marcineq20 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam, w mojej Primerce 1.6 16V 1997 r. (145.000 km przebiegu - nie kręcony) zauważyłem, ze czasami dwójka ciężko wchodzi, a jesli wrzucam dwójke przy 2.500obr/min to potrafi zgrzytnąć. Inne biegi wchodza z wyczuwalnym oporem, ale lekko. Sprzęgło sie nie slizga, bierze od połowy, skrzynia nie hałasuje. Jeszcze widac ruchy lewarka przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. NIe wiem juz co robić. A np. jesli dwójke wrzucam powyzej 2.500 obr/min to ładnie wchodzi bez niczego. Jak myślicie co to moze być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 sprawdź poduchę pod skrzynią biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 NO własnie to obstawiam, ale myslałem tez nad zmiana oleju w skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 NO własnie to obstawiam, ale myslałem tez nad zmiana oleju w skrzyni biegów. olej zostaw nie ma potrzeby wymieniać, sprawdź poduchę a będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 oki sprawdze i dam znac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 tylko nie jedną a wszystkie 4 ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 tylko nie jedną a wszystkie 4 ry jakie 4 ?? z tyłu jest jedna i zazwyczaj ona tarabani biegi, OT: w czwartek chyba bvędę przelatywał przez KR, moze odbierzesz lampy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 sprawdź poduchę pod skrzynią biegów Witam Mam identyczny problem jak kolega marcineq20 i nie wiem od czego zacząć naprawę.Na początek tez chciałem wymienić olej ale widzę z tego co piszesz ze może być to wina poduszki.Zgrzyt jest tylko przy zmianie z 1 na 2 ale nie zawsze wiec nie wiem dlaczego poduszka miała by być temu winna. Na co zwrócić uwagę oglądając a poduszkę i co może być jeszcze przyczyna jeżeli okaże się ze poduszka jest dobra. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam,mi też 2 ciężko wchodzi. Wymiana oleju nie pomogła. Podczas jazdy widać wyraźnie ruchy lewarka zmiany biegów więc to raczej wina poduszki. Tyle że w P11 jest ciężko o poduszki - dobre poduszki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam Na co zwrócić uwagę oglądając a poduszkę i co może być jeszcze przyczyna jeżeli okaże się ze poduszka jest dobra. poruszaj całą skrzynią, nie powinna latać, będziesz widział czy jest dobrze czy źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 poruszaj całą skrzynią, nie powinna latać, będziesz widział czy jest dobrze czy źle Witam Czy te poduszki sa dostepne w zamiennikach,jezeli tak to gdzie i za ile mozna je dostac. Z gory dzieki za pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam Czy te poduszki sa dostepne w zamiennikach,jezeli tak to gdzie i za ile mozna je dostac. Z gory dzieki za pomoc Pozdrawiam spoko dostaniesz w każdym sklepie, jak będziesz miał problem to daj znać dowiem się u siebie ile by kosztowały i podeślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Pany chodzi oto że skrzyni jest przykręcona do silnika jak ruszacie zmieniacie biegi to wszystko sie rusza w 1.6 jest dosyć analogicznie jak w 2.0 choć nowe p11 mają inaczej mocowane skrzynie (lepiej) wsumie to lewa poduszka prawa i lewa to luleje co mają chodzić po osiowo a kasować luz przednia i tylnia a one nie są za sztywne ... zamienniki raczej bez problemu ... wkłady albo i całą można kupić cena w granicach 60 zł za szt .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Pany chodzi oto że skrzyni jest przykręcona do silnika jak ruszacie zmieniacie biegi to wszystko sie rusza w 1.6 jest dosyć analogicznie jak w 2.0 choć nowe p11 mają inaczej mocowane skrzynie (lepiej) wsumie to lewa poduszka prawa i lewa to luleje co mają chodzić po osiowo a kasować luz przednia i tylnia a one nie są za sztywne ... zamienniki raczej bez problemu ... wkłady albo i całą można kupić cena w granicach 60 zł za szt .. Witam Wielkie dzięki za pomoc i wyjaśnienia ale piszesz w taki sposób ze zrozumienie tego to tez nie lada sztuka,bez obrazy. Pozdrawiam Ps Ja zalapalem o czym piszesz olej zostaw nie ma potrzeby wymieniać, sprawdź poduchę a będziesz zadowolony Cześć Mówiąc sprawdź poduchę masz na myśli poduszkę od skrzyni która znajduje się pod akumulatorem?? Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witam Wielkie dzięki za pomoc i wyjaśnienia ale piszesz w taki sposób ze zrozumienie tego to tez nie lada sztuka,bez obrazy. Pozdrawiam Ps Ja zalapalem o czym piszesz Cześć Mówiąc sprawdź poduchę masz na myśli poduszkę od skrzyni która znajduje się pod akumulatorem?? Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam o ile dobrze pamiętam pod samochodem jest belka i tam masz jeszcze jedną poduchę do skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcineq20 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 No wiec poduchy mam w bardzo dobrym stanie!!! Wymienie olej w skrzyni moze pomoze... czy ktos juz mial cos takiego, ze po wymianie oleju w skrzyni biegów biegi, skrzynia chodziła lepiej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tony212 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Podczepię się pod temat, Panowie jest jakiś sposób na poprawienie precyzji skrzyni biegów w p11 ? Nie wiem czy ten typ tak ma iż skrzynia jest lekko "galaretowata" i nieprecyzyjna , 3 bieg trzeba wbijać z wyczuciem. Generalnie biegi wchodzą lekko,ale skrzynia sprawia wrażenie "luźnej". Na szybkiego sprawdziłem forum i nie znalazłem odpowiedzi. Z góry dzięki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Ja nie jestem zadowolony z pracy swojej skrzyni biegów (2 ciężko wchodzi i 5 niezbyt lekko a i wsteczny czasem stawia opory) ale akurat z 3 nie ma żadnych problemów. Z pozycji "luz" lekko(bez oporów) popycham lewarek do przodu i 3 wchodzi,z 2;4 i wstecznego tylko popycham lewarek do przodu i najpierw sam ustala się luz a później 3 wchodzi bez oporów. A na "luzie" czujesz czy sprężynki ustalają lewarek po środku? (ruszając lewarkiem lewo-prawo?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 może trzeba sprawdzić poduszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tony212 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Chaczący wsteczny to chyba norma w primach, na luzie dzwignia jest na środku i w takim przypadku 3 wchodzi w miare znośnie.Gorzej jest gdy zapinam bezpośrednio z 2 na 3. Gdy wbiję bieg, drążkiem można ruszać na boki po 2-3cm , zarówno w lewo jak i w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Chaczący wsteczny to chyba norma w primach, na luzie dzwignia jest na środku i w takim przypadku 3 wchodzi w miare znośnie.Gorzej jest gdy zapinam bezpośrednio z 2 na 3. Gdy wbiję bieg, drążkiem można ruszać na boki po 2-3cm , zarówno w lewo jak i w prawo. gumy na drążkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 (edytowane) Odkopię. Wsteczny wchodzi ciężko, jedynka różnie (mniejsze problemy niż ze wstecznym ale ciężej niż pozostałe biegi). 2,3,4,5 już wchodzą bardzo lekko, precyzyjnie, luzów drążka żadnych nie ma. Sprawdzić poduszki, jak poprzednicy? W ogóle nikt się nie pochwalił czy mu się udało coś zaradzić. Najbardziej zależałoby mi na tym wstecznym, czasem nawet ciężko go w ogóle wrzucić... EDIT: przeszukałem jeszcze dział "porady eksploatacyjne" i tam ludzie piszą, żeby wstecznym się nie przejmować, że w większości aut ciężko wchodzi, a jak nie chce wejść, to trzeba puścić i wcisnąć jeszcze raz sprzęgło na 3sec i powinien wskoczyć... Rzeczywiście takie proste rozwiązanie? Edytowane 11 Lutego 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Taaa jeżeli chodzi o wsteczny to raczej innej opcji nie ma. Przepompować sprzęgło i wtedy wejdzie, u mnie zazwyczaj z lekkim zgrzytem ale trudno. Natomiast mam podobne problemy ze skrzynią co inni. Na niskich biegach trochę skrzeczy przy przechodzeniu z 1na2 i z 2na3, dalej juz raczej bez problemu, czasami do piątki muszę przepompować sprzęgło bo nie chce wejść ale to sporadycznie. Mówicie, żeby sprawdzić poduchy? Będe musial tak zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartekb89 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam odkopuje temat, ponieważ mam dziwny problem z biegami w Primera P11 Kombi 98r. 1.6 benzyna. Gdy samochód jest zimny tak do przejechania około 20km na mieście (mieszkam we Wrocku, więc nie ciężko) wszystko chodzi elegancko wsteczny bez zgrzytu, inne też ładnie wbijają, jest lekki luz na drążku, ale wcześniej też był jak jeszcze biegi się nie psuły(auto posiadamy w rodzinie od 2000r.), po takiej drodze około zaczynają biegi ciężko wchodzić, na skrzyżowaniu czasem często wbić 1, a potem redukcja na 2 też niejednokrotnie na siłę. Na parkingu wsteczny nieraz tak wchodzi jakby chciało silnik wyrwać albo sam zgrzyt aż boli. Potem auto postoi z 2-3h i spowrotem wszystko chodzi super. Ponizej opiszę san poduch na oko i dodam zdjęcia, ale ta pod skrzynią tylna poducha wygląda najlepiej i przednia ta podłużna też, gorzej z lewą i prawą silnika, ale czy same one mogą powodować taki objaw, że, np. auto się nagrzeje i silnik i te dwie poduchy po nagrzaniu zaczynają puszczać i silnik siada i tarabanią się biegi pomimo dobrze wyglądającej poduchy pod skrzynią? Dodam, że jak się odpala spowrotem jak jest nagrzany czuć wibracje silnika i tak przy 120km/h na autostradzie też zaczyna być czuć, więc o to podejrzewam te lewą i prawą. Czy wymienić wszystkie czy tylko te dwie podejrzane? i czy coś innego może dawać taki objaw? olej był wymieniany jakieś 25-30 tyś km temu w skrzyni teraz mam przejechane 120 tyś Podejrzewam poduszki, jedna lewa ta pod akumulatorem ma zerwaną gumę w jednym miejscu, lecz całość się trzyma zerwanie jest w miejscu, gdzie jest zagięcie cienkiej gumy (zdj), a prawa silnika jest zmurszała i ma pękniecie na głównym rdzeniu, więc na pewno do wymiany na portalu aukcyjnym znalazłem najtaniej za 169 zł+wysyłka, a lewą za ~150zł+wysyłka, lecz tylna pod łapą/łyżwą ta pod sama skrzynią biegów tylna wygląda ok, nie jest zmurszała ani popękana (zdj), a to niby ona tarabani często biegi. lewa skrzyni przód pod akumulatorem:(widać pęknięcie gdzie jest cienka ten gruby rdzeń niezmurszały pęknięć nie widzę choć ciężko tam zajrzeć) przód prawa ta u góry co od maski ją widać cała zmurszała i popękana i wyginana: ta pod skrzynią biegów tylna na łyżwie wygląda ok choć kto wie co tam siedzi ukryte za blachą: Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Bartekb89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekn19 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zauważyłem ostatnio dziwny problem z dwójką mianowicie podczas zmiany biegu z 1 na 2 przy obrotach ok 2,5tys bieg wchodzi z oporem i lekkim zgrzytem. natomiast gdy zmiana jest bardziej dynamiczna np 3,5tys wzwyż problem nie występuje lub gdy zmiany dokonam bardzo powoli. na pozostałych biegach nie ma problemu. skrzynia ma świeży olej Mobil Mobilube 1 SHC 75W90. Udokumentowany przebieg 115tys. Z gory dziękuje za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.