Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N13] 89 rok 1,4 GA14S czy tam jest pasek rozrządu i jak czesto się go wymienia ?


fastdriver

Rekomendowane odpowiedzi

kupiłem niedawno nissan N13 89 rok 1,4 GA14S - nie mam wiadomości od poprzedniego właściciela i nie wiem czy zmieniał czy nie zmieniał paska i czy w ogóle tam jest pasek ?

 

dziękuję za info i pozdrawiam

 

kupiłem niedawno nissan N13 89 rok 1,4 GA14S - nie mam wiadomości od poprzedniego właściciela i nie wiem czy zmieniał czy nie zmieniał paska i czy w ogóle tam jest pasek ?

 

dziękuję za info i pozdrawiam

 

 

 

ale nie wszyscy na raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś na forum mógłby się podzielić wiedzą czy tam jest pasek czy łańcuch - będę bardzo wdzięczny

 

czy ktoś na forum mógłby się podzielić wiedzą czy tam jest pasek czy łańcuch - będę bardzo wdzięczny

 

 

ja nie wiem czy ja jakieś dziwne pytania zadaję? czy moze za bardzo archaiczny mam silnik ? może powinienem zadać pytanie w innym miejscu ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem kolego!!!z tego co udało mi się wyszperać w necie to silniki od nissana począwszy od roku 85 są identyczne z tymi produkowanymi do 94 i później oczywiście poza mocą i osiagami.Także raczej na pewno silnik masz na łańcuchu.także spokojna głowa dopóki nie stuka ci o obudowę to lajcik.paski masz jedynie do pompy i alternatora itd.Silnik masz jednak na gaźniku..to dobrze ze wzgledu na fakt że nie musisz obawiać sie jazdy na rezerwie paliwowej.na wtrysku w baku jest pompka której smarowaniem jest paliwo i jazda na rezerwie po prostu ja zaciera i psuje się , u ciebie działa to na zasadzie pływaka. paski rozrządu(alternator itd) wymieniaj jeśli widzisz wizualnie że są widoczne uszkodzenia pęknięcia,jeśli widać na pasku napisy to spoko pojeździsz długo. dbaj o silnik olej zmieniaj nie co 15 tyś a co 10-12 no i filtr.powodzenia.jak coś to pisz..może będę umiał doradzić..hej!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dzięki !!! za szybką odpowiedź jestem właśnie przed dłuższą jazdą za granicę i bardzo mnie uspokoiła twoja odpowiedź :)

cieszę się że mam tak prosty i solidny silniczek - auto kupiłem niedawno i organoleptycznie olej wygląda bardzo dobrze więc jeszcze nie będę zmieniał-

tylko bardzo dziwne że jak byłem w sklepie to bez problemu zamówiłem sobie pasek rozrządu do GA14s ale może sprzedawca się pomylił - poprostu go nie odbiorę

 

wczoraj wymieniałem szczotki w rozruszniku - dziś montuję ciekawe czy będzie działać lepiej bo

 

w innym poście załączyłęm zdjęcia silnika

 

bardzo dzięki !!! za szybką odpowiedź jestem właśnie przed dłuższą jazdą za granicę i bardzo mnie uspokoiła twoja odpowiedź :)

cieszę się że mam tak prosty i solidny silniczek - auto kupiłem niedawno i organoleptycznie olej wygląda bardzo dobrze więc jeszcze nie będę zmieniał-

tylko bardzo dziwne że jak byłem w sklepie to bez problemu zamówiłem sobie pasek rozrządu do GA14s ale może sprzedawca się pomylił - poprostu go nie odbiorę

 

wczoraj wymieniałem szczotki w rozruszniku - dziś montuję ciekawe czy będzie działać lepiej bo

 

w innym poście załączyłęm zdjęcia silnika

 

 

 

 

Mam jeszcze mały problem z odpalaniem na benzynie gdy silnik jest zimny pali dosłownie jakby na 3 gary; trzeba długo krecić żeby odpalił i wyraźnie nie przepala wszystkiego bo chmura spalin leci z wydechu ...

 

gdy przełączę na gaz problem znika - zaczyna równo pracować

dopiero po 10 minutach pracy gdy silnik jest dobrze rozgrzany zaczyna pracować normalnie też na benzynie

... z odpalaniem na gazie nie ma żadnego problemu od pierwszego strzała tylko ma lekko wolne ale to normalne chyba - co może być

 

nie jest to jakiś bolący problem - ale chciałbym wiedzieć o co chodzi - może gaźnik mam przeczyscić czy filtr paliwa zmienić ?

 

pytanie: czy ten silnik ma ssanie ? bo jeśli ma ręczne to nawet nie wiem gdzie się włącza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!!!co do pasków to sprzedawca mniał pewno na myśli paski do alternatora i pompy wodnej.jesli masz je nienaruszone-tzn widać napisy oraz nie są popękane to nie wymieniaj.co do odpalania na zimnym sprawdź kable WN i ewentualnie rozdzielacz zapłonu oraz palec rozdzielacza( kopułka)czy nie jest popękana i iskry nie przeskakują..doraźnie skutkują areozole do instalacji elektrycznej z silikonem-wypychają wilgoć i wodę-na stacjach(min shell)sprawdź też świece i wymień jeśli przepalone najlepiej NGK(tzw nissanowskie)jak Ci muli silnik to mozna wymienić filtr paliwa-koszt niewielki a efekt widoczny..acha nissany a raczej japońce uwielbiają półsyntetyk 10W40 do silnika.poza tym to naprawdę autko powinno bez problemowo chodzić.pozdro.ps.nie to bym był znawcą motoryzacji-uczę się wszystkiego na własnych błędach, podpatruję mechanika, wertuję kniżkę oraz szperam w necie oraz doświadczam na własnej skórze :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!!!co do pasków to sprzedawca mniał pewno na myśli paski do alternatora i pompy wodnej.jesli masz je nienaruszone-tzn widać napisy oraz nie są popękane to nie wymieniaj.co do odpalania na zimnym sprawdź kable WN i ewentualnie rozdzielacz zapłonu oraz palec rozdzielacza( kopułka)czy nie jest popękana i iskry nie przeskakują..doraźnie skutkują areozole do instalacji elektrycznej z silikonem-wypychają wilgoć i wodę-na stacjach(min shell)sprawdź też świece i wymień jeśli przepalone najlepiej NGK(tzw nissanowskie)jak Ci muli silnik to mozna wymienić filtr paliwa-koszt niewielki a efekt widoczny..acha nissany a raczej japońce uwielbiają półsyntetyk 10W40 do silnika.poza tym to naprawdę autko powinno bez problemowo chodzić.pozdro.ps.nie to bym był znawcą motoryzacji-uczę się wszystkiego na własnych błędach, podpatruję mechanika, wertuję kniżkę oraz szperam w necie oraz doświadczam na własnej skórze :rolleyes:

 

bardzo dziekuje za zainteresowanie

- jutro podjadę po ten areozol - świece wykręcałem wyglądają nieźle robiłem zdjęcia - no fakt iskra ma gdzie skakać mam skręconą kopułkę rozdzielacza drutem bo ktoś zerwał gwint jednej śruby -i jeszcze z cewki wychodzący kabel ma zaizolowaną gumkę bo pękła - nie wiem może jest nieoryginalna bo jakaś wąska ...

tylko czy powinna być różnica na gazie ze względu na przewody ? dlaczego na gazie chodzi idealnie a na benzynie nie ? jeśli przeskakuje jak jest zimny to dlaczego przeskakiwanie nie występowało by na gazie ?

 

filtr powietrza rzeczywiście wygląda na chodzony :) wymienię w najbliższym czasie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym ostatnim opisie optuję za sprawdzeniem filtru paliwa- zakładam ze jest zamulony stąd to dławienie filtr to koszt ok 30 zeta. aha tankuj dobre paliwo- tak doradził mi mój mechanik( bp,shell) bo lotos i orlen to jeden sort- duzo wody-mniejsza kaloryczność- dławi się silnik- generalnie nyska po nich jeździ jak osiołek Sancho Panchy heheheh.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie ssania - czy jest i gdzie i czy włącza wyłącza się automatycznie ?

 

kupiłem filtr i go zmienię - kolejne świece i przewody ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...