Gość grzesiek8630 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Witam koledzy.Primera 1997r, 2.0 TD. Mam taki problem. Primera była zalana letnim paliwem na zimę więc nie odpalala, gdy zrobiło sie cieplej to postanowiłem ją uruchomic co było trudne. Odpalala ona tylko jak polalo sie ciepłą woda na pompe i filtr, odpalała, pojeździłem troche przy domu i jak zgasiłem i była ciepla to odpalała od reki, lecz gdy juz wystygla nie chciała. Po jakims czasie gdy było juz ciagle ok 10 stopni na dworku to odpaliła i jeździła (stan paliwa w baku to 3/4 zbiornika) i smigałem. Lecz gdy wyjeździlem paliwo do stanu 1/4 zbiornika to po odpaleniu nagle zaczela nierówno chodzic na obrotach i kopcic po czym zgasła. Teraz nie chce odpalic wogóle, anio po polaniu wodą, ani po spuszczeniu wody z filtra. Jaka moze byc tego przyczyna (jakis czujnik czy cos) i drugie pytanie jak w tym modelu spuścić paliwo ze zbiornika żeby zlac ewentualna wode. Zaprowadziłem samochód do mechanika- pierwsza diagnoza to brak zasilania ze sterownika na pompę paliwa. Jak myślicie czym to może być spowodowane?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Tak na oko albo coś nie tak z immobiliserem albo może typowa usterka - czujnik położenia wału korbowego. On podaje impulsy na pompę wtryskową i wtedy podawane jest paliwo do pompy wtryskowej. Jak czujnik pada to paliwo nie dostaje się do pompy wtryskowej i można kręcić i kręcić i kręcić... Na pewno w tej kwestii kolega and_pec może Ci pomoże bo on kumaty w te klocki. Poza tym coś z pewnością da się odnaleźć wyszukiwarką na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Skoro jeździł jak to nazwałeś na letnim paliwie to można wykluczyć zapchany filtr paliwa parafiną. Jeśli nie dochodzi prąd do nastawnika a raczej elektrozaworu pompy to najprędzej masz uszkodzony czujnik położenia wału korbowego Koszt tego czujnika to 480 zeta niestety Używki to ze świeczka szukać. Jeśli masz 12V na stale po włączeniu zapłonu na elektrozaworze (śruba pod gumową zatyczką) to do sprawdzenia sam elektrozawór i połączenia we wtyczce od pompy (ta wielka okrągła wtyka) Sprawdź jeszcze czujnik temperatury silnika, a na samym początku to zrób autodiagnostykę Opis w temacie o kodach błędów dla TD Przy walniętym immo miga stale CHeck lub miga check i pali sie dioda od IMMO Jak miga tylko check to można próbować odpalić, ale jak jedno i drugie to już tylko jedno odpalenie po 15 minutach trzymania kluczyka w stacyjce i od razu serwis, no chyba że za każdym razem będziesz czekał te 15 minut zanim odpalisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesiek8630 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Dzięki za pomoc. Posprawdzam to wszystko i napiszę czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.