Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] - chyba muszę nowy temat - napisać.


Gość longer 81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość longer 81

Witam mam parę pytań co do mojego tematy ( GDY CIEPŁY TRUDNIEJ ODPALA ),gdy autko zimne,no to spoko:kluczyk,kontrolka świec gaśnie i po chwili zapłon,silniczek pracuje,ale gdy ciepły to musi zakręcić trochę dłużej,a po odpaleniu przykopci lekko z wydechu ( mam wspawaną inną końcówkę w tłumik i jest prosto,nie jak w dieslu do ziemi zagięta,ale to chyba nie ma różnicy że wydobędzie się coś czarnego z rury ).Wymieniałem niedawno filtr paliwa,a więc chyba nie jest jeszcze tak zasyfiony żeby stwarzał mi większe problemy ( chociaż tankuję też paliwo nie zawsze lane z dystrybutora ),ale furka chodzi bez problemu,co do jazdy nie mam zastrzeżeń:żadnych dziwnych zachowań motoru w czasie jazdy,na obroty wchodzi bez problemu,przyspieszenie OK,tak że jak by nie ten puzniejszy zapłon gdy silnik ciepły,nie miałbym żadnych pytań.

 

I jeszcze jedno,jak by ktoś mógł wstawić mi fotkę komory silnika i zaznaczyć gdzie znajduję się ta przepływka o której tak głośno na forum,byłbym wdzięczny.Przypominam silnik 2.0 TD ( 90 kucy ).

 

Dajce jeszcze znać co z tym olejem dolewanym do ropy w celu przesmarowania - jaka ilość oleju na pełny zbiornik paliwa,wyczytałem że raz od czasu nie zaszkodzi.

 

Dzięki i czekam na jakieś rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przemcio_s

A może komputer gdy ciepły silnik podaje zbyt małą dawkę paliwa? To częsty przypadek, np. mój w najgorsze mrozy pali lepiej niż 30st upału i mechanik powiedział mi, że komp za małą dawkę paliwa podaje gdy silnik rozgrzany i że to przypadłość wielu silników diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

A może komputer gdy ciepły silnik podaje zbyt małą dawkę paliwa? To częsty przypadek, np. mój w najgorsze mrozy pali lepiej niż 30st upału i mechanik powiedział mi, że komp za małą dawkę paliwa podaje gdy silnik rozgrzany i że to przypadłość wielu silników diesla

 

 

"OK" - czyli jak ciepły silnik,to spróbuję wcisnąć trochę pedał gazu,zadziała w ten sposób ? czy to błędna myśl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ADAM01

Witam.

 

U mnie było podobnie. Jak zimny odpalił ale jak się rozgrzał to gasł i ni huhu nie odpalał. Okazało się, że na pompie była nieszczelność i zasysał powietrze.

Wymiana uszczelniaczy u pompiarzy pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

miałem podobnie. wymieniłem świece, przeczyściłem złącza na przewodach od rozrusznika i akumulatora (masy do karoserii) i nastąpiła duża poprawa.

co do lania środków smarnych do paliwa leję jak i inni leją pół synt.z orlenu do 2suwów żeby nastawnik się nie zawieszał

ja leję 0.5l na cały bak paliwa nie zapale się mi wtedy chech z kodem 18.Raz zalałem stp do czyszczenia układu wtryskowego.

(co do lania oleju nic nie kopci ,ciszej pracuje silnik )na forum znajdziesz dużo na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość longer 81

Panowie ja cały czas śledzę wasze podpowiedzi,ponieważ na weekend pakuję się do garażu i wszystko po kolei będę sprawdzał i czyścił.

 

Cześć - użytkownicy forum,może teraz trochę namieszam i nie 100 % w temacie będę pisał,ale sprawa wiąże się też z tym tematem,zaczynam się coraz bardziej niepokoić o moją primerkę,od czasu kupna autka to jest jakieś ponad pół roku,nic nie robię tylko naprawiam jeden po drugim problemie który wychodzi z tego auta.Autko naprawdę mi się podoba,i fajnie mi się je prowadzi po drodze,ale po kupnie tego auta,zacząłem od wymiany rzeczy oczywistych czyli :oleju,filtrów,płynu chłodzącego i takich tam jeszcze pierdółek.Potem przyszedł czas na większą kasę,walnął czujnik położenia wału ( 503 zł.w ASO KRAKÓW ) i jazda była przyjemnością,po czasie ABS zapalał się coraz częściej,a raczej nie gasnął od razu po odpaleniu silnika,no ale dobra,powoli zlikwiduje i to ( teraz świeci cały czas i zaczyna mnie to wkurw... !.Poza tym zgniła i ukręciła się półoś prawa,wymieniłem,a za ciosem poszedł prawy przegub,też wymieniłem ( dobrze że umiem zrobić wiele rzeczy przy aucie,a więc nie płacę mechanikowi ),po wymianie jeszcze paru rzeczy takich,co każdy zmienia w swoim aucie,bo się zużywają,fura naprawdę zaczęła "latać",no ale na problem długo nie trzeba było czekać - GDY SILNIK CIEPŁY CIĘŻKO ODPALA I TO ZACZYNA MNIE POWOLI MĘCZYĆ !!! znowu trzeba będzie grzebać w aucie. I TERAZ ZACZYNAM SIĘ ZASTANAWIAĆ CZY JA TYM AUTEM MAM JEZDZIĆ !!! CZY POD NIM LEŻEĆ ???

 

Było by już prawie wszystko _ OK _ tylko to palenie gdy ciepły,zaczyna mi podnosić ciśnienie,bo tak nie morze być.Dajcie jakie pomysły: gdzie zajrzeć i co przeczyścić,żeby było OK.

Dodam jeszcze że nie mam żadnych problemów z przyspieszeniem,silnik nie słabnie,jest OK,nie ma żadnej np : turbo dziury czy coś takiego,wkręcałem autko ostatni doś ostro na obroty i ciągnie bez problemów.Zauważyłem że niekiedy nie równo zchodzi z obrotów np: 1000 i od razu 600 nie ma takiej płynnośći jak powinna być,ale to nie zawsze tak jest.

 

NAJBARDZIEJ INTERESUJE MNIE TO ODPALANIE NA CIEPŁYM SILNIKU !!!

 

I jeszcze jedno nie jestem weekendowym kierowcą,a więc autko "kręci" kilometry !

 

A może komputer gdy ciepły silnik podaje zbyt małą dawkę paliwa? To częsty przypadek, np. mój w najgorsze mrozy pali lepiej niż 30st upału i mechanik powiedział mi, że komp za małą dawkę paliwa podaje gdy silnik rozgrzany i że to przypadłość wielu silników diesla

 

 

Tu mam jakiś trop - pytałem mojego mechanika i powiedział że może być mała dawka paliwa - powiedział że to morze być czujnik temperatury silnika,jak myślicie czy to właściwy trop,co do gorszego odpalania gdy silnik ciepły ?

Edytowane przez longer 81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to ECU (komputer) podczas rozruchu "pobiera" dane z czujnika temperatury, czujnika położenia wału korbowego i chyba z czujnika ustawienia iglicy (można serwisówkę ściągnąć z forum i tam jest cała procedura startowa CD20T). Faktycznie może być problem z czujnikiem temperatury. Trzeba zmierzyć jego rezystancję omomierzem i porównać z wykresem w dokumentacji. Mi też bardzo ciężko odpalał na ciepłym silniku. Ja jednakże miałem problem z pompą wtryskową (silnik gasł n biegu jałowym). Wymieniłem pompę i problemu z odpalaniem póki co nie mam. Ogólnie problemem może być to, że przy wyższych temperaturach, nie załącza się przekaźnik od grzania świec. Możesz również sprawdzić, czy otwiera się podane jest napięcie) na zawór na pompie wtryskowej. Możliwe, że w ogóle nie dociera na pompę paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

Dorzucę jeszcze taką informację - grzanie świec jest zawsze czy silnik ciepły czy zimny,jak zimny odpala,jak ciepły odpala ale kręci trochę dużej,a jak już odpali to puści dymem z wydechu,czyli tak jakby paliwo się lało,a od razu nie odpalał,tak jakby go zalewało,CO TO MORZE BYĆ ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo od momentu wymiany głowicy.

Niestety wielu magików próbowało i bez efektu - nauczyłem się z tym żyć.(tzn efekt jest - popierd.....i na gorzej)

Czekam aż zamiast kontrolka od świec, zgaśnie ta od air baga :), po prostu świeczki dłużej grzeją i pali lepiej.

Sposób nie sposób, ale nie muszę zarzynać rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Kiedyś na forum jakiejś innej marki samochodów czytałem (możliwe, że to był jakiś VAG), że problem z odpalaniem na ciepło i puszczenie siwej chmury dymu może być (albo nawet jest) związane ze źle ustawionym kątem wtrysku. Takie coś ustawia się czujnikiem zegarowym (ponoć w VAGu ustawia się to jakimś komputerem ale nie chce mi się w to wierzyć). Teoretycznie jak nie była w żaden sposób ruszana pompa wtryskowa, to kąt wtrysku powinien być ok. ASO Nissana nic na to nie poradzi (wiem bo sam byłem), bo oni nie są w stanie wymienić i wyregulować pompy bo nie mają sprzętu (przynajmniej w Gdyni). Lepiej znależć jakiegoś mechanika, to zrobią to za 50PLN. Co do wciskania pedału gazu przy rozruchu, to odradzam. Nawet w procedurze startowej napisane jest, że podczas rozruchu w ogóle się nie powinno gazu wciskać. To nie jest silnik gaźnikowy, że trzeba go zalać paliwem najpierw.

I jeszcze jedno - sprawdź czujnik temperatury. Możliwe, że to on jest sprawcą tego całego zamieszania. Czujnik dobrze jest sprawdzić w dwóch pozycjach. Rano na zimnym silniku (zanotować temp. otoczenia) oraz po rozgrzaniu silnika do optymalnej temperatury pracy. Porównać z wykresem w dokumentacji i zobaczyć, czy się mieści w granicach błędu. Jak nie to wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przepiękny przepływomirez Hitachi ;) Jak masz złe napięcia, a z tego co pisałeś to masz to należy go wymienić :/ Jedyne źródło to ASO choć ostatnio w dziale poświęconym CD20T było jak zaaplikować przepływomierz z Opla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

Czyli miałoby wyglądać to inaczej ? w mojej P11 z 97r.20 TD.wyżej kolega wrzucił fotkę,to ma być tak jak u niego ?

 

 

Znalazłem chyba odpowiedz - W sinikach diesla CD20T występują dwa rodzaje Przepływomierzy

P11-Hitachi i Bosch

P11,144 _Bosch

Edytowane przez longer 81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to właśnie wygląda. W tym otworku jest taki cieniuteńki drucik, który mierzy masę powietrza. Można go spróbiwać ostrożnie wyczyścić sprężonym powietrzem (bardzo ostrożnie bez dotykania), bo osadza się czasami na nim jakiś syf. U mnie była taka delikatna warstwa jakby sadzy. Po przeczyszczeniu było ok. Moja piękna zabrała mi furę więc nie dam rady w tej chwili umieścić ci fotki, ale ja mam na 99% identyczną jak Ty. Zresztą nie ma co dywagować bo oryginały posiada tylko ASO. Jak pojedziesz do nich to Ci sprowadzą odpowiednią do Twojej Primki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

Tak jak piszesz kolego sprawa jest czyściutka,bo dzisiaj ją wyczyściłem,tylko znalazłem temat gdzie pisze że:P11 posiada dwa rodzaje i jest to ( HITACHI albo BOSCH )

 

Tak jak piszesz kolego sprawa jest czyściutka,bo dzisiaj ją wyczyściłem,tylko znalazłem temat gdzie pisze że:P11 posiada dwa rodzaje i jest to ( HITACHI albo BOSCH )

 

 

 

To ja wstawię fotę :

post-29388-1274723368,6965_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie jest. W Inter Cars i w Focie są tylko Bosche. Mi nie wiadomo czym różnią się Hitachi od Boscha oprócz tego że są od innych producentów :) Możliwe, że różnią się wtyczką albo wręcz niczym się nie różnią. Trzeba by było zapytać kogoś kto ma przepływomierz Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...