Gość Jark Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Uważając, że użytkownicy Tiidy z silnikiem diesla powinni mieć możliwość wymiany poglądów na temat tego obcego serduszka w ciele japończyka utworzyłem ten temat. Chciałbym zachęcić Was do prezentowania swoich opinii na ww. temat. Mnie wstępnie interesuje czy stwierdzacie jakies wycieki z silnika lub osprzętu, chodzi o olej, płyn chłodniczy? Ja zauważyłem w mojej Tiidzie "pocenie się" (kroplowy wyciek) oleju z przewodu (na złaczu plastikowa rura-wąż gumowy) znajdującego sie w układzie chłodzenia oleju. Ma tak Ktoś ????? pzdr.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Uważając, że użytkownicy Tiidy z silnikiem diesla powinni mieć możliwość wymiany poglądów na temat tego obcego serduszka w ciele japończyka utworzyłem ten temat. Chciałbym zachęcić Was do prezentowania swoich opinii na ww. temat. Mnie wstępnie interesuje czy stwierdzacie jakies wycieki z silnika lub osprzętu, chodzi o olej, płyn chłodniczy? Ja zauważyłem w mojej Tiidzie "pocenie się" (kroplowy wyciek) oleju z przewodu (na złaczu plastikowa rura-wąż gumowy) znajdującego sie w układzie chłodzenia oleju. Ma tak Ktoś ????? pzdr.! jeśli to jest u góry blisko puszki filtra powietrza,to też mam lekko przypocone(prawie od samego początku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 jeśli to jest u góry blisko puszki filtra powietrza,to też mam lekko przypocone(prawie od samego początku) Wiem o czym piszesz, rzeczywiście w Tiidach chyba tam lekko układ odsysania powietrza (odma) jest nieszczelany. Natomiast to co ja sygnalizuje dotyczy innej części tzn w okolicy filtra oleju silnikowego i alternatora. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Wiem o czym piszesz, rzeczywiście w Tiidach chyba tam lekko układ odsysania powietrza (odma) jest nieszczelany. Natomiast to co ja sygnalizuje dotyczy innej części tzn w okolicy filtra oleju silnikowego i alternatora. pzdr. Sprawdzałem -reszta sucho.Ani śladu jakichkolwiek wycieków,przepoceń i.t.p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Sprawdzałem -reszta sucho.Ani śladu jakichkolwiek wycieków,przepoceń i.t.p. Witam, chciałbym odgrzać mój stary temat i zapytać ponownie posiadaczy Tiidy z dieslem K9K czy nie mają wycieków oleju na środku przewodów gumowych łączacych turbinę z chłodnią (turbo coolerem) bo ja nie mogę tego wycieku opanować. Sa podejrzenia, że coś się tam zapycha w czesci dolotowej powietrza do silnika. Oczywiście poza wyciekiem nie stwierdzam zadnych problemów z działaniem napędu. pzdr., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 (edytowane) Witam, chciałbym odgrzać mój stary temat i zapytać ponownie posiadaczy Tiidy z dieslem K9K czy nie mają wycieków oleju na środku przewodów gumowych łączacych turbinę z chłodnią (turbo coolerem) bo ja nie mogę tego wycieku opanować. Sa podejrzenia, że coś się tam zapycha w czesci dolotowej powietrza do silnika. Oczywiście poza wyciekiem nie stwierdzam zadnych problemów z działaniem napędu. pzdr., Ja nie mam i nie miałem wycieków ale przewód mi...rozwaliło(pękł).Wył przy gazie pow.2400rpm jak oszalały(z początku myślałem że to turbo,więc z tym zapychaniem może jest cos na rzeczy?).Wymienili na gwarancji i narazie spokój.Na środku -czyli jak guma lączy się z plastikiem? Edytowane 16 Marca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Ja nie mam i nie miałem wycieków ale przewód mi...rozwaliło(pękł).Wył przy gazie pow.2400rpm jak oszalały(z początku myślałem że to turbo,więc z tym zapychaniem może jest cos na rzeczy?).Wymienili na gwarancji i narazie spokój.Na środku -czyli jak guma lączy się z plastikiem? No właśnie chodzi mi o to połączenie. W` moim samochodzie ta plastikowa rura "swobodnie" połączona jest z gumową tzn. nie jest przykrecone ucho tej plastikowej rury do alternatora, jak to przewidział producent. Tereaz nie wiem czy było tak, czy servis w czasie 1-szej wymiany oleju nie przykrecił tej części. Jak sam dokrecilem to połaczenie to było tylko gorzej, większy wyciek oleju. Jak macie z tym uchem???? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 (edytowane) No właśnie chodzi mi o to połączenie. W` moim samochodzie ta plastikowa rura "swobodnie" połączona jest z gumową tzn. nie jest przykrecone ucho tej plastikowej rury do alternatora, jak to przewidział producent. Tereaz nie wiem czy było tak, czy servis w czasie 1-szej wymiany oleju nie przykrecił tej części. Jak sam dokrecilem to połaczenie to było tylko gorzej, większy wyciek oleju. Jak macie z tym uchem???? pzdr. U mnie jest przykręcone na sztywno do alternatora,w przewodach zero oleju.Coś masz nie halo,i to na bank. Skąd ten olej u Ciebie? Edytowane 16 Marca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 U mnie jest przykręcone na sztywno do alternatora,w przewodach zero oleju.Coś masz nie halo,i to na bank. Skąd ten olej u Ciebie? Witam, znajomy mechanik mnie oświecił, że w tych rurach to olej może być (chyba z układu odpowierzenia skrzyni korbowej?), ale nie powinien z nich wyciekać. Ot co. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Witam, znajomy mechanik mnie oświecił, że w tych rurach to olej może być (chyba z układu odpowierzenia skrzyni korbowej?), ale nie powinien z nich wyciekać. Ot co. pzdr. Olej niszczy gumę,więc jeśli może być to czemu przewody są w części gumowe.Ja miałem peknięty ten przewód i gdy dało się po garach to powietrze pod dużym ciśnieniem wydostawalo się na zewnątrz(wyło okrutnie),więc gdyby był tam olej to by go wywalało,a nawet nie było śladu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Olej niszczy gumę,więc jeśli może być to czemu przewody są w części gumowe.Ja miałem peknięty ten przewód i gdy dało się po garach to powietrze pod dużym ciśnieniem wydostawalo się na zewnątrz(wyło okrutnie),więc gdyby był tam olej to by go wywalało,a nawet nie było śladu. No nie wiem, opieram się tylko na wiedzy znajomego mecha. Mój servis przeczyścił cały układ, umył wylany olej i tereaz mam ok, jak długo? to się okaże. Ucha rury nie przykręconao do alternatora!!! pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 (edytowane) No nie wiem, opieram się tylko na wiedzy znajomego mecha. Mój servis przeczyścił cały układ, umył wylany olej i tereaz mam ok, jak długo? to się okaże. Ucha rury nie przykręconao do alternatora!!! pzdr. Poczytałem i rzeczywiście,choć nie powinno ,to prawie norma że niewielkie ilości oleju tam są.Oto przykład http://www.elektroda...opic974511.html Edytowane 17 Marca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 No nie wiem, opieram się tylko na wiedzy znajomego mecha. Mój servis przeczyścił cały układ, umył wylany olej i tereaz mam ok, jak długo? to się okaże. Ucha rury nie przykręconao do alternatora!!! pzdr. Hi powracam do tematu wycieku z K9K. PO ingerencji serwisu sucho było ok. 3 miesięcy... i wyciek powrócił. Dlatego ponownie pofatygowałem się do serwisu. Tereaz podjeto decyzję, że wymienić trzeba plastikową rurę, która doprowadza schłodzone i doładowane powietrze do kolektora dolotowego. I chyba to było to, bo jest sucho. Ja podejrzewam, że ucho którym mocuje się rurę do alternatora traci szczelność w swojej podstawie, gdzie połączenie wykonano metodą zgrzewania plastiku. Dalej mam wątpliwość dlaczego ta rura od początku nie była przymocowana do alternatora, czyżby dealer mi ją wymienił z jakiejś poprzedniej "cieknącej" tiidy????? To tak pod rozwagę gdyby komuś coś takoego się pojawiło. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 (edytowane) Witam,mam pytanie.Sprowadziłem tiidę z Austrii z przebiegiem 145 000 km i nie wiem czy wymieniać rozrząd(według papierów przy 118 000tyś był robiony)Dodam że przebiegu jestem pewien. Edytowane 18 Stycznia 2012 przez hydros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Witam,mam pytanie.Sprowadziłem tiidę z Austrii z przebiegiem 145 000 km i nie wiem czy wymieniać rozrząd(według papierów przy 118 000tyś był robiony)Dodam że przebiegu jestem pewien. Jeśli jestes pewien na 100% że i przebieg i wpis w "papierach" jest autentyczny ,to oczywiście że nie musisz.Sprawdź czy pompa wody też była wymieniona! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.