Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem ze wspomaganiem kierownicy


Konrad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam mały (chyba ;) problem ze wspomaganiem kierownicy. W momencie gdy wycofam na pełnym skręcie kierownica po zatrzymaniu samochodu jakby blokuje się, tak jakby silnik był wyłączony, dopiero w momencie gdy lekko podjadę do przodu, wspomaganie zaczyna działać.

Proszę o sugestie co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawialbym na to ze pompa wspomagania ci pada, to ze podjedziesz kawalek dalej nie powoduje ze kiera sie ruszy zrob to na biegu jalowym poprostu zwieksz obroty silnika zobacz czy ci to pomoze jesli na zwiekszonych obrotach silnika mozesz krecic a jak zmniejszysz bedzie chodzilo ciezko tzn ze pompa do wymiany , plusem dla ciebie jest plyn ktory ponoc masz na minimum moze jak dolejesz bedzie ok ale nie liczylbym na to , moze gdzies ci leci... a to juz wiekszy problem bo jesli z przekladni to spory koszt

 

 

wyminicie plyn , napiszcie co dzieje sie dalej ja lalem czerwony mobil AT 220 czy jakos tak ale jak zakladalem nowa pompe:), btw kirownica blokuje sie czy idzie bardzo ciezko??

jesli macie pompe do wymiany a macie silnik 1,9 dci f9q to pompa od laguny 2 pasuje trzeba zwrocic uwage na koło i policzyc na nim rowki da sie tez przelozyc kolo "pasowe" bo tak sie chyba zwie ze starej pompy.

looknijcie na moje tematy bylo tam rozdmuchane wspomaganie bodajze w temacie ogolnym wspomagania jak i dyskusja na jego temat byla w temacie z drazkami pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawialbym na to ze pompa wspomagania ci pada, to ze podjedziesz kawalek dalej nie powoduje ze kiera sie ruszy zrob to na biegu jalowym poprostu zwieksz obroty silnika zobacz czy ci to pomoze jesli na zwiekszonych obrotach silnika mozesz krecic a jak zmniejszysz bedzie chodzilo ciezko tzn ze pompa do wymiany , plusem dla ciebie jest plyn ktory ponoc masz na minimum moze jak dolejesz bedzie ok ale nie liczylbym na to , moze gdzies ci leci... a to juz wiekszy problem bo jesli z przekladni to spory koszt

 

 

wyminicie plyn , napiszcie co dzieje sie dalej ja lalem czerwony mobil AT 220 czy jakos tak ale jak zakladalem nowa pompe:), btw kirownica blokuje sie czy idzie bardzo ciezko??

jesli macie pompe do wymiany a macie silnik 1,9 dci f9q to pompa od laguny 2 pasuje trzeba zwrocic uwage na koło i policzyc na nim rowki da sie tez przelozyc kolo "pasowe" bo tak sie chyba zwie ze starej pompy.

looknijcie na moje tematy bylo tam rozdmuchane wspomaganie bodajze w temacie ogolnym wspomagania jak i dyskusja na jego temat byla w temacie z drazkami pozdro

Podepnę się trochę pod temat. Ja właśnie mam chyba wyciek z przekładni. Na razie problemu nie mam ze wspomaganiem jeśli chodzi o działanie, ale co jakiś czas (powiedzmy raz w miesiącu muszę dolać płyn nie dużo ale jednak). Zauważyłem że cała ta karbowana guma jest mokra i widać że jest to płyn z układu wspomagania. Słyszałem że prawdopodobnie jest to listwa jakaś. JAki jest koszt wogóle naprawy tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebap12

Podepnę się trochę pod temat. Ja właśnie mam chyba wyciek z przekładni. Na razie problemu nie mam ze wspomaganiem jeśli chodzi o działanie, ale co jakiś czas (powiedzmy raz w miesiącu muszę dolać płyn nie dużo ale jednak). Zauważyłem że cała ta karbowana guma jest mokra i widać że jest to płyn z układu wspomagania. Słyszałem że prawdopodobnie jest to listwa jakaś. JAki jest koszt wogóle naprawy tego?

Witam

Ja zapłaciłem za demontaż, regeneracę przekładni listwowej, montaż 1000zł

Niestety mam problem z tym związany, bo coś sknocili i jak ruszam to po paru metrach wyłącza mi się ESP Electronic Control

Tak samo jest jak skręcę kierownicą w lewo o jeden obrót nawet na postoju.:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety... przekładnia przecieka. Po ściągnięciu gumowej osłony okazało się że nakrętka mocująca do obudowy się poluzowała. Po dokręceniu jej wyciek znacznie się zmniejszył ale straty płynu nadal są znaczące. Czy to może być jakaś drobnostka, w stylu o-ring do wymiany? Bo jeśli to grubsza robótka to na pewno nie będę się bawił w regeneracje bo firmy biorą za to chore sumy a i tak przekładnia nie będzie miała już jakości/zdolności nowej więc lepiej dołożyć te 300 zł i kupić nową.

Pytanie: czy ktoś sam naprawił wyciek w przekładni? Bo jeśli to kwestia nadlewania jakiś stożków to może byc problem, jednak może chodzi o jakieś uszczelnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety... przekładnia przecieka. Po ściągnięciu gumowej osłony okazało się że nakrętka mocująca do obudowy się poluzowała. Po dokręceniu jej wyciek znacznie się zmniejszył ale straty płynu nadal są znaczące. Czy to może być jakaś drobnostka, w stylu o-ring do wymiany? Bo jeśli to grubsza robótka to na pewno nie będę się bawił w regeneracje bo firmy biorą za to chore sumy a i tak przekładnia nie będzie miała już jakości/zdolności nowej więc lepiej dołożyć te 300 zł i kupić nową.

Pytanie: czy ktoś sam naprawił wyciek w przekładni? Bo jeśli to kwestia nadlewania jakiś stożków to może byc problem, jednak może chodzi o jakieś uszczelnienia?

Witam. Miałem identyczny problem. W Kraczkowej k/Łańcuta woj. podkarpackie jest gość co regeneruje cały układ wspomagania po wymontowaniu. Koszt regeneracji tj. około 580zł. Daje gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jesli macie pompe do wymiany a macie silnik 1,9 dci f9q to pompa od laguny 2 pasuje trzeba zwrocic uwage na koło i policzyc na nim rowki da sie tez przelozyc kolo "pasowe" bo tak sie chyba zwie ze starej pompy.

looknijcie na moje tematy bylo tam rozdmuchane wspomaganie bodajze w temacie ogolnym wspomagania jak i dyskusja na jego temat byla w temacie z drazkami pozdro

 

no niestety ja mam pompkę do wymiany, Nowa w serwisie kosztuje 3000 więc deko przegięcie. Mam też 19dci i tu moje pytanie, jak upewnić się że mam silnik F9Q i czy może wszystkie 19dci to są F9Q. I w związku z pompką mam jeszcze jeden problem ten przewód wysokiego ciśnienia co to idzie z pompy do maglownicy też mi przecieka, oczywiście w ASO kosztuje 1400 pln i nie ma zamienników, i znowu zapytanie czy będzie pasował z laguny lub czy da się go czymś zastąpić.

 

Oczywiście białostoccy magicy od regeneracji pomp powiedzieli że akurat ta pompka nie daje się zregenerować.

Edytowane przez wels
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

 

Podłączę się pod temat wspomagania... W mojej WP12 (1.9 dCi, 120KM z 2003 roku) ostatnio kierownica chodzi tak, jakby nie było wspomagania. Dokładniej rzecz ujmując potrafi się "zaciąć" tak, że trzeba dość dużo siły włożyć w kręcenie, po czym niespodziewania na chwilę odpuszcza, aby zaraz znów stawiać czynny opór. Co gorsza po skręcie nie odbija...

 

Sprawdzany był płyn - był wyciek na przewodzie - zlikwidowany, płyn uzupełniony i nadal bez zmian.

 

Dodam jeszcze, że są dni, kiedy wspomaganie działa "prawie" dobrze i kierownica chodzi w miarę lekko bez zacięć i szarpnięć.

 

Z ojcem zastanawiamy się co jest bardziej prawdopodobne: pompa, czy maglownica?

 

Z góry dzięki za podpowiedź.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj powiazac prace pompy z temperatura plynu cz na zimno chodzi lepiej cz gorzej moze to kwestia plynu i jego wlasciwosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie zauważyłem zależności temperatura płynu - komfort kręcenia kierownicą (stąd podejrzenia padły na pompę lub maglownicę), ale dzięki za sugestię. Dziś autko idzie na diagnostykę do warsztatu... Zobaczymy co powiedzą...

 

 

 

Właśnie dostałem info z warsztatu (może komuś się przyda). Podobno tylko krzyżak się zastał (rdza, itp.)... Regeneracja 250 z robocizną. Mam nadzieję, że faktycznie to tylko to...

 

Pozdrawiam!

 

[Dodane 16 września]

No to naprawione. Faktycznie krzyżak zardzewiał i stanął. Zobaczymy co następne... ;)

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Carlozzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Problem może leżeć w przegubie Cardana pod kolumną kierownicy, miąłem taki przypadek , należy mu się przyjrzeć, jeżeli są ślady rdzy to spróbować prysnąć wd40 a w przyszłości poszukać na wymianę , są tam łożyska igiełkowe które lubią się zacierać a dopiero później dobierać się do układu hydraulicznego .Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wielkie dzieki za odpowiedz.W poniedzialek jade do mechanika.Panowie a nie wchodzi mi 3 bieg jak sie olej zagrzeje?Olej wymienialem 3 miesiace temu.Pozdrawiam.

Edytowane przez Misiorex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Każda POMPA ma takie coś jak zawór przelewowy, sprawdz u siebie jak skręcisz max w którąś strone musi "syczeć" głośniej powiedzmy. Jeżeli olej stary jest lub zmieszany to tak się robi zawiesza się i blokuje. Co do 3 biegu i oleju. Jaki olej wlałeś orginał czy jakiś zamiennik???

Edytowane przez Enku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.Wlałem Hipomax GL-5 Semisynthetic 75W90 klasa jakości API ;GL-5


Witam.Odswiezam temat.Czy moze mi ktos pomoc?Mam problem z trzecim biegiem.Olej w skrzyni jak sie troche nagrzeje powoduje ciezkie zmienianie biegow.Trojke wtedy trzeba szukac.Pozdrawiam i b.prosze o odpowiedz.

Edytowane przez Misiorex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Witam.Wlałem Hipomax GL-5 Semisynthetic 75W90 klasa jakości API ;GL-5

Witam.Odswiezam temat.Czy moze mi ktos pomoc?Mam problem z trzecim biegiem.Olej w skrzyni jak sie troche nagrzeje powoduje ciezkie zmienianie biegow.Trojke wtedy trzeba szukac.Pozdrawiam i b.prosze o odpowiedz.

a kto ma Ci pomóc jak piszesz o biegi w temacie o wspomaganie kierownicy??

 

załóż nowy temat,sformułuj pytanie a na pewno ktos Ci udzieli informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wlałem Hipomax GL-5 Semisynthetic 75W90 klasa jakości API ;GL-5

Witam.Odswiezam temat.Czy moze mi ktos pomoc?Mam problem z trzecim biegiem.Olej w skrzyni jak sie troche nagrzeje powoduje ciezkie zmienianie biegow.Trojke wtedy trzeba szukac.Pozdrawiam i b.prosze o odpowiedz.

 

Na stronie głównej forum, wpisz w wyszukiwarkę /po prawo na górze/ słowa -->skrzynia biegów<--, wyjdzie Ci aż 12 stron na temat skrzyni i zmiany biegów, może coś po przeczytaniu znajdziesz dla siebie. Czasami takie niedomagania mogą być również w innym modelu niż P12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...