Gość BoLo03 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 witam wszystkich. dwa tygodnie temu kupiłem patrola Y60 2.8 TD krótkiego 94r. pojawił się problem z "kopceniem" wczoraj podczas przejazdu z jednej hali na drugą( przechodzi remont blacharki) zauważyłem że kopci lekko raczej na biało. tzn: odpalam na zimno bez problemu. puści lekkiego dymka i już śmiga jak powinien bez dymienia. pochodzi tak 5 min i zaczyna lekko kopcić. jak dodam gazu to dymi i przy dodawaniu gazu tak do 1500 obr jest takie wrażenie jakby chodził nie na wszystkie gary. na wyższych obrotach mu przechodzi. wymieniłem filtr paliwa i odpowietrzyłem go przy wtryskach. bez zmian. postanowiłem go przegonić. zrobiłem ostry 1km po asfalcie. w lusterku widziałem że dymi. jak się zatrzymałem to nadal było bez zmian. ciągle puszczał dymek na jałowym. w drodze powrotnej już mu przeszło. i na jałowym też przestał kopcić. tylko tak przy dodaniu gazu między 1500-2000 lekko zadymi. chodzi równo, nie brakuje mu mocy, na zimno zapala jak nowy ale na ciepłym już ma problem. muszę dłużej pokręcić. co myślicie? może ma żle ustawiony rozrząd? lub już koniec pompy? czekam na wasze opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Balugas Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 "ale na ciepłym już ma problem. muszę dłużej pokręcić. co myślicie" zrób tak nagrzej go do temperatury roboczej a nastepnie na pompe wtryskową połuz namoczoną zimną np szmate jak pompa sie ostudzi spróbuj odpalic jak odpali ładnie to znaczy ze pompa do roboty i nie trzyma cisnienia po nagrzaniu.Co do kopcenia to mysle ze norma bo jak teraz(remonty)jest odpalany od czasu do czasu i tylko na wolnych obrotach chodzi to duzo sadzy i wody osadza sie w układzie wydechowym i dlatego kopci a jak go "przedmuchasz" to wyrzuca wszystko z układu i spokój miałem tak w sowim cos przy nim robiłem i caly dzien na wolnych obrotach pyrkotał pod wieczór miałem wyjazd przycisnełem mu to swiata za mną nie było widac tornado z rury wydechowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoLo03 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 dzięki za rade. dzisiaj zrobię tak jak napisałeś. kolesie z warsztatu 4X4 mówili że to mogą być też przewody paliwowe lub smok w baku. fura już śmigała cały weekend. dzisiaj odpale go rano i lukne co i jak. jestem pod lekkim wrażeniem że ten klocek tak się fajnie rozpędza. jak na taką małą moc i sporą wagę to jest fajnie. moment robi swoje. jeszcze raz dzięki i pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Balugas Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 jezeli chcesz miec jeszcze wiekszego "banana" na twarzy to okrec boostpin na najwieksze wciecie zmien spreznke na boostpinie na bardziej miekka i zwieksz troche dawke ewentualnie jak bedzie kopcic to zwieksz cisnienie doladowania przez mbc i wtedy dopiero idzie przed tymi zabiegami pod laweta palił mi ok 15l a teraz ok 12 wiec ma wiecej mocy i mniej pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoLo03 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ostatnio autko więcej stoi niż śmiga. zauważyłem tez że jak go odpale i chodzi sobie tak na jałowym, to gdy dodam mu gazu tak do 3-3,5 tys. i puszcze gwałtownie gaz to silnik spada na niskie obroty i chodzi strasznie nierówno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacozkato Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 hejo, przyczyną tego, często jest nieszczelny układ zasilania- z paliwem pompa ssie powietrze. Zrobiłem tak: 1. od pompy zacząłem - pierwszy odcinek przewodu paliwowego wymieniłem na przeźroczysty - by widzeć (ssał bąbeliki, a po przegazówce, wielkie bąble) 2. zmostkowałem na próbe filtr i pompke ręczną (dalej ropa gazowana) 3. wymieniłem przewód od baku po filtr ( nie ufałem tej zardzewiałej rurce pod autem ) - dalej bąbelki 4. wymontowałem zasysanie z baku - rurke zatkałem palcem z jednej strony z drugiem possałem osobiście i zatkałem językiem... i pss nie trzyma podciśnienia. -- na krućcu mikro dziurka od korozji. dziurkę załatałem tigiem. problem ustał w punkcie 1 nie widać powietrza. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Witam Nie chcę Cię martwić ale napisałeś że kopci "na biało" . To nie jest dobry objaw w żadnym aucie.... Diesel może kopcić "na czarno" - to nie spalone paliwo i z tym można sobie w miarę łatwo poradzić. Kopcenie na biało to woda w komorze spalania - to co patrole mają w genach, pęknięta głowica lub blok, w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą. Zobacz czy ci nie "przybywa" oleju. Objawy pozostałe pasują do tej smutnej teorii. Obym się mylił. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 A jak jeździ na krótkich trasach to co .. zaraz głowica? Nie woda się osadza, wilgoć i wtedy też czasami pokopci na biało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.