Gość robertos78 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Witam proszę o pomoc w następującej sprawie. Pojawił mi się wyciek oleju przy wężu gumowym na rurze od interkulera (zdjecie przedstawia o co mi chodzi). Wyciek nie jest na tyle duży bo nie ubywa mi oleju(jak wiecei mala kropla oleju a plama duża). troche pryska po silniku i okolicznych częściach. Próby dokręcenia opasek zaciskowych nie pomogły. Podejrzewam ze poprostu zestarzała sie guma. Czy mieliście podobny przypadek? Jeśli tak to co zrobiliście? Czy to oznacza rozszelnienie interkulera? Ten wąż gumowy prawdopodobnie dostępny jest tylko w ASO i chcą za niego 330zł i nawet nie byli mi w stanie powiedzieć czy to za sztukę czy za dwie. Dodam ze nie ma spadku mocy ani nic podobnego. Mój znajomy mechanik powiedział żebym narazie z tym jezdził i się nie przejmował skoro nie ubywa mi oleju ani mocy. A CO WY NA TO DRODZY UŻYTKOWNICY??? Proszę o porady Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSSA Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Tak - guma "sparciala" od tego ze olej na nia pryskal.Dlaczego olej na nia pryskal bo Turbo sie spitolilo .Po wymianie turba polecam silikonowe tuby zamiast orginalych gumowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Roberto, Jak sobie z tym poradziłeś? Ja wczoraj zauważyłem również, że wąż jest cały w oleju i z niego kapie na asfalt. Pozdrawiam, Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Olej cieknący z instalacji dostarczającej powietrze do silnika w X-Trailach nie jest oznaką uszkodzonego turbo. On tam jest zawsze - ujście oparów i mgły olejowej z silnika (odma) jest podłączone do kanału dolotowego do turbiny (skrzynia korbowa nie może być szczelnie zamknięta, aby ciśnienie było w niej "neutralne"). Zanim opary trafią do silnika, gdzie ulegną spaleniu, skraplają się na ściankach przewodów i w intercoolerze, i jeśli są nawet minimalne nieszczelności to pojawiają się wycieki. Turbinę można oczywiście sprawdzić, bo czasem też może paść, ale najprostsze i najczęstsze sposoby by pozbyć się wycieków, to wymiana intercoolera, wymiana przewodów powietrznych (jeśli guma jest zniszczona) i odcięcie odmy od dolotu do turbiny (nie wolno jej zatykać!). Inną przyczyną nadmiernej ilości oleju w dolocie jest stosowanie olejów niskiej jakości, które mocno parują podczas pracy silnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 witam mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Tak, to jest wyciek z intercolera. Kapie z niego na pokrywę zaworów wypełniając różne ciekawe miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 ale ja miałem sciągniety intercooler i odpaliłem auto i tam zbierał sie olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Na początek umyj silnik, i wysusz go sprężonym powietrzem. Później odpal i daj znać czy olej się zbiera. Dokładnie umyj silnik w tych miejscach w których widzisz wycieki! I daj znać, środek do czyszczenia silnika to koszt około 20 pln później wystarczy spłukać silnik wodą daj lepiej pod ciśnieniem no i oczywiście później osuszyć sprężonym powietrzem. Cała operacja trwa około 1 do 1.5 godziny ale warto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 a można ten intercolera jakos uszczelnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 (edytowane) a można ten intercolera jakos uszczelnic Spawanie, uszczelnianie oryginału nic nie da. Ja miałem patent z klejem do wklejania szyb,ale ostatecznie też puścił. Kupiłem chłodnicę do X-a z nowy mocniejszym rdzeniem na chłodnice24 i od tamtej pory mam święty spokój i moc Edytowane 16 Listopada 2011 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 (edytowane) z wątku: http://forum.nissank...__1#entry160653 ...Odnosnie BOOST Sensor = czujnika cisnienia przy turbinie , jak mi powiedzieli w serwisie otrzymali pismo z NISSAN EUROPE oznajmiajace, ze we wszystkich X-Trail DCi maja wymieniac standardowo, poniewaz jest wadliwy... ...od modelu 2004 z silnikiem 136KM 2.2Dci dali ciala z chlodnica intercoolera , rozszczelnia sie po jakis 20tys Km przy jezdzie na dlugich trasach i jak narazie czekam na decyzje bo Nissan Europe wydalo decyzje aby niewymieniac bo nic to nie da i szukaja rozwiazania ) Ja swoja droga czekam na te pismo.... ...5. Chlodnica intercoolera dalej cieknie powiedzieli ze nie wymienia bo dostali pismo od Nissan Europe ze pracuja nad tym problemem i ze wymiana nic nieda... Natomiast na allegro jest taka aukcja: AUKCJA DOTYCZY WYMIANY RDZENIA NA NOWY WZMACNIANY Wadą fabryczną intercoolerów w X-TRAILU jest to, że znajduję się one na silniku. Drgania silnika powodują trwałe uszkodzenie intercollera, które nie nadaje się do naprawy. Dlatego też oferujemy państwu wymianę rdzenia na nowy wzmacniany rdzeń. W ten sposób likwidowana jest przez nas wada fabryczna. Gwarantujemy, że taki intercooler wytrzyma wiele lat. Edytowane 15 Listopada 2011 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 (edytowane) z wątku: http://forum.nissank...__1#entry160653 ...Odnosnie BOOST Sensor = czujnika cisnienia przy turbinie , jak mi powiedzieli w serwisie otrzymali pismo z NISSAN EUROPE oznajmiajace, ze we wszystkich X-Trail DCi maja wymieniac standardowo, poniewaz jest wadliwy... ...od modelu 2004 z silnikiem 136KM 2.2Dci dali ciala z chlodnica intercoolera , rozszczelnia sie po jakis 20tys Km przy jezdzie na dlugich trasach ../../../public/style_emoticons/default/sad.gif i jak narazie czekam na decyzje bo Nissan Europe wydalo decyzje aby niewymieniac bo nic to nie da i szukaja rozwiazania ) Ja swoja droga czekam na te pismo.... ...5. Chlodnica intercoolera dalej cieknie powiedzieli ze nie wymienia bo dostali pismo od Nissan Europe ze pracuja nad tym problemem i ze wymiana nic nieda... Natomiast na allegro jest taka aukcja: AUKCJA DOTYCZY WYMIANY RDZENIA NA NOWY WZMACNIANY Wadą fabryczną intercoolerów w X-TRAILU jest to, że znajduję się one na silniku. Drgania silnika powodują trwałe uszkodzenie intercollera, które nie nadaje się do naprawy. Dlatego też oferujemy państwu wymianę rdzenia na nowy wzmacniany rdzeń. W ten sposób likwidowana jest przez nas wada fabryczna. Gwarantujemy, że taki intercooler wytrzyma wiele lat. Z tym rdzeniem to tak, jak napisałem powyżej. Ponadto nie czujnik ciśnienia przy turbinie tylko czujnik powietrza doładowanego znajdujący się na intercoolerze. Pisałem o tym w innym poście - sam miałem taką akcję przeprowadzoną + wymiana przewodu paliwowego + wymiana jednostki sterującej ECU (oczywiście za friko) Edytowane 16 Listopada 2011 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Podłącze się. Mam kolejny mały problem, a w zasadzie pytanie. Obok korka wlewu oleju mamy pokrywę zaworów prawda? i pojawia mi się olej przy pierwszej od korka wlewu takiej kostce z przewodami. Widzę, ze to było uszczelniane na sylikon, intercooler jest suchutki/szczelny więc z niego nie kapie, a wydostaje się ten olej spod tej kostki, czy da się to jakoś szybko uszczelnić? Oleju nie ma zbytnio dużo, ale po wytarciu pojawia się tam ... czy dużo z tym roboty? proszę o poradę w tej kwestii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 (edytowane) Podłącze się. Mam kolejny mały problem, a w zasadzie pytanie. Obok korka wlewu oleju mamy pokrywę zaworów prawda? i pojawia mi się olej przy pierwszej od korka wlewu takiej kostce z przewodami. Widzę, ze to było uszczelniane na sylikon, intercooler jest suchutki/szczelny więc z niego nie kapie, a wydostaje się ten olej spod tej kostki, czy da się to jakoś szybko uszczelnić? Oleju nie ma zbytnio dużo, ale po wytarciu pojawia się tam ... czy dużo z tym roboty? proszę o poradę w tej kwestii Witam U mnie ostatnio na trasie ok 500km ubyło 1l oleju.Czy ktoś już to z Was uszczelniał,jak tak to czym i jakie są koszty,i czy trzeba uszczelniać pozostałe gniazda i wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów, i co trzeba porozkręcać żeby się do tego uszczelnienia dostać? Edytowane 8 Lipca 2013 przez Michał X-trail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Witam U mnie ostatnio na trasie ok 500km ubyło 1l oleju.Czy ktoś już to z Was uszczelniał,jak tak to czym i jakie są koszty,i czy trzeba uszczelniać pozostałe gniazda i wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów, i co trzeba porozkręcać żeby się do tego uszczelnienia dostać? Masz plamę oleju pod autem jak stajesz? Bo coś mi się nie widzi żeby przez pokrywę zaworów znikł 1l oleju.... nie leci Ci z rury dym biało-błękitny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Witam Po tym dystansie 500km zauważyłem czarny tłumik końcowy,myślałem że się przepalił i trochę okopcił, ale zaglądając pod spód auta zobaczyłem zachlapane podwozie olejem od silnika do samego końca po prawej stronie auta.Już przy kupnie auta na pokrywie zaworów w pierwszym gnieździe obok korka wlewu oleju było trochę oleju(serwis stwierdził taką ilość za typowe pocenie i żeby tego narazie nie ruszać).Po umyciu silnika i dolaniu tego litra oleju widzę znowy ten wyciek (zalane gniazdo aż spływa po pokrywie w dół)tylko teraz to już wystarczy przejechać ok 50km.Silnik pracuje normalnie brak kopcenia czy jakiegokolwiek zamulenia .Nie wiem nawet jak fachowo ten uszczelniacz sie nazywa czego szukać w sklepie,czy tam jest jakiś oring? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 a nie cieknie Ci miedzy skrzynią a silnikiem - wałemk korbowym? Nie slizga się sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 w pierwszym gnieździe obok korka wlewu oleju czyli uszczelnienie wtryskiwacza puszcza? poszukaj na allegro używek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Witam Między silnikiem a skrzynią sucho,sprzęgło też w porządku.Ewidentnie leje olej z pierwszego gniazda wtryskiwacza.Czy wystarczy odpiąć wtyczki od wtrysków i odkręcić śrubki żeby zdjąć dekiel pokrywy zaworów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Witam Między silnikiem a skrzynią sucho,sprzęgło też w porządku.Ewidentnie leje olej z pierwszego gniazda wtryskiwacza.Czy wystarczy odpiąć wtyczki od wtrysków i odkręcić śrubki żeby zdjąć dekiel pokrywy zaworów? Jest prościej niż Ci się wydaje. Zdejmujesz najpierw intercooler, bierzesz jakiś mały płaski śrubokręt i podważasz uszczelniacze wtryskiwaczy - delikatnie co kawałek po obwodzie aż wyjdzie. Nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów - chyba że z niej też cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Witam Pod pokrywą sucho,a z tym uszczelniaczem jest tak prosto i po kupnie nowego można go wcisnąć w miejsce zużytego?Jutro zadzwonię do ASO ile taki uszczelniacz kosztuje. W ASO za ten oring wołają 32zł,a co do wydłubania go cienkim śrubokrętem to dzisiaj próbowałem i strasznie mała jest szpara między wtryskiem a pokrywą i ciężko jest cokolwiek podważyć,chyba bez ściągania pokrywy się nie obejdzie.Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia jak to ustrojstwo wygląda i czy faktycznie jest to tylko wciskane. Edytowane 9 Lipca 2013 przez Michał X-trail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Na pewno jest wciskane, sam zdejmowałem. Użyłem do tego śrubokręta z zestawu dla zegarmistrzy - takie 5 czy też 6 śrubokrętów w plastikowy pudełku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Witam Kupiłem ten uszczelniacz wtrysku i bez demontażu pokrywy zaworów nie ma możliwości nawet go wyciągnąć bo cała ta guma ma dużo większą średnicę od otworu w deklu http://static.nissan4u.com/epc_img/1631586849051.png nr.6 Co trzeba poodkręcać żeby można było zdjąć tą pokrywę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 aby zdjąć pokrywę odkręcasz najpierw intercooler, odkręcasz przewody paliwowe do wtrysków później wyciągasz uszczelniacze wtrysków i ściągasz pokrywę zaworów. Bez ich wyciągnięcia nie zdejmiesz pokrywy. Po ściągnięciu pokrywy pamiętaj o wymianie uszczelki na nową Aby wyciągnąć uszczelniacze musisz: 1) zdjąć IC 2) odkręcić przewody paliwowe od listwy do wtrysków 3) użyj cienkiego płaskiego śrubokręta do podważenia uszczelniacza (masz tam metalowy oring) i powoli używając zasady dźwigni wyciągasz uszczelniacze. Robiłem to więc wiem, że da radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 (edytowane) Witam Te przewody paliwowe co idą z tyłu pokrywy odkręcić przy pokrywie czy przy listwie i czy te uszczelnienia tych przewodów też trzeba wyciągać,jeżeli tak to czy można je z powrotem założyć czy trzeba kupić nowe?mój tel.666043221 dajcie sygnał to oddzwonie. Edytowane 16 Lipca 2013 przez Michał X-trail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.