Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kilka dylematów "świeżaka"


paolomario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam wielką prośbę o rozwianie kilku wątpliwości związanych z nabyciem X-Trail'a. Kupiłem niedawno benzyniaka w wersji Sport, z silnikiem 2.0, rok 2004, przebieg około 120tyś km. Oczywiście pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne :) Nawet spalanie w trybie dosyć mieszanym rzędu 11 litrów nie przeraża tak bardzo - coś za coś. Sprawy, których chciałbym się doradzić (może banalne, sorki) to:

 

1) Rezerwa. Gdy zapala się "księgowy" ile wasze iXy mają jeszcze paliwa w baku? I jak daleko udałoby się zajechać - czy muszę nerwowo szukać stacji benzynowej?

 

2) Opony. Kupiłem z założonymi Scorpionami S/T. Z tego co w necie znalazłem nie są zbyt dobrze oceniane a przednie już zasługują na wymianę. Moja jazda to głównie asfalt i często długie trasy po autostradach. Jakie oponki byłyby najlepsze na taką jazdę? Są jakieś odpowiedniki Michelin Energy Savers, które pomogłyby zaoszczdzić kilka litrów oraz zapewnić trochę więcej ciszy?

 

3) Pokrowce siedzeń. Można je zdjąć i normalnie uprać? Znalazłem suwaki ale nie chcę zdejmować jeśli potem mogłoby się okazać, że założenie ich z powrotem to koszmar.

 

4) Olej. Wyszukiwanie, i chociażby podpowiedzi ze strony Castrolu, pokazują, że najlepszą opcją byłby Edge 0W-30. Czyli syntetyk. Czy rzeczywiście to najlepsza opcja i słuszna? Chcę zrobić porządny przegląd swojemu autku, bo na dobrą sprawę nigdy nie wiadomo jak go ktoś wcześniej używał i dbał. Albo na nim oszczędzał. Zwłaszcza, że za miesiąc muszę zrobić "wycieczkę" coś ponad 3000km i nie chciałbym tym iXsa dobić. Na co jeszcze zwrócić uwagę serwisując samochód? Czy przy tym przebiegu wymienić, dla przykładu, olej w skrzyni biegów?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi. W sumie nowicjusz ze mnie. Poprzednio jeździłem Corollą w ostatniej generacji i teraz przesiadłem się do zupełnie innej ligi pojazdów. Wątpliwości strasznie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzyć pytania?

 

Pewnie banalne, ale mnie by olśniło.

 

witam serdecznie na forum :)

 

nie jestem mechanikiem, więc w kwestiach doboru opon czy oleju się nie wypowiem, ale...

 

 

 

kwestia benzyny, baku i samego wskaźnika benzyny w moim x-trailu jest dosyć ciekawa. Zwróć uwagę czy u Ciebie nie jest tak samo. Mianowicie wskazówka "zawiesza się" tak jakby coś było nie tak z pływakiem. A najlepsze jest jak zaparkuje x-traila w jakimś miejscu pochyłym, wsiadam, wskazówka spada, zapala się rezerwa...jadę zatankować i okazuje się, że jeszcze kilka litrów do tej rezerwy brakowało...dosyć irytująca sprawa. A ile można przejechać na rezerwie nigdy nie sprawdzałem, staram się zawsze tankować pod koniec baku, ale przed rezerwą.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LaikManiek

W odpowiedzi na twoje pytania odpowiadam jak to jest u Mnie:

 

ad 1. Rezerw się zapala a następnie gaśnie po około 2-3km, następnie się zapala po przejechaniu ok. 15km i od tego momentu udało mi się przejechać kilkakrotnie 70km, na więcej nie miałem odwagi chociaż po zatankowaniu do pełna wydaje się że w baku powinno być jakieś 2-3 litry.

ad 2. Opony zimowe mam michelin , a letnie właściwie wielosezonowe Goodyear WRANGLER HP All Weather 195/80R15 96 H wszystko bdb choć mogły by być troszkę cichsze

ad 3. Tak pokrowce można zdjąć i oddać do pralni chemicznej

ad 4. Oczywiście pełny syntetyk u mnie 5w50 mobil1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Zapas na rezerwie interesuje mnie głównie ze względu na przeloty na niemieckich autostradach, bo tam jak zabraknie w baku to i ubędzie w portfelu (mandacik), więc pewnie trzeba będzie wcześniej zjeżdżać na tankowanie. A autko mam od niedawna i jeszcze nie zwróciłem uwagi na dziwne zachowanie lampki kontrolnej. Tyle tylko, że zapala mi się już prawie na samym dole czerwonego pola - zastanawiałem się czy to właśnie takie ostatnie ostrzeżenie? ;)

 

Z tym właściwym olejem to dziwna sprawa. Głównie auto użytkuję w UK (często jeżdżąc do Polski) i tutaj na stronach Castrola wyskakuje mi ten Edge 0W-30 jako najbardziej odpowiedni. A z kolei na polskiej edycji tej strony: Edge Sport 0W-40. Podobnie strony Mobil'a dla Polski i dla UK wyświetlają trochę inną ofertę. Porównując: Mobil 1 Polska i Mobil 1 UK.

Według instrukcji i doboru oleju do skali temperatury otoczenia w jakich będzie się jeździło, na chłopski rozum, rzeczywiście chyba najlepiej zalać ten 5W-50.

I opewnie o taki poproszę niedługo, bo chcę zrobić poprządny przegląd.

Przy okazji: przy tych 120tysiącach, wymienić olej w skrzyni biegów? Na co jeszcze zwrócić uwagę jeśli macie jakieś sugestie?

Jeszcze raz dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...