zp73 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Witam wszystkich i pozdrawiam. Jestem nowy na tym forum. Nissan Note to piękne autko które właśnie poszukuję do kupna i w związku z czym bardzo proszę o pomoc i wskazówki. Zawsze chciałem diesla ale słysząc i czytając o problemach ludzi z samochodami w których jest zamontowany filtr cząstek stałych to mam trochę mieszane uczucia. 1 Czy wiadomo od którego roku jest montowany filtr cząstek stałych w Note 1,5 dCi lub po czym można poznać że dany model go posiada. 2 Czy spotkaliście się z problemami z wypalaniem filtra. 3 Jak to wygląda od strony serwisu jakie koszty, czy prawdą jest że po każdym wypalaniu serwisowym konieczna jest wymiana oleju. W przypadku Note nic nie znalazłem czyżby on nie miał tego problemu a może filtry są montowane dopiero od niedawna? Pozdrawiam. zp73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Na początku policz czy wogóle opłaca Ci sie kupowanie diesla. To nie tylko w/w filtr, ale tez wtryski (awaryjne w tym modelu), turbina, dwumas (nie wiem czy we wszystkich odmianach). Teraz każdy z tych elementów przemnóż razy 2000 zł i wyjda Ci koszty. Pisze to, nie ze złośliwosci, ale jako użytkownik małego diesla - na przestrzeni 100tkm. Moja rada taka, zainwestuj lepiej w 1.6 Pb i będziesz zadowolony, no chyba że jeździsz więcej niż 30-40 tkm/ rocznie, bo w przeciwnym razie koszty serwisowania Ci się ni zwrócą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 popieram - też miałem dylemat: Pb czy D. Z perspektywy prawie czterech lat całkowicie bezproblemowej eksploatacji stwierdzam,że wybrałem właściwie. Różnice spalania nie są aż tak wielkie jak w obiegowych plotkach. Mój egzemplarz przy spokojnej jeździe w mieście pali poniżej 8 litrów, w trasie przy prędkości 90-100 km/h spalanie spada często nawet poniżej 5. W przypadku zakupu auta, które będzie pokonywało np. 15-20 tys km rocznie, kupno diesla traci sens ekonomiczny. Pomijając już ryzyko awarii kosztownych elementów, o których wspomniał mój poprzednik, ewentualny zysk zostanie utopiony w częstszych i droższych czynnościach serwisowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich i pozdrawiam. Jestem nowy na tym forum. Nissan Note to piękne autko które właśnie poszukuję do kupna i w związku z czym bardzo proszę o pomoc i wskazówki. Zawsze chciałem diesla ale słysząc i czytając o problemach ludzi z samochodami w których jest zamontowany filtr cząstek stałych to mam trochę mieszane uczucia. 1 Czy wiadomo od którego roku jest montowany filtr cząstek stałych w Note 1,5 dCi lub po czym można poznać że dany model go posiada. 2 Czy spotkaliście się z problemami z wypalaniem filtra. 3 Jak to wygląda od strony serwisu jakie koszty, czy prawdą jest że po każdym wypalaniu serwisowym konieczna jest wymiana oleju. W przypadku Note nic nie znalazłem czyżby on nie miał tego problemu a może filtry są montowane dopiero od niedawna? Pozdrawiam. zp73 1.- dpf w polsce z tym silnikiem nie występuje 2.- silnik jest świetny(problemy z początku produkcji wyeliminowane.awaryjne wtryski delphi zastąpiono siemensem,wzmocniono wał korbowody,korbowody i denka tłoków) 3.- 6 biegowa przekładnia współpracuje z silnikem bardzodobrze. Edytowane 30 Kwietnia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 1.- dpf w polsce z tym silnikiem nie występuje 2.- silnik jest świetny(problemy z początku produkcji wyeliminowane.awaryjne wtryski delphi zastąpiono siemensem,wzmocniono wał korbowody,korbowody i denka tłoków) 3.- 6 biegowa przekładnia współpracuje z silnikem bardzodobrze. ad. 1. stwierdzenie z gruntu fałszywe wersja o mocy 103KM ma Kat. utleniania + DPF aby mógł spełnić UE4, słabsze odmiany rzeczywiście posiadają tylko kat. utleniania, no i tak jest we wszystkich modelach a nie tylko na rynku polskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ad. 1. stwierdzenie z gruntu fałszywe wersja o mocy 103KM ma Kat. utleniania + DPF aby mógł spełnić UE4, słabsze odmiany rzeczywiście posiadają tylko kat. utleniania, no i tak jest we wszystkich modelach a nie tylko na rynku polskim. Ad.2 też z gruntu fałszywe. Powinno być "silnik jest świetny dopóki się nie zepsuje z uwagi na koszty naprawy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 ad. 1. stwierdzenie z gruntu fałszywe wersja o mocy 103KM ma Kat. utleniania + DPF aby mógł spełnić UE4, słabsze odmiany rzeczywiście posiadają tylko kat. utleniania, no i tak jest we wszystkich modelach a nie tylko na rynku polskim. 1)BZDURY PISZESZ-w Polsce dpf dostępny tylko na zamówienie a w Niemczech za dopłatą. moja tiida 105KM też nie ma DPF(ma kat.utleniający trójdrożny)a spełnia euro4. Ad.2 też z gruntu fałszywe. Powinno być "silnik jest świetny dopóki się nie zepsuje z uwagi na koszty naprawy" Puma-każdy silnik się może popsuć(a częściej osprzęt)czy to znaczy że wszystkie są d.d-y? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Puma-każdy silnik się może popsuć(a częściej osprzęt)czy to znaczy że wszystkie są d.d-y? Hmm, jak na razie tylko nowoczesny diesel może ci przedrenować kieszeń - i naprawdę niewiele mu "potrzeba", choćby kiepskie paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Hmm, jak na razie tylko nowoczesny diesel może ci przedrenować kieszeń - i naprawdę niewiele mu "potrzeba", choćby kiepskie paliwo no kolego-w almerze po 45kkm miałem cały rozrząd do wymiany(koszt 1580zł materiały)całe szczęście była jeszcze na gwarancji.Żeby było śmieszniej n15 made in japan.a jak będzie z dieselkiem ?ano pożyjemy zobaczymy jak na razie same plusy,i oby tak zostało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 1)BZDURY PISZESZ-w Polsce dpf dostępny tylko na zamówienie a w Niemczech za dopłatą. moja tiida 105KM też nie ma DPF(ma kat.utleniający trójdrożny)a spełnia euro4. Nie wiem czy zauważyłeś że tu mowa o Note a nie o Tiida. W tej ostatniej faktycznie nie ma DPF, a w Note jest http://nissan-online.webvilag.com/pricelist/download?file=1_2_4 no chyba że chłopaki w Nissan Polska nie wiedzą co sprzedają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 (edytowane) Nie wiem czy zauważyłeś że tu mowa o Note a nie o Tiida. W tej ostatniej faktycznie nie ma DPF, a w Note jest http://nissan-online.webvilag.com/pricelist/download?file=1_2_4 no chyba że chłopaki w Nissan Polska nie wiedzą co sprzedają. nie pisałem że nie ma,ale że jest na zamówienie.(bo tak było do końca stycznia).Ale zwracam honor już można go kupić normalnie(model 2010rok)a swoją drogą to chyba złośliwość że tiida spełnia normy a notek nie a silnik ten sam tylko moc nieco niższa ze względu na ten cały dpf. Edytowane 4 Maja 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 odradzam kupowanie auta z silnikiem wyposażonym w DPF. To gwarancja większych wydatków związanych z jego obsługą. W niektórych przypadkach - szczególnie przy częstej jeździe po mieście na krótkich odcinkach - dosłownie po paru tysiącach km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 odradzam kupowanie auta z silnikiem wyposażonym w DPF. To gwarancja większych wydatków związanych z jego obsługą. W niektórych przypadkach - szczególnie przy częstej jeździe po mieście na krótkich odcinkach - dosłownie po paru tysiącach km W 100% zgoda-jeśli na miasto to lepiej słabszy a bez DPF,bo na sam olej nie zarobi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) W 100% zgoda-jeśli na miasto to lepiej słabszy a bez DPF,bo na sam olej nie zarobi:) A koszty obsługi DPF mogą sięgać od kilkuset złotych (dopalenie, oczyszczenie) do kilku tysięcy złotych (wymiana). Problem dotyczy wszystkich samochodów niezależnie od marki, wyposazonych w DPF. Edytowane 16 Maja 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zp73 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Dziękuję wszystkim za radę. Mój problem już rozwiązany, kupiony 1,4 benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 (edytowane) rozsądne i bezpieczne rozwiązanie życzymy szerokiej drogi i długiej bezproblemowej eksploatacji - dopisz się do "listy obecności" Edytowane 17 Maja 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.