Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11/P11] Problem z temperaturą


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Primerę WP11 z silnikiem GA16DE (1,6 16V) z instalacją gazową sekwencyjną.

Dotychczas wskaźnik temperatury silnika po nagrzaniu się motoru zawsze utrzymywał się na połowie wskaźnika. Nawet przy mocnym obciążeniu nie przesuwał się w górę. Ostatnio zaczął przy jeździe "wędrować" w górę, potem spada do połowy (czyli do "standardowego" wskazania) po czym znowu idzie w górę itp. Wiem, że tak nie powinno być. Obydwa wentylatory chłodnicy załączają się przy prawidłowej temperaturze ale nie mogą jej "zbić". Na postoju - na wolnych obrotach wcześniej po załączeniu się wentylatorów, pracowały ok. 7 min. i się wyłączały, teraz pracują cały czas. Sprawdzałem węże chłodnicy - ten gruby górny jest bardzo gorący natomiast dolny wogóle nie jest ciepły. Mam wrażenie również, że górny wąż jest sztywniejszy, jakby panowało w nim wyższe ciśnienie. Ta sztywność górnego węża tez ulega zmianie, casem jest bardziej nabity" a czasem mniej. Dolny wąż jest natomiast mniej "nabity".

Sama chłodnica jest gorąca na samej górze - tzn. ten jej poziomu odcinek w kształcie "rury", natomiast reszta nie jest ciepła. Tak jakby nie było obiegu. Oczywiście płynu nie brakuje. Węże do reduktora gazu (oba - zasilanie i powrót) są gorące więc zapewne jest obieg cieczy chłodzącej. Po odkręceniu korka chłodnicy nie brak płynu - jest po sam korek.

Może jednak chłodnica jest zapowietrzona ?

Jak to spróbować odpowietrzyć ?

A może jest niedrożna ?

Aż strach pomyśleć, że to uszczelka pod głowicą...

Co ewentualnie jeszcze posprawdzać ? Co mogło się stać ?

Proszę o pomoc i porady.

Pozdrawiam -Tomasz.

Edytowane przez Dolce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byłaby uszczelka to były by braki w płynie, jak do tego czasu było dobrze to na początek sprawdził bym termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.

Mam wrażenie, że płynu też ubywa. Mało ale jednak. Przy mocno nagrzanym silniku czuć również delikatny zapach płynu chłodniczego.

Biorąc pod uwagę termostat - czy to nie dziwne, że górny wąż chłodnicy jest gorący ? Wynikałoby z tego, że termostat puszcza płyn na chłodnicę ale dalej jakoś przejśc nie może. To jedna kwestia.

Druga - jakie jeszcze mogą być w tej sytuacji objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą oprócz ubywającego płynu ?

Pozdrawiam.

Edytowane przez Dolce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano możliwe jest iż termostat się nie otwiera i ciśnienie na górnym przewodzie jest bardzo duże i powoli przy dużej temperaturze z pod opaski wycieka po troszku płyn.I wtedy będziesz czuł płyn.

U mnie było podobnie lecz mi przewód wystrzelił z opaską i płyn wyleciał+ chłodnica puściła(było to w upalny dzień).Po wymianie termostatu i chłodnicy z korkiem od roku wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Dzisiaj przyglądałem się jak zachowuje się układ chłodzenia na podstawie wskaźnika temperatury. Otóż po nagrzaniu silnika i jeździe po równym terenie ze średnią prędkością wskazówka temperatury utrzymuje się mniej więcej pomiędzy środkiem (tak jak powinno być) a maksimum. Jeśli silnik nagrzeje się mocniej to wskazówka wędruje w stronę czerwonego pola (jeszcze na dopuszczalnym obszarze, nieznacznie poniżej białej górnej kreski) i tuż przed białą górną kreską zapewne mocniej otwiera się termostat bo temperatura zaczyna opadać, co widać po opadającej wskazówce. W tym momencie - gdy wskazówka temperatura zaczyna opadać - ten dolny wąż zaczyna być ciepły, czyli gorący płyn "przechodzi" przez chłodnicę. Wskazówka zaczyna opadać szybciej jeśli dodam gazu i utrzymuje obroty silnika ok.4000obr/min. Widocznie wówczas jest szybszy przepływ płynu w związku ze zwiększonymi obrotami pompy. Natomiast wyższe obroty w momencie, gdy wskazówka nie jest jeszcze na maksimum niewiele zmieniają.

Powyższe obserwacje wskazują na zbyt mały przepływ płynu przez chłodnicę, co może być oczywiście wynikiem zbyt późnego otwierania się termostatu. Z innych przyczyn może być jeszcze niedrożna chłodnica lub pompka nie dająca odpowiedniego obiegu płynu. Ale obydwie tezy chyba naciągane ponieważ węże nagrzewnicy oraz reduktora są gorące - jest więc obieg. Natomiast po osiągnięciu tej najwyższej temperatury (przed górną białą kreską) płyn zaczyna przepływać przez chłodnicę co jest odczuwalne poprzez nagrzewanie się dolnego węża.

Jak myślicie, biorąc pod uwagę te ostatnie spostrzeżenia, czy to będzie raczej wina termostatu, niedrożnej chłodnicy czy też uszczelki ? Co jest najbardziej prawdopodobne ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja.

Czy to skomplikowany "zabieg" w Primerze WP11 z silnikiem GA16DE ?

Może ktoś się orientuje ?

Trzeba spuszczać płyn ?

Pozdrawiam.

Edytowane przez Dolce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam

przekopałem połowę tematów i nie znalazłem na forum mojego problemu więc dodaje to tu. Mam problem z grzaniem się radia i tu gdzie zmienia się temp. klimy i nawiewu może ktoś wie co to się dzieje?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolce - na mój chłopski rozum to masz pierwsze objawy niedomagania termostatu. Zacina się w pozycji zamkniętej. Wymień go jak najwcześniej bo inaczej może Ci rozsadzić któryś wąż lub chłodnicę albo nawet nagrzewnicę. A co do gorącej górnej części chłodnicy w czasie gdy wskaźnik temperatury podchodzi pod czerwone pole to może to wynikać z takiej konstrukcji obudowy termostatu: Termostat sam w sobie zamyka i otwiera przepływ cieczy w takiej dosyć grubej rurze ale obok termostatu jest taki mały otworek (około 5mm) Zdaje się że ten otworek jest po to aby łatwiej było odpowietrzyć układ chłodzenia. Wiele aut tak ma więc Twoje pewnie też. I myślę że mała część gorącego płynu właśnie tym otworkiem przedostaje się do chłodnicy powodując że jej górna część jest gorąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal termostat i zobacz co sie dzieje jak dalej będzie sie przegrzewał to uszczelka jak mu nic nie będzie i będzie miał bardzo małą temp to wszystko wiesz i zrób to szybko zanim skończysz silnik ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...