiolet - nie wiedziałem o tym sposobie. A w którym serwisie to robiłeś? Wawa czy Pruszków? Wielkie dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Ja robiłem u tych kolesi klimatyzacje http://www.chlodnice-konarscy.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszum Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 Witam Przyłacze sie do dyskusji bo jestem świeżo po wymianie nagrzewnicy w P11.144 z 2001r 2.0TD Moze sie przydadzą komuś moje podpowiedzi : 1. Kupiłem nowy zamiennik koszt około 80zł - pasuje na 100% z modelu sprzed liftu (aczkolwiek w katalogach nie ma ) 2. Nie TRZEBA SPUSZCZAC GAZU Z KLIMY nie musimy odpinać przewodów z klimatyzacji 3. Aby zdjąć deskę trzeba odkręcić dwie śrubki z AIR BAG (klucz TORX z dziurką ) 4. Zrobić zdjęcia jak idą wiązki i jak są poprzypinane to zdecydowanie ułatwia składanie 5. Operacja z pomocą kolegi trwala około 4-5 h bez pośpiechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.