kamilgh Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich !!!! Mam pytanie wczoraj nabyłem sobie Nissana Primerkę P12 z diselkiem 2,2 literka z 2002 r., jednak po przejechaniu 150 km okazało się, że raptownie wzrosła temperatura silnika, po małej diagnostyce okazało się, że brakuje płynu w chłodnicy, po dolaniu wszystko było OK. do momentu przejechania następnych 150 km i pojawił się ten sam objaw. Dolałem 3 literki wody i w drogę i za 150 km to samo i tak do domu…. Sprawdziłem olej i nie widać aby woda dostawała się do silnika (olej czarniutki jak to w diselku). Przewody do chłodnicy i silnika też całe w kabinie sucho. Może miał już ktoś taki przypadek jak można sobie z tym poradzić. Pozdrawiam Edytowane 22 Kwietnia 2010 przez kamilgh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Dolewałeś płynu do chłodnicy czy do zbiornika wyrównawczego? Może chłodnica była prawie pusta lub jest dziurawa. Jak kupiłem pierwsze auto też bez przerwy lałem płyn, a jako laik lałem go do wyrównawczego i ciągle było mało, okazało się że po prostu koleś o auto za bardzo nie dbał i w chłodnicy była minimalna ilość borygo i wszystko zasysało z wyrównawczego zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgh Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Dolewałeś płynu do chłodnicy czy do zbiornika wyrównawczego? Może chłodnica była prawie pusta lub jest dziurawa. Jak kupiłem pierwsze auto też bez przerwy lałem płyn, a jako laik lałem go do wyrównawczego i ciągle było mało, okazało się że po prostu koleś o auto za bardzo nie dbał i w chłodnicy była minimalna ilość borygo i wszystko zasysało z wyrównawczego zbiornika. Dolewałem do chłodnicy i cały czas ubywało po przejechaniu 150km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 jak węże całe i nigdzie nie widać wycieku to może być uszczelka pod głowicą, pompuje ciśnienie w układ chłodzenia i wywala wyrównawczym podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgh Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 jak węże całe i nigdzie nie widać wycieku to może być uszczelka pod głowicą, pompuje ciśnienie w układ chłodzenia i wywala wyrównawczym podczas jazdy Też tak własnie myślę, że to może być przyczyną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciej__ Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 jak węże całe i nigdzie nie widać wycieku to może być uszczelka pod głowicą, pompuje ciśnienie w układ chłodzenia i wywala wyrównawczym podczas jazdy Ale przy 1ltr plynu na 50km to by dymil na bialo jak lokomotywa parowa chyba? Z drugiej strony wyciek tez by musial byc solidny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgh Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Ale przy 1ltr plynu na 50km to by dymil na bialo jak lokomotywa parowa chyba? Z drugiej strony wyciek tez by musial byc solidny... Ale on nie dymi ani na czarno ani na biało. A gdzieś ucieka sobie płyn ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 dymił by na biało gdyby płyn poszedł w cylindry a jak poszło ciśnienie w ukłąd chłodzenia w taki miejscu, że tylko dmucha to nie zauważysz tego tylko płyn będzie uciekał, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgh Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 dymił by na biało gdyby płyn poszedł w cylindry a jak poszło ciśnienie w ukłąd chłodzenia w taki miejscu, że tylko dmucha to nie zauważysz tego tylko płyn będzie uciekał, No i jest przyczyna moich kłopotów - uszczelka pod głowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 No i jest przyczyna moich kłopotów - uszczelka pod głowicą Ja stawiam że poszła ci pompa wody. Sprawdź czy silnik koło pasków klinowych nie jest mokry. Też mi ubywał płyn chłodniczy tylko że silnik 1.8 benzyna i okazało się że pompa była do wymiany. Teraz ani kropli nie dolewam i nic nie zmyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgh Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Ja stawiam że poszła ci pompa wody. Sprawdź czy silnik koło pasków klinowych nie jest mokry. Też mi ubywał płyn chłodniczy tylko że silnik 1.8 benzyna i okazało się że pompa była do wymiany. Teraz ani kropli nie dolewam i nic nie zmyka. Pompa wodna jest suchutka, ale za to sprawdzaliśmy u mechanika czy w płynie w chłodnicy są oznaki CO2 co oznacza uszkodzenie uszczelki pod głowica, i potwierdziła się ta wiadomość. Silniczek trafił już do mechanika, mam nadzieje, że będzie to koniec moich problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.