Gość mbr Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam Problem a raczej ciekawostka jest u mnie następująca. Gdy stoję na światłach troszkę słabiej mi świecą swiatła, jak dodam delikatnie gazu, albo jak po prostu jadę, to świecą normalne. Ostatnio stałem sobie na światłach, było już ciemno i przede mną stał samochód, stałem i dotykałem delikatnie gaz i światła bardziej oświetlały mu tył, po puszczeniu mniej, aż do czasu jak mnie opieprzył przez CB, żebym mu nie mrugał, bo jest czerwone i on nie ruszy :-) Almera N15 1,4 75 km, przebieg 245 tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Regulator napięcia lub alternator, bez wizyty u elektryka raczej się nie obędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Tak jak kolega pisze powyżej - częsta przypadłość starszych autek - pewnie jak masz włączony kierunek to też przygasają, a przy hamowaniu zwalnie dmuchawa (jeżeli jest na maksymalnych obrotach). Nic strasznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tricu Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Albo dynamo ci sie odłączyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Flapjack23 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Akumulator do wymiany... Moi rodzice tak mieli w almerce, nic nie trzymał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 AKumulator, alternator, a najprawdopodobniej kabel (styki) miedzy alternatorem a akumulatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micra96 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Możesz to łatwo sprawdzić, musisz tylko mieć miernik (woltomierz). Napięcie na akumulatorze przy pracującym na wolnych obrotach silniku bez obciążenia (dmuchawa wyłączona, światła pogaszone) powinno wynosić około 14,4V. Potem włączasz wszystko co się da, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na max, światła, radio itp i ponownie mierzysz napięcie. Teraz powinno wynosić około 13,8V chociaż generalnie jeśli jest powyżej 13V to przyjmuje się że alternator jest dobry. Często się zdarza, że po dodaniu gazu napięcie wzrasta do normalnego poziomu, co kwalifikuje alternator do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.